Jump to content

G30 520d Xdrive


mraz

Recommended Posts

Vlf, da, daca nu atingi maneta in sus sau jos dupa ce o comuti pe M/S, masina schimba tot singura vitezele.

 

Anyway, totusi cum ramane cu Sport (drivetrain+engine in Idrive activate) + M/S vs Sport + D ? Ati simtit vreo diferenta ?

Link to comment
Share on other sites

Anyway, totusi cum ramane cu Sport (drivetrain+engine in Idrive activate) + M/S vs Sport + D ? Ati simtit vreo diferenta ?

 

Daca masina este deja in modul Sport sau Sport+ (drivetrain + engine activate), atunci cand trec cutia in M/S nu simt nicio diferenta.

Daca masina este in Comfort, Comfort+ sau EcoPro, atunci cand trec cutia in M/S schimba mai sus.

 

Eu am cutia codata in 2TB Sport Automatic Transmission.

Link to comment
Share on other sites

Păi și DTC-ul? :) Că de fapt aia e marea diferență.

 

DTC-ul e un mod aparte de functionare al DSC. E inclus in DSC.

 

Plecat de pe, nu dupa loc. DSC-ul va interveni mai tarziu la orice viteza, nu doar cand demarezi. Citeste manualul.

Edited by CatalinP
  • Like 5
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Filmul ăsta e destul de relevant cred:

 

 

Odată apăsat SPORT+ se activează și DTC (da, se poate activa/dezactiva și prin apăsarea simplă a butonului respectiv). A se observa și în film cât de mult freacă roțile din spate la plecare.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

A, clar, n-am zis că nu :) Dar activarea DTC este destul de importantă totuși, că asta îți permite să te joci mai mult și să așezi bine puterea pe asfalt, la fel cum setarea mai "leneșă" a DSC-ului e necesară. Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Anyway, totusi cum ramane cu Sport (drivetrain+engine in Idrive activate) + M/S vs Sport + D ? Ati simtit vreo diferenta ?

 

La mine sunt diferente sesizabile de catre oricine ar urca la volan, daca merg pe sport/sport+ si cutia in sport (levier stanga M/S), schimba mai brutal, din ce am inteles de la anumite persoane pasionate si care au treaba cu mecanica, se modifica raportul de cuplu, da tot ca sa zic asa, de aici si reculul care-l simt la orice schimbare de treapta atunci cand am acceleratia la podea.

Daca merg pe sport/sport+ si cutia in drive, schimba normal ca si feeling, singura diferenta (vorbind strict de cutia de viteze) care exista intre sport/sport+ si cutie in drive vs confort si cutie in drive este ca in sport/sport+ sta in turatii mai mari pt a prinde o plaja de cuplu mai buna atunci cand efectueza schimbarea de treapta, de aici cred ca vine si senzatia unora ca ar schimba mai repede, poate gresesc..

Cam asa sta treaba la mine, posibil ca la motoare de putere mai mica, gen cele de 2.0l poate si unele de 3.0l, cutia nefiind aceeasi (ma refer la cat cuplu suporta), sa nu fie optimizata in felul in care am descris ca se comporta a mea.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

La mine sunt diferente sesizabile de catre oricine ar urca la volan, daca merg pe sport/sport+ si cutia in sport (levier stanga M/S), schimba mai brutal, din ce am inteles de la anumite persoane pasionate si care au treaba cu mecanica, se modifica raportul de cuplu, da tot ca sa zic asa, de aici si reculul care-l simt la orice schimbare de treapta atunci cand am acceleratia la podea.

Daca merg pe sport/sport+ si cutia in drive, schimba normal ca si feeling, singura diferenta (vorbind strict de cutia de viteze) care exista intre sport/sport+ si cutie in drive vs confort si cutie in drive este ca in sport/sport+ sta in turatii mai mari pt a prinde o plaja de cuplu mai buna atunci cand efectueza schimbarea de treapta, de aici cred ca vine si senzatia unora ca ar schimba mai repede, poate gresesc..

Cam asa sta treaba la mine, posibil ca la motoare de putere mai mica, gen cele de 2.0l poate si unele de 3.0l, cutia nefiind aceeasi (ma refer la cat cuplu suporta), sa nu fie optimizata in felul in care am descris ca se comporta a mea.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Cutia nu are cum sa schimbe raporul de cuplu, pentru ca e cutie planetara cu convertizor, nu e cvt.

Iar diferentele intre drivertrain+chassis fata de doar una dintre ele se simt doar daca ai edc.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pe scurt:

 

DTC ON nu intrerupe toata puterea cand incepe "patinezi", doar o tempereaza putin

DSC OFF permite alunecarea laterala completa (desi nu cred ca e 100% nici asa)

 

credeti-ma, nu ar vrea clientul iarna sa activeze DTC/Traction si sa alunece SI in lateral...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@mraz,

verifica un lucru , te rog. cand iti arata tie ca trebuie schimbat ichidul de frana?

 

din ce stiu eu, lichidul de frana se schimba la 2 ani si parca masina imi arata inainte de revizie ca ar trebui schimbat in martie 2019, masina fiind din martie 2017.

 

 

eu am fost la prima revizie in februarie anul acesta si cred ca mi-au resetat informatiile si pentru lichidul de frana astfel incat acum imi arata febriarie 2020 data necesara schimbarii lui.

 

nu sunt sigur ca la achizitie imi arata martie 2019, insa daca ar fi trebuit schimbat la 3 ani, ar fi trebuit sa imi arate acum martie 2020 si nu februarie 2020, ceea e ma face sa cred ca au resetat contorul accidental si acum imi arata eronat, luand in calcul doi ani de la resetarea din februarie, anul acesta.

 

 

vreau doar sa ma asigur, ca se face orice cand trebuie, pt ca nu ma pot lasa in baza astora.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat acuma pe aplicatia de remote si imi arata mai 2020 pentru lichidul de frana, deci la 2 ani si ceva de la fabricatie( si a mea e din 2017, august parca). O sa ma uit si in masina, dar cred ca asa e.

Insa se prea poate ca astia sa fi verificat masina inainte sa mi-o vanda (deh, germani :)) si sa-i fi schimbat ceva la data revizilor.

Edited by mraz
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Un mic update dupa un drum mai lung pana in Grecia, si aproape 7000 km de cand am luat-o.

 

Confortabila si la drum lung mai ales pentru 4 persoane in masina. Un copil pe locul din mijloc sta si el ok la drum lung cu conditia sa nu aiba fundul prea lat :)

 

Scaunele de pe echiparea luxury (adica cele non sport) sunt fenomenale. Nici o durere de spate dupa ce stai in ele 12-13 ore.

 

Climatronicul dat pe max-ac, raceste masina rapid si la 35 grade afara si chiar daca masina e lasata in soare. Poate aici conteaza si faptul ca am vopseaua

de culoare alba. Chiar daca masina mea nu are 4 zone, cei din spate au o zona separata, isi pot modifica aerul mai cald, mai rece, un lucru pozitiv pentru cei cu kids.

 

Incarcata cu 4 adulti + un copil si bagaje la refuz, masina isi pastreaza dinamica surprinzator de bine. Practic pasagerii plus bagajele totalizau aproximativ 400kg, si totusi masina

accelera, dar mai ales frana foarte bine.

 

Am invatat sa anticipez motorul si cutia, nu am avut nici o problema la depasiri in Serbia sau in Macedonia prin munti. E o placere sa o conduci chiar si incarcata

si cei 190 de cai sunt arhi suficienti in marea majoritate a situatiilor. Am invatat sa o tin mai turata inainte de o depasire, daca doar mergi lejer si subturat, sa zicem cu 1700 rpm, si bagi kickdown

, o sa ai parte de lagul ala pana se duce motorul in 2500-3000 turatii si de abia apoi tasneste. Daca e deja mai turata inainte de o depasire, motorul si cutia raspund foarte bine, mai ales in modul sport.

 

Consumul - am media pana acum de 8.9 de cand am luat masina, cam 75% facuti urban pe timp de zi pe aglomeratie. O tin numai in modul "comfort" si uneori "sport" iar start/stop mereu dezactivat.

Probabil cu start stop activat si in eco-pro as avea un consum mai bun, dar nu prea suport eco-proul pentru ca accelereaza foarte lenes, plus ca ca aerul merge mai slab in eco-pro din

cauza ca limiteaza si compresorul de clima. Xdriveul mananca si el ceva motorina, dar pot sa zic ca e un consum decent pentru 190 de cai. Am media cam cu un litru in plus fata de un tdi (non 4x4) de 140 de cai si

am impresia ca merg si mai tare fata de vechea masina.

 

M-a uimit xdriveul so far intr-o ocazie. Am parcat masina in grecia pe un teren plin de nisip si pamant si m-a prins o ploaie torentiala de o ora jumate, efectiv s-a rupt cerul.

Tot terenul ala s-a transformat intr-o mlastina, iti intra piciorul 20 cm in noroi. Masina a iesit fara efort de acolo. Sunt curios iarna cum o sa se comporte.

 

Partea de idrive/internet/harti: nota 9.50 pana acum. In afara de o portiune de drum din Macedonia care probabil a fost terminata recent, mi-a facut traseul aproape identic cu google maps.

Afiseaza temperaturile la destinatie sau pe parcurs, radar de ploaie, informatii despre orasele in care esti (iti si nareaza de pe wikipedia :) )si tot felul. La feribotul din grecia m-a dus mai bine

ca si google maps, fix de unde trebuia sa-l iau. Timpii calculati la fel, in mare parte precisi. La fel points of interest, benzinarii, magazine, restaurante si tot felul, daca nu le gaseste in baza de date

se conecteaza la net si le gaseste.

 

Pe partea de media, foarte fain sa folosesti comenzi vocale. Intelege in proportie de 90% ce-i zici si are tot felul de functii, gen poti sa-i zici "play random" si iti alege random o melodie

din toate albumele iar apoi iti canta la fel, random din toata lista de melodii pe care o are.

 

HUD-ul e de vis, mult mai usor esti atent cand ai viteza afisata pe el constant, semnele de circulatie, harta, directia sau melodia pe care o pui sau o schimbi. Nu iti iei ochii de la drum. Imi arata

din timp si cand venea un toll booth de platit taxa pe autostrada, sau vama, nu mai erai luat pe nepregatite ca nu stii unde ai pus maruntisul sau actele.

 

Instalatia hi-fi nu e asa de rea cum zic unii pe alte forumuri. Ok, nu-s eu mega audiofil dar se aude relativ ok-ish, am descoperit ca are boxe sub scaune si in spatele banchetei,fix sub luneta.

 

Am auzit ca unii de pe forumurile din afara se plangeau de multe zgomote in bord de la caldura/aer conditionat cand porneau masina. Din fericire nu prea am parte de asa ceva la nivelul asta,

uneori trimul mai "pocneste" de cateva ori cand bag aer foarte rece daca a stat in caldura mult, dar asta dureaza cateva secunde pana se raceste bordul.

 

Masina comuta singura foarte rapid pe recirculare daca simte miros sau noxe in atmosfera si o face foarte bine, nu imi amintesc sa fi simtit miros urat de la masina din fata.

 

Nu am avut probleme cu garda la sol chiar daca am luat-o pe niste drumuri proaste ca sa ajung la niste plaje mai remote. La fel si urcata pe borduri, etc, nu am atins-o niciodata.

 

Niste mici lucruri mai putin bune :

 

In Serbia si Macedonia nu afiseaza limitele de viteza, chiar daca citeste semnele de pe drum pentru ca am intelese ca nu sunt sincronizate cu harta. As fi preferat sa mi le afiseze si asa, m-am obisnuit mult sa vad

pe HUD ce limite am voie. La fel si RTTI-ul, nu merge la noi si nici in restul balcanilor se pare.

 

Masina e foarte lata si lunga, chiar daca se conduce usor, e o problema cu parcarile cam peste tot. Am noroc ca am cauciucuri cu protectie pentru jante ca altfel era sa o patesc de vreo 2 ori la borduri in grecia

si la vami unde spatiu era foarte ingust intre masini/trotuare.

 

Uneori unele setari din idrive , se dezactiveaza singure chiar daca ele arata ca sunt activate, sau asa mi se pare mie. Un mic exemplu: PDC-ul are o functie la mine traffic alert, ma avertizeaza sonor si vizual

daca e trafic cand ies dintr-o intersectie cu spatele. De vreo 2 saptamani nu mai facea asa, si setarea era activa in idrive. Am dezactivat, activat again si acuma merge iarasi. La fel mi-a facut si cu "vehicle location"

, o perioada nu stiam de ce nu imi arata unde e masina in aplicatia de telefon cu toate ca "gps location" era activ in idrive. A trebuit sa dezactivez si sa activez again setarea ca sa imi arate masina pe harta telefonului.

 

Oglinda din dreapta nu se da in jos cand dau cu spatele, sper sa se rezolve asta in ceva update de software.

Edited by mraz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

:goodjob:

Oglinda din dreapta nu se da in jos cand dau cu spatele, sper sa se rezolve asta in ceva update de software.

 

Pentru aceasta optiune este nevoie de pachetul "Scaune cu memorie". Daca ai acest pachet si mai ai si "Pachetul oglinzi" si mai ai si comutatorul pentru reglaje oglinzi spre stanga si tot nu se da in jos cand dai cu spatele, atunci mergi la Dealer si povesteste-le. Oricum, poti sta linistit ca se poate coda optiunea fara a avea "Scaune cu memorie", trebuie sa ai doar oglinzile rabatabile electric, insa masina fiind in garantie cel mai corect e sa te adresezi la BMW.

Edited by ciobster
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

tot timpul am spus ca masina asta merita mai multi cp, insa, daca ma gandesc la toate situatiile in care as fi vrut sa fie mai puternica, sunt situatiile prostesti, fara sens, situatiile in care nici nu ar fi trebuit sa fiu sau potentialele depasiri neincercate care ar fi fost la limita oricum.

 

cum pana acum 15 ani, 80% din seria 7 si x5 care circulau pe strazi, aveau pana in 200cp, daca mergeau alea, merg si astea

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.