Jump to content

Diy schimbare garnitura de _chiulasa_ E46 316i, 1.9, 1999, 105 cp


marYusSiri

Recommended Posts

Va salut!

 

Detin un bmw model 316i E46 an 1999 la care de curand am foarte mari probleme cu instalatia de racire astfel:

 

Undeva prin bucuresti mergand cu treapta 1 maxim a doua, mi-a explodat un furtun undeva in spatele motorului inspre volan, golindu-mi astfel instalatia de racire. Cumva am reusit sa tai furtunul de unde a crapat si sa-l prind la loc cu colierul de teava.

Dupa ce am bagat din nou apa si incercam sa aerisesc instalatia, un mecanic trecea din intamplare pe langa mine si s-a oprit sa-mi ofere o mana de ajutor. Dupa o aspectare generala si mai multe incercari de a aerisi instalatia a constatat ca am presiunea in instalatie prea mare si ca e posibil sa fie de la termostat care s-ar putea sa fie blocat pe inchis. ( cand apasa pe furtunul de apa care duce din vasul de expansiune in motor, se auzea un ticait in termostat).

Observand acestea, impreuna cu mecanicul altruist am decis sa dam jos termostatul si sa scot mecanismul din interior. Dupa aceasta operatiune am umplut din nou instalatia de racire cu apa si am pornit motorul. Fara a mai aerisi de aceasta data am plecat cu masina de pe loc( pur si simplu am uitat). Nu am mers 3 km, si s-a aprins martorul rosu ca si cum ar fierbe apa in motor. Instantaneu mi-am dat seama ca am uitat sa aerisesc ultima oara, am oprit motorul si am desfacut putin busonul de la vasul de expansiune. Dupa ce s-a racit ( noroc ca am reusit sa ajung pana intr-o parcare a unui carrefour) am cumparat 2 bidoane de 5 l de apa si am refacut operatiunea de aerisire. Am plecat de pe loc cu masina si nu mi-a mai facut probleme. Am facut un drum de 450 de km din bucuresti pana in botosani fara probleme. ( mentionez ca ceasurile din bord nu mai functioneaza corespunzator tot din cauza mea - le-am schimbat si am pus de anglia dar am luat hartia cu afisaj de pe cele vechi, operatiune care implica demontarea si montarea acelor indicatoare- de atunci indicatorul la apa si la benzina cateodata indica si cateodata nu. Precizez ca nu stiu daca e din cauza ca le-am schimbat eu atunci sau chiar am o problema cu senzorii).

Revenind la problema cu instalatia de racire, astazi dupa un drum de 2 km pana la supermarket, dupa 1 secunda de la scoaterea cheii din contact- boom- explozie din nou, langa vasul de expansiune pe rama radiatorului.

Daca pot sa spun asa, sunt norocos pentru ca sunt acasa si nu a trebuit sa platesc cine stie ce platforma.

Ce am aflat pana acum, din discutiile cu unii mecanici care nu au timp de mine acum si cu unii prieteni care se ma pricep cat de cat la mecanica, sunt urmatoarele: garnitura de _chiulasa_ arsa sau radiator infundat.

 

Lucruri de mentionat despre masina:

In urma cu 2 ani am schimbat aproape tot ce tine de instlatia de racire la masina pana sa-si dea seama mecanicul ca defapt este din cauza garniturii de _chiulasa_.

Dupa ce am rezolvat oarecum problema, am schmbat motorul, fara anexe, din cauza unui ticait care cica se auzea de la arborele cotit.

Mereu imi pierdea apa, dupa circa 200 km trebuia sa completez aproximativ 500 de ml, am schimbat busonul de la vasul de expansiune pt. ca am observat ca era ud acolo mereu, dar tot pierdea 2-300 ml la 200 km.

Am observat ca rola de la aerul conditionat dupa oprirea motorului se mai invarte din inertie vreo 30 de secunde ( se invarte doar centrul fara a angrena si cureaua de transmisie)...nu stiu daca poate creea asta presiune in instalatie, dar poate aflu de la cineva de aici.

 

Ce urmeaza sa fac:

1. Vreau sa aflu parerile voastre in legatura cu problema cu care ma confrunt

2. Sa aflu ce implica schimbatul chiuloasei

2.Dupa care daca este vorba despre schimbatul garniturii de _chiulasa_ as vrea sa o fac eu singur si poate este cineva disponibil sa ma ajute prin intermediul acestui forum cu pasii pe care sa ii urmez, sculele necesare si schimburi ale altor garnituri/ oringuri, suruburi.

Link to comment
Share on other sites

Problema rezolvata!!

 

Imi bubuia cate ceva la instalatia de apa pentru ca nu imi pornea electroventilatorul. L-am schimbat si odata cu el si termostatul si radiatorul pentru ca imi erau bubuite. Pentru cei care intampina aceasta problema sa stiti ca le puteti schimba singuri foarte usor daca aveti scule, uitandu-va pe youtube la tutoriale.

Edited by marYusSiri
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.