Jump to content

Martor presiune ulei aprins


Vlad L

Recommended Posts

Salut!

 

Detin un Bmw e87 118i din 2009 cu motor N43B20a de 105Kw-benzina. Masina are 240000Km(nu garantez ca sunt reali).

 

Problema: Martor ulei aprins pe rosu, cu descrierea "presiune scazuta ulei motor".

 

Martorul s-a aprins in timp ce mergeam. Am oprit, am deschis capota, m-am uitat de scurgeri de ulei sau miros de ulei incins si nimic. Am lasat motorul sa se raceasca unpic si am pornit din nou. Martorul era stins. A doua zi am facut schimbul de ulei si filtre. Eroarea nu a mai aparut timp de 2100km, dupa care a aparut din nou de data asta in timp ce eram la un semafor. La fel am oprit pe dreapta si m-am uitat de scurgeri sau miros de ulei ars dar nimic. De data asta am zis sa merg la un service sa pot sa fac un test de presiune ulei. In urma testului de presiune am constatat ca presiunea in motor la relati este de 6bar de 4 ori mai mare decat cea indicata de producator adica 1.5bar la 734rot/min.

 

Intrebarea mea este daca a mai intalnit cineva problema asta si care ar fi cauza?

 

Imi cer scuze anticipat daca era deja topic deschis pe acest subiect. Am cautat si din pacate nu am gasit ce vroiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Am inteles ca este o problema cat de cat cunoscuta, si anume exista riscul sa ai patinele de la distributie "rupte" si mici fragmente sa astupe sorbul de ulei.

 

Din ce am mai auzit, o procedura corecta este sa dai baia de ulei jos si sa inspectezi acel sorb/cureti lafel si baia...

 

Posibil si eu sa am aceasta problema...

 

 

Salut!

 

Detin un Bmw e87 118i din 2009 cu motor N43B20a de 105Kw-benzina. Masina are 240000Km(nu garantez ca sunt reali).

 

Problema: Martor ulei aprins pe rosu, cu descrierea "presiune scazuta ulei motor".

 

Martorul s-a aprins in timp ce mergeam. Am oprit, am deschis capota, m-am uitat de scurgeri de ulei sau miros de ulei incins si nimic. Am lasat motorul sa se raceasca unpic si am pornit din nou. Martorul era stins. A doua zi am facut schimbul de ulei si filtre. Eroarea nu a mai aparut timp de 2100km, dupa care a aparut din nou de data asta in timp ce eram la un semafor. La fel am oprit pe dreapta si m-am uitat de scurgeri sau miros de ulei ars dar nimic. De data asta am zis sa merg la un service sa pot sa fac un test de presiune ulei. In urma testului de presiune am constatat ca presiunea in motor la relati este de 6bar de 4 ori mai mare decat cea indicata de producator adica 1.5bar la 734rot/min.

 

Intrebarea mea este daca a mai intalnit cineva problema asta si care ar fi cauza?

 

Imi cer scuze anticipat daca era deja topic deschis pe acest subiect. Am cautat si din pacate nu am gasit ce vroiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salut,

 

Am revenit cu noutĂŁți.

 

DupĂŁ ce am citit 1000+ forumuri și am umblat prin 5-6 service-uri (fiecare cu pĂŁreri care mai de care: una dintre pĂŁreri fiind: e motorul praf poți sa te "caci" ĂŽn el) am constatat ca problema este de la o valvĂŁ hidraulicĂŁ (codul piesei: 11 41 7 584 990) care a rĂŁmas blocatĂŁ. :good:

 

s-l1000.jpg

 

Cum nu am ĂŽncredere ĂŽn service-urile noastre am cautat un mecanic ĂŽnțelegĂŁtor cu cunoștințe despre marca BMW dar și generalitĂŁți de mecanicĂŁ care sa ma ajute sa schimb valva cu problema. Ăntr-un final am schimbat valva. Toate bune și frumoase când ĂŽntr-o zi când veneam de la servici se aprinde martorul de ulei roșu cu același mesaj (și anume " :excl: Presiune ulei prea mica. Trageți pe dreapta și contactați un reprezentat BMW .DacĂŁ continuați deplasarea existĂŁ posibilitatea daunelor ireparabile"). De aceastĂŁ datĂŁ am oprit mașina și am sunat un prieten care m-a tractat panĂŁ acasĂŁ. A doua zi am reușit sa o duc ĂŽn service la mecanicul de care va povesteam. RĂŁspunsul lui a fost: "Uite care este treaba de aici nu mai pot sa iți dau soluții la problema ta, va trebuii sa mergem pe ghicite deoarece cauzele sunt multiple". Așa cĂŁ am plecat acasĂŁ cu coada ĂŽntre picioare, mâhnit și supĂŁrat ĂŽnjurând și pomenind toți sfinți :frantics: . DupĂŁ ce m-am calmat am ĂŽnceput sa caut pe forumurile din UK, USA, Canada, Germania, Australia etc... .Din ceea ce am citit problema este foarte comuna la acest motor (N43B20a) :o . și majoritatea pomeneau de kitul de distribuție.

 

Repet!!!

 

Problema: Martor presiune ulei aprins cu mesajul "Presiune ulei prea mica. Trageți pe dreapta și contactați un reprezentat BMW .DacĂŁ continuați deplasarea existĂŁ posibilitatea daunelor ireparabile"

 

Una dintre cauzele posibile:

 

ĂntinzĂŁtorul lanțului de distribuție a cedat fapt care a condus la oscilarea lanțului care mai departe a rupt patina de plastic, bucĂŁțelele de plastic au cĂŁzut ĂŽn baia de ulei care la rândul lor au intrat ĂŽn sorbul de ulei fapt care a rupt sita sorbului.

 

Pana aici toate au logica. :blink:

 

Intre pompa de ulei și sorb se afla valva hidraulica (codul piesei: 11 41 7 584 990) care arunca eroare de presiune prea ĂŽnalta, pe care am schimbat-o.

 

A rĂŁmas sa ĂŽmi schimb distribuția și sĂŁ verific patinele, lanțul, ĂŽntinzĂŁtorul, și ghidajul sa vad dacĂŁ lipsește vreo bucata din ele.

 

Buuuun. Am cumpĂŁrat cartea de service BMW e87 m-am documentat cum se schimbĂŁ distribuția, ce trebuie sa desfac și ce nu trebuie sĂŁ desfac ce forțĂŁ de strângere trebuie sa aibĂŁ șuruburile etc... .Cu temele fĂŁcute m-am dus la mecanic, am demontat distribuția (apropo abia acum am ĂŽnțeles de ce toate service-urile fug de schimbare distribuție BMW și de ce toți mecanici ĂŽși pun mâinile ĂŽn cap când aud de asa ceva), am verificat patinele, lanțul, ĂŽntinzĂŁtorul, și ghidajul. Concluzia: nu era nimic rupt sau fisurat dar pe ghidaj apare un șanț de lĂŁțimea lanțului adânc de 1mm.

 

De atunci am fĂŁcut 1800 de Km fĂŁrĂŁ nici o eroare.

 

Mai rĂŁmâne sa desfac baia de ulei și sa inspectez sorbul de posibile bucatele de plastic. Deși mĂŁ ĂŽndoiesc.

 

Am scris aici poate ajut pe cineva care are aceeași problemĂŁ și sĂŁ ĂŽl incurajez ca nu este capĂŁt de lume și nu trebuie schimbat nici un motor.

 

Revin cu completĂŁri dupĂŁ ce dau și baia de ulei jos. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Buna Ziua! Aceasi problema am si eu cu un BMW 116i 122 cp N43 b20A mi se aprinde martor presiune ulei am schimbat uleiul filtrul de ulei am schimbat senzorul de presiune valva hidraulica motorul nu are nici un zgomot degeaba cand e cald moturul doar la relantiu mi se aprinde !

 

Buna Ziua! Aceasi problema am si eu cu un BMW 116i 122 cp N43 b20A mi se aprinde martor presiune ulei am schimbat uleiul filtrul de ulei am schimbat senzorul de presiune valva hidraulica motorul nu are nici un zgomot degeaba cand e cald moturul doar la relantiu mi se aprinde !

Link to comment
Share on other sites

Asa imi facea si mie anul trecut, am schimbat valva hidraulica de mai sus, iar apoi tot a mai aparut de vreo 2 ori. Luna trecuta am schimbat uleiul (pusesem 0W30), am schimbat si senzorul de presiune (am citit ca si el ar putea fi problema), am pus de data asta 5W30 LiquiMoly, iar in a doua si a treia zi am facut un drum de ~2900 km fara nici o problema. Nici o aparitie a erorii de atunci, dar timpul va spune :) Sa speram ca este rezolvat, si ca nu trebuie sa dau jos baia!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salutare si eu aceeasi problema, din ce am citit pe forumuri sunt diferite cauze, problema este ca trebuie sa o cam iei pe ghicite. La mine se aprinde acest senzor cand merg subturat ( sub 2500 ture am cutie automata), gen trafic bara la bara, cum o accelerez sau o ambalez pe loc pe la semafoare nu mai face figuri. Chiar azi am lasat masina la mecanic sa i masoare cu un manometru presiunea la cald si revin cu update. Daca e presiunea scazuta cel mai probabil ar fi cuzinetii pentru ca pompa sigur lucreaza in ture mai mari, as exclude aceasta posibilitate. Ramane de vazut...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.