Jump to content

ProblemĂŁ huruit intermitent nerezolvatĂŁ la reprezentanțĂŁ


Recommended Posts

Bună ziua!

 

Am amânat să postez despre această problemă pentru a încerca să găsesc soluții în alte topicuri și ulterior, după ce am mers la reprezentanță și nu au reușit să o rezolve am hotărât să postez aici. Mașina în cauză este un F30 320xD cu ~26.000 km iar problema mea (apărută acum o lună) se manifestă astfel:

 

Din zona dreapta-față se aude un huruit intermitent (ca de rulment). Acest zgomot deranjant se aude între 60-80 km/h și 120-150 km/h. E un zgomot gros, nu e continuu iar pe măsură ce crește viteza (în intervalele specificate) se aude din ce în ce mai tare dar ritmul nu crește. La reprezentanță s-au schimbat și discurile și plăcuțele, despre rulment s-a zis că e în regulă și într-un final au zis că nu pot identifica problema. Cauciucurile au fost schimbate iarnă-vară și apoi am schimbat și poziția jantelor față-spate și tot se aude.

 

Mașina a avut evenimente ușoare, dar nu unele care să afecteze acea zonă. De asemenea, am încercat inclusiv să pun pe N când merg cu vitezele respective (unde se aude zgomotul) și tot nu dispare. Venitlația (A/C) nu influențează.

 

Menționez că nu este vreun zgomot subtil peste care să pot trece cu vederea, oricine e în mașină îl sesizează. Partea plină a paharului e că plaja în care se aude mă face să merg regulamentar și economic.

 

Puțin dezamăgit de serviciile BMW, apelez la dvs. pentru o părere. Mulțumesc! Toate cele bune!

Edited by vladi2993
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am garanție până la final de an. Dar ce să fac cu garanția dacă BMW nu depistează problema? Stă o zi întreagă acolo, după numeroase teste, niciun rezultat pozitiv. Ei zic că rulmentul nu are nimic, probabil o să schimb și rulmentul și o să văd ce iese. Edited by vladi2993
Link to comment
Share on other sites

Pai ei trebuie sa-ti dea tie masina functionala, nu e problema ta ce are masina. Ei ti-au livrat-o, este in garantie, s-o repare sau s-o schimbe. Le faci scandal, ii ameninti cu un proces si plangere la ANPC. Ai leasing cumva? Le zici sa o faca si sa te sune cand e gata. Eu mereu ma cert cu ei si pana nu te certi un pic cu ei, nu rezolva nimic. Am patit-o de N ori cu ei, niciodata nu fac ceva de buna voie. Si vorba aia, trebuie sa-si faca doar treaba pentru care sunt platiti si pentru masinile pe care le-au vandut si le garanteaza.
Link to comment
Share on other sites

Rulmentii se aud asa in special la viteza mare, peste 60-70 km/h. La viteza mica nu se aud, in special cei de pe spate.

 

Sa fiu tu as schimba rulmentii/insista sa se uite, considere serios rulmentii (daca zici ca e in garantie). Nu se poate testa jocul pentru ca sunt 2 randuri de bile la cei de pe spate cel putin.

 

Spun asta din postura unuia care a schimbat diferential, rulmentul ce tine/suporta cardanul si apoi (doar unul deocamdata..) rulment roata spate.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru rĂŁspunsuri!

Ăncerc sĂŁ nu ĂŽi condamn prea mult pe cei de la BMW, momentan. Ei, dupĂŁ ce nu au reușit sĂŁ depisteze cauza, au fĂŁcut un filmuleț și au zis cĂŁ ĂŽl vor trimite la București sĂŁ analizeze și acolo. Spuneau cĂŁ ar mai putea fi din cutie, caz ĂŽn care au zis cĂŁ o vor schimba pe garanție dacĂŁ asta se va dovedi cĂŁ e. Am uitat sĂŁ specific cĂŁ au schimbat și uleiul din grup. Ciudat e cĂŁ problema cu rulmentul au exclus-o complet. Am citit ĂŽn alt topic cĂŁ nu e mare diferențĂŁ dacĂŁ iau un rulment aftermarket de probĂŁ. Lumea pĂŁrea mulțumitĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Ai incercat sa urci masina pe un elevator , pornesti motorul si recreezi conditiile de rulare. Urci treptat-treptat in ture , chiar miscand dr/st de volan. Astfel privind din mai multe unghiuri + ascultand mai aproape de zona respectiva , poti descoperii ce si cum.

Si eu cred ca poate fi rulmentul, desi mai exista posibilitatea sa intre ceva in vibratii/rezonanta din zona respectiva.

Link to comment
Share on other sites

Cunosc mecanismele interne ale functionarii reprezentatei Bmw, sunt motivati sa nu iti rezolve garantia. Si eu am primit raspuns de genul ca nu identificam problema si m-au tinut pe drumuri de vreo 2-3 ori cu masina lasata acolo, taxiuri, cheltuieli din partea mea. Dar am insistat si pana la urma s-au “desteptat” si au schimbat fulia cu toate rolele si curelele accesorii.

 

Incearca sa insisti si sa scrii la BMW si sa le soliciti sa verifice toate cazurile PUMA legate de zgomot la rulare la modelul tau. Ei asteapta sa iesi din garantie si sa platesti reparatia...de ce crezi ca BMW are garantie doar 2 ani, isi stiu f bine hibele.

 

Succes si nervi de otel.

 

PS: reprzentanta BMW in Buc este GROAZNICA...parere personala dupa ce am apelat la garantie la 2 masini diferite si am pierdut f mult timp si nervi pt a rezolva.

Link to comment
Share on other sites

Clasic. Cum a spus colegul de mai sus, te amana pana iese din garantie!

 

Pune-le cheia in mana si le spui sa te sune cand masina este in perfecta stare de functionare! Nu e problema ta ca nu e de la rulment sau alt ceva. Sa schimbe toate piesele pana rezolva.

 

Si evident avand in vedere ca masina este in garantie trebuie sa iti dea masina la schimb pe perioada reparatiei.

Link to comment
Share on other sites

Spuneau că ar mai putea fi din cutie, caz în care au zis că o vor schimba pe garanție dacă asta se va dovedi că e. Am uitat să specific că au schimbat și uleiul din grup. Ciudat e că problema cu rulmentul au exclus-o complet.

 

Au eliminat rulmentul rotii pentru ca s-au gandit ca sunt prea putini km parcursi ca sa se uzeze atat de repede. Si probabil ca ei nu gresesc. Eu am explicat experienta mea si aveam parte de aceiasi huruiala la viteza de peste 60-70km/h (am facut si un film, dar tot uit sa il pun pe utube..) dupa care tinde sa se diminueze (huruitul) probabil si din cauza soselei..

La masina aveam 370k km cand am schimbat rulmentul unei roti si sunt sigur ca acel rulment nu a fost schimbat din fabrica! Incomparabil ca si viata pe masina.. Masina a facut f f multi kilometri pe autostrada.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ăn cazul meu, mașina este de la final de 2013 și am pachetul de garanție extinsĂŁ de 5 ani, despre care am ĂŽnțeles cĂŁ nu mai este disponibil la mașinile noi de acum. Asta nu e foarte important. Reprezentanța e la Constanța, eu fiind din Tulcea și pentru mine devine mai convenabil ca timp și bani sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ rezolv și la mine ĂŽn oraș. Voi ĂŽncerca sĂŁ recreez condițiile de drum pe un elevator la un service de aici. Virarea nu influențeazĂŁ ritmul și intensitatea zgomotului. Un rulment aftermarket e pe la 500 RON, la urma urma urmei nu e o pierdere mare sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ ĂŽl inlocuiesc, evit astfel timp și nervi consumați.
Link to comment
Share on other sites

Voi încerca să recreez condițiile de drum pe un elevator la un service de aici. Virarea nu influențează ritmul și intensitatea zgomotului. Un rulment aftermarket e pe la 500 RON, la urma urma urmei nu e o pierdere mare să încerc să îl inlocuiesc, evit astfel timp și nervi consumați.

Nu lasa pe nimeni sa se apropie de rulmenti daca nu au sculele necesare (prese de rulmenti/bucse). Ii va scurta viata rulmentul foarte mult daca nu il preseaza (si de ce nu, scoate pe cel vechi) cum trebuie, ca la carte! Multi mecanici fug de schimbul de rulmenti la BMW (cel mai mult pentru ca nu au sculele).

 

Mi-am amintit un lucru care l-am ignorat la timpul sau, si anume ca am observat (asta inainte sa fi schimbat rulmentul ce tine cardanul si diferentialul..) dar mi-am amintit dupa ce, cele doua erau deja schimbate ... :censored: practic ridicasem partea din spate pe un cric si rotind de rotile din spate, pe rand, cea care facea zgomot se rotea un pic mai tare/repede (asta era singura diferenta!) nu exista nici un fel de joc daca trageam de roata diametral! Doar o aproape insesizabila rotire mai usoara decat cealalta parte!

 

Bine inteles rotile se roteau in gol decuplate de cutie.

Poti sa incerci si sa nu ignori, daca observi diferenta. Ca si completare, am/aveam frana de mana buna adica placutele nu puteau atinge discul de frana..

(Ce m-a frapat si enervat e ca nu mi-am dat seama la timp de coincidenta zgomotului)

 

Sper ca, ceea ce am spus sa te ajute sa localizezi sursa.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

N-o sa incerc sa-ti dau un verdict, dar am sa-ti povestesc cum e la mine. Masina are 36K km. De ceva vreme aud un huruit la rulare, in partea din fata, care apare pe la 60kmh si parca devine mai "gros" cand franez, deci cand greutatea masinii se lasa pe fata. De aici am tras concluzia ca ar fi un rulment.

 

M-am dus la service BMW (in Barcelona) si - la fel ca si tie - mi-au zis ca nu e nici o problema cu rulmentii. Masina mea nu mai este in garantie, deci nu-i suspectez ca ar fi avut vreun motiv sa nu mi-l schimbe.

 

Mi-au spus ca zgomotul ar proveni de fapt de la cauciucuri, care s-ar fi tocit in forma de "dientes de sierra" sau - mai pe romaneste - "dinti de fierastrau".

Cauciucurile mele sunt Continentalele cu care a venit masina. Chiar pe site la Continental gasim si o explicatie a fenomenului, care cica apare chiar in conditii normale de utilizare.

 

Mai jos un Google translate, daca are careva nevoie. Sublinierile imi apartin.

 

"Sawtooth" este o formă de uzură cauzată chiar și în condiții normale de utilizare. Este un rezultat vizibil și audibil al forțelor de tracțiune din benzile de rulare. Pentru a explica fenomenul, este mai bine să indicați mai întâi ceva despre suprafața de rulare.

 

Desenul benzii de rulare este fundamental pentru siguranța conducerii pe carosabil umed, dar este o "sursă de zgomot" inevitabilă. În profilurile joase și largi acest fenomen este deosebit de vizibil.

 

Canalele laterale pentru evacuarea apei care se află pe umerii anvelopei pot fi uzate sub formă de dinți de fierăstrău ca rezultat al forțelor de tracțiune în anumite condiții. Acestea servesc drept exemplu: călătorii lungi la viteză constantă și pe drumuri fără curbe, stil de conducere obișnuit, geometria suspensiilor.

 

Atunci când rotiți anvelopa pe șosea, panourile desenului sunt deformate cu cât sunt mai aproape de zona de contact cu trotuarul, astfel încât acestea sunt comprimate și deplasate când intră în contact cu drumul. În momentul părăsirii zonei de contact, cauciucul revine la poziția sa inițială, tragând ultima parte a panoului pentru a reveni la forma și poziția obișnuită.

 

Rezultatul este o uzură mai mare pe ultima margine a panoului care părăsește zona de contact, prin urmare panoul este mai mare la început și mai mic la sfârșit. Fenomenul apare mai frecvent în axele fără tracțiune.

 

Sfat: Pentru a omogeniza uzura, este recomandat să schimbați regulat poziția anvelopelor.

 

In concluzie, @vladi2993: vezi sa nu fie si cazul tau!

Scuze pt postul kilometric.

Edited by Bosniacu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru efortul de a-mi răspunde. Aș exclude problema legată de cauciucuri pentru că a început să se audă când aveam Continentalele run-flat și am zis că poate fi de la asta, dar am schimbat cu cele pe vară - Dunlop, care au un rulaj de doar 2000-3000 km. De asemenea, știu cum sună zgomotul de rulaj dat de cauciucuri pentru că am această problemă la un ix35, pe pneurile de iarnă este foarte zgomotoasă și sunetul devine mai puternic la frânare, dar în cazul meu zgomotul este intermitent și normal ar fi ca ritmul acestuia să crească la viteze mari, dar doar se aude mai tare. E un "vum"--o secundă--"vum", mereu.

 

Am să iau în considerare și propunerea cu reprezentanța de la Brăila. Ce-i drept, la Constanța erau niște tipi cam tineri, după părerea mea ca să fie experți în mecanică BMW, dar m-am gândit că nu i-au angajat pe ochi frumoși.

 

Am să merg totuși la mine în oraș la un service să încerc să mă uit personal la roată și oi vedea cum procedez pe viitor.

Edited by vladi2993
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu o problema asemanatoare m-am intalnit cand lucram in Belgia la un service Mercedes. Un GLK avea rulmentul de la axul primar din cutie stricat (role cu cimentaj sarit, colivia deformata) si dadea un zgomot de rulment. Au cautat problema cateva zile, chiar si cu specialisti veniti si de la alte service-uri cu aparatura de identificat zgomot (aveau niste senzori cu fire) si nu i-au dat de cap. Ce i-a indus mult in eroare era faptul ca masina era aproape noua si ii schimbasera degeaba si grupul fata pe garantie din cauza acelui zgomot. Un mecanic de acolo care avea experienta le-a zis ca zgomotul este din cutia de viteze dar seful de garaj nu l-a crezut.

 

Nu vreu sa te sperii dar o posibilitate ar fi si asta, si anume zgomotul sa fie de unde nu te astepti.

Link to comment
Share on other sites

Mie in trecut mi-au schimbat cutia pentru un zgomot asemanator. Va asigur ca reprezentantele au tot interesul sa rezolve orice in garantie in caz ca stiu ce este de schimbat, asta e singura lor problema. BMW plateste piesa si manopera, toti castiga. Doar trebuie sa faca un dosar si sa-l accepte BMW.
Link to comment
Share on other sites

Nu ĂŽncerc sĂŁ dau vina pe cei de la BMW, de obicei sunt destul de optimist și sper sĂŁ se rezolve problema cât mai amiabil. Am mai avut experiențe plĂŁcute cu garanții pe la alte reprezentanțe Hyundai, dacĂŁ la case mai mici s-a putut, sper sĂŁ se poatĂŁ și la BMW.
Link to comment
Share on other sites

Mie in trecut mi-au schimbat cutia pentru un zgomot asemanator. Va asigur ca reprezentantele au tot interesul sa rezolve orice in garantie in caz ca stiu ce este de schimbat, asta e singura lor problema. BMW plateste piesa si manopera, toti castiga. Doar trebuie sa faca un dosar si sa-l accepte BMW.

 

Peste tot e asa, e in interesul reprezentantei sa-ti schimbe cat mai multe la masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.