Jump to content

Info - particulate filter system: Limited remaining distance of particulate filter available


Recommended Posts

Se da informarea/eroarea din titlu/poza. Mi-a aparut recent si azi am avut timp sa fac si testul pentru exhaust counterpressure. Vedeti si poza atasata cu rezultatele finale. E putin dubios ce am vazut la idle speed, in sensul ca vedeam -2/-3 mbar iar in raportul final nici macar nu apare rezultatul. Nu stiu daca are vreo legatura cu temperatura de -5 grade de afara si cu faptul ca motorul fusese pornit doar de vreo 4-5 minute. Inca o chestie, m-a durut sufletul cand am vazut ca trebuie sa turez la 4000+ rpm dar am facut-o... :hmm:

 

Mie mi se par in regula rezultatele dar poate ma ajutati si voi cu o parere. Eu ma gandesc ca eroarea/informarea a aparut pentru ca am depasit un anumit numar de km (200K) si nu cred ca tine cont de incarcarea sau de starea reala a filtrului. Daca as da pe la reset adaptations si as spune ca am schimbat dpf-ul, as face o gresala? Incerc sa evit situatiile in care filtrul nu s-ar regenera din cauza unor erori persistente in DDE.

 

Edit: acum am vazut in poza cu rezultate ca e o nota care spune ca daca se observa valori negative inseamna ca trebuie schimbat senzorul respectiv de presiune. :logik:

post-84449-0-17638200-1521488322_thumb.jpg

post-84449-0-59089800-1521488338_thumb.jpg

Edited by adi0
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poti sa dai fara probleme reset la DPF si sa-l setezi ca unul nou, dar problema la tine pare sa fie de la senzor (nu are voie sa arata negativ)

 

Mersi de raspuns. E posibil sa fie dus senzorul ala dar in cazul asta mi se pare dubios ca doar la idle imi arata valori negative. Eu m-as astepta ca in cazul in care ar fi busit senzorul, sa arate in toate range-urile de turatii valori negative. Ma insel?

Link to comment
Share on other sites

Nu este busit de tot senzorul dar incepe sa aiba erori, -2,-3 este accepabil (am vazut si cu -45) ... Testul la DPF se face cu motorul la temperatura de lucru. Eu zic sa resetezi contorul la DPF si sa refaci testul cand motorul este la temperatura optima, daca iara o sa ai valori negative trebuie sa te gandesti ca o sa fie nevoie sa schimbi senzorul... poti sa il lasi asa pentru moment dar sa il tii sub observatie si cand valorile depasesc -5 sa il schimbi neaparat, ca altfel masina o sa inceapa regenerarea din ce in ce mai tarziu , in loc sa incepa regenerarea cand presiunea depaseste 35-40 , o sa inceapa cand este 45-50, depinde de ce valorile eronate.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Salutare. Ca sa nu mai deschid un alt topic, azi dupa ce am dat un scan cu ISTA-D, mi-a aparut aceeasi eroare ca si la adi0, cea de la DPF cu limited distance remaining. Am ramas surprins si asta pt ca pe de alta parte spune ca DPF-ul mai tine ~60k Km. Am citit aici putin si daca am inteles bine, se prea poate sa fie acel exhaust gas pressure. Ca sa vad exact ca asta e, trebuie sa rulez testul de DPF?!?! Cum il apelez?!?! Exhaust gas pressure l-am mai schimbat acum doi ani, dadea eroare pe el.
Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba senzorul de presiune cu acea informare. Informarea poti sa o lasi sa persiste daca nu te deruteaza/deranjeaza sau poti sa o faci sa dispara inregistrand filtrul existent ca un filtru "nou" in ISTA. Din ce informatii am mai gasit pe ici pe colo, filtrele sunt considerate ca au o viata de aproximativ 250000km (+/- 10000-15000km).

 

Senzorul de presiune (si/sau respectiv starea filtrului) il poti testa cu ISTA facand testul de backpressure pe DPF. Daca se raporteaza valori negative, senzorul e defect/decalibrat. Pe urma faci si testul "Exhaust Gas Pressure Sensor" (denumire aproximativa) si verifici ce zice in test, si anume ca valorile de presiune ale senzorilor nu deviaza mai mult de +/-20 hpa. Daca valorile raportate in ultimul test sunt cat de cat apropiate, poti considera ca si informatiile din primul test de backpressure sunt relevante si corecte.

Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba senzorul de presiune cu acea informare. Informarea poti sa o lasi sa persiste daca nu te deruteaza/deranjeaza sau poti sa o faci sa dispara inregistrand filtrul existent ca un filtru "nou" in ISTA. Din ce informatii am mai gasit pe ici pe colo, filtrele sunt considerate ca au o viata de aproximativ 250000km (+/- 10000-15000km).

 

Senzorul de presiune (si/sau respectiv starea filtrului) il poti testa cu ISTA facand testul de backpressure pe DPF. Daca se raporteaza valori negative, senzorul e defect/decalibrat. Pe urma faci si testul "Exhaust Gas Pressure Sensor" (denumire aproximativa) si verifici ce zice in test, si anume ca valorile de presiune ale senzorilor nu deviaza mai mult de +/-20 hpa. Daca valorile raportate in ultimul test sunt cat de cat apropiate, poti considera ca si informatiile din primul test de backpressure sunt relevante si corecte.

 

Am facut testul de DPF si la ralanti imi afisa o presiune de 11mbar, iar la 2000rpm 27mbar. Maxim era 35mbar. La 4000rpm n-am mai facut test, oricum am vb cu cineva care se ocupa cu partea electrica/coding/programari si a zis ca nici el nu face la 4000rpm, e suficient la ralanti si la 2000rpm. Celalalt test, nu l-am facut, sa vad cand mai merg cu laptopul la masina. Sambata dupa ce am aflat de eroare, am facut un drum de 30km si si-a facut regenerare la dpf. Tot la fel mi-a zis si tipul asta, ca daca dpf-ul isi face regenerare si senzorul este ok s-o las in pace. Acum doua sapt cred, am bagat motorina normala de la rompetrol, ma gandesc ca poate nu s-a ars cum trebuie, a rezultat mai multa cenusa. De asemenea am observat ca pe unul din injectoare mi-a aratat corectie de 0.4 - 0.5, desi pana acum mai mult de 0.2, max 0.3 nu sarea. O sa mai urmaresc.

Link to comment
Share on other sites

Acum doua sapt cred, am bagat motorina normala de la rompetrol, ma gandesc ca poate nu s-a ars cum trebuie, a rezultat mai multa cenusa. De asemenea am observat ca pe unul din injectoare mi-a aratat corectie de 0.4 - 0.5, desi pana acum mai mult de 0.2, max 0.3 nu sarea. O sa mai urmaresc.

Stai linistit. Din ce zici, injectoarele/DPF-ul nu au nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.