Jump to content

Filtru particule


Recommended Posts

Salut!

 

viata dpf-ului din ce stiu nu se vede in bord.

este acceptat un mic joc al axului turbinei (doar si doar RADIAL, adica stg-dr).

Lasa masina in pace, daca merge bine, nu se afuma esapamentul, nu are nici-o problema, de ce sa-ti faci de lucru?

 

Salut. E un mic joc axial,nu radial. Se impune sĂŁ verific Dpf-ul, sau ĂŽl las ĂŽn pace? Mulțumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am verificat azi DPF-ul , in bord imi arata ca mai am 7000 km pana cand ar trebui sa schimb filtrul de particule.Masina are 211.000 km(sunt reali).Nu am erori la dpf.

Ce ziceti ar trebui sa il schimb chiar daca valorile nu sunt asa ridicate?

Mentionez ca nu doresc dpf off, nici curatare, singura varianta e schimbarea lui.

 

Drumuri bune :thumbsup:

post-84915-0-54697200-1552246588_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nici eu nu cred ca bujiile au o legatura cu regenerarea (in ISTA nu am gasit nimic) si nici nu are o logica, de ce sa nu isi faca regenerarea ca nu iti merg 1 sau mai multe bujii avand in vedere ca regenerarea se porneste cand temperatura motorului a ajuns la temperatura de lucru (75-100grade C in functie de masina si nu vad ce cu ce ar mai putea intervenii bujiile) dar termostatele au o legatura indirecta, ele stabilizeaza/mentin temperatura de lucru si daca nu este atinsa nu se porneste regenerarea.

 

In ISTA zice inainte de a face regenerare ca nu trebuie sa fie nici o eroare stocata, altfel nu face regenerare; banuiesc ca aici intra bujii, relee,termostate, etc.

Link to comment
Share on other sites

In ISTA zice inainte de a face regenerare ca nu trebuie sa fie nici o eroare stocata, altfel nu face regenerare; banuiesc ca aici intra bujii, relee,termostate, etc.

 

E pe jumatate corect ce ai scris... Doar unele erori impiedica regenerarea - descrierea fiecarei erori specifica foarte clar treaba asta. Ba mai mult, depinde si daca eroarea este marcata ca activa/prezenta in momentul request-ului de regenerare.

Link to comment
Share on other sites

E pe jumatate corect ce ai scris... Doar unele erori impiedica regenerarea - descrierea fiecarei erori specifica foarte clar treaba asta. Ba mai mult, depinde si daca eroarea este marcata ca activa/prezenta in momentul request-ului de regenerare.

Omu' a zis bine; toate erorile VOR FI PERMANENTE in 90% din cauzuri pentru ca TERMOSTATELE se decalibreaza.., bujia se ARDE/IMBATRANESTE (creste rezistenta), iar releul la fel se "duce" complet!

Ce a uitat sa mentioneze e ca daca senzorii de presiune de pe filtru nu masoara realitatea (sunt defecti) regenerarea NU porneste!

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Omu' a zis bine; toate erorile VOR FI PERMANENTE in 90% din cauzuri pentru ca TERMOSTATELE se decalibreaza.., bujia se ARDE/IMBATRANESTE (creste rezistenta), iar releul la fel se "duce" complet!

Ce a uitat sa mentioneze e ca daca senzorii de presiune de pe filtru nu masoara realitatea (sunt defecti) regenerarea NU porneste!

 

Nu sunt de acord ca TOATE erorile sunt PERMANENTE. Daca tu sau vasile79 va referiti prin "toate" la lista insirata de vasile79, adica "bujii, relee, termostate", nu cred ca ati folosit cuvantul potrivit pentru un subset foarte mic de componente care influenteaza regenerarea. :)

 

Caz concret: la mine se mai blocheaza intermitent (la cateva sute de kilometri) EGR-ul. Desi am eroarea raportata si logata in DDE, eroarea NU e persistenta/activa/permanenta decat in momentul detectarii erorii. Se si specifica in descrierea erorii ca regenerarea nu se face daca eroarea este ACTIVA/PREZENTA. In cazul asta, chiar si cu eroarea logata (dar nu activa in momentul request-ului de regenerare) in DDE, eu am observat ca la mine se face foarte bine regenerarea.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt de acord ca TOATE erorile sunt PERMANENTE. Daca tu sau vasile79 va referiti prin "toate" la lista insirata de vasile79, adica "bujii, relee, termostate", nu cred ca ati folosit cuvantul potrivit pentru un subset foarte mic de componente care influenteaza regenerarea. :)

 

Caz concret: la mine se mai blocheaza intermitent (la cateva sute de kilometri) EGR-ul. Desi am eroarea raportata si logata in DDE, eroarea NU e persistenta/activa/permanenta decat in momentul detectarii erorii. Se si specifica in descrierea erorii ca regenerarea nu se face daca eroarea este ACTIVA/PREZENTA. In cazul asta, chiar si cu eroarea logata (dar nu activa in momentul request-ului de regenerare) in DDE, eu am observat ca la mine se face foarte bine regenerarea.

Nu cumva cand tu faci "request" se intampla si regenerarea fortata?

Atunci desigur erorile care nu sunt permanente ci doar oarecum temporare, sub influienta cererii (request-ului) daca erorile reapar probabil request-ul poate fi (va fi)suspendat sau amanat pana la rectificarea erorilor partiale, care de fapt sunt permanente.. (inca nedeclarate..) reparand si dupa request, ca si eveniment pe/in scala timpului.

 

Una e sa faci un request prin software, stergand niste erori, si alta e sa fie o problema fizica (filtru colmatat, temperatura insuficienta a motorului...) si sa nu se poata intampla din cauza ca fizic nu este posibil.

 

Desigur ca putem specula pentru inca 5 pagini de acum incolo, dar ma indoiesc ca gresesc DACA SPUN ca Testerul Este Doar o Scula Inteligenta si e bine sa ramana asa. Utilizatorul ar trebui sa ia toate masurile premergatoare pentru a nu-si ingreuna dificultatea.. rezolvarii situatiei.

Pe forumuri straine aceste (situatii) sunt cunoscute si intelese.

 

(Am inteles si ce ai spus tu)

 

(stiu ca e greu de inteles pentru aceia care dau minus neintelegand mare lucru; masina (BMW) poate fi un lucru fooarte dificil de inteles - poate asta inteleg)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut

E vreo problema cu senzorul de presiune diferentiala? Pozele sunt facute dupa o regenerare pasiva, temperatura optima 90 si idle.

Cu contactul pus si motorul oprit era -2mbar.

La 24h , masina a stat in timpul asta, valoarea era de 5mbar(contact pus, motor oprit).

Testul din Ista e in parametrii.

Cum as putea sa-l verific mai bine?

post-99798-0-87736100-1613936313_thumb.png

post-99798-0-09231300-1613936323_thumb.png

Edited by Sorin_87
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut

E vreo problema cu senzorul de presiune diferentiala? Pozele sunt facute dupa o regenerare pasiva, temperatura optima 90 si idle.

Cu contactul pus si motorul oprit era -2mbar.

La 24h , masina a stat in timpul asta, valoarea era de 5mbar(contact pus, motor oprit).

Testul din Ista e in parametrii.

Cum as putea sa-l verific mai bine?

 

Presiunea pe evacuare o verifici cu motorul pornit si cu ISTA, la relanti trb sa fie pana in 35 mbar maxim admis daca iti afiseaza cu - si ai motoru pornit inseamna ca trb schimbat senzoru. Cu motoru oprit poate sa arate 0-5 mbar, nu e problema, asa e la toti. iti faci probleme aiurea ca daca ai probleme la vreun senzor stai tu linistit ca te umple de erori si avertizari.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Presiunea pe evacuare o verifici cu motorul pornit si cu ISTA, la relanti trb sa fie pana in 35 mbar maxim admis daca iti afiseaza cu - si ai motoru pornit inseamna ca trb schimbat senzoru. Cu motoru oprit poate sa arate 0-5 mbar, nu e problema, asa e la toti. iti faci probleme aiurea ca daca ai probleme la vreun senzor stai tu linistit ca te umple de erori si avertizari.

Am facut testul cu Ista si e in parametrii. Doar ca isi face regenerarea activa la 250km in orash si imi pare cam repede. Ce-i drept la ce aglomeratie e are multe regenerari pasive nereusite si probabil de asta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am facut testul cu Ista si e in parametrii. Doar ca isi face regenerarea activa la 250km in orash si imi pare cam repede. Ce-i drept la ce aglomeratie e are multe regenerari pasive nereusite si probabil de asta.

La fel si la mine, isi face regenerarile f des, cred ca la 200km (sincer nu stiu de ce, cand era noua parca tin minte ca facea la 7-800km de mers in oras. Eu i-am schimbat ECU cand am pus power kit, si daca retin bine, cam de pe atunci a inceput sa le faca asa des). Ultima a pornit-o la 135km, insa am facut f multe drumuri foarte scurte si cu motorul rece, in oras.

Chiar acum am fost si am facut un test cu ISTA si totul pare in regula:

- in idle are 3-4mbar (max e 35), la 2000rpm vreo 16mbar (max e 75), iar la 4000rpm are ~68mbar (max e 200). Ce-i drept, doar ce isi facuse o regenerare completa.

post-23360-0-17025300-1614019523_thumb.jpg

Edited by LYM
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am facut testul cu Ista si e in parametrii. Doar ca isi face regenerarea activa la 250km in orash si imi pare cam repede. Ce-i drept la ce aglomeratie e are multe regenerari pasive nereusite si probabil de asta.

 

Si la a mea daca o omor in oras 2-3 luni incepe sa isi faca regenerarea in jur de 250-300 km parcursi, uneori si 180km. Daca iesi cu ea la un drum de 400+ km ai sa vezi ca se mai desfunda si in orasi o sa se regenereze in jur de 400 km. Oricum dpf-ul ala cand a iesit din fabrica a fost setat sa se regenereze la maxim 600 km parcusi, nu stiu ce asteptari ai tu de la ea in atatia ani si atatia km facuti. Conteaza si ce ulei pui in motor pt ca o cantitate mica de ulei se arde oricum la orice masina si ajunge in dpf iar daca nu este ulei special pt dpf gen 5w30-ul de la bmw sau alte branduri il infunzi mai rpd si uite asa se regenereaza mai rpd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merge cu orice OBD scan tool wifi sau vrea ceva special?

Ti-am atasat o poza cu ce anume accepta..

Eu il folosesc cu K+D-can pe usb, acelasi cablu ca si ptr Ista-D

 

La fel si la mine, isi face regenerarile f des, cred ca la 200km (sincer nu stiu de ce, cand era noua parca tin minte ca facea la 7-800km de mers in oras. Eu i-am schimbat ECU cand am pus power kit, si daca retin bine, cam de pe atunci a inceput sa le faca asa des). Ultima a pornit-o la 135km, insa am facut f multe drumuri foarte scurte si cu motorul rece, in oras.

Chiar acum am fost si am facut un test cu ISTA si totul pare in regula:

- in idle are 3-4mbar (max e 35), la 2000rpm vreo 16mbar (max e 75), iar la 4000rpm are ~68mbar (max e 200). Ce-i drept, doar ce isi facuse o regenerare completa.

Tu ai o problema pe exhaus gas temperature before dpf (ultimul reper din poza) e cu minus si nu are voie, mai ales ca e imediat dupa regenerare.

post-99798-0-07657100-1614026440_thumb.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si la a mea daca o omor in oras 2-3 luni incepe sa isi faca regenerarea in jur de 250-300 km parcursi, uneori si 180km. Daca iesi cu ea la un drum de 400+ km ai sa vezi ca se mai desfunda si in orasi o sa se regenereze in jur de 400 km. Oricum dpf-ul ala cand a iesit din fabrica a fost setat sa se regenereze la maxim 600 km parcusi, nu stiu ce asteptari ai tu de la ea in atatia ani si atatia km facuti. Conteaza si ce ulei pui in motor pt ca o cantitate mica de ulei se arde oricum la orice masina si ajunge in dpf iar daca nu este ulei special pt dpf gen 5w30-ul de la bmw sau alte branduri il infunzi mai rpd si uite asa se regenereaza mai rpd.

Pai nu prea are km, asta e 'buba' : am luat-o la 90k km si acum are 100k . Ulei are Ravenol USVO 5w30 si dupa 3000km e la acelasi nivel. Inainte am avut BMW 5w30 si dupa 5000km a inceput sa fie motorul prea zgomotos si niste sunete ciudate.

Eu banui senzorul ca fiind bulangiu, astazi cu soot mass 16g statea la idle in 15-16mbar(ceea ce mi se pare exagerat). Am iesit cu ea la drum si la 2000rpm intr-a 5a imi arata initial ca am 16.2g incarcare, apoi 12.4g si cand am dat in frana de motor sau accelerare s-a dus iar in 16.2g. Nu ar fi trebuit sa aiba variatia asta. Din cate stiu soot mass e calculata si in functie de senzorul de presiune diferentiala.

Am sa incerc sa il masor mai intai, apoi sa incerc sa fac un test cu un pistol sa verific ca presiunea citita e corecta, dupa care sa ii dau niste spray de frana pe cele 2 gauri si in final sa-l schimb.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tu ai o problema pe exhaus gas temperature before dpf (ultimul reper din poza) e cu minus si nu are voie, mai ales ca e imediat dupa regenerare.

Si eu am crezut asta, dar aparent e normal, din ce vad aici: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/179655-exhaust-gas-temperature-before-particulate-filter/

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Știu cĂŁ o sĂŁ ĂŽmi sara lumea ĂŽn cap dar problema vine de la EGR .

Daca deconectați mufa EGR și mufa electrovalva EGR ,o sĂŁ observați ,dupĂŁ 20-30 de km, cĂŁ nu se mai produce așa de multa cenușĂŁ și regenerarile se vor face la 4-500 de km ,indiferent de mersul ĂŽn oraș .

In schimb se va modifica pozitia actuatorului turbinei (pe loc sta pe 92 in loc de 95) și cantitatea de aer mĂŁsuratĂŁ de MAF (intra mult mai mult aer decât cere ).

Nu știu dacĂŁ e bine sau nu pentru motor,pe termen lung, dar pare sĂŁ-i priascĂŁ !

Și ĂŽncĂŁ ceva ,temperatura antigelului nu mai sare de 89° , indiferent de regimul de funcționare . Ănainte ĂŽmi ajungea la 99° .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

EGR-ul mai este utilizat si pentru racirea pistoanelor. Intr-adevar la mersul prin oras nu este atat de 'prietenos' dar la drum lung chiar ajuta.

Cand spui electrovalva EGR te referi la cea de la racitor?

Ar mai fi inconvienintul de a avea erori in bord si pe iDrive. Practic sa faci un egr off.

Totusi in timpul regenerarii egr-ul este utilizat, fiind deconectat isi mai face regenerarea?

Link to comment
Share on other sites

EGR-ul mai este utilizat si pentru racirea pistoanelor. Intr-adevar la mersul prin oras nu este atat de 'prietenos' dar la drum lung chiar ajuta.

Cand spui electrovalva EGR te referi la cea de la racitor?

Ar mai fi inconvienintul de a avea erori in bord si pe iDrive. Practic sa faci un egr off.

Totusi in timpul regenerarii egr-ul este utilizat, fiind deconectat isi mai face regenerarea?

 

Electrovalva egr-ului ,rĂŁcitorul nu are electrovalva.

Nu știu ce rĂŁcire face pentru cĂŁ la mine e motorul mai rece fĂŁrĂŁ EGR(posibil sa am rĂŁcitorul plin de mâzgĂŁ)

Da ,apare eroare in bord !

In timpul regenerĂŁrii egr-ul oricum e oprit ,deci nu afecteazĂŁ ,ĂŽși face regenerarile normal.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In timpul regenerării egr-ul oricum e oprit ,deci nu afectează ,își face regenerarile normal.

 

Total gresit, induci lumea in eroare. Pune tester pe masina si da-i regenerare fortata sa vezi ce frumos isi sta egr-ul deschis la 30% in timpul regenerarii. Valva egr este setata sa se inchida doar de la 2500 rpm in sus, pentru performanta maxima.

Edited by Bmwlido
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.