Jump to content

Codare 8HP45 din 205 ĂŽn 2TB - socuri Sport + Sport?


Recommended Posts

Recent am făcut codarea cutiei din 205 în 2TB - practic varianta "Sport" ce venea la pachet cu volanul cu padele. Codarea am făcut-o odată cu montarea volanului nou.

 

Nu prea mai mersesem de ceva vreme pe afară în mod sportiv, pentru că în general merg cu copilul în mașină. Totuși, am constantat o oarece surpriză. Cutia acum în sport clar și-a schimbat comportamentul. Schimbă mult mai agresiv parcă. Surpriza mea vine însă așa. Dacă sunt în mod Sport + cutie pe Sport, atunci când fac kickdown și cutia schimbă, simt ca un fel de smucitură când schimbă treapta (cade din 4500 în cam 3700 așa din observația mea). Căteodată am senzația că se înfrânează, etc. Imaginați-vă că schimbi la o cutie manuală viteza și o "dai puțin pe lângă" - mai ales când conduci mai agresiv.

 

Acum, după teste și teste am constatat că situația asta se întâmplă numai în Sport și cutie pe Sport și doar la kickdown.

Mașina Confort + Cutie Sport = schimbă liniștit (chiar și la kickdown)

Mașina Sport + Cutie Drive = schimbă liniștit (chiar și la kickdown)

Mașina Confort + Cutie Drive = schimbă liniștit (chiar și la kickdown)

 

Cutia în rest schimbă "ceas" cum s-ar zice. De aia nici nu observasem inițial. Deși schimbul se face la maximul turației 4500rpm cam așa din ce am observat în toate cazurile, șocurile acelea vin doar la Sport, Sport + Kickdown. Dacă stau oricum în Sport dar nu abuzez mai mult de 4200-4200 ture la schimb (chiar și pe manual) nu se întâmplă nimic ciudat.

 

Prin afară găsisem situații similare dar lor li se părea normal. Și confirmau că asta s-a întâmplat după codare. Pe mine unul mă pune pe gânduri.

Soluții la care mă gândesc acum:

 

1. Mers la service să schimb uleiul complet cu metoda flush și înlocuit în proporție de 100%. Am făcut schimbul de ulei clasic (prin scurgere) la 109000. Acum am cam 117000km.

2. Mers la reprezentanță pentru resoftare cutie la ultimul firmware.

3. Re-resetat adaptări și mai vedem pe parcurs.

4. Ignorat complet că e oarecum normal. :blink:

 

Păreri?

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi, schimbi ulei cutie cu flush+ baie si filtru, adaptari, iar ultimul mers la reprezentanta sa faci ultimul upadate la toate calculatoarele.

 

Oricum numai cu cutia in M , va schimba la 5400 ture, in rest va schimba la 4500 ture.

 

Eu asa ma facut la mine.

 

Nu stiu cati km ai la masina, daca sunt originali sau nu, dar la modelul tau de cutie se schimba uleiul 80.000 si 120.000km. in functie de exploatare.

 

Dupa noul upadate la cutie, o sa observi ca va schimba putin mai sus cutia, gen 16-1700 ture iar la decelerare, aproape de oprire, vei avea frana de motor mai pronuntata.

Oricum cutia va merge mult mai bine.

Edited by radu95
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt km mașinii, reali - verificați, dovediți, notați în contract. Mașina e luată de la reprezentanță BMW din DE. Iar uleiul din cutie l-am schimbat acum 6 luni în țară. Mă rog, doar o parte, nu și cel din convertizor. Că aici mă cam stresez că n-am făcut până la capăt treaba. Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Fabricantul cutiilor, adica ZF, spune ca uleiul se schimba cu aparat flusf, doar daca nu s-a schimbat uleiul la cutie in intervalul prevazut de ei ( adica 80-120.000 km.).

Daca ai respectat acest termen, este bine ca ai facut schimbul doar cat curge.

 

Eu te sfatuiesc sa faci update la toate calculatoarele la reprezentanta. N-o sa-ti para rau. Motorul si cutia vor merge altfel, o sa simti. :rolleyes:

 

Doar ca in urma update-lui, iti vei pierde toate codarile care au fost facute de tine (de ex video in motion, presiune roti etc.). :thumbsup: Ceea ce va trebui sa le faci dupa, mai greu va fi cu video in motion. :frantics:

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Având atunci 109000, de aia am mers pe ideea asta, prin scurgere. Când am făcut schimbul mecanicul mi-a zis că "a curs foarte puțin ulei" - habar nu am ce a însemnat asta. <_<

Cât despre firmware, video in motion se reface, dă-l încolo. Înțeleg că restul rămân: padele, cutia și start/stop - că astea le mai făcusem.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine ar fi, schimbi ulei cutie cu flush+ baie si filtru, adaptari, iar ultimul mers la reprezentanta sa faci ultimul upadate la toate calculatoarele.

 

Oricum numai cu cutia in M , va schimba la 5400 ture, in rest va schimba la 4500 ture.

 

Eu asa ma facut la mine.

 

Nu stiu cati km ai la masina, daca sunt originali sau nu, dar la modelul tau de cutie se schimba uleiul 80.000 si 120.000km. in functie de exploatare.

 

Dupa noul upadate la cutie, o sa observi ca va schimba putin mai sus cutia, gen 16-1700 ture iar la decelerare, aproape de oprire, vei avea frana de motor mai pronuntata.

Oricum cutia va merge mult mai bine.

 

Te rog pune un printscreen unde zice ZF ca se schimba cu aparat flush. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

 

Te rog pune un printscreen unde zice ZF ca se schimba cu aparat flush. Multumesc

 

Confirm si eu ce a scris colegul Radu, am sunat la ei la Dortmund si exact asa mi s-a spus, pt convingeri personale, pune-ti mana pe telefon, gasiti foarte usor date de contact in google.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Te rog pune un printscreen unde zice ZF ca se schimba cu aparat flush. Multumesc

 

 

Nu-mi place chestia asta, toti vor finalul :frantics: , de lecturat stim fiecare ca e destul de greu, sunt sute de pagini de citit, dar numai prin studiu se invata NU prin a arata direct pagina. Cand se intampla asa NU se invata nimic :rolleyes:

 

Nu fac aluzie la tine @ cavaliere, dar fiecare vrea finalul si dupa aceea ii mai si vad pe aici pe forum ca mai si contrazic anumite lucruri, cand ei stiu de defecte numai din auzite, sau ce citesc pe forum.

 

Uite aici, cauta, e destul de citit daca vrei sa gasesti ce am spus, iar daca iti faci cont, vei avea si carti tehnice de reparatie+ multe alte avantaje ( de ex. ai direct traducere in romana).

 

Spor la lecturat: https://www.zf.com/unitedkingdom/en_gb/corporate/aftermarket/spare_parts_corporate/transmissions_corporate/how_to_change_oil/change_oil.html

 

Aproape toate reprezentantele ZF din Austria si Germania au aparat flush, Cu prima ocazie cand ajung o sa pun si poze. :rolleyes:, ca vad ca aici sunt destui care nu cred.

 

 

Având atunci 109000, de aia am mers pe ideea asta, prin scurgere. Când am făcut schimbul mecanicul mi-a zis că "a curs foarte puțin ulei" - habar nu am ce a însemnat asta. <_<

Cât despre firmware, video in motion se reface, dă-l încolo. Înțeleg că restul rămân: padele, cutia și start/stop - că astea le mai făcusem.

 

Mecanicul a avut dreptate, din cutia ta nu curge mai mult de 4,4 litri prin metoda gravidationala. Cutia are un total 9 litri.

 

Problema importanta este daca a stiut sa o umple cum prevede ZF, deoarece am observat ca pe langa alti meseriasi, nici ZF Faur nu respecta EXACT metoda de umplere a cutiei.

Edited by radu95
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Metoda de umplere a cutiei de viteze asa cum prevede ZF. Sunt curios cati meseriasi respecta aceasta metoda?

 

Cei care au vazut cum s-a schimbat uleiul la masinile lor, o sa isi dea singuri raspunsul daca s-a respectat exact sau nu procedura.

 

Eu am atasat pe site acum ceva timp acest pdf in limba romana, deoarece NU are oricine acces la pdf-uri in limba romana, dar nu prea la bagat nimeni in seama.

ZF_SI_Oelwechselkit_8HP_50130_RO.pdf

Edited by radu95
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

S-a respectat pe dracu...evident că nu.

Când mi-a zis faza cu "a curs cam puțin" - părea cumva că e ceva nasol la cum a zis-o. :)

 

În fine, chiar și la flush, tare îmi e că îi fac mai rău. Deocamdată nu reușesc să mă urnesc să fac încă ceva. Aș vrea să mă lămuresc 100% că e nevoie de tot uleiul schimbat înainte să mai las pe cineva să umble acolo :)

Ca idee, ia uite ce fericiți sunt ăștia pe aici că au șocuri: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1138452

Oi fi eu nebun? :)

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Eu as zice ca te ingrijorezi fara motiv, din ce descrii tu mai sus cutia schimba lin in majoritatea combinatiilor mai putin Sport/Sport & kickdown.

Pot sa iti spun ca si la mine se comporta similar. In modul Sport sau Sport+ schimbarile sunt mai agresive si se resimte un "soc", similar ca atunci cand la o masina cu cutie manuala (la schimbare din 1-2 sau 2-3) ridici piciorul de pe ambreiaj brusc concomitent cu o dozare mai mare a pedalei de acceleratie.

 

Tind sa cred ca vei resimti acelasi tip de "soc" si fara kickdown. Incearca urmatoarea secventa: pleaca de pe loc in modul Sport apasand total pedala de acceleratie, personal cred ca vei avea parte de un "soc" similar :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu as zice ca te ingrijorezi fara motiv, din ce descrii tu mai sus cutia schimba lin in majoritatea combinatiilor mai putin Sport/Sport & kickdown.

Pot sa iti spun ca si la mine se comporta similar. In modul Sport sau Sport+ schimbarile sunt mai agresive si se resimte un "soc", similar ca atunci cand la o masina cu cutie manuala (la schimbare din 1-2 sau 2-3) ridici piciorul de pe ambreiaj brusc concomitent cu o dozare mai mare a pedalei de acceleratie.

 

Tind sa cred ca vei resimti acelasi tip de "soc" si fara kickdown. Incearca urmatoarea secventa: pleaca de pe loc in modul Sport apasand total pedala de acceleratie, personal cred ca vei avea parte de un "soc" similar :)

 

Yep, cum ajunge la 4500 și schimbă, se simte imediat "treapta". Dacă nu dau cutia în Sport, deși schimbă tot acolo și la fel rapid, totul e lin. Azi am mers 200km doar Sport/Sport și nu am simțit nimic, doar atunci când o forjam serios. Ziceai că am cutie SMG, așa simțeam fiecare kickdown :rolleyes:

Oricum, sunt 100% convins că înainte de codare nu aveam asta.

 

Dar daca te duci cu reclamatia asta exact la o reprezentanta, nu crezi ca ar fi mai bine si o parere de acolo inainte sa te apuci sa faci ceva doar citind din forumuri?

 

Păi nu mă apuc de făcut nimic încă WIN că acum au toți concedii :) . Deocamdată încerc să adun păreri, experiențe...etc. Acolo ajung, no worries, dar îmi place să mă mai informez de una alta înainte să ajung la service :)

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Dar daca te duci cu reclamatia asta exact la o reprezentanta, nu crezi ca ar fi mai bine si o parere de acolo inainte sa te apuci sa faci ceva doar citind din forumuri?

 

Si daca reclami problema la reprezentanta, ce crezi ca faci? Reprezentanta NU repara cutii, ei schimba cutia.

 

Daca nu stiai, reprezentanta NU recomanda schimbul de ulei la cutie.

 

Nu crezi ca site-ul de la ZF ( cei care AU INVENTAT CUTIA ) stiu mai bine decat reprezentanta?? :thumbsup:

 

toate update-urile la cutie care le face reprezentanta, sunt facute de ZF.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Si daca reclami problema la reprezentanta, ce crezi ca faci? Reprezentanta NU repara cutii, ei schimba cutia.

 

Daca nu stiai, reprezentanta NU recomanda schimbul de ulei la cutie.

 

Nu crezi ca site-ul de la ZF ( cei care AU INVENTAT CUTIA ) stiu mai bine decat reprezentanta?? :thumbsup:

 

toate update-urile la cutie care le face reprezentanta, sunt facute de ZF.

 

 

Zf faur nici nu are programul sa faca adaptari si tu zici ca stiu ei mai bine. :))) Asta e o polemica interminabila, dar tot nu scrie nicaieri pe site-ul zf ca se recomanda pompa flush.

In plus, cei de la Zf Faur recomanda metoda gravitationala (nu GRAVIDATIONALA, ca e pericol pentru neveste atunci :)) ). Daca nu ma crezi iti trimit forward cu mailul de la ei. Si au si ei niste traininguri unde sunt trimisi sa faca servisarea cutiei, ca doar nu angajeaza dorei din Romanistan care au reparat Oltcituri.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu NU vorbesc de ZF Faur, care ei sunt franciza, daca nu stii. Eu spun sa nu mai citesti printre randuri.

 

Tu chiar nu intelegi nimic din ce scriu! :frantics: Si m-am referit la soft-ul cutiei in sine, iar reprezentanta face update-ul.

 

Ti-am dat site-ul original sa studiezi, eu vorbesc de https://www.zf.com/corporate/en_de/homepage/homepage.html

 

Asa -i ca e greu de citit? si inteles! :thumbsup: Acum te-ai prins de cine vorbesc?

 

Mai sus m-ai intrebat ceva, iar eu ti-am raspuns. Pune mana si cauta in site-ul care ti l-am dat, iar dupa ce citesti, vin-o cu replica, nu asa cum ai facut acum. Nu te supara dar te faci de ras cu raspunsul care mi l-ai dat.

 

Asta denota ca nu ai inteles nimic plus ca vrei sa primesti mura in gura tot. Normal ca scrie in site de pompa flush, dar trebuie sa cauti, dar ti-e greu sa cauti. Pot sa-ti dau direct pagina sa vezi, dar ce rost are ca tot NU intelegi.

 

Tu asculta-i pe cei de la ZF Faur, care nu sunt in stare sa stranga la cuplu si nici calculator nu au sa reseteze adaptarile cutiei 8HP.

 

Iar pana sa corectezi ca am tastat din repezeala gresit gravidationala, mai bine vezi cum scrii si tu ( servisarea cutiei ), ca NU esti perfect. :thumbsup: Am vazut ca iti tot place sa-i corectezi pe toti.

 

Hai sanatate ca e vinerea mare si nu vreau sa pacatuiesc. :rolleyes:

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Si daca reclami problema la reprezentanta, ce crezi ca faci? Reprezentanta NU repara cutii, ei schimba cutia.

 

Daca nu stiai, reprezentanta NU recomanda schimbul de ulei la cutie.

 

Nu crezi ca site-ul de la ZF ( cei care AU INVENTAT CUTIA ) stiu mai bine decat reprezentanta?? :thumbsup:

 

toate update-urile la cutie care le face reprezentanta, sunt facute de ZF.

 

 

Daca ai probleme cu o anumita parte a masinii nu te duci sa-ti rezolvi problema cu aia care fac explicit piesa respectiva, de aia exista reprezentanta BMW unde se verifica/inlocuieste o piesa defecta pe baza unui diagnostic, intai vezi ce-ti spune reprezentanta si dupa te duci mai departe, update-ul nu te duci la ZF sa ti-l faca la cutie, tot reprezentanta ti-l face, ca ei la randul lor au contract international de sute de milioane si cand apare un update e logic ca BMW este primul care beneficiaza de el este altceva, dar tu tot prin BMW iti diagnostichezi/repari masina pana la urma..

Daca e masina in garantie si ai probleme cu cutia nu te duci la ZF sa ti-o repare in garantie.

 

 

Deci..o verificare in reprezentanta a cutiei ca sa stii de unde pleci, din ce ai zis am impresia ca o sa-ti spuna ca este ok cutia, lucru care il cred si eu, insa update e binevenit oricand, rau nu are ce sa faca in principiu.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu scrie nicaieri de pompa flush pe site-ul zf la modul cum te-ai exprimat tu, la fel cum nu scrie nici in documentatia tehnica oficiala. Cat despre scris, te rog nu insista, ca ma dor ochii de cate ori am vazut "care" in loc de "pe care" si cratima unde nu trebuie. Dar asa e, e vinerea mare, deci pace. Schimba tu cu flush uleiul dupa cum consideri, dar macar nu scrie ca litera de lege ca poate pun botul mai multi pe aici si se trezesc ca schimba cutia mai prost decat inainte.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Daca ai probleme cu o anumita parte a masinii nu te duci sa-ti rezolvi problema cu aia care fac explicit piesa respectiva, de aia exista reprezentanta BMW unde se verifica/inlocuieste o piesa defecta pe baza unui diagnostic, intai vezi ce-ti spune reprezentanta si dupa te duci mai departe, update-ul nu te duci la ZF sa ti-l faca la cutie, tot reprezentanta ti-l face, ca ei la randul lor au contract international de sute de milioane si cand apare un update e logic ca BMW este primul care beneficiaza de el este altceva, dar tu tot prin BMW iti diagnostichezi/repari masina pana la urma..

Daca e masina in garantie si ai probleme cu cutia nu te duci la ZF sa ti-o repare in garantie.

 

 

Deci..o verificare in reprezentanta a cutiei ca sa stii de unde pleci, din ce ai zis am impresia ca o sa-ti spuna ca este ok cutia, lucru care il cred si eu, insa update e binevenit oricand, rau nu are ce sa faca in principiu.

 

 

Si tu citesti printre randuri? :rolleyes: Am spus ca reprezentanta NU repara nimic la cutie, ei schimba cutia complet. Si din ce am inteles, masina nu este in garantie.

 

Pai eu am scris destul de clar ca update-ul il face reprezentanta. Am scris eu altceva?

 

Doar programul de adaptari configurari pentru a se face update-ul este facat de ZF Germania, dupa aceea este dat la fiecare reprezentanta.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Nu scrie nicaieri de pompa flush pe site-ul zf la modul cum te-ai exprimat tu, la fel cum nu scrie nici in documentatia tehnica oficiala. Cat despre scris, te rog nu insista, ca ma dor ochii de cate ori am vazut "care" in loc de "pe care" si cratima unde nu trebuie. Dar asa e, e vinerea mare, deci pace. Schimba tu cu flush uleiul dupa cum consideri, dar macar nu scrie ca litera de lege ca poate pun botul mai multi pe aici si se trezesc ca schimba cutia mai prost decat inainte.

 

 

Stiu ca incerci sa ma convingi sa-ti arat pagina oficiala de la ZF, ca este greu de cautat. Iti spun cu siguranta ca este.

 

Vad ca incontinuare Nu citesti tot, sau intelegi numai ce vrei tu.

 

Acolo scrie clar; Schimbarea uleiului cu pompa flush se face numai in cazul cand uleiul la cutie NU a fost schimbat in termnul prevazut de documentatia tehnica.

 

In Viena, este reprezentanta ZF, care schimba cu pompa flush, in conditiile mentionate mai sus.

 

Adica, doar daca uleiul NU a fost schimbat la timp. Daca uleiul a fost schimbat la timp ( 80-120.000 km ), atunci se face prin metoda gravitationala. Te-ai prins?

Cu prima ocazie o sa-ti pun poze cu pompa flush de la ZF din Viena, sa te convingi. :rolleyes:

Edited by radu95
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.