Jump to content

318i N43 Relanti instabil la pornire si fum alb + masina tremura la fiecare 4-5 secunde


AlexandruF

Recommended Posts

Salutare,

 

Va scriu aici pentru ca am nevoie de ajutorul si parerile voastre, va rog frumos.

Sunt noul posesor al unui BMW E90 318i, fabricatie 2007 cu motorul N43 cu injectie directa (104000 KM).

 

Problema pe care o intampin de aproximativ o luna si jumatate este ca la prima pornire motorul vibreaza puternic, relantiul este la 1000 RPM, urca usor la 1100 RPM, dupa care scade la 600 si aici fluctueaza timp de un minut intre 600 si 700 RPM. In tot acest timp masina vibreaza puternic si scoate foarte putin fum alb (asa mi-se pare mie ca este alb - fumul este foarte putin vizibil).

 

Dupa ce plec de pe loc vibratiile se diminueaza dar inca se simt. Relantiul devine stabil, nu mai fluctueaza insa masina pare ca nu are putere atunci cand apas acceleratia si pare ca 'se ineaca' initial dupa care accelereaza normal.

 

Ma deranjeaza foarte tare si vreau sa rezolv aceasta problema cat mai repede. Senzatia este ca motorul la cald nu functioneaza 'rotund'. Merge rotund cateva secunde dupa care urmeaza o vibratie puternica. Procesul asta se tot repeta atat cat motorul functioneaza. Lucrul asta se simte doar la relanti, la semafor, cand motorul NU este turat.

 

Am fost la mai multi mecanici, am pus mai multe testere pe masina. Am verificat bobinele si toate functioneaza normal, am schimbat toate bujiile (una dintre ele era neagra complet) si am curatat toate cele 4 injectoare cu ultrasunete.

Problema persista.

 

Testerul mi-a dat urmatoarele erori dupa ultimele interventii:

0029D0 -DME: Combustion Misfires, cylinder 4

0030DA -DME: Nitrogen-oxide sensor, signal

003104 -DME: Rough running, stratified-charge mode

 

Am luat injectorul 4 (cel pe care era eroarea de misfire) si l-am schimbat cu injectorul 1 (am schimbat si O-ringurile celor 2) pentru a vedea daca eroarea de misfire se muta pe alt cilindru odata cu injectorul. Motorul parca a mers ok cateva minute si cand am pus testerul pe ea din nou, NU MAI APARE NICI O EROARE.

 

Insa problema mea exista in continuare, relantiul fluctueaza la prima pornire si motorul vibreaza foarte foarte tare, se simte si in schimbatorul de viteze. Masina pare ca se ineaca atunci cand o accelerez instant dupa care accelereaza normal.

 

Am verificat distributia si aceasta este ok, este intinsa si nu pare uzata.

 

Va rog sa imi spuneti ce ar trebui sa mai verific, a mai intalnit cineva aceeasi problema?

Link to comment
Share on other sites

E o problema comuna a motoarelor neintretinute,la relanti ai mai mult combustibil decat aer, de aceea ai relantiul instabil.Cauzele fiind multiple: incepe cu ce e mai simplu : 1-furtune sparte sau crapate,

2-valva egr ( pe unde se recircula gazele din motor) e defecta si a ramas pe deschis,

Tot ce reprezinta aer fals tras de motor si nu trece prin debitmetrul de aer duce la acest simptom.

Aceeasi figura ti-o face si senzorul clapeta aer , e un potentiometru ca la un radio obisnuit , care se crapa in interior si atunci calculatorul masinii nu stie ce cantitate de aer intra pe admisie.

Senzorul temperatura motor+ senzorul temperatura aer din debitmetrul de aer sunt elemente foarte importante care determina indirect cantitatea de combustibil la diferite temperaturi.

Diferente ale compresiei intre cilindri, iti maninca nervii.

Din toata povestea asta daca un singur element a iesit din parametri

duce la o functionare anormala a motorului.

Diagnoza nu te mai ajuta deloc in cazul uzurii si al unor defecte mecanice.

Inarmeaza-te cu multa rabdare,, si incearca sa le rezolvi pe rand.

Daca nu reusesti,cauta un mecanic bun care lucreaza doar pe motoare de bmw si stie sa-i dea de capat.

Apropo: cat timp te joci cu motorul

musai trebuie sa deconectezi firul de comanda al alternatorului. BAFTA.

Link to comment
Share on other sites

Problema e comuna motoarelor neingrijite, asa ca verifica:

Furtune sparte sau crapate

Valva egr sa nu fi ramas pe deschis

Senzorul de temperatura motor +senzorul temperatura aer pot trimite valori aiurea catre ECU

Tot ce reprezinta aer fals care nu trece prin debitmetrul de aer

Senzor clapeta aer , poate fi spart in interior si calculatorul masinii nu mai stie exact cat ai apasat pe pedala de acceleratie.

Diferente mari de compresie intre cilindri

Tu la pornirea motorului ai mai mult combustibil, de aceea iti apare acel tremurat.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Problema e comuna motoarelor neingrijite, asa ca verifica:

Furtune sparte sau crapate

Valva egr sa nu fi ramas pe deschis

Senzorul de temperatura motor +senzorul temperatura aer pot trimite valori aiurea catre ECU

Tot ce reprezinta aer fals care nu trece prin debitmetrul de aer

Senzor clapeta aer , poate fi spart in interior si calculatorul masinii nu mai stie exact cat ai apasat pe pedala de acceleratie.

Diferente mari de compresie intre cilindri

Tu la pornirea motorului ai mai mult combustibil, de aceea iti apare acel tremurat.

 

 

Salut si multumesc foarte mult pentru sugestii. O sa ma apuc de 'sapat'! :rolleyes: nu ma asteptam sa fie atat de multe de investigat.

 

O sa incep cu un test de compresie si apoi o sa verific clapeta aia + senzorul de acceleratie si debitmetrul.

 

Revin cu un update.

Link to comment
Share on other sites

Cele de mai sus le iei in calcul doar daca pompa de benzina baga cu aprox 3 bar , iar presiunea combustibilulu e cat de cat constanta. Pe rampa cu injectoare in capatul ei ai o supapa care ar trebui sa mentina presiunea constanta ( doar daca si filtrul de benzina e nou). Altfel te muncesti degeaba sa cauti rezolvarea.

Compresia ar trebui sa o verifici exact la temperatura la care motorul se comporta cel mai rau.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare,

 

In primul rand, multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat mai sus. :drinks: Am verificat timp de o luna, impreuna cu doi mecanici tot ce am discutat mai sus, de la furtune la valva PCV, EGR, injectoare, pompa de injectie, senzori, electronica etc.

Totul functiona normal, mai putin cativa parametrii ai seonzorilor NOX si sondelor Lambda. Am decis ca senzorii astia primesc valori eronate din cauza missfire-ului de pe cilindrul 4. Erori de amestec si noxe din cauza ca masina incerca sa corecteze functionarea eronata a cilindrului 4.

Am facut un test de compresie pentru cilindrii si intr-adevar valorile erau normale pentru primii 3 cilindrii si mult mai scazute pentru cilindrul 4(cel cu missfire pe tester). Aprox 16 pentru primii 3 si aprox 10 pentru cilindrul 4 era valoarea compresiei.

 

Am desfacut _chiulasa_ si supapele din cilindrul 4 erau blocate, deschise. Trebuie inlocuite impreuna cu scaun si garnituri. Astazi este programata pentru asa ceva.

Intre timp am schimbat si termostatul care era blocat jumatate deschis si nu am stiut de el. :pardon:

 

Maine masina va fii asamblata :frantics: si va face un drum mai lung (aprox 400 Km) dupa care revin cu un update legat de modul in care se comporta.

 

Va rog sa imi spuneti daca aveti ceva observatii sau sugestii legate de situatie.

 

Ah si era sa uit, toata 'distractia' : testere, lichid de frana schimbat, lichid de racire schimbat, termostat nou, supapele (rectificarea problemei legata de _chiulasa_), diverse garnituri + toata manopera ma costa aprox 2200 RON. Eu tind sa cred ca este ok suma. Voi ce parere aveti?

 

O zi buna.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salutare,

 

In primul rand, multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat mai sus. :drinks: Am verificat timp de o luna, impreuna cu doi mecanici tot ce am discutat mai sus, de la furtune la valva PCV, EGR, injectoare, pompa de injectie, senzori, electronica etc.

Totul functiona normal, mai putin cativa parametrii ai seonzorilor NOX si sondelor Lambda. Am decis ca senzorii astia primesc valori eronate din cauza missfire-ului de pe cilindrul 4. Erori de amestec si noxe din cauza ca masina incerca sa corecteze functionarea eronata a cilindrului 4.

Am facut un test de compresie pentru cilindrii si intr-adevar valorile erau normale pentru primii 3 cilindrii si mult mai scazute pentru cilindrul 4(cel cu missfire pe tester). Aprox 16 pentru primii 3 si aprox 10 pentru cilindrul 4 era valoarea compresiei.

 

Am desfacut _chiulasa_ si supapele din cilindrul 4 erau blocate, deschise. Trebuie inlocuite impreuna cu scaun si garnituri. Astazi este programata pentru asa ceva.

Intre timp am schimbat si termostatul care era blocat jumatate deschis si nu am stiut de el. :pardon:

 

Maine masina va fii asamblata :frantics: si va face un drum mai lung (aprox 400 Km) dupa care revin cu un update legat de modul in care se comporta.

 

Va rog sa imi spuneti daca aveti ceva observatii sau sugestii legate de situatie.

 

Ah si era sa uit, toata 'distractia' : testere, lichid de frana schimbat, lichid de racire schimbat, termostat nou, supapele (rectificarea problemei legata de _chiulasa_), diverse garnituri + toata manopera ma costa aprox 2200 RON. Eu tind sa cred ca este ok suma. Voi ce parere aveti?

 

O zi buna.

 

 

 

Salut, ai reusit ceva? se pare ca si eu o problema similara...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 years later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.