BMWClub: Electroventilatorul nu porneste nicicum - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Electroventilatorul nu porneste nicicum Electroventilatorul nu porneste nicicum. apa ok, tester ok.

#1 User is offline   Alex Ifrim 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 12-February 18

Posted 16 May 2018 - 13:26

Salutare,

Stiu ca mai sunt postari de genul, dar chiar nu stiu ce sa mai fac :D

BMW 320d, 2.0 diesel, 136 cai, anul 2001
Am o dilema enorma cu electroventilatorul.
Nu porneste nicidecum.
Am pus pe tester, totul ok. Daca ii dau comanda din tester, porneste.
Am pus pe direct motorasul: porneste
Am pus curent pe modul: porneste

Am schimbat vechiul electroventilator. Care s-a ars datorita mie (am invartit elicea invers, si din mod de ventilatie a trecut in mod de generator de curent)
Vechiul electroventilator avea aceeasi problema.

Acul de la apa sta normal, la 90.
Astazi pe computer, am turat masina pana la 106 grade apa. Nu a pornit electroventilatorul.
Cand dau drumu la AC, nu porneste. Am golit instalatia de AC de freon, pentru ca, daca nu pornea electroventilatorul, facea presiune de 28 de bari pe conducta de inalte si deschidea supapa pentru golirea de freon si presiune.

Mentionez ca am lipsa senzorul de temperatura exterioara, care, dupa ce am vorbit cu electricieni, au zis ca nu are nici o legatura.
Senzorul AUC (cel care schimba modul de recirculare a aerului), e stricat. Dar stiu ca ala nu are nici o legatura

Am nevoie de ajutor. Am ramas in lipsa completa de idei.

Si vineri seara ar trebui sa fac un traseu IASI - BUCURESTI
0

#2 User is offline   Alex Ifrim 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 12-February 18

Posted 17 May 2018 - 07:42

up
0

#3 User is offline   Ali 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 106
  • Joined: 07-May 07
  • Location:Timisoara

Posted 17 May 2018 - 10:44

Salut,

de unde stie sistemul AC sa nu porneasca compresorul cand sunt sub -... grade afara daca nu exista informatia de la senzorul de temperatura exterioara? Daca acesta lipseste, computerul de clima stie ca sunt -40 grade celsius. Eu zic sa iei de la cineva un senzor si apoi sa incerci sa pornesti clima.
E o prima chestie de incercat indiferent de ce zice electricianul. Si sirocoul refuza sa porneasca in anumite conditii legate de temperatura citita de senzorul de temperatura exterioara, sunt interconectate. pe de alta parte, esti sigur ca electroventilatorul e ok? La mine era ars pe jumatate, pornea si mergea oarecum, si aveam exact aceeasi problema cu presiunea mare, nu a dat pe dinafara freonul fiindca mi-au zis baietii ca e mare presiunea si trebuie sa opresc compresorul. Inauntru era ars pe o infasurare, de acolo si pornirea lenesa si la parametri insuficienti. luat altul din dezmembrari pus sus si totul e ok, trebuie sa te asiguri si ca este perfect functional.

Spor!

This post has been edited by Ali: 17 May 2018 - 10:57

1

#4 User is online   unvicont 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2090
  • Joined: 01-May 07
  • Gender:Male
  • Location:cj

Posted 17 May 2018 - 10:49

- Prima data monteaza senzorul de temperatura exterioara;
0

#5 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12012
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 17 May 2018 - 11:33

View PostAlex Ifrim, on 16 May 2018 - 13:26, said:

Salutare,

Stiu ca mai sunt postari de genul, dar chiar nu stiu ce sa mai fac :D

simplu: > sa nu mai deschizi un alt topic separat, ci sa continui discutiile pe topicele deja existente... :excl:

inainte de a posta un topic nou, foloseste functia SEARCH a forumului...

e foarte posibil sa gasesti raspunsuri inainte de a pune intrebarea...

http://www.bmwclub.r...gopid__1108970#

http://www.bmwclub.r...ilator+radiator

ONTOPIC:
pornirea electroventilatorului este controlata de DME sau DDE (in cazul tau)

ambele analizeaza valorile date de senzorii de temperatura, cel de sub bara (temp.ext.) si cel de pe circuitul de racire... functie de acesti senzori, DDE da comanda de pornire a electroventilatorului pentru a reduce temperatura lichidului de racire si a regimului de functionare a motorului

cam asta face si desface electroventilatorul... daca nu ai cei doi senzori in functiune, nici nu iti va porni vreodata (poate doar daca il legi pe direct)

si daca zici ca vrei sa faci un drum IS - Buc, lucrurile vor fi ok pana intri in capitala... unde inevitabil, vei sta mai mult in trafic decat ai crezut vreodata (vezi gardurile de pe Colentina)... acolo, fara interventia electroventilatorului pe partea de racire, esti terminat.

succes ! :drinks:

#6 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3358
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 17 May 2018 - 11:33

Cand senzorul de temperatura exterioara lipseste, masina arata -40 grade si se intra intr-un fel de Safe mode. Clima stie ca lipseste senzorul si functioneaza normal.

Problema cred ca e pe ECU undeva, sau ceva releu, daca treptele de racire functioneaza pe baza de releu (nu ma pricep sa zic exact).
0

#7 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3358
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 17 May 2018 - 11:44

PS: Prin releu ma refer la modulul aflat pe carcasa ventilatorului.
0

#8 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12012
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 17 May 2018 - 12:05

View PostP.I.M.P., on 17 May 2018 - 11:33, said:

Cand senzorul de temperatura exterioara lipseste, masina arata -40 grade si se intra intr-un fel de Safe mode. Clima stie ca lipseste senzorul si functioneaza normal.

Problema cred ca e pe ECU undeva, sau ceva releu, daca treptele de racire functioneaza pe baza de releu (nu ma pricep sa zic exact).

la el modulul cica ar fi functional, ca l-a pus pe direct... desi nu a mentionat la ce viteze de rotatie este functional electroventilatorul inclin sa cred ca e in regula, totusi.

problema vine de la lipsa valorilor de temperatura pe care ECU nu le cunoaste pt a putea comanda pornirea electroventilatorului

#9 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3358
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 17 May 2018 - 12:27

Eu am mers vara pe calduri mari cu lipsa senzor de temp exteriara (mi-l furasera, n-am mai avut timp sa iau altul, si am plecat asa la drum lung).

Inseamna ca sunt probleme cu senzorii de temperatura de pe tubulatura (parca sunt 2).
0

#10 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12012
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 17 May 2018 - 13:22

asa arata senzorul de temperatura de pe circuitul de racire (part.number 13621433076)

Posted Image

#11 User is offline   Alex Ifrim 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 12-February 18

Posted 03 June 2018 - 11:48

Am montat senzorul de temperatura exterioara, azi am facut un tester. Zice ca Electroventilatorul e la 5%? si arata ca e pornit. Ma poate lamuri cineva ce inseamna acel 5%? Temperatura era la 88 grade. apoi a ajuns la 93 si n-am auzit sa porneasca.
La cate grade porneste electroventilatorul? Nu mai stiu ce sa-i fac sa mearga..ii dau foc :((
0

#12 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3992
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:Inspector ITP

Posted 03 June 2018 - 12:09

Asa arata electroventilatorul https://www.google.r...iw=768&bih=1024
Are pe el si un calculator de comanda....
0

#13 User is online   unvicont 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2090
  • Joined: 01-May 07
  • Gender:Male
  • Location:cj

Posted 03 June 2018 - 12:38

- sunt vreo trei tipuri de electroventilatoare montate pe modelul tau: in 2 trepte, in 3 trepte si cu turatie variabila. Dupa anul de fabricatie ar trebui sa ai cu turatie variabila ... dar nu este o regula.
- functionarea acestora(electroventilatoarelor) este *dictata* si de presiunea agentului de racire din instalatie ... si de voltajul bateriei;
- pot fi multe cauze: releele care comanda pornirea (2 pentru primul model, 3 pentru cel in 3 trepte), siguranta;
- modelul cu turatie variabila, e comandat de ECU via rezistor(piesa cu tepi);
- sau ... cel mai probabil ... electroventilatorul nu e compatibil cu masina ! (patit anul trecut, cu piesa pe original - testat 2 bucati noi de la furnizori diferiti. electronica nu mai este compatibila. am ajuns sa pun ceva aftermarket).
0

#14 User is offline   Alex Ifrim 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 12-February 18

Posted 08 June 2018 - 12:56

Am luat unul de pe un model identic cu al meu. 2.0 M47N.
Nici cel vechi nu pornea..inainte sa il pun pe asta
Siguranta termica (piesa cu tepi) am schimbat-o in iarna.
0

#15 User is offline   tyrystor 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 24
  • Joined: 14-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 08 June 2018 - 13:53

Salut.La un BMW 118D fara freon nu pornea ventilatorul. Am incarcat instalatia AC cu freon si a functionat ventilatorul.
Sper sa va ajute informatia.
Stima!
0

#16 User is offline   Alex Ifrim 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 12-February 18

Posted 11 June 2018 - 12:14

UPDATE: Am incarcat instalatia cu freon, ventilatorul a pornit in treapta 1, iar cand presiunea pe instalatie (mai precis, teava groasa) ajunge la 26 de bari, ventilatorul porneste in treapta a doua.

Cam care ar fi situatia?
0

#17 User is offline   Alex Ifrim 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 12-February 18

Posted 11 June 2018 - 13:27

Ventilatorul merge in treapta a doua pana presiunea in instalatie ajunge la 20 bari, apoi trece in treapta 1 si presiunea creste iar la 26, si tot asa

Astept unele sugestii :D
0

#18 User is offline   calinbmw2000 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1763
  • Joined: 24-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Vest..

Posted 11 June 2018 - 18:05

Nu o sa reusesti sa faci ventilatorul de clima sa porneasca in conditii normale de condus.Porneste doar in cazuri extreme. Al meu a pornit odata in Grecia cand am urcat un munte pe caldura mare.
Doar trebuie sa functioneze on-off cu clima pornita.
0

#19 User is offline   Alex Ifrim 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 12-February 18

Posted 12 June 2018 - 07:45

ventilatorul trebuie sa porneasca in treapta a doua de la inceput, altfel, face presiunea prea mare, compresorul deschide supapa si da afara tot din instalatie
0

#20 User is offline   Alex Ifrim 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 15
  • Joined: 12-February 18

Posted 16 June 2018 - 17:16

up
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro