BMWClub: Problema Electroventilator e39 - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Problema Electroventilator e39 ajutor dragi colegi. Rate Topic: -----

#1 User is offline   StefanTache 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 17-May 18
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:e39 BLOODLINE

Posted 17 May 2018 - 08:31

Salutare, am si eu o problema la electroventilator. Nu pleaca absolut deloc.
*CIMA E FUNCTIONALA DACA MERG CU MASINA. LA RELANTI MAI BAGA SI AER CALD DIN CAND IN CAND.
*AM TESTAT ELECTROVENTILATORU. (L-AM DECUPLAT SI L-AM CONECTAT PE DIRECT SI E FUNCTIONAL
*MOTORUL NU FIERBE. RAMANE LA TEMPERATURA OPTIMA.

Solutii pe care le-am primit pana acum si urmaza sa le pun in practica.

*Verificare tensiune pe cablul de la electroventilator.
*Testare nivel freon.
*Verificare sigurante.
*Curatare pini

Daca aveti ceva de adaugat pe lista de "poti incerca sa" astept cu mare drag sugestiile voastre.

Multumesc anticipat.

This post has been edited by StefanTache: 17 May 2018 - 08:38

0

#2 User is offline   bogdanhood 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 18
  • Joined: 27-February 10

Posted 17 May 2018 - 08:43

Salut! Dacă electroventilatorul funcČ›ionează pe direct, este posibil sa fie o problema din calculatorul de ambient. Este curios ca zici ca îČ›i funcČ›ionează clima, dar nu spui nimic dacă Č›i se ridica temperatura la apa... În mod normal asa ar trebui sa se întâmple când electroventilatorul nu porneČ™te iar clima este pornita trebuie sa vezi ca temperatura la apa creste. O diagnoza ar fi binevenita. Se poate verifica dacă ai agent de răcire (freon), apăsând pe una din supape, dar ai grija sa nu stai cu fata aplecat asupra ei... Mai este Č™i piesa cu Č›epi de sub bord de verificat. Sper sa găseČ™ti problema..

Trimis de pe al meu VKY-L09 folosind Tapatalk
0

#3 User is offline   Gabriel.B 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 554
  • Joined: 16-October 06
  • Gender:Male
  • Location:B u c u r e s t i
  • Interests:life.

Posted 17 May 2018 - 08:49

View PostStefanTache, on 17 May 2018 - 08:31, said:



*Verificare tensiune pe cablul de la electroventilator.
*Testare nivel freon.
*Verificare sigurante.
*Curatare pini




Salut!

Si eu am patit la fel.Se intampla cateaodata sa nu plece ventilatorul.Imi dau seama pentru ca nu baga rece pe loc.

Daca umblu la mufa si curat un pic pinii porneste imediat.La mine e si mufa un pic crapata si cred ca intra umezeala si se oxideaza pinii.

De ceva timp nu mi-a mai facut figura.

Merita sa incerci!
0

#4 User is offline   StefanTache 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 17-May 18
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:e39 BLOODLINE

Posted 17 May 2018 - 08:54

View PostGabriel.B, on 17 May 2018 - 08:49, said:

Salut!

Si eu am patit la fel.Se intampla cateaodata sa nu plece ventilatorul.Imi dau seama pentru ca nu baga rece pe loc.

Daca umblu la mufa si curat un pic pinii porneste imediat.La mine e si mufa un pic crapata si cred ca intra umezeala si se oxideaza pinii.

De ceva timp nu mi-a mai facut figura.

Merita sa incerci!



Asta am sa incerc in seara asta, ai cumva idee cu ce pot sa curat mufa? Pot sa dau cu wd-40 si periuta de dinti?

This post has been edited by StefanTache: 17 May 2018 - 08:54

0

#5 User is offline   Ali 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 07-May 07
  • Location:Timisoara

Posted 17 May 2018 - 11:31

Spray de contact electronic, uscat sau uleios (mai bun, fiindca lasa o pelicula protectoare), fara unsori si degripanti pe la pinii electrici. Cum ai testat electroventilatorul, esti sigur ca este bun, e cu rezistente sau in PWM?

Spor.
0

#6 User is offline   StefanTache 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 17-May 18
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:e39 BLOODLINE

Posted 18 May 2018 - 07:30

View PostAli, on 17 May 2018 - 11:31, said:

Spray de contact electronic, uscat sau uleios (mai bun, fiindca lasa o pelicula protectoare), fara unsori si degripanti pe la pinii electrici. Cum ai testat electroventilatorul, esti sigur ca este bun, e cu rezistente sau in PWM?

Spor.



Testat + / - pe baterie sa vad daca el ia contact. Din cate am inteles de la un mecanic de la Bav, daca fac asta el trebuie sa porneasca pe treapta 4 in 12v. Deci el merge. Inca nu am apucat sa curat pinii. Am sa bag in seara asta niste betisoare de urechi cu vd40 si sa incerc sa curat bine de tot pinii. Eventual am sa bag la uzura o periuta de dinti pentru a fii sigur ca rezultatul este buna, dupa care ma gandesc sa usuc mufa bine cu feonul (nu radeti), ca sa fiu sigur ca nu exista umezeala in ea. Eventual, daca marge o sa incerc sa izolez toata mufa cu banda, astfel incat pe viitor nu o sa mai apara umezeala in zona respectiva. Dupa ce fac asta si refill cu freon va dau un semn sa vad daca aceasta tipica problema este defapt un mizilic ce merita doar intretinerea contactelor electrice.
O zi buna va doresc si multumesc din nou domnului ca mai exista si oameni de calitate pasionati de aceste masini, nu ca toti "spurcatii" ca sa le zic asa, posesori de logan, care isi dau cu parerea fata spate, si ajung sa puna antigel la ulei, desigur fiind asa buni mecani defapt.

O zi cat mai frumoasa.
0

#7 User is offline   Ali 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 07-May 07
  • Location:Timisoara

Posted 18 May 2018 - 08:43

View PostStefanTache, on 18 May 2018 - 07:30, said:

Testat + / - pe baterie sa vad daca el ia contact. Din cate am inteles de la un mecanic de la Bav, daca fac asta el trebuie sa porneasca pe treapta 4 in 12v. Deci el merge. Inca nu am apucat sa curat pinii. Am sa bag in seara asta niste betisoare de urechi cu vd40 si sa incerc sa curat bine de tot pinii. Eventual am sa bag la uzura o periuta de dinti pentru a fii sigur ca rezultatul este buna, dupa care ma gandesc sa usuc mufa bine cu feonul (nu radeti), ca sa fiu sigur ca nu exista umezeala in ea. Eventual, daca marge o sa incerc sa izolez toata mufa cu banda, astfel incat pe viitor nu o sa mai apara umezeala in zona respectiva. Dupa ce fac asta si refill cu freon va dau un semn sa vad daca aceasta tipica problema este defapt un mizilic ce merita doar intretinerea contactelor electrice.
O zi buna va doresc si multumesc din nou domnului ca mai exista si oameni de calitate pasionati de aceste masini, nu ca toti "spurcatii" ca sa le zic asa, posesori de logan, care isi dau cu parerea fata spate, si ajung sa puna antigel la ulei, desigur fiind asa buni mecani defapt.

O zi cat mai frumoasa.


Salut,

cred ca mai bine testezi electroventilatorul pe alta masina, poti sa scoti mufa fara sa l dai jos, degeaba el porneste pe treapta 4 daca pe prima poate fi ars sau poate avea contacte imperfecte la pinii interiori care duc la infasurari.
E ok si cu WD 40 daca e contact cleaner, poti da si cu degripant WD 40 dar nu e chiar pentru electronica si electrica chiar daca se poate utiliza si acesta in lipsa de altceva.

Spor!
0

#8 User is offline   StefanTache 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 17-May 18
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:e39 BLOODLINE

Posted 21 May 2018 - 08:16

Am curatat mufa cat de bine am putut, am verificat sigurantele de la torpedou, degeaba. Ramane zilele astea sa merg la un refill de freon, mi-a dat cineva pontul cum ca "daca nu ai presiune pe isntalatie, electroventilatorul nu pleaca" Revin cu update dupa freon.

O zi minunata!
0

#9 User is offline   Gabriel.B 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 554
  • Joined: 16-October 06
  • Gender:Male
  • Location:B u c u r e s t i
  • Interests:life.

Posted 21 May 2018 - 11:01

Vezi ca exista o siguranta mare de 60A in spatele torpedoului.Este siguranta de la ventilator.Trebuie sa demontezi torpedoul ca s-o verifici.
0

#10 User is offline   Gabriel.B 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 554
  • Joined: 16-October 06
  • Gender:Male
  • Location:B u c u r e s t i
  • Interests:life.

Posted 21 May 2018 - 14:02

View PostGabriel.B, on 21 May 2018 - 11:01, said:

Vezi ca exista o siguranta mare de 60A in spatele torpedoului.Este siguranta de la ventilator.Trebuie sa demontezi torpedoul ca s-o verifici.


Corectez, este de 40A.

Urmareste video-ul de mai jos incepand cu minutul 2:30

https://www.youtube....h?v=ULwE_u9XijY
0

#11 User is offline   StefanTache 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 17-May 18
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:e39 BLOODLINE

Posted 22 May 2018 - 08:28

Stiu Gabriel, este sub torpedou acea singuranta, am chiar 2 in acel modul, una de 40 una de 50. Le-am verificat pe ambele. Nu ma refer la singurantele din torpedou, ma refer la cele ascunse bine in spate de tot.
0

#12 User is offline   StefanTache 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 17-May 18
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:e39 BLOODLINE

Posted 24 May 2018 - 11:28

Salutare, revin cu acceasi problema, electroventilatorul nu invarte nici dupa revizia la freon si ulei compresor.

This post has been edited by StefanTache: 24 May 2018 - 11:28

0

#13 User is offline   Ali 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 07-May 07
  • Location:Timisoara

Posted 25 May 2018 - 08:58

View PostStefanTache, on 24 May 2018 - 11:28, said:

Salutare, revin cu acceasi problema, electroventilatorul nu invarte nici dupa revizia la freon si ulei compresor.



Salut,

da-l jos , desfa-l si vezi cum se prezinta in interior, poate ai o surpriza si vezi ca e prajit bine. Al meu asa era, pe dinafara boboc pe dinauntru prajeala, dadea sa porneasca si chiar pornea daca-i dadeai un branci, era prajit doar pe jumatate.

Spor.


0

#14 User is offline   StefanTache 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 10
  • Joined: 17-May 18
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:e39 BLOODLINE

Posted 25 May 2018 - 09:13

merge imprecabil daca il trec pe curent direct....
0

#15 User is offline   Ali 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 07-May 07
  • Location:Timisoara

Posted 25 May 2018 - 10:11

Uite un video, poate te edifici:

https://www.youtube....h?v=50PIceJUScw

Mergi la un schrot, cauta un electroventilator identic, cu acelasi numar de pini, si fire, scoate mufa baga l pe ala si daca merge ai solutia la problema, asta daca zici ca vine tensiune pe fire si el nu porneste.

Daca face asa, e mort copt: https://www.youtube....h?v=kPnTanCK3-U

E irelevant sa-l pui direct la 12v de la baterie, el fiind comandat in PWM, are electronica in el, care mai mult ca sigur este bulita. testeaza -l ca in acest video daca vrei sa fii sigur ca este ok: https://www.youtube....h?v=-iAPRl984iA

Spor!

This post has been edited by Ali: 25 May 2018 - 10:24

0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro