Jump to content

Noul BMW X5 G05


CatalinP

Recommended Posts

Deci daca cineva mai zice ca masina e urata, seama cu animale sau mai stiu eu ce( nu stiu cine poate zice asa ceva), le puteti zice elegant ca acest mastodontozaur este mai aerodinamic ca McLaren F1:).

Gusturile sunt clar subiective, dar am vazut ce tinuta are in mers, sincer m-a impresionat.

Ma auto-citez:)

Da, ajuta la aerodinamica acele flapsuri la grila. Cand motorul este incalzit, se deschid, de altfel, cand este rece, se ĂŽnchid.

Cand motorul e rece, acele flapsuri se inchid... nepermitand aerul din exterior sa intre sa il raceasca... se incalzeste mai repede, prin urmare consum mai mic odata ce motorul atinge temperatura de functionare mai repede. Odata ce ajunge acea temperatura, se inchid, imbunatatind oarecum.... aerodinamica, astfel, din nou fiind un criteriu ce micsorea consumul, prin urmare si noxele.

Are ceva ani optiunea asta.

Link to comment
Share on other sites

Flapsurile alea se deschid doar atunci cand motorul are nevoie de racire suplimentara (trafic bara la bara). In rest stau inchise. E asa greu de priceput?

 

"Mai facut praf" se scrie "M-ai facut praf".

Corect in ce priveste greseala gramaticala - din cauza vitezei.

Deci flapsurile alea Nu stau tot timpul inchise , pt aerodinamica . Exact cum am explicat pt E60, se deschid in functie de temperature motorului , nu doar in trafic ci oricand este nevoie.

Link to comment
Share on other sites

este normal sa aiba coeficientul aerodynamic mai bu ca MCLaren F1.

il are mai bun si decat Porsche GT3RS si asta pt ca masinile care se presupune ca ajung pe circuit au nevoie de apasare aerodinamica pentru a se aseza pe curbe.

  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

McLaren F1 are un coeficent aerodinamic de 0.32,pe cand vechiul model de X5 F15 are un coeficent aerodinamic de 0.34-0.32 (depinde de sursa) asa ca nu este de mirare sa aiba G05 un coeficent mai mic de 0.32 .
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce inseamna 0.031. Eu vorbeam de G05 X5 care are un Cx de 0.31, mai mic decat cel de la McLaren F1. Stiu, pare ciudat si ilogic. Intreaba pe nea Gogu.

 

McLaren F1 are un coeficent aerodinamic de 0.32,pe cand vechiul model de X5 F15 are un coeficent aerodinamic de 0.34-0.32 (depinde de sursa) asa ca nu este de mirare sa aiba G05 un coeficent mai mic de 0.32 .

 

Acum am vazut negatia. Ca ai spus ca NU e de mirare. Imi cer scuze. Am citit in graba, ca te mirai ca G05 are Cx mai mic decat McLaren F1.

Link to comment
Share on other sites

Așe :D ...

 

Mercedes a facut o masina in 1934 ce a avut un coeficent de 0.23 daca tin bine minte si un Top Speed de 313km/h ...

 

PS: Un picur de ploaie are coeficentul de 0.04 , asa ca daca vrem sa scada coeficentul trebuie sa mai renuntam la linile astea frumoase si sa facem o masina in forma unei picaturi de apa.

 

Masina cu un coeficent aerodinamic de 0.05 (virgula ceva)

 

469940306.jpg

Link to comment
Share on other sites

eh, g30 are coeficientul cel mai mic dintre toate masinile care s-au produs in serie sau se produc actualmente, cu 0.22.

 

parca vw XL1 avea 0.17 insa, din cate stiu, nu era o masina de serie

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

https://www.motor1.com/news/265658/mercedes-benz-gle-class-reveal/

 

si s-a lansat si GLE.

 

pare anost, ca si celelalte generatii, interior neplacut dpmdv, insa cu portbagaj de 825 litri de la 690 cat avea generatia anterioara si cu spatiu mai mult pt pasageri, nu doar pe hartie ca la X5 :)

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce inseamna 0.031. Eu vorbeam de G05 X5 care are un Cx de 0.31, mai mic decat cel de la McLaren F1. Stiu, pare ciudat si ilogic. Intreaba pe nea Gogu.

 

 

 

 

este normal ca X5 ca aiba Cx mai mic decat mclaren F1.

mclaren are nevoie sa stea lipit pe asfalt, sa nu decoleze, sa faca o curba cu 200km/h pe cand X5-ul face aceeasi curba cu 120kmh. mclaren are nevoie de grip, de aderenta. orice element al caroseriei este pus de asa natura incat fluxul de aer sa fie impins in alt element al caroseriei pt a crea apasare aerodinamica.

Edited by edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

voi ati lua X5-ul asta cu motor de 2 litri diesel cu 231 cp si 450NM?

 

m-am uitat pe masuratori si pana la 160kmh merge cap la cap cu seria 5 de 190 cp, ceea ce e acceotabil pt ca 95% din km ii mergi pana in 160kmh.

peste 160 este mai lent

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Pe scurt: nu. La ditai' autobuzul trebuie un motor de 3L si ceva cuplu in plus, parerea mea.

 

Din ce vad pe net, G05 cu motorul asta are 450Nm, pe cand G01 (x3) are 500Nm. Cum au gandit-o pe asta?

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

@LYM

 

eu m-am uitat cum se misca X5 e70 cu motorul de 3 litri diesel.

 

varianta fara facelift care s-a produs pana in 2010 si avea 235 cp si 520nm era sensibil mai lenta decat 231cp si 450nm de pe g05.

varianta e70 cu facelift si 245cp si 540nm este similara cu motorul de 2 litri actul, chiar daca are cuplul mult mai mare.

 

practic, nu inteleg de ce ceea ce s-a produs pana in vara lui 2013 era considerat ceva rapid, iar dupa 6 ani, acelasi comportament este considerat a fi lent.

Edited by edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Toate firmele face downsizing dar e mai greu sĂŁ schimbi percepția oamenilor.

 

Evident, puterea a crescut și mașinile sunt chiar mai rapide acum, dar tot parcĂŁ ĂŽn mintea ta e cĂŁ e ceva acolo lipsĂŁ, cumva cĂŁ motorul se chinuie puțin mai mult decât te-ai aștepta.

 

MĂŁ uitam cĂŁ Volvo pe noul XC90 nici nu mai are motorizĂŁri mai mari de 2000cmc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Unde plm mergi peste 160 in ro? Pt mine e ok

Afara oricum te ard peste 140,exceptie deutschland pe unele portiuni, asa ca e ok 200cp

 

 

tocmai ca in romania ai nevoie ca masina sa fie cat mai puternica si nu este vorba de a merge cu viteza mare.

 

fa o simulare pe google maps pt doua orase din extremitatile franteo (lille-marseille) si vezi ca fix 1000 km ii faci in 8 ore jumatate.

darabani-moldova veche, adica 800km, ii faci in 12 ore.

 

practic, in tarile civilizate, pt ca ai autostrada, mergi constant cu 130kmh si poti sa ai si X7 cu 190cp ca este indeajuns.

 

la noi, mergi prin sate, fara autostrazi, cu mii de masini pe care trebuie sa le depasesti si chiar ai nevoie de o masina puternica. chiar si cu M5, daca nu incalci legea la modul cel mai nesimtit, nu ai sanse sa traversezi tara in mai putin de jumatate de zi.

 

de astanu viteza maxima e importanta la o masina, ci cat de repede este ea in stare sa accelereze...poti estima gresit o depasire si poti intra in situatii in care iti trebuie o masina sanatoasa

Edited by edit
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.