Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

I3-ul se simte mai usor, mai agil iar tractunea spate ajuta sa nu rupa derenta.

 

Leaf-ul are directie destul de precisa dar si absoarbe foarte bine denivelarile.

 

La franare stau ambele destul de bine.

Link to comment
Share on other sites

Nissan nu are un management termic foarte bine pus la punct al bateriei, ceea ce se traduce in supraincalzire in anumite conditii, la fast charging; chiar si dealerii nissan recunosc asta, mai trist este ca si versiunea de 60 kwh nu va avea un sistem foarte bine pus la punct.....nobody's perfect. Hyundai are un ventilator parca, si mai sunt si alte masini ce au sistem de racire cu lichid al bateriei.
Link to comment
Share on other sites

Bala a spus ca ar evita incarcarea rapida pe termen lung, nu neaparat intr-o calatorie.

Eu stiu ca fenomenul de supraincalzire a bateriilor apare cand alimentezi rapid intr-un timp scurt, adica intr-o calatorie mai lunga unde esti nevoit sa alimentezi de mai multe ori pana ajungi la destinatie. Eu urmaresc clipurile facute de Bjorn Nyland, un tip din Nervegia care face tot felul de teste cu masini electrice. Tot el spunea ca Nissan a actualizat softului Leaf-urilor si nu mai apare acel efect de incalzire al bateriilor (efect care scade viteza de incarcare).

 

L.E.: Ce bine ar fi daca ai putea deschide un topic separat pentru Leaf.

Nu am mai polua topicul I3-ului.

Link to comment
Share on other sites

Cica acel nou software, taie din viteza de incarcare undeva mai sus si de aceea nu mai sunt probleme asa dese. Nasol e ca altii zic ca o baterie mai calda (40C +) se deterioreaza mai rapid...

 

De asta si incerc sa nu bag mai ales leaful la fastcharging. Am rugat sotia sa nu mai puna nici i3-ul la fastcharging la Kaufland/Lidl decat daca suntem pe drum si nu avem timp sa incarcam.

 

Amandoi avem oricum incarcatoare la serviciu deci nu ducem lipsa de curent.

Link to comment
Share on other sites

Leaf-ul are doua prize: una type 2 si una ChaDeMo. Toate masinile care se vand in Europa cu exceptia unor mici troshcolete au type2.

 

La Type 2 leaf incarca cu 7kW iar I3 cu 11kW. Sunt puteri prea mici fata de 50kW ca sa incalzeasca semnificativ bateriile.

Link to comment
Share on other sites

Nu chiar...

 

Fiecare masina europeana are combinatia

 

CCS + type 2

sau

ChaDeMo + type 2

sau

Doar type 2 (zoe)

 

Incarcarea rapida se face pe DC prin unul din cele doua standarde de incarcare rapida: CCS (oemi EU) sau ChaDeMo (oemi asiatici) . Incarcatoarele astea sunt fastchargere.

 

Incarcarea normala cu curent AC (priza sau trifazic) se face prin type 2. Astea sunt destination chargers.

 

La kaufland ai fastchargere. Ubele vin si cu type 2. Practic poti incarca si rapid si incet desi nimeni nu sta atata la kaufland pt a incarca incet printr-un type 2.

 

La serviciu facem type 2. Oricum stam 8 ore deci ca incarca in 2-3 sau 6 ore, e tot aia. La kaufland ar fi sub o ora.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles si multumunesc frumos pentru explicatii.

Eu, pentru ca nu stau la casa iar blocul unde stau este foarte aproape de Kaufland, as lasa masina noaptea la incarcat (la ei), dar ca sa nu folosesc mereu portul CCS (pentru a evita incarcarea rapida zilnic) as folosi portul type 2 pentru o incarcare mai lenta. Dar se pare ca mai lenta (ce gandesc eu) este tot un fel de fast charge numai ca nu chiar atat de "fast". :)

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca daca vorbesti cu ei, poti face asta altfel iti blocheaza roata.

 

Ce e fain la I3 e ca poti seta din Idrive sa deblocheze cablul cand e gata incarcarea. Asta ajuta ca daca s-a terminat incarcarea, altcineva poate incarca (daca are loc fizic langa incarcator).

 

Numai ca nu stiu cat mai tine cu incarcaturl fara control/autentificare /plata. Asta pentru ca se fac abuzuri.

 

Intr-o noapte, pe la 3, am trecut pe la un Kaufland Tm si erau vreo 4 ! masini care stateau la incarcat sau la coada la incarcare. Toate erau de uber. Iti dai seama ce trag alea si cum afecteaza consumul magazinului.

Link to comment
Share on other sites

La Ploiesti nu am vazut sa se blocheze rotile la kaufland. Aproape zilnic este un Leaf alb la incarcat dimineata la 7.(cred ca e de la Nissan dupa numarul de inmatriculare).

Este un avantaj sa traiesti intr-un oras mai mic. Uber nu avem, taxi cu masini electrice nici gand, masini electrice nu sunt asa multe, etc :):)

Nici eu nu cred ca va mai tine mult partea cu incarcatul moka. Sunt prea multi (taxi, uber) care profita aiurea de acest avantaj. Multi care fac bani cu acele masini si vor sa le incarce gratis. Asta este mentalitatea dar cred ca asa este peste tot in lume.

Link to comment
Share on other sites

Mai tine si de mentalitatea omului...

 

Noi am pus un fastcharger in curtea firmei pe langa cele 4 incarcatoare type 2. Locatia e chiar in centrul orasului.

 

De curand avem o intelegere cu o pizzerie care sa vina sa incarce la noi cu factura la finalul lunii pe cat au incarcat. Au o flota de 4 E-Golf cu care livreaza.

 

Sunt printre singurii care au acceptat asa ceva. Ei si un baiat cu uber. Atat.

 

Restul vin si vor sa incarce moka + parcare in centru care e aur la ce aglomerat e. Daca ceri un tarif simbolic de genul cat costa curentul plus 5 ron, se uita la tine urat...

 

Clar se va limita cumva pe viitor. La Kaufland am inteles ca ar lega cardul pt incarcator cu cardulk de cumparaturi. Nu cumperi, nu incarci...

Link to comment
Share on other sites

In mod normal se poate.

 

Daca tragi curent de la asociatie pui contor separat (evident cu acordul lor). E cel mai simplu. Daca vrei legatura numai pt tine, dureaza mai mult. Nu stiu insa in detaliu pasii.

 

Am un coleg cu un zoe in aceiasi situatie cu tine si zicea ca se poate dar e destul de complicat si mai asteapta.

 

Eu acum vreau sa-mi modific bransamentul si e groaznic. Imi trebuie:

 

- extras de CF

- ATR Aviz tehnic de racordare

- plan de amplasare a casei

- copie CI

 

Mi se va monta contor afara, la strada, intr-un cotet dedicat. Momentan contorul e pe casa.

 

Instalatia la interior mi-o voi face eu singur + montarea incarcatoarelor.

 

Pt documentatie si minimul de manopera ex montat contor, cica e pe la 80-100 mil :sick:

Link to comment
Share on other sites

Pot apoi sa imi pun panouri multe si compensez ceva. Acum pot pune panouri de maxim 7 kW pt ca doar de atat este legatura curenta.

 

Deci e pt viitor, nu doar acum sa incarc masina din cand in cand.

Link to comment
Share on other sites

Cu trasul curentului la locul de parcare din bloc e destul de tricky. Si eu sunt in aceeasi situatie si din cate am inteles nu se prea poate sa-ti tragi contor separat pt locul de parcare (sau daca se poate e moartea pasiunii).

O solutie rapida ar fi, cum a spus si Bala, un contor pasant, pus pe liniile de curent deja trase. La mine ar fi foarte facil, ca locul e in subsol si sunt prize peste tot, insa cei de la asociatie sunt cam batuti in cap, asa ca am renuntat la idee.

Link to comment
Share on other sites

Cu trasul curentului la locul de parcare din bloc e destul de tricky. Si eu sunt in aceeasi situatie si din cate am inteles nu se prea poate sa-ti tragi contor separat pt locul de parcare (sau daca se poate e moartea pasiunii).

O solutie rapida ar fi, cum a spus si Bala, un contor pasant, pus pe liniile de curent deja trase. La mine ar fi foarte facil, ca locul e in subsol si sunt prize peste tot, insa cei de la asociatie sunt cam batuti in cap, asa ca am renuntat la idee.

 

Daca ar fi dupa mine as inchide toate asociatiile astea comunsite... Platesc degeaba 100 de lei pe luna salarii ca tot prosti sunt; pana anul trecut m'am trezit ca eu plateam si apa calda desi am centrala proprie.. gandeste'te ce ar iesi sa le spun ca vreau contor separat pentru electrica

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Mi-am luat un zoe saptamana asta, a durat 6 zile si 22 de ore de la comanda pana cand am plecat cu ea de la dealer. Plus cam un an inainte pentru cugetat, anaizat, calculat etc.

Renault a scazut pretul de la o luna la alta si mi s-a parut o oportunitate buna cu rabla normal+rabla plus+discountul lor, acum cat mai sunt disponibile tichete de rabla normal. Or sa mai scada preturile pt ca or sa apara modele noi pe banda rulanta. Dar pana ajung efectiv la volanul unui model nou aparut, cumparat din Romania...

 

Sper sa nu fie considerat spam, scriu aici cateva lucruri pentru comparatie:

1. Incarcarea la 22kwh la statiile publice este magnifica. Nu am motorul q (incarcare la 43kwh), ci varianta r(max 22kwh la incarcare). Comparat cu ccs/chademo este mai dificil sa faci un drum de peste 4-500km daca nu ai 2 ore la dispozitie pt incarcat pe drum, dar in rest este f flexibil pt ca sunt mult mai multe statii/prize de 22kwh decat fastchargere. Viteza de incarcare mi se pare constanta peste 20kwh, pana pe la 98-99%, deci zoe nu are heat-gate...ar fi culmea :))

2. Calitate proasta a materialelor, dar stiam deja asta si mi-am asumat dinainte sa cumpar.

3. Nici Leaf nu m-a dat pe spate la calitatea materialelor sau ergonomicitiate. Clar mai bun decat zoe, alt motor, interior mai mare, design mai actual, dar mai putin value for money pt cazul meu specific.

3. Pozitia la volan cam ridicata, am 1.90. Am condus i3 inchiriat si tot foarte sus mi se parea, dar mai ergonomic si mai comod i3. In Nissan leaf doar am stat, nu am condus, dar parea si el mai comod decat zoe. Cred ca zoe are scaunele cam plate, suport lateral zero.

4. baterie de 41kwh, consumul cu portbagaj plin si 3 adulti + 1 copil (300kg in total, sa zicem) era de circa 15kwh/100km pe A1 Buc-Pitesti la 95km/h cu mod eco si ac pornit (se pare ca merge combinatia asta). La 88km/h consumul instant era de circa 11-12kwh/100km. Am mers cu 130km/h doar in vreo 3-4 depasiri, dar pare ca ordinul de marime este in jur de 30kwh/100km la viteza aceea. Mai fac probe, se lucra pe autostrada si am stat si 20 de minute sa parcurg 1km de coada. In total 16kwh consumati pt a parcurge 108km de autostrada cu tot cu ambuteiaj, in conditiile astea de mers economic. OK daca nu te grabesti...

Pe dealu negru de la Pitesti la Valcea media a fost 10.1kwh/100 km, am mers linistit, viteza legala, cu rezerva ca in zonele cu limita de 90km/h nu ajungeam la viteza asta pt ca erau multe tiruri. Si stat la semafoare de lucrati vreo alte 20 de minute. Cand urcam o panta mai sanatoasa consumul instant era 30-35-40kwh/100km, cand coboram era negativ (se incarca bateria). Per total a consumat 5kwh pt a parcurge 57km. Aici am ramas placut uimit de eficienta, mi se pare mare.

Deci, in afara orasului ok doar pe drumuri normale. Pe autostrada slab rau consumul. Trebuie compromis mare la timp ca sa nu consum toata bateria intr-o ora. Ceea ce cam stiam dinainte din reviewuri, dar confirm acum dupa ce am vazut si practic. Nu mi se pare practic nici sa parcurg distanta de 100km cu 130km/h si apoi sa stau 30 minute sa incarc la fastcharger. Solutia mi se pare imbunatatirea motoarelor + a baterii mai mari si mai usoare, deci mai dureaza pana sa fie concurenta reala pt masini normale.

2025 pare ca este realist, cum se tot vehiculeaza. Tesla pare sa fie deja acolo, dar nu e in zona mea de pret :)

Odata acceptat compromisul de timp, mi se pare imbatabila masina electrica. Nu cred ca pot parcurge 300km in afara orasului fara incarcare, dar 250 mi se pare realist.

Teoretic pot ajunge la munte dus intors si la mare dus fara oprire pt incarcare; o sa fac teste vara asta..si apoi si la iarna..sper ca cei 200km iarna testati de teslabjorn merg si in RO pe zoe :)

 

5. Ma batea gandul sa pun contor separat pt un wallbox si am aflat de la enel ca trebuie aviz tehnic de racordare si ca dureaza cam 1 luna sa obtin asta, apoi cam 4-5 luni (bucuresti) pt autorizatie de construire, programare instalare etc. Dar nu stiam ca ar fi costuri asa mari doar ca sa deschid un punct nou de consum, pt ca nu vreau sa trag fire noi de la statia de transformare..pfff...caut electrician sa vedem ce solutii sunt sa ma leg de contorul meu existent in conditii de siguranta. Probabil ma limitez la 3kwh la masina ca sa mai ramana alti 3kwh disponibili pt ceea ce consuma prim casa si sa nu sara siguranta daca fac popcorn la microunde cand incarc masina.

6. Nu mi se pare Ok sa pui contor pasant pe asociatie. 2-3 masini puse la incarcat pe schema asta cred ca depasesc lejer orice instalatie de 220v*32amperi. Sau asa mi se pare mie, fara sa cunosc prea multe chestii tehnice.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.