BMWClub: 4.000 km cu X1 sDrive 1.8i (F48) - BMWClub

Jump to content


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

4.000 km cu X1 sDrive 1.8i (F48)

#21 User is offline   edit 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1943
  • Joined: 26-June 08
  • Gender:Male

Posted 29 August 2018 - 23:36

aceast motor are o singura turbina si cutie ZF8 cu convertizor de cuplu. modelul este 8HP30

si la mine pe capacul motorului, cat si pe capacul de la acest X1, scrie twincharge. e doar o modalitate bmw de a pacali clientii neavizati.

btw, cutia cu dublu ambreiaj schimba treptele mai repede decst cea torque convertor. si are si pierderi mai mici de putere, in teorie la fel cu cea mecanica

This post has been edited by edit: 29 August 2018 - 23:38

0

#22 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 30 August 2018 - 00:51

 Fuzzz, on 29 August 2018 - 21:21, said:

Si totusi, mai stii ce numere avea masina albastra?


Pot cauta in fotografii. De ce?

 Nordschleife, on 29 August 2018 - 22:16, said:

Am spus: combinatia 2litri diesel/350Nm si cutia automata cu convertor e superioara celei benzina 1,5l/220Nm si dublu ambreiaj: acceleratie, viteza maxima, consum, confort, reprize.
Apoi: poti sa te indoiesti cat vrei, pe acest motor BMW/Mini avea si are o cutie automata cu convertor, 6 trepte, de la Aisin (Mini Cooper, Seria 1, etc). Aceeasi cutie au pus-o si pe Mini Cooper JCW, deci ma gandesc ca e "normala" destul pt ei.

Ce nu ma indoiesc este ca pe un mic SUV de 1600kg plus (sofer, pasageri, bagaje poate), chiar si de la BMW, o cutie cu doua ambreiaje cuplata cu un motor de cilindree mica si cu doar 220Nm (care trebuie sa care de la 1600kg in sus) este complet inferioara uneia cu convertor hidraulic cuplata la un motor cu un cuplu mult mai mare.
Faptul ca te-a zgaltait si a schimbat "sport" cu smucituri, nu inseamna ca obiectiv masina e mai sprintena. E doar o chestie subiectiva, care dupa cateva ore de hatza hatza iti trece. Mai nou chiar si BMW trece la modele sport la cutii automate "normale", vezi M5 sau Z4 G29


Iar despre diesel, nu cred ca dispare el chiar asa usor. Cei care conduc sute de mii de km pe an au nevoie de el si camioanele de mare tonaj la fel. In plus, fa un sondaj aici pe forum, sa vezi cati au diesel si cati si-ar lua un diesel.
Eu unul, daca as fi dupa un X1, as alege 18d in detrimentul lui 18i. Si clar, cutia automata cu convertor. Diferenta e de la cer la pamint.


Dimpotriva, o asa cutie nu "zgaltie" deloc, trebuie sa conduci masina sa intelegi. Si nu are cum sa stea in fata unui 2.0l diesel cu orice cutie, n-a spus nimeni asta. Am spus doar ca e o placere avand in vedere 1.5l, de la care te astepti sa fie un melc. E orice, doar melc nu.

 edit, on 29 August 2018 - 23:36, said:

aceast motor are o singura turbina si cutie ZF8 cu convertizor de cuplu. modelul este 8HP30

si la mine pe capacul motorului, cat si pe capacul de la acest X1, scrie twincharge. e doar o modalitate bmw de a pacali clientii neavizati.

btw, cutia cu dublu ambreiaj schimba treptele mai repede decst cea torque convertor. si are si pierderi mai mici de putere, in teorie la fel cu cea mecanica


Confirm. Schimba fulgerator si fara nici un fel de zmucitura, e jumatate greutatea unui ZF si se imperecheaza cu un asa motor mic ca un vis de primavara. Trebuie facut un drive-test pentru a intelege. Mini nu am condus niciodata spre rusinea mea.

#23 User is offline   edit 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1943
  • Joined: 26-June 08
  • Gender:Male

Posted 30 August 2018 - 08:19

@ Romulus.

LATER EDIT. am mai cercetat si am devenit nesigur asupra textului initial. rezolvam dilema astfel: daca cutia acestei masini despre care spui avea 8 trepte, atunci este ZF8, daca avea 7, atunci este cu dublu ambreiaj.

This post has been edited by edit: 30 August 2018 - 08:32

0

#24 User is offline   bimmer90f30 

  • ...Targeting
  • Group: Members
  • Posts: 5419
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male
  • Location:Well..

Posted 30 August 2018 - 08:46

Nordschleife, ce ai spus in postarea #20 cred ca foarte multi stiu deja. Aici nu vorbim de motoare puternice de cilindree mult mai mare, motoare diesel.. s.a.m.d.
Modelul prezentat de Romulus a fost descris cat se poate de bine. E vorba de o masina "sprintena" de oras, un SUV de oras(!) in caz ca nu stiai SUV-urile sunt la moda(!) iar BMW vrea sa vanda cat mai mult si tinta fiind femeile care, ghici ce(?), le plac SUV-urile mai mult decat barbatilor!

@ Romulus, piata "vireaza" spre benzina PENTRU CA SUNTEM FORTATI, pentru ca vor altii cu adevarat sa nu "poluam"!

This post has been edited by bimmer90f30: 30 August 2018 - 08:54

0

#25 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12301
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 30 August 2018 - 09:22

 Romulus, on 30 August 2018 - 00:51, said:

[...]E orice, doar melc nu.

e un melc turbo! :laugh:

Posted Image

ONTOPIC:

am condus F48-ul si cu xDrive (in varianta 2.0d automat) si cu sDrive (in varianta 1.8i manual) si ii inteleg incantarea lui Romulus... nici eu si nici el nu suntem tocmai usurei, asa ca agilitatea masinii te poate surprinde destul de placut ... eu unul am fost impresionat de faptul ca, desi are tractiune fata, la kick-down, masina nu iti trage volanul din mana, cum se intampla la alte modele cu tractiune fata...

plus ca in accelerare (care este chiar puternica la ambele motorizari), masina nu iti provoaca sentimentul de "mers pe sarma" ci se duce frumos, liniar, ca si un motor de mare putere...

pe scurt, e misto !

#26 User is offline   edit 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1943
  • Joined: 26-June 08
  • Gender:Male

Posted 30 August 2018 - 09:42

 X X L, on 30 August 2018 - 09:22, said:

e un melc turbo! :laugh:

eu unul am fost impresionat de faptul ca, desi are tractiune fata, la kick-down, masina nu iti trage volanul din mana, cum se intampla la alte modele cu tractiune fata...



pe scurt, e misto !


fenomenul de torque steer se produce la masinile cu tractiune fata si, in general, cu motor transversal care impica o planetara mai lunga si una mai scurta, insa motorul trebuie sa aiba ceva cuplu. motorul asta pe benzina de 1.5 litri are 220NM. in principiu, un motor ar trebui sa aiba aproape sau peste 300NM pt ca torque steer sa apara.

This post has been edited by edit: 30 August 2018 - 09:52

1

#27 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 30 August 2018 - 10:09

 edit, on 30 August 2018 - 08:19, said:

@ Romulus.

LATER EDIT. am mai cercetat si am devenit nesigur asupra textului initial. rezolvam dilema astfel: daca cutia acestei masini despre care spui avea 8 trepte, atunci este ZF8, daca avea 7, atunci este cu dublu ambreiaj.


Pe mine m-ai pierdut pe drum. Nu e nici o dilema. Masina care e subiectul acestui topic, avea dublu ambreiaj. Sincer nici nu m-am gandit sa verific cate trepte avea. Care e dilema?

 X X L, on 30 August 2018 - 09:22, said:

[...]
am condus F48-ul si cu xDrive (in varianta 2.0d automat) si cu sDrive (in varianta 1.8i manual) [...]


Sunt absolut convins ca 1.8i cu dublu ambreiaj e mult mai sprintena decat cea manuala. Dezavantajul e ca plecarile de pe loc nu sunt tocmai asa placute si line, iar in ambuteiaje, cand o simti cum freaca ambreiajele, nu e prea placut. Am avut sub talpa in acelasi timp si un 520d automat si masina din topic. Si sincer, diferenta nu e asa mare, asta mica era fasneata.

Si eu am simtit si torque steering pe ud.

#28 User is offline   cavaliere 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1723
  • Joined: 30-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 30 August 2018 - 10:15

Nu stiu cum e 1.5 in 3 cilindri pe x1, dar am 18d de 150 de cai pe Active tourer, care in esenta este identica cu x1 f48. Ce pot sa zic este ca nu prea are torque steer, insa varianta de 190 de cai vine doar cu xdrive, oare de ce?:)) PEntru ca asa cum s-a mai spus, cam 300 de nm e limita unde se poate face magia la tractiunea fata, peste iti sare volanul din mana.
In rest, la asta a mea cutia e Aisin cu 8 trepte si pe sport schimba suficient de repede cat sa nu percepi. Si marele avantaj este ca in traficul de Bucuresti ofera confort maxim, spre deosebire de Dct-uri. Am avut si dsg-uri si la toate exista disconfort in aglomeratie, indiferent de model.
Din punctul meu de vedere dieselul asta de 150 de cai este compromis perfect atat pentru consum cat si performante.
Totusi are idee cineva ce naiba inseamna optiunea Performance Control? Ce face asta mai exact? Am vazut ca o au toate x1 f48 sau f45/f46.


1

#29 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 30 August 2018 - 10:17

Asta era cea albastra. 2.0d automata si plina de optionale, de la hud la confort access.

Attached File  x-1-albastru.JPG (157.77K)
Number of downloads: 30

#30 User is offline   cavaliere 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1723
  • Joined: 30-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 30 August 2018 - 10:22

 Romulus, on 30 August 2018 - 10:17, said:

Asta era cea albastra. 2.0d automata si plina de optionale, de la hud la confort access.

x-1-albastru.JPG


La x1 Hud ul e tot cu placuta care iese din bord? Cum ti s-a parut cu 190 de cai fata de cel 1.5 benzina? Diferenta mare?
0

#31 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 30 August 2018 - 11:23

Da, diferenta mare. Dar nu majora. Adica nu vei simti ca te plictisesti. HUD-ul este identic ca cel de pe seria 5.

#32 User is offline   Nordschleife 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 138
  • Joined: 04-November 15
  • Gender:Male

Posted 30 August 2018 - 15:18

 edit, on 29 August 2018 - 23:36, said:

aceast motor are o singura turbina si cutie ZF8 cu convertizor de cuplu. modelul este 8HP30

si la mine pe capacul motorului, cat si pe capacul de la acest X1, scrie twincharge. e doar o modalitate bmw de a pacali clientii neavizati.

btw, cutia cu dublu ambreiaj schimba treptele mai repede decst cea torque convertor. si are si pierderi mai mici de putere, in teorie la fel cu cea mecanica


"schimbau" mai repede, cutiile noi s-au apropiat f mult de cele cu dublu amreiaj. Avantajul ultimei este la greutate si un randament marginal superior. Ma gandesc ca de aceea a trecut BMW/Mini de la covertor la DKG pe Mini si Seriile mici cu motoare de 1,5 pe benzina. Iar daca le pui pe motoare mari, ai nevoie sa "racesti" discurile in baie de ulei si mai pierzi din acel randament.

Twincharge/Twinpower a devenit o chestie comerciala, nu mai exprima ce sta de fapt sub acel capac. Original erau cele doua turbine de la N54, apoi turbina dublu scroll de la N55 si acum vad un trend unde twinpower e turbina dublu scroll si twincharge e un slogan comercial ce inseamna: "supraalimentare, injectie directa si valvetronic.

Pe topic: la X1, din nou si dupa parerea mea, combinatia ideala este xDrive18d automat.
0

#33 User is offline   Nordschleife 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 138
  • Joined: 04-November 15
  • Gender:Male

Posted 30 August 2018 - 15:35

 cavaliere, on 30 August 2018 - 10:15, said:

Totusi are idee cineva ce naiba inseamna optiunea Performance Control? Ce face asta mai exact? Am vazut ca o au toate x1 f48 sau f45/f46.


Interventie la rotile din spate, in curbe, ca sa elimine subvirarea pe cat posibil. BMW o descrie ca "distributie de moment motor", desi ofera optiunea si pe modele cu tractiune fata :rolleyes:
0

#34 User is offline   Nordschleife 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 138
  • Joined: 04-November 15
  • Gender:Male

Posted 30 August 2018 - 15:53

 Romulus, on 30 August 2018 - 00:51, said:

Confirm. Schimba fulgerator si fara nici un fel de zmucitura, e jumatate greutatea unui ZF si se imperecheaza cu un asa motor mic ca un vis de primavara. Trebuie facut un drive-test pentru a intelege. Mini nu am condus niciodata spre rusinea mea.


ZF 8HP cu 8 trepte de viteza are ~87kg si schimba sub 200ms

7DCT300 (Getrag) cu 7 trepte de viteza are ~65kg (dry, cu ulei in ea si gata de drum ajunge pe la 70kg) si schimba in 150ms.


Le-am condus si as alege un 1,5l cu DCT in Mini Cooper dar un 2,0l diesel cu ZF intr-un SUV sau Seria 3/5.
Pe 116d, care e tot un 1,5l, cutia oferita e un ZF cu torque converter. Oare au sa schimbe si acolo pe DCT?
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users