Jump to content

Bruscare in schimbare treapta viteza din 1 in a 2-a


CristianCM

Recommended Posts

Salut!

 

Detin un BMW X5 diesel din 2012, cutie automata.

Cand merg pe modul normal (D) totul e ok indiferent de viteza cu care circul.

Daca trec insa pe modul sport, cand se face schimbarea (automata nu manuala) din treapta 1 in treapta 2 se simte o bruscare. In treptele superioare totul e ok.

 

Aveti idee ce poate fi ?

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca in modul D merge perfect?

Blocul cu valve contine aproximativ 32 valve.. Nu stiu exact,

Doua valve sunt responsabile cu cuplarea vitezelor, alte doua cu modul R, altele cu D, altele cu modul sport D.

 

Una sau mai multe valve e pe duca..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am avut aceeasi problema. S-a facut revizia si s-a reconditionat blocul de valve. Cost 6500 de lei. Reparatia in principiu buna. Tot se mai simte asa o mica sicana din cand in cand (dar e aproape insesizabila, si masina merge perfect)

eu zic sa o rezolvi cat mai repede, cu cat o lasi mai mult cu atat o sa inceapa sa iti dea erori cutia...si daca iti intra in modul de avarie, o mai misti doar cu resetare din tester sau cu platforma

 

ps: am aceeasi masina ca si tine

ps2: cutia ta nu e pe duca, nu asculta, pana nu vezi la service exact. Nu te panica. Daca vrei sa risti un pic, faci o revizie la ulei si filtru (aprox 1500-2000 de lei) si daca e doar span, scapi ieftin. Daca insa e blocul de valve, faci reconditionarea, aprox 4500 de lei (sau inlocuirea blocului de valve care costa de vreo 3 ori mai mult) plus inca o revizie 2000 de lei...

Edited by andreisaioc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

la kata tehnic, in militari. Acum se cheama Automatico, cauta pe google, sa nu zica lumea ca fac reclama. Cred ca am un thread facut acum vreo 6-7 luni de mine unde am explicat mai multe

asta http://www.bmwclub.ro/forums/topic/181604-comportare-ciudata-cutie-viteze-e70-x5/page__p__2419766#entry2419766

Edited by andreisaioc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am avut aceeasi problema. S-a facut revizia si s-a reconditionat blocul de valve. Cost 6500 de lei. Reparatia in principiu buna. Tot se mai simte asa o mica sicana din cand in cand (dar e aproape insesizabila, si masina merge perfect)

eu zic sa o rezolvi cat mai repede, cu cat o lasi mai mult cu atat o sa inceapa sa iti dea erori cutia...si daca iti intra in modul de avarie, o mai misti doar cu resetare din tester sau cu platforma

 

ps: am aceeasi masina ca si tine

ps2: cutia ta nu e pe duca, nu asculta, pana nu vezi la service exact. Nu te panica. Daca vrei sa risti un pic, faci o revizie la ulei si filtru (aprox 1500-2000 de lei) si daca e doar span, scapi ieftin. Daca insa e blocul de valve, faci reconditionarea, aprox 4500 de lei (sau inlocuirea blocului de valve care costa de vreo 3 ori mai mult) plus inca o revizie 2000 de lei...

 

Multumesc Andreisaioc.

Eu sunt in Cadana, sper sa gasesc aici pe cineva priceput.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

am inteles, in mod sigur acolo vei gasi mai multi experti ca aici (cred)

incearca sa faci o revizie la ulei si filtru prima data, cred ca acolo vei gasi preturi mai bune la piese. Poti face cu ulei ZF, sau cu Ravenol (sau oricare alt ulei care este pe specificatie)

 

 

Andrei, ai avut dreptate. Am fost la un service specializat in masini europene.Le-am explicat ce si cum face masina si mi-au bagat-o in teste. Intre timp pana sa ajung la ei mi s-a apris si senzorul galben cel cu engine.

Mi-au facut o diagnosticare mi-au zis cam ce are si cat costa. I-au schimbat kitul de filtre de la transmisie si acum masina merge perfect. M-a costat totul 1000$ Canadieni.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Detin un BMW X5 diesel din 2012, cutie automata.

Cand merg pe modul normal (D) totul e ok indiferent de viteza cu care circul.

Daca trec insa pe modul sport, cand se face schimbarea (automata nu manuala) din treapta 1 in treapta 2 se simte o bruscare. In treptele superioare totul e ok.

 

Aveti idee ce poate fi ?

 

Multumesc anticipat.

 

Eu zic sa nu te panichezi si sa incepi sa desfaci cutia aiurea. S-a tot discutat si aici pe forum despre acel mic "soc" la schimbarea treptelor, mai ales din 2 in 3, dar si 3 in 4. Masina cu cutie automata nu pleaca de pe loc cu viteza intai, ci cu a doua. Se simte indeosebi iarna sau cand este mai rece afara cand uleiul in cutie este inca rece. Si la mine tot asa se comporta in mare. Cel putin de cand a venit caldura nu se mai simte nici la prima plecare. O alta chestie e ca in modul Sport cu cutia, aceasta va schimba mai brutal si vei primi inevitabil anumite socuri. Ca sa te ingrijorezi, eu zic a acele socuri trebuie sa fie destul de serioase si sa se manifeste in toate treptele. Un alt aspect ce tine de aceste "socuri" este si modul cum actionezi pedala de acceleratie, in sensul ca daca accelerezi si la un moment dat cand ea ar vrea sa schimbe in sus, dar tu eziti sa apesi si mai mult ori trebui sa reduci viteza, sa iei piciorul de pe acceleratie, vei resmti la fel niste "socuri". Eu le vad normale, pana la urma cutia nu poate emula perfect dorintelor soferului, desi anticipeaza totusi destul de bine.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Corect ce spui tu @Rayn3 ! Am prieteni care se plang non stop de socurile de la cutie. Au schimbat uleiul , filtru , resetari peste resetari si de socurile alea nu au scapat. Pana cand am mers cu ei in masina , si se intampla fenomenul care l-ai explicat.

Nu spun ca asta poate fi rezolvarea ...dar este posibil ca masina sa nu aiba nimic , conteaza si cum o conduci !

Link to comment
Share on other sites

Corect ce spui tu @Rayn3 ! Am prieteni care se plang non stop de socurile de la cutie. Au schimbat uleiul , filtru , resetari peste resetari si de socurile alea nu au scapat. Pana cand am mers cu ei in masina , si se intampla fenomenul care l-ai explicat.

Nu spun ca asta poate fi rezolvarea ...dar este posibil ca masina sa nu aiba nimic , conteaza si cum o conduci !

 

La inceput, eram si eu putin speriat de aceste mici socuri la schimbarea primelor trepte, mai ales ca am cumparat masina anul trecut in februarie cand era frig, deci aveam "socuri" tot timpul la prima plecare dimineata in primii 100 -150 m. M-am tot interesat de fenomen, am mai discutat si cu altii si pana in prezent am ajuns la concluziile prezentate mai sus. Cineva care a cumparat de noua o masina cu CVA se plangea de aceleasi "simptome". Si daca-i schimbi uleiul, tot asa va face. Nu spun ca nu-i bine sa-i faci revizia cu ulei si baie, dimpotriva, chiar vreau sa fac aceasta operatie spre sfarsitul verii impreuna cu schimbul de ulei la cutia de transfer si grupuri.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am socuri pana se incalzeste uleiul in cutie din 2-3 (asa cum spuneau colegii, masina nu pleaca cu prima treapta, ci cu a doua).

Uleiul a fost schimbat acum un an si jumatate la ZF, tot din acelasi motiv. Nu s-a schimbat nimic si am facut aprox 25k km.

 

Am inteles ca un update de software mai rezolva cateva din probleme, dar din pacate nu am avut timp sa ma duc sa il fac.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Detin un BMW X5 diesel din 2012, cutie automata.

Cand merg pe modul normal (D) totul e ok indiferent de viteza cu care circul.

Daca trec insa pe modul sport, cand se face schimbarea (automata nu manuala) din treapta 1 in treapta 2 se simte o bruscare. In treptele superioare totul e ok.

 

Aveti idee ce poate fi ?

 

Multumesc anticipat.

 

 

Ca sa nu cheltui bani aiurea, cum au cheltuit altii care Nu au vrut sa asculte un sfat, schimba uleiul si filtrul la cutie ( sa se respecte exact metoda de schimb ulei ).

 

Dupa aceea te duci la reprezentanta si faci update la calculatoare inclusiv cel de la cutie si vei scapa de probleme.

 

In urma upadate-ului, scapi de socuri, cutia va schimba putin mai sus si vei avea si frana de motor putin mai accentuata din 3 in 2.

 

Uite aici metoda de schimb, unde foarte multi NU respecta ce scrie aici.

ZF_SI_Oelwechselkit_8HP_50130_RO.pdf

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Si eu am socuri pana se incalzeste uleiul in cutie din 2-3 (asa cum spuneau colegii, masina nu pleaca cu prima treapta, ci cu a doua).

Uleiul a fost schimbat acum un an si jumatate la ZF, tot din acelasi motiv. Nu s-a schimbat nimic si am facut aprox 25k km.

 

nu vezi dom'le ce zic altii, ca au schimbat uleiul si nu au scapat de socuri.... sfatul tau este ok-ish daca vrei sa risti, dar daca vrei sa mergi la sigur faci ce iti zic mecanicii... asa am facut eu, si masina inca merge bine (reconditionare bloc valve apoi revizie ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.