Jump to content

BMW I3 94Ah 2018 - facelift


Bala

Recommended Posts

eu ma asteptam sa fie pe la 3% ca sa merite achizitia si folosirea ei . La 6% exista masini . Cred ca e chestie de mentalitate si depasirea unor obisnuinte ca sa detii o masina electrica . Poate si prima de la stat e pt multi un stimulent daca doresc masina noua . Multi km inainte Bala

 

Pai omul a estimat din avion costurile de combustibil fosil pentru o masina clasica. A specificat ca nu stie cat l-a costat curentul electric. Economia nu este atat, dar probabil ca este una destul de buna.

Link to comment
Share on other sites

Din august si pana acum, am platit o singura data incarcarea, cand am fost cu leaf-ul la munte. Am plecat din Timisoara, in concediu, in muntii Ceahlau. Am incarcat de 30ron la o statie EON pt ca urma munte cu zapada si voiam sa am bateria plina. Acasa incarc foarte rar si atunci incarc doar ca sa plec la drum lung cu bateria 100% si calda.

 

Cred ca pe la 5000eur se duce economia. Intretinerea si asigurarile sunt mult mai mici iar impozitul si parcarea sunt gratuite.

 

Oricum, m-am obisnuit electric si nu mai am nicio problema sa merg asa. Toata familia mea s-a obisnuit cu stilul asta de mers :rolleyes:

 

Mai am doi ani de leasing la I3 si apoi vad ce as alege. Clar tot electric. Sper sa fie un BMW I4 sau I5 dar vedem ce performante au.

 

Momentan sunt alti oemi cu mult inaintea BMW la masini electrice.

Link to comment
Share on other sites

Si eu imi doresc electrica si te urmaresc cu atentie :D O intrebare, nu ti-e dor sa auzi motorul urcand in turatii ?:)

 

@Myx cred ca vorbeste de consumul de carburant ,3 sau 6% dar tu nu ai range extender deci nu ai ce sa consumi. Deci la 100 k km vei economisi 10k euro, la 200k km 20k euro, costul cel mai mare il vei avea la schimbarea bateriei, probabil peste 150 k km sau chiar peste 200k KM. Fara schimb de ulei, distributie, turbine si alte dezavantaje ale unui motor pe combustie. :D

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

nu ti-e dor sa auzi motorul urcand in turatii ?:)

 

Nope. E foarte fain sa conduci in liniste. Ma rog, cu muzica :pardon: desi ma supara gunoiul de Harman Kardon din I3. E praf.

 

costul cel mai mare il vei avea la schimbarea bateriei, probabil peste 150 k km sau chiar peste 200k KM.

 

Bateriile se degradeaza foarte greu. Mai ales la BMW care are management termic al bateriei. Pierzi cateva procente in 100k km. Atat.

 

Daca chiar se strica, bateria se schimba pe elemente. I3 are parca 8 elemente si daca ai probleme cu bateria, inlocuiesti un modul si gata. E pe la 1500eur - 1800eur un modul nou. Cel defect il vinzi cu cateva sute de eur pt ca il poti folosi la casa.

 

Mult mai mare e degradarea morala asa ca pana atunci vinzi masina si gata.

 

Azi 30kWh e putin. Multi au trecut de 50kWh si chiar 60kWh la masini cu preturi de sub 50k eur.

Link to comment
Share on other sites

Mai am doi ani de leasing la I3 si apoi vad ce as alege. Clar tot electric. Sper sa fie un BMW I4 sau I5 dar vedem ce performante au.

 

Momentan sunt alti oemi cu mult inaintea BMW la masini electrice.

 

Nu te-ai gandit la o Tesla M3?

 

Chiar daca are inca deficiente de contructie (luft-uri etc), sunt sigur ca e peste i3 care nici el nu exceleaza.

 

Ma gandesc ca daca aplici voucher-ul de 10k, va iesi destul de ok la pret.

 

Si cred ca tehnologia dintr-o tesla iti va permite sa o tii mai mult timp (update-urile constante pentru autonomous driving).

Link to comment
Share on other sites

Are un coleg o Tesla M3 Long Range. E foarte OK la incarcare si motoare (e dual motor) dar nu ma prea incanta. Mi se pare mai mult gadget decat masina.

 

De exemplu a fost cumparata fara incalzire in scaunele spate. Dupa cateva luni, proprietarul a primit mesaj ca i-au activat scaunele din soft. Deci avea totul montat dar dezactivat din softan. Pentru ca ai cont la ei si cardul bagat, acum proprietarul nu stie cate luni va avea incalzirea la scaunele spate si daca pe viitor ar trebui sa plateasca pentru a mentine optiunea activa.

 

Alta intamplare: cobora geamul rapid si parca se lovea la capatul cursei. Dupa un update de soft, update care vine poate si de 2 ori pe luna, geamul se deschide rapid pana la 2-3 cm si apoi incetineste.

 

Eu folosesc doar linux, nu sunt obisnuit cu atatea update-uri si atatea configurari. Mi se pare groaznic sa merg la masina in parcare si sa o gasesc cu alt soft, alte optiuni.

 

Peste 2 ani vom avea BMW I4. Parca e pe platforma de seria 4. Mi-ar placea sa raman la BMW dar mai e mult pana atunci...

 

Pe langa service, nu stiu sa fie importata oficial si sunt aproape sigur ca nu poti aplica bonusul de 10k€ de la stat din motivul asta.

 

Da. NU poti fara dealer local. Cum ei nu lucreaza cu parteneri, pana nu isi face Tesla sediu in Ro, nu poti primi cei 10k eur. Si nici cei 6500RON de la rabla nu ii primesti

Link to comment
Share on other sites

Si BMW incepe de anul asta cu optiuni care sunt montate pe masina si se activeaza din Connected Drive daca platesti abonament pentru o luna, 3 luni sau un an.

Printre ele sunt Active Cruise Control, High Beam Assist, si cea mai tare care mie mi se pare o mega tiganie treapta 8 la cutie.

Adica masina are cutie in 8 trepte dar poti folosi treptele 1-7 si pentru treapta 8 se plateste abonament online si se activeaza cu cod FSC.

 

 

cbbf05df-baa4-4ef7-aa3a-440d22e77f4d.jpg

 

d97f2431-602d-4282-ab73-c32b30963c49.jpg

Link to comment
Share on other sites

Si BMW incepe de anul asta cu optiuni care sunt montate pe masina si se activeaza din Connected Drive daca platesti abonament pentru o luna, 3 luni sau un an.

Printre ele sunt Active Cruise Control, High Beam Assist, si cea mai tare care mie mi se pare o mega tiganie treapta 8 la cutie.

Adica masina are cutie in 8 trepte dar poti folosi treptele 1-7 si pentru treapta 8 se plateste abonament online si se activeaza cu cod FSC.

 

Uau - Absurd-ul devine regula la BMW - cod FSC si abonament online pt treapta a 8a - uau .

Link to comment
Share on other sites

Europa, si implicit firmele mari, europene conduse de niste retrograzi batrani plini de bani, traiesc intr-o bula a autosuficientei; ca averile lor se vor diminua semnificativ, nu ma intereseaza si sigur vor ramane cu suficiente resurse, insa efectele asupra economiei si oamenilor ce muncesc vor fi incomensurabile in urmatorii 15-20 de ani. Oricum, inca in Europa mai este bunastare pentru 15-20 de ani,alimentata inca de fluxul de cash din zonele asiatice dornice de imobiliare si lux european insa imi e frica ce va fi dupa aceasta perioada, cand productia industriala si inovatia made in europe vor fi la pamant, iar Asia, SUA si chiar Africa vor deveni noii lideri ai dezvoltarii industriale.Azi maine o sa platesti si pentru climatizare,acces la computer de bord...insa vine o generatie tanara gata sa ccepte in gura mare orice rahat pentru brandul multdorit.
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Europa, si implicit firmele mari, europene conduse de niste retrograzi batrani plini de bani, traiesc intr-o bula a autosuficientei; ca averile lor se vor diminua semnificativ, nu ma intereseaza si sigur vor ramane cu suficiente resurse, insa efectele asupra economiei si oamenilor ce muncesc vor fi incomensurabile in urmatorii 15-20 de ani. Oricum, inca in Europa mai este bunastare pentru 15-20 de ani,alimentata inca de fluxul de cash din zonele asiatice dornice de imobiliare si lux european insa imi e frica ce va fi dupa aceasta perioada, cand productia industriala si inovatia made in europe vor fi la pamant, iar Asia, SUA si chiar Africa vor deveni noii lideri ai dezvoltarii industriale.Azi maine o sa platesti si pentru climatizare,acces la computer de bord...insa vine o generatie tanara gata sa ccepte in gura mare orice rahat pentru brandul multdorit.

Crezi ca America cu exponenti ca Trump sau Apple nu sunt in aceeasi bula - ca tot veni vorba de adepti care accepta orice pt brandul mult dorit ? SUA nu va mai fi nicodata lider al dezvoltarii "industriale" , poate tehnologice/IT . Dar Europa e un adevarat dezastru din toate punctele de vedere si in special politic.

BMW nu face decat sa incerce sa mulga ce poate, acum ca fac masini urate/ordinare/pline de probleme ca toti ceilalti .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Deci nu credeam ca poate exista asa ceva...

 

In I3, la incarcat, totul inchis in jur eu stateam in frig. Nu pornea caldura.

 

Jumatate de ora am incercat si nimic. Am crezut ca are ceva defect si ca o duc la BMW.

 

Plin de nervi si inghetat dau incalzire din aplicatia Connected Drive si... Porneste caldura!

 

Practic ai butoane, ai I-drive dar pornirea incalzirii in masina in care stai se face de pe telefon prin servere si alte cele.

 

Este 100% reproductibil. Aberatie mai mare nu exista.

 

Cum s-au gandit bai frate...

Link to comment
Share on other sites

Macar poti porni incalzirea. In multe altele nu merge deloc in timpul incarcarii, cred ca din cauza ca se foloseste bateria de 12V. La Kona

La Zoe in timpul incarcarii merge pornita doar un fel de ventilatie de la butoanele din masina, dar nu merge incalzirea normala; cel mai util era cand porneam preconditioning folosind butonul de pe cheie (doar asa baga si ceva caldura, vreme de cateva minute, dupa care se opreste si poti relua).

 

Caut sa fac upgrade de la ZOE la ceva mai mare, nu este i3 in zona mea de buget, dar am vazut azi o oferta buna valabila luna asta.

Desi este un pret usor mai mare comparat cu ce alte oferte sunt acum la zoe, e208, e-corsa, Kona (39Kwh), este tentant pt ca este, totusi bmw i3 cu o baterie rezonabila.

Asa ca las aici link in caz ca este careva interesat: https://faststart.bmw-bavaria.ro/#i

Preturile sunt fara TVA, dar inainte de RABLA Plus + Rabla Clasic

Si print-screen facut mai devreme.

post-3655-0-26654800-1584128766_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Deci nu credeam ca poate exista asa ceva...

 

In I3, la incarcat, totul inchis in jur eu stateam in frig. Nu pornea caldura.

 

Jumatate de ora am incercat si nimic. Am crezut ca are ceva defect si ca o duc la BMW.

 

Plin de nervi si inghetat dau incalzire din aplicatia Connected Drive si... Porneste caldura!

 

Practic ai butoane, ai I-drive dar pornirea incalzirii in masina in care stai se face de pe telefon prin servere si alte cele.

 

Este 100% reproductibil. Aberatie mai mare nu exista.

 

Cum s-au gandit bai frate...

In aplicatia Connected Drive ai acces la toate functiile? Gen State of charge, electric range, charging time, vehicle info sau efficiency? Mie imi apar viabile doar functiile remote lock/unlock doors, flash lights si horn... In rest, nimic - nada, nu se sincronizeaza nicicum cu datele din masina. E adevarat ca pt Romania nu au infrastructura pt toate functiile din aplicatie, exemplu

(faceti abstractie ca este aplicatia veche, ma refer la functiile aferente)? Asa mi s-a explicat la telefon din call center BMW... :o
Link to comment
Share on other sites

Ba da am tot ce imi trebuie. Am SOC, timp estimat pana la incarcare, range, efficiency etc. Am toate aceastea.

 

Versiunea mea e luata instaland direct un apk si e 6.2.1.5860. NU e pe google play pt Romania

Imi poti indica de unde o pot si eu descarca?

Oare contează si unde e facut contul, daca a fost facut pe pagina din romania sau nu? Pana acum nu reușesc sa ii dau de capat, sa fac sa imi arata toti parametri.

Edited by ing007
Link to comment
Share on other sites

Imi poti indica de unde o pot si eu descarca?

Oare conteazĂŁ si unde e facut contul, daca a fost facut pe pagina din romania sau nu? Pana acum nu reușesc sa ii dau de capat, sa fac sa imi arata toti parametri.

Am rezolvat, cel putin partial. Am gasit versiunea de apk recomandata (ms Bala!), dar in paralel, a trebuit refacut si contul de connected drive pe germania. Am acces acum la functiile respective, dar inca statusul apare updatat in 15.03.2020. Sper sa se rezolve si cu update-ul..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.