BMWClub: Bmw F10 arc spate rupt - BMWClub

Jump to content

  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Bmw F10 arc spate rupt Rate Topic: -----

#1 User is offline   kotoy 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 01-July 16

Posted 30 June 2018 - 18:44

Salutare! Am reusit sa rup un arc pe spate la un F10.

Intrebare: in afara de OEM, mai recomandati (sau ati mai folosit) altceva? Am primit recomandari de Eibach Pro, dar nu vreau sa las masina mai jos, si asa ating la intrarea in parcare.

Am vazut ca oferta nu este foarte diversificata pe site-urile de piese. Doar LESJOFORS, KYB (~170 ron bucata) si OEM (500 ron bucata).
0

#2 User is offline   calinus68 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1573
  • Joined: 17-July 16

Posted 30 June 2018 - 19:09

Orice ai lua trebuie sa cumperi pereche nu se combina 2 marci diferite, risti diferenta de inaltime.

This post has been edited by calinus68: 30 June 2018 - 19:09

0

#3 User is offline   kotoy 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 01-July 16

Posted 30 June 2018 - 19:15

Da da, pereche le schimb :)
0

#4 User is offline   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 934
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 30 June 2018 - 19:21

Poti sa pui KYB, doar sa fii atent daca cele vechi aveau spira variabila sa fie si cele noi la fel (altfel o sa fie putin mai rigida masina la denivelarile mici).
Nu cred ca se justifica pretul de 3 ori mai mare pentru cele OEM. Daca erau asa bune nu se rupeau in ~5 ani :rolleyes: .
1

#5 User is offline   kotoy 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 01-July 16

Posted 30 June 2018 - 19:23

Asa ma gandeam si eu. totusi sunt niste arcuri, nu cauciuc care poate fi mai bun sau mai prost. Astept sa vad ce imi propun si baietii de la Service Scream (Tezparii).
0

#6 User is offline   kotoy 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 01-July 16

Posted 02 July 2018 - 08:58

Revin: oferta primita de la un service "autorizat", doar cu piese originale. Pe langa faptul ca sunt scumpe piesele originale (eram dispus sa platesc), adaosul a fost cam +50% fata de pretul oricarui site respectat de piese, ceea ce nu am fost dispus sa accept.


Am hotarat sa merg pe Kayaba (ambele arcuri, evident). Manopera si piese de la norauto (ma avantajeaza ca sunt foarte aproape de mine, plus ca eu am mai avut experiente bune cu ei cu alta masina). Plus, you can't really get it wrong, nu e schimbat de distributie :)
Pret 830 RON ce include 2x arcuri si manopera.

Revin miercuri la pranz cu pareri si impresii.
0

#7 User is offline   jeezy 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1072
  • Joined: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Posted 02 July 2018 - 14:54

Eu as zice sa iei arcuri OE, motivul fiind ca ai sanse maricele sa fie lasata de spate si ridicata de fata.
Am patit-o la E46, nu mai retin marca arcurilor insa am luat pereche, noi noute, spatele era usor mai lasat decat fata, comportament bun in orice conditii. Dar arata putin ciudat.
0

#8 User is offline   kotoy 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 01-July 16

Posted 03 July 2018 - 08:59

Good point! Vedem maine ce si cum.
Daca e cazul de asa ceva, pun la fel si pe fata si am rezolvat problema, am arcuri noi pe toata masina :)
0

#9 User is offline   kotoy 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 01-July 16

Posted 09 July 2018 - 12:22

Revin cu impresii. Ambele arcuri schimbate (kayaba). Masina este la aceeasi inaltime.

Intr-adevar par putin mai tari, dar ma astept sa se mai lase intre timp.

Per total, multumit de alegere si de manopera!
0

#10 User is offline   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 934
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 09 July 2018 - 12:46

View Postjeezy, on 02 July 2018 - 14:54, said:

Eu as zice sa iei arcuri OE, motivul fiind ca ai sanse maricele sa fie lasata de spate si ridicata de fata.
Am patit-o la E46, nu mai retin marca arcurilor insa am luat pereche, noi noute, spatele era usor mai lasat decat fata, comportament bun in orice conditii. Dar arata putin ciudat.

Eu am avut KYB pe e46 si arata normal garda la sol fata/spate. OE sunt foarte scumpe si nu merita.
0

#11 User is offline   pyu 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3832
  • Joined: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:De unde intoarce uliul cu frana de mana...

Posted 27 September 2019 - 11:28

Nu as deschide un nou topic, dar cum ai gasit codul pentru arcuri?

Am cautat pe realoem, dar nu vad care-s codurile la arcuri, nici pentru puntea spate, nici pentru fata (ori nu stiu eu sa caut).
Vin: c651989.
Din ce stiu eu, masina a venit cu M Sports Suspension.
0

#12 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2257
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 September 2019 - 11:41

View PostAll, on 09 July 2018 - 12:46, said:

OE sunt foarte scumpe si nu merita.

No offence, dar cand v-ati luat masina va asteptati ca piesele sa coste ca la Logan? Daca vrei ca masina sa se arate si sa se comporte ca atunci cand a iesit din fabrica pui piesele originale, altfel ... 'merge si asa'.

Majoritatea pieselor aftermarket sunt diferite (mai mult sau mai putin) de cele OE. Chiar astazi m-am zgarcit la un set de stergatoare, am zis ca OE sunt prea scumpe, asa ca am luat Bosch ca "sunt tot aia". Acum imi stau mult mai ridicate ca cele originale si, pe langa faptul ca se vad ca un rahat, mai si vajaie la viteza, asa ca cine isi comanda originale acum? Doar zic, scumpul mai mult pagubeste.
0

#13 User is offline   matose 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 550
  • Joined: 12-January 18

Posted 27 September 2019 - 11:59

View PostLYM, on 27 September 2019 - 11:41, said:

asa ca am luat Bosch ca "sunt tot aia"


OE sunt SWF, cel putin asta mi-au venit mie cand am cumparat de la BMW
0

#14 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2257
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 September 2019 - 13:57

Naiba sa le ia, m-am uitat pe cele vechi, originale, si nu scria nimic in afara de codul piesei. Ce-i drept si astia la BMW au inceput sa intinda coarda, au cerut 327 Lei pt un set de lamele (WTF?); gasisem online tot originale cu 200 Lei, dar am zis ca iau cu 100 bosch. Si uite asa 100Lei dati de pomana + 200Lei altele originale ... mai bine le luam de la bmw direct :rolleyes:

Acuma nah, se poate trai si cu astea aftermarket dar daca vrei ca masina sa fie ca din fabrica nu sunt ce trebuie, se vede diferenta.

This post has been edited by LYM: 27 September 2019 - 13:59

1

#15 User is offline   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 934
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 29 September 2019 - 13:01

 LYM, on 27 September 2019 - 11:41, said:

No offence, dar cand v-ati luat masina va asteptati ca piesele sa coste ca la Logan? Daca vrei ca masina sa se arate si sa se comporte ca atunci cand a iesit din fabrica pui piesele originale, altfel ... 'merge si asa'.


Daca erau asa bune arcurile OE, nu mai ajungea omul in situatia asta, sa i se rupa un arc la o masina veche de 5-7 an (cu care sunt destul de sigur ca nu a carat saci de ciment si caramizi zilnic). Care ar fi justificarea de a lua un arc OE de 500 lei in loc de un aftermarket de ~180 lei?
Am inteles situatia cu stergatoarele, dar nu se aplica la orice piesa. Exista si cazuri (rare) in care piesele aftermarket sunt mai bune decat cele originale.
0

#16 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2257
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 29 September 2019 - 14:12

 All, on 29 September 2019 - 13:01, said:

Daca erau asa bune arcurile OE, nu mai ajungea omul in situatia asta, sa i se rupa un arc la o masina veche de 5-7 an (cu care sunt destul de sigur ca nu a carat saci de ciment si caramizi zilnic). Care ar fi justificarea de a lua un arc OE de 500 lei in loc de un aftermarket de ~180 lei?
Am inteles situatia cu stergatoarele, dar nu se aplica la orice piesa. Exista si cazuri (rare) in care piesele aftermarket sunt mai bune decat cele originale.

Garantia la o piesa este de cel mult 2 ani de zile, nu ai mai pomenit piese care sa se strice? sau crezi ca alea originale sunt facute sa mearga 100 de ani fara reparatii, ca la romani? S-a rupt un arc, mare rahat, cred ca e primul de care aud la un F10. E bine totusi ca stii istoricul exact al masinii si cum a fost exploatata de 1 sau mai multi proprietari, ca sa poti emite o parere despre motivul pt care s-a rupt :)

Diferenta intre o piesa OE si una AM este ca odata pusa, cu aia OE masina se comporta exact cum trebuie, nu o sa fie "putin mai rigida pe spate", ca daca e mai rigida pe spate si mai moale pe fata s-ar putea ca prin niste curbe sa nu se mai comporte cum stiai si sa ajungi in sant.

Exista piese AM mai bune, dar nu-s alea la 180lei bucata :)

In fine, personal nu mi se pare un capat de tara 500 Lei pt un arc original de F10, dar nah, la noi masinile sunt intretinute din bugetul pt pufuleti.
2

#17 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3581
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 29 September 2019 - 17:58

O pata de rugina sa se puna pe un arc si adio arc in 2-3-4 ani, depinzand de cat de "insistenta" e rugina..
-2

#18 User is offline   Injectoru'6 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 402
  • Joined: 27-August 18
  • Gender:Male

Posted 05 October 2019 - 11:01

S-a intamplat si la mine. S-a rupt arcul pe spate stanga. Mecanicul a spus ca din cauza ca masina sta destul de mult.
Bun. Acum ce recomandati ca inlocuire? Vre-o marca anume? Se schimba si flansele sau doar arcul? Masina are MSport suspension din fabrica. F10 din 2011.
0

#19 User is offline   Injectoru'6 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 402
  • Joined: 27-August 18
  • Gender:Male

Posted 05 October 2019 - 20:22

Vre-un sfat? Am incercat sa caut pe realoem.com numarul piesei dar nu am gasit. Spune ca nu este disponibil pentru masina mea. Ma poate ajuta cineva cu un part number?
0

#20 User is offline   dismalskin 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 67
  • Joined: 01-August 17
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 06 October 2019 - 11:25

View PostLYM, on 29 September 2019 - 14:12, said:


Diferenta intre o piesa OE si una AM este ca odata pusa, cu aia OE masina se comporta exact cum trebuie, nu o sa fie "putin mai rigida pe spate", ca daca e mai rigida pe spate si mai moale pe fata s-ar putea ca prin niste curbe sa nu se mai comporte cum stiai si sa ajungi in sant.

Exista piese AM mai bune, dar nu-s alea la 180lei bucata :)

In fine, personal nu mi se pare un capat de tara 500 Lei pt un arc original de F10, dar nah, la noi masinile sunt intretinute din bugetul pt pufuleti.


Piese OE - noi nu putem cumpara, nu ai acces, cum nici reprezentantele nu au acces.
ele vand OEM, care sunt piese facute de producatorii AM in marjele oferite de producator pt piesa originala dar nu la aceleasi standarde ca OE.
Pesele AM pot sa fie mai slabe la fel sau mai bune.

cat despre "o sa se comporte cum trebuie" aia o sa o faca cand schimbi toata suspensia, fie ea AM sau OEM, fata-spate (arc, amortizor, articulatii)
pui nou pe spate, si OEM, fata are o uzura, articulatiile spate au si ele, dar ai arcuri noi, clar masino nu o sa fie "asa cum trebuie"
0

Share this topic:


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro