Jump to content

Sfaturi achizitie Tip X1


Mbu07

Recommended Posts

Salutare prieteni,

Prima mea masina a fost un seria 1 (118d) in 2009. Am 28 de ani, peste 450k km facuti in romania(stiu ca pare mult sunt inginer agronom lucrez in vanzari).

Am decis sa trec pe cont propriu, si dupa peste 10 masini schimbate la companiile la care am lucrat, pentru prima oara ma obsedeaza gandul sa ma intorc la prima si singura dragoste :)

Cunosc problema lantului la N47, nu ma sperie schimbarea lui la 100k+ km.... ma intereseaZa ca si parere daca se merita diferenta de consum si fiabilitate(pe care nu o cunosc decat din citit printre randuri pe aici) intre motorul 23d si 20d(nu zic nu la un 18d 143 cp), ambele cu cutia automata 6 trepte, si bineinteles x drive fara discutii.

As aprecia niste sfaturi in ceea ce priveste achizitionarea unui model de X 1. Accept sfaturi pe toate temele legate de aceasta masina.

Va multumesc frumos.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Modelul nou de X1 adicĂŁ F48 este ceva mai mare ca precedentul E84 , cu o garda la sol mai permisibila pt un teren accidentat și mai spațios la interior. MĂŁ gândesc ca lucrând ĂŽn agronomie ești nevoit sa mergi prin coclauri destul de des. Acum orice motorizare ai alege se va descurca sa te scoata din noroaie, deși poți opta pt un motor mai puternic care te va ajuta la drumurile lungi (depĂŁșiri, cari greutati).
Link to comment
Share on other sites

Spune bugetul si e mai simplu sa iti dea colegii sfaturi...

 

 

Corect. In general este mai bine sa alegi ce e mai puternic, insa la n47 biturbo e veriga slaba turbina mica. Bineinteles, cu rezerva distributiei, care e bau baul tuturor n47 lor. Oricum, de noroaie eu zic ca nu te orientezi bine spre x1. Cel putin e84 e facut pt asfalt si zapada, garda la sol fiind modesta. Daca vrei comportament rutier apropiat de berlina, atunci e84, fiind facut pentru condus pe sosea, foarte stabil dealtfel.

Daca vrei ceva mai abordabil in afara soselei, atunci iei noul x1 f48, care e mai inalt, dar nu mai ai aceeasi dinamica, x drive-ul lucrand diferit fata de e84, cat si distributia maselor fiind alta.

Si pana la urma depinde de buget. Ai scris de 23d, deci probabil cauti ceva e84 nfl.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Versiunile 18d si 20d sunt cu o singura turbina, modelul 25d fiind singurul bi-turbo. Faptul ca pe toate motoarele scrie Twin Power Turbo este doar o chestiune de marketing. Eu am ales varianta 18d de 143 cp, dar la masa masinii de 1650kg sunt cam putini cai. In oras nu se simte lipsa de putere, dar extraurban in depasiri nu prea are mare vlaga. Cel mai ok este motorul 20d, putere mai mare si construit mai rezistent fata de cel de 143cp.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce model de X1 si ce sfaturi ai nevoie?

Am gasit un 2010/6 23d 85k km. Ce ma interesa pe mine in principal este cat de fiabila este masina, planul meu fiind sa o duc spre 250-300k exceptand chestia cu distributia...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Spune bugetul si e mai simplu sa iti dea colegii sfaturi...

13.000 fara TVA maxim. Asta inseamna daca gasesc ceva la dealer in Germania 15.600ââÂŹ

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Mai simplu spus sunt curios de fiabilitatea masinii inafara de motor....ce chestii au mai aparut daca mai are ââŹĹboliââŹÂ despre care poate sa nu stiu. Nu sunt genul de om absurd in intretinerea masinii, si daca se intampla sa mi cada ceva nasol la ea, o repar si merg mai departe nu sunt patimas..nu pot sa dau timpul inapoi, dar cautam o solutie care sa fie si awd si putin inaltuta, misto la drum lung si sa pot sa mai car cu ea in limita bunului simt. Alternativa e Skoda Octavia 2012+ combi automata dar nu 4x4. Nu prea ma incadrez in buget sa o gasesc cum imi place. Am deja una 1.6 tdi dsg in firma a asociatului meu si desi e o masina f misto si comoda si spatioasa, e lenesa si plictisitoare.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Versiunile 18d si 20d sunt cu o singura turbina, modelul 25d fiind singurul bi-turbo. Faptul ca pe toate motoarele scrie Twin Power Turbo este doar o chestiune de marketing. Eu am ales varianta 18d de 143 cp, dar la masa masinii de 1650kg sunt cam putini cai. In oras nu se simte lipsa de putere, dar extraurban in depasiri nu prea are mare vlaga. Cel mai ok este motorul 20d, putere mai mare si construit mai rezistent fata de cel de 143cp.

Mersi frumos. Imi suradea ideea de 143cp cu cutia steptronic

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Corect. In general este mai bine sa alegi ce e mai puternic, insa la n47 biturbo e veriga slaba turbina mica. Bineinteles, cu rezerva distributiei, care e bau baul tuturor n47 lor. Oricum, de noroaie eu zic ca nu te orientezi bine spre x1. Cel putin e84 e facut pt asfalt si zapada, garda la sol fiind modesta. Daca vrei comportament rutier apropiat de berlina, atunci e84, fiind facut pentru condus pe sosea, foarte stabil dealtfel.

Daca vrei ceva mai abordabil in afara soselei, atunci iei noul x1 f48, care e mai inalt, dar nu mai ai aceeasi dinamica, x drive-ul lucrand diferit fata de e84, cat si distributia maselor fiind alta.

Si pana la urma depinde de buget. Ai scris de 23d, deci probabil cauti ceva e84 nfl.

Exact asta am gasit, si sincer asta conteaza mai mult pentru mine, comportamentul la drum lung pe sosea, fiindca in camp intru rar cu masina mea, 99% din clientii mei au numai nenorociri de umblat pe camp....am avut niste experiente chiar frumoase in offroad, iar masina care m a socat cel mai tare a fost Duste avand in vedere ca nu e un off-roader pur sange. O sa revin cu poze si detalii dupa ce o cumpar oricum.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Daca ai banii astia, de ce nu accesezi un Leasing pe firma sa iti iei ceva mai bun ca si an?

Din ce ai scris am tras concluzia ca o iei pe o firma, corecteaza-ma daca e gresit.

Cu avansul asta, iti faci un leasing si iei o masina cu garantie de la dealer BMW din Germania, plus ca recuperezi in mare parte TVA-ul prin leasing pe firma...

Un 20D din anul 2014 cu tot ce trebuie pe el este intre 19-20.000 euro pret cu tot cu TVA...si are Xenon, xDrive, xLine, Steptronic 8AT si Servotronic, plus Nav.

Iar ratele pe 3-4 ani sunt un fleac...

Nah...ideea mea...

Link to comment
Share on other sites

haha

si marmota invelea ciocolata in staniol

LMAO.gif

 

Atata timp cat are service-urile facute concomitent cu kilometrii impartite pe toata perioada vietii masinii, la service bmw, exista sansa sa fie km manevrati? (Sper doar ca de data asta nu te tavalesti pe jos de ras si ca ma ajuti....de aia am facut topic-ul)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred că sunt șanse să găsești o mașină cu kilometri reali putini - dar, bineînțeles, prețul este mai mare decât media de pe piața. Și eu am căutat una cu km mai puțini, a mea avea ~ 120000 anul trecut când am luat-o. A fost cumpărată de la reprezentanta, de noua, a avut un singur proprietar, servisurile făcute tot la aceași reprezentanta și apoi data la buyback și luată de mine din același loc, fapt care pe mine mă face să cred că km sunt reali.

X1 - e84 e o mașină foarte reușită din punctul meu de vedere, dar fa un test drive că să te convingi că este ceea ce cauți

Ps- daca scad drumul cu adusul din Germania, într-o un an am făcut vreo 6500 km.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Am mers (pasager) in 18d 140hp cutie manuala si este lesinat si prin oras, in afara la 100 cu aerodinamica de caramida nu stiu ce depasesti. Plus ca runflat pe 18" sunt ff dure si asta fara suspensie sport. Nu cred ca e masina de mers pe unde nu e asfalt. Cred ca sunt prea multe compromisuri doar pt a avea bmw. Eu as lua ceva de tavalit gen duster pt mers la site si un e91 pt concedii.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

X1 e o masina buna, merge si pe zapada si pe noroi si mai ales pe strada, dar in afara strazii trebuie sa sti ca are limitari, nu e Toyota sau Nissan, garda la sol nu e prea mare. De picat ce sa zic, schimba distributia sa stai linistit, in rest au fost ceva probleme cu fulia si mai nou cu turbina mica. Eu vorbesc de 2.3 d.

Xdrive merge chiar misto, dar anvelopele bune fac diferenta, ca la orice masina. Pe strada este foarte stabila. Ca spatiu e destul de micuta, dar depinde pentru ce o iei.

Link to comment
Share on other sites

Confirm si eu cele spuse de MariusFR mai sus. X1 cu xDrive e foarte fain. Asta a fost prima iarna pe care am facut-o cu masina mea si mi se pare ca xDrive se descurca extraordinar de bine in zapada pentru activitati cotidiene. Eu am iesit si pe camp cu ea in zapada si pot spune ca m-a surprins intr-un mod placut, dar totusi, nu e o minune a naturii. Daca insisti, ramai blocat (mai ales pe burta). Probleme tehnice majore nu am avut cu ea in aproape 1 an de utilizare si ~30.000 km, dar m-am saturat sa tot schimb cate o garnitura de pe cine stie unde care curge. ( de exemplu, acum trebuie sa o schimb pe cea de la grupul spate).

 

Ca spatiu interior, intr-adevar, se putea mai bine. Cu 4-5 oameni in masina, situatia devine "inghesuita". :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Eu am fix de 13 luni un X1 xd18d 04/2014 cu garantie 3 ani...luat la 36k km (masina de firma a unei rude), azi am fix 56k.

 

Am schimbat anul trecut pe garantie o piesa de la directie...un fel de cardan intre volan si caseta...pt ca exista un joc in volan...si reviziile pe service inclusive...deci deocamdata nicio cheltuiala.

 

Intradevar senzatia e mai degraba de limuzina decat de suv...mie asta mi se pare un lucru pozitiv. Xdrive-ul se comporta excelent pe sosea acoperita de zapada...ai tot timpul tractiune.

 

Eu iti recomand cutia 8hp ... motorul de 143 e cam la limita pt 1700-1750 kg cat are masina, dar iti faci treaba cu el. Din experienta cu motoare 2.0diesel de la diverse marci motorul cel mai mic ca putere e si cel mai fiabil. Consumul e rezonabil...cu atentie poti obtine 9-9,5 in Buc, 5,5-6 afara si 7-8 autostrada mergand “decent”... adica 10-20 peste legal.

 

Capitolul slab al masinii este antifonarea care mi se pare slaba pt o masina cu pret nou de 38k euro si amortizoarele tari. Senzatia pe 225/50 r17 runflat este de masina rigida...neplacuta ... vb mai ales prin gropile din Buc. La drum bun e o masina f placuta.

Link to comment
Share on other sites

Eu am fix de 13 luni un X1 xd18d 04/2014 cu garantie 3 ani...luat la 36k km (masina de firma a unei rude), azi am fix 56k.

 

Am schimbat anul trecut pe garantie o piesa de la directie...un fel de cardan intre volan si caseta...pt ca exista un joc in volan...si reviziile pe service inclusive...deci deocamdata nicio cheltuiala.

 

Intradevar senzatia e mai degraba de limuzina decat de suv...mie asta mi se pare un lucru pozitiv. Xdrive-ul se comporta excelent pe sosea acoperita de zapada...ai tot timpul tractiune.

 

Eu iti recomand cutia 8hp ... motorul de 143 e cam la limita pt 1700-1750 kg cat are masina, dar iti faci treaba cu el. Din experienta cu motoare 2.0diesel de la diverse marci motorul cel mai mic ca putere e si cel mai fiabil. Consumul e rezonabil...cu atentie poti obtine 9-9,5 in Buc, 5,5-6 afara si 7-8 autostrada mergand “decent”... adica 10-20 peste legal.

 

Capitolul slab al masinii este antifonarea care mi se pare slaba pt o masina cu pret nou de 38k euro si amortizoarele tari. Senzatia pe 225/50 r17 runflat este de masina rigida...neplacuta ... vb mai ales prin gropile din Buc. La drum bun e o masina f placuta.

 

Sa vezi cum e senzatia pe 225 45 18 runflat, daca tie ti se pare rigida cu alea pe 17. :))) Sunt la fel de fiabile motoarele, sau la fel de putin fiabile. Ala biturbo e mai sensibil cu turbina mica, punct slab comun si pe seria 3 si 5. Antifonarea se putea mai bine. Consum de 7 8 pe autostrada eu am de la 160 in sus, probabil ca la 18 d fiind motorul mai anemic consuma mai mult la viteza. A ta se simte cel mai bine pe la 100 120 probabil ca si consum.

Link to comment
Share on other sites

Sa vezi cum e senzatia pe 225 45 18 runflat, daca tie ti se pare rigida cu alea pe 17. :))) Sunt la fel de fiabile motoarele, sau la fel de putin fiabile. Ala biturbo e mai sensibil cu turbina mica, punct slab comun si pe seria 3 si 5. Antifonarea se putea mai bine. Consum de 7 8 pe autostrada eu am de la 160 in sus, probabil ca la 18 d fiind motorul mai anemic consuma mai mult la viteza. A ta se simte cel mai bine pe la 100 120 probabil ca si consum.

 

 

Nici nu vreau sa ma gandesc cum e cu 18” in Buc, mai ales cum arata acum strazile dupa inghet....sfatul meu pt cineva care isi cumpara E84 este sa stea departe de jantele mari si daca e second si are anvelopele uzate sa nu mai aleaga runflat pt un set nou.

Link to comment
Share on other sites

Nici nu vreau sa ma gandesc cum e cu 18” in Buc, mai ales cum arata acum strazile dupa inghet....

Ca de obicei dupa iarna strazile sunt jale. Asta pentru ca se fac lucrari de mantuiala. Cred ca in cazul anvelopelor runflat parerile sunt impartite. Pe kit-ul ala de pana nu stiu cat de mult te poti baza , si sa porti in portbagaj o janta de rezerva ... mai ales ca spatiul nu-i atat de generos, nu este funny. Stiu o sa spuneti ca nu se intampla sa faci pana atat de des, dar si cand se intampla ... atunci nu gasesti vulcanizare deschisa sau magazin sa iei anvelopa noua, si sa o aiba si pe stoc. Jantele pe 18 intredevar dau un disconfort la condus, dar diferenta de balon la anvelope dintre 18 si 17 ... nu stiu cat de relevanta este.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca de obicei dupa iarna strazile sunt jale. Asta pentru ca se fac lucrari de mantuiala. Cred ca in cazul anvelopelor runflat parerile sunt impartite. Pe kit-ul ala de pana nu stiu cat de mult te poti baza , si sa porti in portbagaj o janta de rezerva ... mai ales ca spatiul nu-i atat de generos, nu este funny. Stiu o sa spuneti ca nu se intampla sa faci pana atat de des, dar si cand se intampla ... atunci nu gasesti vulcanizare deschisa sau magazin sa iei anvelopa noua, si sa o aiba si pe stoc. Jantele pe 18 intredevar dau un disconfort la condus, dar diferenta de balon la anvelope dintre 18 si 17 ... nu stiu cat de relevanta este.

 

Pai in cazul X1 e84, ce mi-e 17, ce mi-e 18. Cat despre runflat, cand pleci din oras sa cari cu tine roata de rezerva, pai ocupa un sfert de spatiu de bagaje. Runflatul pentru condus extraurban este mai bun, stabilitate mai buna. In oras e rigid, dar cu putina grija la ocolit gropi, te descurci.

Si mai este faptul ca mie de exemplu mi se pare ca arata ciudat masina cu jante pe 17. Cu cele pe 18 are alt look.

Link to comment
Share on other sites

Asa este Cavaliere! Cu rotile pe 17 pe un E84 nu arata atat de ok, cum se potrivesc pe un E91 de exemplu. Eu am luat runflat pt ca merg mult pe exterior si cum ai spus si tu nu vreau sa car o roata de rezerva in portbagaj. La un E84 se simt genele lui seria 3, spatiul la interior este insuficient , in special in spate cand vrei sa bagi 3 adulti pe bancheta. Pentru asta iei in calcul alte masini.
Link to comment
Share on other sites

Eu am 225/45/18 runflat, da, se simt gropile binisor, dar in curbe stau foarte relaxat...pentru confort nu iei X1 ci un Peugeot sau Citroen...X1 il iei pentru siguranta si sportivitate...

Am intrat in o curba pe timpul viscolului cu aproape 60km/h...nu o vazusem...imbecilii nu au pus nici un panou...pe jos zapada si sub din loc in loc gheata...primul instinct a fost de franare si am inceput sa simt cum incepe derapajul, asa ca am accelerat foarte usor...si xDrive a aratat ce poate...caraiau rotile dar a luat curba fix...daca eram pe altceva, muscam lejer din santul din fata...asa ca toata stima...poate sa pice pe ea din cand in cand cate ceva, cat stiu ca ma tine pe sosea si in conditii dificile, no comment.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@pireutz “ dar in curbe stau foarte relaxat...pentru confort nu iei X1 ci un Peugeot sau Citroen...X1 il iei pentru siguranta si sportivitate...”

 

Asta mi se pare o afirmatie cel putin lipsita de sens. Bineinteles ca iei X1 si pentru confort. Si cu 17” stai foarte relaxat in curbe. Vorbim de e84.

 

Diferenta la x1 e84 intre 17 si 18 vizaviz de confort pe drumuri proaste este imensa; daca faceti afirmatia ca nu exista diferenta inseamna ca nu ati incercat cele 2 configuratii.

 

Revenind la subiect pt initiatorul topicului: recomandarea mea vizaviz de X1...stai departe de jantele mari 18,19...si pe 17 runflat este destul de rigid...daca poti creste bugetul incearca sa iei cutia automata 8hp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.