Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

Prima iesire in teren "ostil". Cel mai apropiat incarator era la 140km distanta. La destinatie am ajuns cu bateria goala asa ca trebuia sa incarc.

 

La pensiunea respectiva era trifazic si m-am conectat direct la retea :thumbsup:

 

IMG_20180616_132441.jpg

 

Am fost placut surprins sa vad cate pensiuni au in realitate trifazic. Singura problema e ca nu stie nimeni cat e puterea instalata. Practic setezi incarcatorul cat sa pleci incarcat dar in acelasi timp nici sa rupi instalatia.

 

Pt asa o incarcare e nevoie de un incarcator portabil. Sunt destul de scumpe. De pe la 500 eur in sus. Eu mi-am facut singur unul (se vede in poza).

 

Mai am in trusa de "prim ajutor":

- prelungitor trifazic de 10m

- adaptor trifazic de la priza 16A la priza 32A

- incarcatorul portabil

- incarcatorul monofazic al masinii (pt situatii chiar disperate)

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare mult la tesla. In general o masina mica consuma pana in 20 kWh / 100km. Poate pretul ala e calculat la pret de energie in state unde e mai scump.

 

Energia nu e mai scumpa in State decat in Romania. Ca sa iti dau un exemplu, pe luna trecuta am platit 0.3278 RON / KWh (am facut calculul chiar acum la cursul BNR de azi).

 

Revenind on topic, iti tot citesc topicul cand am vreme, da-i inainte cu masina, multi km fara probleme sa faci cu ea!

Link to comment
Share on other sites

Am fost la test drive cu Nissan Leaf. Mi-a placut foarte mult. Mult peste Zoe la orice capitol desi diferenta de pret e mica.

 

Acel E-Pedal e fix ca la I3. Nici nu trebuie sa te obisnuiesti cu ea. NU stiu de ce fac atata reclama. E fain cu ea dar nimic nou sau unic. Mai si era un buton sa o poti face pedala "normala" :wacko:

 

Sta bine pe drum, parca mai bine ca I3. Are loc mai mult desi e un plastic in mijloc in care dadeam tot timpul cu piciorul drept. Groaznic desi putea fi evitat sa fie acolo.

 

E suficient loc in spate iar portbagajul e dublu fata de I3. Nu inteleg insa de ce are 2 tone?! I3 sau Zoe au pe la 1.4 tone.

 

Ca minus, incarcarea la priza normala sau trifazic se face cu maxim 6kWh. E foarte putin. I3 stie 11kWh trifazic si 7 monofazic. Zoe 43kWh 8) Am inteles ca din cauza ca in Japonia mai nimeni nu are trifazic. Pacat. Daca vrei sa o incarci intr-un timp decent, iti trebuie chademo. Iar ala e relativ rar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vreau sa merg peste o luna in Maramures cu I3-ul.

 

Eram sigur ca exista incarcator la Baia Mare dar nu mai apare pe harta. Macar sa fi fost unul la Satu Mare. Dar nu este

 

Sigura varianta pare a fi

 

Timisoara - Deva 150km

Deva - Cluj 170km

Cluj - Maramures 150km

 

Acolo trebuie sa incarc la pensiune.

 

Pana la Oradea sau Cluj se merge decent. Fast chargere pe drum. 3 chiar pana la Cluj si 2 pana la Oradea. Dar mai la nord... nimic. Pustiu :(

Link to comment
Share on other sites

Salut, poti sa-mi spui si mie cum ai reusit sa te inregistrezi cu aplicatia pentru telefon? Eu am incercat sa ma inregistrez in mai multe tari dar nu am reusit.

Felicitari pentru trip-uri cred ca fost destul de palpitant cu i3 prin Europa :rolleyes: . As vrea sa incerc sa ies si eu cu masina din tara dar nu stiu exact ce carduri pentru statiile din ungaria imi trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa merg peste o luna in Maramures cu I3-ul.

 

Eram sigur ca exista incarcator la Baia Mare dar nu mai apare pe harta. Macar sa fi fost unul la Satu Mare. Dar nu este

 

Sigura varianta pare a fi

 

Timisoara - Deva 150km

Deva - Cluj 170km

Cluj - Maramures 150km

 

Acolo trebuie sa incarc la pensiune.

 

Pana la Oradea sau Cluj se merge decent. Fast chargere pe drum. 3 chiar pana la Cluj si 2 pana la Oradea. Dar mai la nord... nimic. Pustiu :(

 

Da-mi mie detaliile cu pensiunea, incerc sa aflu mai multe si eu pentru Timisoara - Baia Mare.

 

Nu rezista coafura 200 km (Oradea - Baia Mare)? Drumul este super drept si ok. Se poate merge constant. La Baia Mare sigur am citit stire cu statii de combustibil cu incarcare electrica. Voi incerca sa ma documentez.

 

w4zCILa.jpg

 

Se vorbeste de Rompetrol, si desi pe harta sunt 3 Rompetrol, doar unul este cu adevarat Rompetrol, celelalte sunt Partener si doar Fill&Go.

Link to comment
Share on other sites

Salut, poti sa-mi spui si mie cum ai reusit sa te inregistrezi cu aplicatia pentru telefon? Eu am incercat sa ma inregistrez in mai multe tari dar nu am reusit.

Felicitari pentru trip-uri cred ca fost destul de palpitant cu i3 prin Europa :rolleyes: . As vrea sa incerc sa ies si eu cu masina din tara dar nu stiu exact ce carduri pentru statiile din ungaria imi trebuie.

 

Am incercat si eu dar am renuntat. Am reusit instaland aplicatia ca pe un executabil. Am gasit-o pe net cu google.

 

Pasii au fost din ce tin minte:

- mi-am facut cont online

- am facut download aplicatie, transferat pe telefon prin cablu si instalat :)

- imperecheat cu masina. Atat.

 

Nu rezista coafura 200 km (Oradea - Baia Mare)?

 

Rezista dar nu apare pe harta incarcator in Baia Mare. Eu trebuie sa ajung la Poienile Izei.

 

Daca nu incarc la Baia Mare, mici sanse sa ajung la destinatie dintr-o bucata Oradea - Poienile Izei (270km). Daca trec si prin Baia Mare, sigur nu ajung

 

Daca as fi avut Zoe ajungeam :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Interesant clipul.

 

Cu incarcarea in alte tari are dreptate. Sunt tot felul de retele si nu sunt interconectate. La fiecare trebuie sa ai propria applicatie, card sau user/parola.

 

Am vazut la Viena ca pt unele incarcatoare ca sa primescti card, trebuie sa fii din Viena. Am coleg care merge des acolo cu masina electrica si desi a incercat sa semneze contract pe bani, a fost refuzat. Sunt si gratuite sau private insa pt a le gasi trebuie sa ai harta pe mobil.

 

Harta BMW cu incaratoare e praf. Probabil ca apare unul din 10 incarcatoare pe ea.

Link to comment
Share on other sites

Am incercat si eu dar am renuntat. Am reusit instaland aplicatia ca pe un executabil. Am gasit-o pe net cu google.

 

Pasii au fost din ce tin minte:

- mi-am facut cont online

- am facut download aplicatie, transferat pe telefon prin cablu si instalat :)

- imperecheat cu masina. Atat.

 

 

Poti sa-mi dai un link unde ti-ai facut cont ?

Link to comment
Share on other sites

Am fost la Valcea ieri.

 

Timisoara - Margina am mers de sambata seara si apoi duminica am pornit

 

Margina - Deva - Sibiu - Valcea - Sibiu - Deva - Timisoara :super:

 

Spre Baia Mare plec in prima jumatate din August.

Link to comment
Share on other sites

Da. Trebuie sa-l duc la service iarasi pt ceva verificari. Am fost in concediu cu el si iarasi a dat eroare de dpf. Cum e in garantie, merg sa vad ce are.

 

De asta nici nu am scos E60-ul sa merg la Valcea. Mai raman pe undeva sau ii mai stric ceva :bye:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am trecut de 10.000 km :thumbsup:

 

Am prins si curaj cu bateria. Sper sa nu raman pe drum :p

 

range.png

 

Extrem de utila functia navigatiei de a memora automat pozitiile incarcatoarelor. Daca incarc undeva, intr-o parcare mare, memoreaza pozitia si stie sa te duca exact la incarcator. Nu mai cauti aiurea prin parcare.

 

Practic isi mareste baza de date cu incarcatoare la fiecare oprire la un nou incarcator. :goodjob:

 

In plus, te informeaza la drum lung ca nu ajungi la destinatia X si daca vrei sa caute incarcatoare prin zona.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Daca o firma are un produs greu de cumparat sau produsul NU functioneaza dupa ce a ajuns la client, sigur firma aceea ofera servicii de incarcare masini electrice.

 

Nu m-am prins cum de firmele cu cel mai prost serviciu de suport posibil si maxim de incurcat, se ocupa de incarcare.

 

Faza unu (e-charge):

 

Pierd timp sa fac rost de card e-charge. Introduc multe date, site-ul e greoi etc. Dupa multe asteptari le scriu ca nu mi-a ajuns inca respectivul card. Intr-un final imi ajunge dar nu functioneaza E complet inutil.

Ajung la incarcator e-charge si nu merge cu alt card. Dau cu cardul primit cu mare greutate. Nu functioneaza.

Ma duc si ma plang la kaufland unde primesc card gratis pt a incarca gratis. A durat 10 secunde.

Nu m-am prins de ce a trebuit sa existe un site, sa introduc date ca sa ... nimic. Ah da, am un card in portofel...

 

Faza doi (Enel X Italia)

 

Ca sa incarci in reteaua Enel din Italia, trebuie sa ai fie app Enel X fie card Enel X.

Aplicatia crashuie la inregistrare invariabil. Intr-un final am gasit ca meniul este complex, poti ajunge in multe moduri la inregistrare dar crapa de fiecare data.

Am incercat sa cumpar online cardul (16 eur doar cardul) dar dupa ce m-am inregistrat partial si a crapat si site-ul de vreo 2-3 ori si a necesitat reset parola de vreo 2 ori, nu poti cumpara cardul. Sau nu gasesc eu.

Le-am scris. Nu ma astept sa ma ajute cu ceva.

 

Deci nu ai cum cu astia. Un minim de review pe cod, user experience ceva. Nimic.

 

te doare mintea

 

:censored:

Link to comment
Share on other sites

Salutare.

Referitor la prima faza, cei de la Renovatio sunt primii cand e vorba de luat banii pentru incarcat, dar la servicii.... ultimii. Din pacate detin monopolul, cel putin pe aici, prin Muntenia, si nu prea ai de ales.

 

Voiam sa te intreb despre cauciucurile de iarna. Am vazut ca ai cumparat masina in martie. Ai avut cauciucuri de iarna ? Intreb pentru ca am vazut ca I3-ul are cauciucurile asimetrice fata/spate si am auzit (de la dealerul din Ploiesti) ca sunt posesori care au avut probleme cu achizitia datorita dimensiunilor atipice.

Link to comment
Share on other sites

Sincer mi se pare o porcarie de masina. Ca aspect in primul rand si apoi ca materiale folosite ..zici ca stai intr-un wc de carton cosmetizat...si pe DN daca intra un alt turism in tine (ca sa nu zic tir) esti mort instant. Poate intr-un f30 sau f10 scapi. Si in oras se poate intampla acelasi lucru. Ne-a gasit ecologia pe noi , pe cand americanii 300.000.000 merg cu benzinare de 3l sau 4l. Noi eram cei mai mari poluatori, ne vindem certificatele de poluare altora ca nu poluam indistrial ca nu mai avem cu ce , dar stiu cei din afara sa ne indoctrineze cu ecologizarea si protejrea mediului, ..nu de alta dar au ei grija sa polueze inzecit fata de noi !!! E doar o parere personala. Eu cred ca electricele astea o sa merite luate peste vreo 10-15 ani cand vor fi suficient de bine puse la punct. Edited by jonnyy_b
  • Like 8
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Nu e facuta sa ii placa tuturor, nici proprietarilor nu le prea place.

i3 nu stiu cat va continua, mai ales dupa ce vor aparea motorizari full electrice pe seriile 3,5,2,1,4 etc:)). A fost facut de BMW ca un autoturism electric funky de oras. Ce-i drept optiunea aceea cu materialele alea eco friendly este foarte misto.

 

Poluarea, schimbarile climatice sunt lucruri foarte ingrijoratoare pentru cei ce cred asa tot ce zic altii. Si da... unde nu suntem noi defavorizati?:)) De sute de ani suntem, nu stiu cat vom mai prinde:)

 

Dar cu toate astea as schimba furia mea neagra cu o masina electrica rwd cu 300+ cp si cuplu instant:))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.