BMWClub: E39/525D-2001 - nu porneste - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

E39/525D-2001 - nu porneste invarte motorul dar nu porneste

#1 User is offline   bazil 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 114
  • Joined: 11-September 06
  • Location:Timisoara

Posted 17 May 2018 - 09:13

Nu am avut nici un simptom anterior -pornea la sfert - cu o zi inainte masina a stat in fata garajului, am pornit-o si am bagat masina in garaj - totul ok.
A doua zi cand am pus contact pentru pornire, motorul se invarte dar nu porneste - in esapament nu apare fum.
Diagnoza cu INPA arata
4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 1/min
Air-temperature 21.78 Grad C
Einspritzmenge 29.19 mm^3
fuel pre-supply pressure 1.09 bar
Fehler aufgetreten bei 221780.00 km
Error present
Pre-supply press.below min.value for eng.start
Errorcode: 12 60 28 01 74 04 00 5C 39 44 56 A2 00 00 00 00
00 00 00 00 00 00 00 00 00

Pompa de sub scaunul soferului se aude ca merge la punerea contactului si nu sunt sigur dar parca se aude foarte slab un "bolborosit" spre rezervor cat timp merge.
Poate sa fi cedat pompa de sub scaun sofer (intermediara) care nu mai asigura decat 1bar din cei 3-4bari necesari la pornire??
Ce teste ar trebui sa fac pentru a nu cumpara inutil pompa intermediara ?
A schimbat cineva pompa fara sa foloseasca elevator ?? - doar prin ridicare pe cric si asigurare ?
Multumesc pentru orice sugestie.
0

#2 User is offline   bazil 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 114
  • Joined: 11-September 06
  • Location:Timisoara

Posted 19 May 2018 - 16:30

Defectiunea gasita - contact imperfect in conectorul pompei intermediare [5bar].
Pasii urmati:
- verificat sigurantele 22,31 din torpedo => au fost bune
- in mod normal trebuie verificat si releul pompei de combustibil dar eu nu am facut-o. (releul se afla in torpedo care trebuie demontat pentru acces)
- ridicat bancheta spate, desfacut acoperitoarea fonica de peste pompa din rezervor (in partea dreapta).
- pus contact pozitia 2 (fara pornire motor) si ascultat daca functioneaza pompa din rezervor si cea intermediara.
Pompa din rezervor se auzea ca functioneaza cea intermediara nu.
- deconectat furtun de intrare in filtru de motorina si pus intr-o sticla - pus contact poz 2 => nu a venit motorina de loc (nici chiar comutand din poz. 2 in automat)
Concluzia -> probleme cu pompa intermediara
Rezolvare:
- ridicat masina pe cric, asigurata cu suport de sustinere, blocat rotile cu pana inclinata, frana de mana, maneta schimbator de viteza in treapta 1.
- demontat capacul de protectie /scut pompa intermediara pentru acces la pompa -4 clipsuri plastic, un surub si doua piulite. Clipsurile sunt cu stift central - se extrage mai intai stiftul apoi clipsul.
Nu se demonteaza complet scutul se creeaza doar acces la pompa.
- desfacut cele doua furtunuri ale pompei
- deconectat conectorul electric al pompei.
- demontat pompa impreuna cu colierul de fixare (este fixata cu un imbus de 5mm)
- pulverizat spray contact in conectorul pompei partea cu fir si in conectorul din corpul pompei
- testat pompa pe o baterie de 12v - pompa a functionat.
- montat pompa la loc conectat furtunuri si cuplat conectorul electric al pompei
- pus cheia in poz 2 - s-a auzit ca pompa intermediara functioneaza
- lasata cheia in pozitia 2 pana nu s-a mai auzit pompa apoi am taiat contactul si am repetat de trei secventa cu punerea contactului in poz 2, asteptare, taiat contactul = pentru aerisire cat mai buna.
Masina a pornit din nou la sfert de cheie.

Pentru alte situatii solutiile pot sa fie diferite - dupa concluzia ca pompa intermediara nu functioneaza am comandat una noua dar am returnat-o pentru ca problema se pare ca era in contactul electric.
Daca nu functioneaza pompa din rezervor (nu se aude sau nu ajunge tensiune cand se pune contactul pe poz 2 (masurata cu multimetru)) dati o cautare pe YouTube "E39 fuel pump replacement" si veti gasi cum se demonteaza.
Detalii in foto atasate.

P.S.
Se pare ca eu am auzit pompa din rezervor si nu cea intermediara asa cum am scris in postul anterior.

Attached File(s)


1

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro