Jump to content

Vibratie motor puternica si intermitenta


Recommended Posts

Salutare!

 

Am observat o chestie ciudata la masina, un X1 E84 23d xDrive automat, motor N47 de aproape 200.000km. Am observat ca sunt momente cand, daca ma uit sub capota, motorul vibreaza puternic, de parca ar vrea sa scape de sub capota. In alte momente, vibreaza mult mai putin, abia sesizez vibratia cu ochiul liber. Am eliminat fiecare factor la care m-am putut gandi, adica: aceeasi motorina, acelasi drum parcurs inainte in ambele situatii, aceiasi consumatori porniti (aer conditionat, etc. ), sezonul (am vazut si vara si iarna comportamentul asta), cutia de viteze in P de fiecare data, masina parcata in acelasi loc.

 

Si inca ceva, se poate sa mi se para mie, dar parca atunci cand vibreaza mai usor motorul, in mers cutia schimba o idee mai fin si motorul parca merge mai rotund.

 

Aveti idee ce ar putea cauza vibratia aia puternica in mod intermitent? Daca ar fi asa in permanenta, as zice ca asa e normal si n-as baga in seama. Dar faptul ca nu e mereu si ca nu inteleg de ce ma sacaie.

 

Prin noiembrie mecanicul la care merg de obieci ii facuse o diagnoza si zicea ca injectoarele functioneaza foarte bine, deci ma gandesc ca nu s-or fi stricat de atunci pana acum.

 

Merci in avans si ma revansez cu o bere prin curier pentru cine ma lamureste (stiu cateva beri bune :drinks: )

Edited by anania
Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Daca ar fi fost permanenta vibratia, la relanti cum spui,

as zice ca sunt tmapoanele la motor,

tocmai ce le-am inlocuit.

( filtru de aer a ajuns mai sa se desprinda, asa de tare a ajuns sa vibreze)

 

De tras, trage cum trebuie?

La mine, in prima faza s-au redus dupa ce am curatat galeria,

ii era infundata cu depuneri si ii era greu sa isi traga aer cum ar fi vrut.

As recomanda curatarea ei si EGR ului oricum.

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi fost permanenta vibratia, la relanti cum spui,

as zice ca sunt tmapoanele la motor,

tocmai ce le-am inlocuit.

( filtru de aer a ajuns mai sa se desprinda, asa de tare a ajuns sa vibreze)

 

De tras, trage cum trebuie?

La mine, in prima faza s-au redus dupa ce am curatat galeria,

ii era infundata cu depuneri si ii era greu sa isi traga aer cum ar fi vrut.

As recomanda curatarea ei si EGR ului oricum.

 

 

De tras, trage bine in ambele situatii. Nu cred ca am simtit diferente semnificative. Cam cat costa o curata de galerie de admisie si EGR?

Link to comment
Share on other sites

 

Merci in avans si ma revansez cu o bere prin curier pentru cine ma lamureste (stiu cateva beri bune :drinks: )

 

Cel mai bine te lamureste un mecanic bun cu un tester decent. La astfel de probleme, cauzele pot fi multiple, nu cred ca te vor ajuta foarte mult parerile de aici. Ca sfat, nu te apuca sa dai banii pe piese inainte sa o pui pe un tester bun.

Edited by mishwall
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine te lamureste un mecanic bun cu un tester decent. La astfel de probleme, cauzele pot fi multiple, nu cred ca te vor ajuta foarte mult parerile de aici. Ca sfat, nu te apuca sa dai banii pe piese inainte sa o pui pe un tester bun.

 

Ultima data cand masina a fost pusa pe tester, avea o eroare de la modulul FRM si o avertizare ca DPF-ul mai tine ~40.000 km. Asta era la aprox. 185.000 km, in reprezentanta. La genul asta de tester te referi sau mai exista si altceva ?

Link to comment
Share on other sites

Ultima data cand masina a fost pusa pe tester, avea o eroare de la modulul FRM si o avertizare ca DPF-ul mai tine ~40.000 km. Asta era la aprox. 185.000 km, in reprezentanta. La genul asta de tester te referi sau mai exista si altceva ?

 

Da, genul ala pe care ti-l conecteaza la masina si iti spune cam ce probleme are. Dupa care o va inspecta si un mecanic, ca poate ai ceva rupt pe undeva.

 

Daca chestiile de mai sus le va face cineva care se pricepe, sunt sanse sa identifice cauza vibratiilor tale.

Link to comment
Share on other sites

Da, genul ala pe care ti-l conecteaza la masina si iti spune cam ce probleme are. Dupa care o va inspecta si un mecanic, ca poate ai ceva rupt pe undeva.

 

Daca chestiile de mai sus le va face cineva care se pricepe, sunt sanse sa identifice cauza vibratiilor tale.

 

Ok, multumesc. Am sa revin cu ce mai aflu.

Link to comment
Share on other sites

Lantul verificat? Zgomot de lant slabit?

 

 

Am schimbat distributia la 176.000 km. Acum am putin sub 200.000 km. Ma gandesc ca n-ar trebui sa fie asta cauza. Oricum, acum nu am zgomot si stiu cum se auzea inainte sa schimb lantul respectiv.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Cel mai bine te lamureste un mecanic bun cu un tester decent. La astfel de probleme, cauzele pot fi multiple, nu cred ca te vor ajuta foarte mult parerile de aici. Ca sfat, nu te apuca sa dai banii pe piese inainte sa o pui pe un tester bun.

 

Da, neaparat la mecanic, si sa cauti sa intelegi cand se intampla,

sa poti reproduce.

 

Sunt unii baieti care fac si diagnoza in mers, in Timisoara as avea o recomandare,

poti afla destul de multe despre masina ta

 

Sa ne spui ce si cum verifici

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da, neaparat la mecanic, si sa cauti sa intelegi cand se intampla,

sa poti reproduce.

 

Sunt unii baieti care fac si diagnoza in mers, in Timisoara as avea o recomandare,

poti afla destul de multe despre masina ta

 

Sa ne spui ce si cum verifici

 

Da, postez aici ce aflu. Deocamdata, o sa merg la reprezentanta vineri si vedem ce imi zic ei.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu ce (nu) am aflat. Am fost astazi la reprezentanta si mi-au zis ca n-au gasit nimic, dar vibratia puternica nu se reproducea atunci cand am ajuns la ei. Motorul mergea linistit si frumos. Mi-au spus ca tot ce au verificat pare ok si sa mai revin atunci cand vibratia e mai puternica. Am sa mentionez, totusi, ca nu am platit nimic, desi imi spusesera la inceput cat o sa coste tot.

 

In plus, mi-au zis ceva interesant: "filtrul de particule e inca in stare buna, dar in 13.000 km o sa vi se aprinda bec in bord si trebuie schimbat oricum pentru ca asta e opinia BMW." Intrebarea mea este: de ce sa schimb filtrul de particule daca el este inca in stare buna? Nu vreau sa il elimin de tot, dar as prefera sa il tin cat mai mult se poate asa si apoi sa il curat. Ce imi recomandati cu privire la asta?

Link to comment
Share on other sites

Presupunând ca filtrul original costa 2000€, iar viata lui e de 200.000 Km, costul lui e de 1 euro cent pe Km parcurs. E asa scump?

 

Recunosc, n-am privit niciodata problema din unghiul asta. Cred ca e mai degraba un zid psihologic de care e mai greu sa treci cand trebuie sa dai 2,000 euro pe o consumabila. Totusi, inainte sa platesc 2,000 de euro pe un filtru nou pentru ca BMW spune ca trebuie unul nou, am sa ma mai documentez despre durata de viata a unui astfel de filtru si care sunt efectele folosirii lui pentru mai mult de 200.000 km. Daca ai vreun articol pe care sa mi-l recomanzi, sunt bucuros sa-l citesc. :popcorn:

 

Oricum, cert e ca nu vreau sa il anulez de tot si ma dispera faptul ca in Romania se practica lucrul asta si tot mai multe service-uri "dedicate BMW" se lauda cu operatiunea asta. Am sa vad cat il mai pot folosi si care-mi sunt optiunile.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.