Jump to content

tractiune spate - specie pe cale de disparitie


Romulus

Recommended Posts

Cred ca in curand doar vom putea vorbi de cum BMW odata a avut tractiune spate. Piata de astazi aparent nu mai are nevoie de tractiune spate, decat pe masinile ultra sport sau de circuit. Cred ca va veni foarte curand timpul in care nu va mai fi nici optionala pe anumite modele.

 

Sunt oarecum dezamagit si eu personal nu simt asta ca pe un progres.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca in curand doar vom putea vorbi de cum BMW odata a avut tractiune spate. Piata de astazi aparent nu mai are nevoie de tractiune spate, decat pe masinile ultra sport sau de circuit. Cred ca va veni foarte curand timpul in care nu va mai fi nici optionala pe anumite modele.

 

Sunt oarecum dezamagit si eu personal nu simt asta ca pe un progres.

Da de acord, nici mie nu-mi place. Totusi mai tare ma deranjeaza down-sizing-ul motoarelor.

Poate ca la masinile electrice va fi mai usor de implementat tractiunea spate + costuri mai reduse neavand punte motoare in fata.

 

Exista o tendinta generala de eficientizare, electronizare, informatizare in dauna mecanicii traditionale.

Masinile old school sunt niste nise pe cale de disparitie. Am condus recent un 124 Spyder (1000kg 140CP 240NM) manual - agil, o placere sa faci slide-uri cu el.

Ma gandesc sa-mi iau o masina mai raw s-o tin 10-20 de ani sa ma bucur de ea in timpul liber, sa-mi amintesc ce-au fost masinile odata.

Edited by mike2005
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da de acord, nici mie nu-mi place. Totusi mai tare ma deranjeaza down-sizing-ul motoarelor.

 

 

nu m-ar deranja un agregat cum e pe I8 (1.5i+ electric =+ 350cp) + 4 roti directoare cum deja exista pe unele modele ...si o caroserie usoara (carbon core)

 

<div><br></div><div>da, am si eu o problema cu I8....mi se pare geniala "masinuta"</div>

Edited by wind-3er
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da de acord, nici mie nu-mi place. Totusi mai tare ma deranjeaza down-sizing-ul motoarelor.

 

 

Efectul politici antipoluare din europa, americani inca fac masini cu motoare mai mari de 2 litri fara nici o greata, asiatici la fel, down-sizing-ul va afecta si fiabiliatatea motorului, lucrul la rpm ridicat, turbine si asa mai departe, toate asea pt a obtine puteri, pt ca puterea motorului inca se doreste, reducand capacitatea nu iti ramane decat sa cauti alte solutii pt a obtine putere

Din ce imi amintesc(nu cunosc bine vag) tiguan are benzinar de 1.4, cata viata are acel motor pe un suv, chiar daca e din categoria celor mici suv-ul

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

Pai nu mai e petrol, deci se face downsize-ing, si usor usor se trece la energie alternativa. Masinile electrice sunt prima optiune.

 

Nu stiu clar cati ani mai avem de combustibil fosil, cert e ca la final, vor pastra o mica parte pt Formula 1 si sporturile auto. Se intampla ce s-a intamplat si cu caii, de la animale muncite si vai de ele, au ajuns de agrement. Si cat a ajuns sa coste un exemplar misto.

Link to comment
Share on other sites

Solutia tractiune fata, sau mai corect tractiune (propulsia este "tractiunea spate) este mult mai ieftina si aduce mai multe beneficii financiare companiilor; va ramane o solutie tehnica de nisa, si destinata unor masini de serie mica; super-sportivele oricum au inceput sa cocheteze cu 4x4, deci usor, usor vor disparea.

 

Trebuie sa nu uitam ca din spate vin generatii noi de cumparatori, eu ma uit la colegii mei de munca, cei in jurul varstei de 24-25 ani, care dupa ce gasesc un job stabil, incep sa se uite dupa o masina (evident, nu bmw, audi, etc), ci marci de volum, si care sunt destul de incantati de gadget-urile electronice de la bord, culoare, etc, si se uita la mine cu destula indiferenta cand le povestesc despre suspensie independenta, lungime sezut scaun, etc, ca sa nu mai zic ca daca incerc sa le povestesc despre servodirectia clasica hidraulica vs cea electrica actuala, raportul maselor , etc, deja o dau in glume ca sunt retrograd.

 

Asa se va intampla si la marcile gen bmw, mercedes, etc.....vin alte generatii din spate, care au alte criterii de a aprecia o masina, si care vor conduce cu placere, cand isi vor permite, sportive cu tractiune, motoare in 3 cilindri, sunet de v8 in boxe...populatia globului creste, automobilul se va transforma.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Oricum acesta a fost trendul in Europa mai tot timpul.Motoare eficiente de dimensiuni relativ mici cu putere mare,doar ca acum ajungem la alt nivel.

Fata de SUA care tot timpul a avut motoare de capacitate mare cu putere scazuta.Pentru ei conteaza ca sunt eficienti in procurarea petrolului(prin metode bine stiute) astfel consumul vine pe locul 2.

 

Dar urmeaza si acolo schimbari majore,de aici si trendul ultimilor ani al producatorilor auto precum Ford,Chevrolet si Dodge (cu toate modelele in fata)de a scoate v8-uri pe banda rulanta de parca ar fi un maraton.

 

Ca o paranteza.Fata de motoarele vechi puterea modelelor noi este chiar impresionanta,ok si tehnologia este alta in momentul de fata.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Sunt adeptul masinilor noi, dar parca am o nostalgie relativ la E39 M5 cu 400 cp tractiune spate, aspirat, curat si dumnezeiesc. Nu ma atrage asa de mult M5-ul nou desi il admir. Dar parca a depasit limita de putere care ar putea fi utila de mult...
Link to comment
Share on other sites

Sunt adeptul masinilor noi, dar parca am o nostalgie relativ la E39 M5 cu 400 cp tractiune spate, aspirat, curat si dumnezeiesc. Nu ma atrage asa de mult M5-ul nou desi il admir. Dar parca a depasit limita de putere care ar putea fi utila de mult...

 

 

Cererea de putere e continua, sa depasit demult deja granita a 1000 hp pe masini de strada

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Da puterea a evoluat exponential in ultimii 20 de ani dar aptitudinile soferilor de a conduce sunt cam aceleasi. Ma apuca rasul vazand majoritatea entuziastilor cum se vaita pe forumuri de masini cu doar 300cp si accelereaza in doar 5-6 secunde pana la 100km/h. Acum 20-30 de ani doar masinile de competitie conduse de profesionisti aveau asemenea performante. Toti viseaza acum la cel putin 4-500 cp. Cati stiu sa redreseze macar o masina de 300 cp in situatii limita? Extrem de putini. Atunci la ce bun daca n-o poti stapani. Ca sa nu mai vorbim ca nici un vest n-ai unde sa folosesti asemenea puteri.

Eu sunt realist si 300 cp e cam limita la care m-as baga. As conduce asa ceva cu respectul cuvenit stiind unde se poate ajunge.

Edited by mike2005
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Trebuie sa nu uitam ca din spate vin generatii noi de cumparatori,

 

Asa se va intampla si la marcile gen bmw, mercedes, etc.....vin alte generatii din spate, care au alte criterii de a aprecia o masina, si care vor conduce cu placere, cand isi vor permite, sportive cu tractiune, motoare in 3 cilindri, sunet de v8 in boxe...populatia globului creste, automobilul se va transforma.

 

Mi se pare cea mai buna afirmatie ! Totul este pur comercial d.p.d.v. al producatorului. Care cauta sa-si vand marfa in functie de cererile pietei. Tot timpul voi fi si oameni nemultumiti de "ceva" si este si normala reactia.

Probabil daca privim in urma:

- la aparitia airbag-ului au fost multi sceptici

- cutia de viteze automate - pai unde mai este feeling-ul de control, nu sunt macho daca nu schimb EU cand vreau

- sumedenia de sisteme - ABS, DSC, DTC, ESC, ESP, ASR etc - gandite pentru un condus in siguranta si nu ca sa omoare placerea condusului

- diesel / benzina - eterna discutie contradictorie

Automobilele au fost si sunt intr-o continua dezvoltare , si un sofer tanar , va avea tot timpul opinii diferite fata de un sofer din generatia trecuta.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

imi aduc aminte ca acum 10-12 ani erau conflicte cu cei care erau orbiti de bmw pt ca:

 

-audi face si motoare turbo pt ca nu sunt in stare asa cum este bmw sa faca motoare aspirate bune. s-a dovedit apoi ca prin 2014 bmw nu mai avea niciun aspirat in gama, insa audi mai avea 2.8fsi, 4.2fsi, 5.2fsi, 6.3fsi. actualemente mai exista 5.2fsi

-masinile adevarate sunt alea cu tractiune spate, cum are bmw, nu FWD sau AWD. intre timp bmw a inceput cu FWD si continua in sens crescator. ba mai mult, bmw-urile care sunt RWD biased, daca au optiunea de AWD(si cam toate au acesta optiune) sunt cumparatate toate cu AWD.

 

dar suntem pe forumul bmw si trebuie sa fim indulgenti cu noi insine.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Cati stiu sa redreseze macar o masina de 300 cp in situatii limita? Extrem de putini. Atunci la ce bun daca n-o poti stapani. Ca sa nu mai vorbim ca nici un vest n-ai unde sa folosesti asemenea puteri.

Eu sunt realist si 300 cp e cam limita la care m-as baga. As conduce asa ceva cu respectul cuvenit stiind unde se poate ajunge.

 

Ca vorbim de proprietari: La Nissan Race Academy pe Nurburgring, unui viitor proprietar de GT-R din Elvetia i-a venit rau dupa o tura de autocross cu 350Z (singur la volan, cam 40s) si apoi pe circuit, cand conducea GT-R cu instructor linga el, dupa cam 2 ture facute piano rau de tot a abandonat si a stat apoi toate ziua intr-un colt.

Verde la fata, dand la rate din cand in cand. Ma gandesc ca la el in Elvetia, cu tempomat pus la 100km/h se descurca.

 

Puterea nu conteaza in situatii limita. Caracteristica masinii si indeminarea soferului, da. La fel cum nu puterea masinii te aduce in situatii limita ci tot soferul. Cu neindeminarea lui.

 

 

Revening la topic: tractiunea spate e scumpa de produs, taie din spatiul interior si in contextul miscarii spre mild hibride, e cam greu sa inghesui rezervor, baterie si punte motoare in spate, la un loc.

Tractiunea fata merge bine cu motoare transversale, asa ca downsizingul pica taman bine.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Eu am venit dupa tractiune fata si imi doream de cativa ani tractiune spate si am ales f31 tractiune spate :) Doritori o sa tot fie sunt convins asa cum si eu am vrut neaparat manuala si RWD vor fi in continuare pasionati de condus si nu un transportor frumos din A in B
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.