Jump to content

Probleme la un N42


Luv

Recommended Posts

Sunt posesor al acestui motor de ceva ani buni, utilizator destul de rar in ultimul timp, insa am cateva sugestii pentru tine:

 

 

-verifica tot ce inseamna traseul de aer -furtunul ce pleaca din filtrul de aer, furtunele valvei pcv; la vechimea masinii, ar fi o surpriza sa fie in stare buna

-verifica functionarea clapetei de acceleratie

-verifica debitmetru(asta e simplu, mergi cu mufa scoasa)

-presiune benzina in rampa, stare pompa benzina

 

Tot ceea ce am enumerat mai sus le-am schimbat deja, in decursul anilor, masina avand aprox 210 k si 17 ani vechime in acest moment, deci nu m-ar mira sa prezinte defecte si la tine.

 

Functionarea sistemului valvetronic, si anume a motorasului, din cate tin minte, sper sa nu ma insel, se putea face pe tester, sau parca se facea adaptarea lui cu un tester.

 

Cand am scris mai sus verifica, ma refer sa verifice cineva specializat, pentru ca noi, ca si utilizatori, oricat am fi animati de bune intentii, nu putem avea expertiza necesara intotdeauna.

Link to comment
Share on other sites

Urmeaza sa schimb tot ce tine de valva pcv si senzor arbore. Furtunul care e intre clapeta si carcasa filtru de aer este ok, clapeta se vede putin murdara urmeaza sa fie curatata. Din cate mi-a spus fostul proprietar el a schimbat pompa de benzina cu cateva luni inainte sa o cumpar eu acum nu stiu daca a fost sh sau noua dar nu e exclusa. Si debitmetrul ar fii de banuit deoarece mai am mici oscilati care sunt foarte rare. Iarna masina porneste la sfert fara balbaieli, am tinut-o in garaj 3 luni pe timpul ierni nepornita si fara baterie scoasa si masina a pornit imediat dupa la o saptamana cand a inceput sa se incalzeasca afara a inceput sa se balbaie. Edited by Luv
Link to comment
Share on other sites

La ce m-am referit da, este perfect.astea fiind perfecte nu ai ceva complicat doar trebuie sa cauti un mecanic bun care stie sa regleze un valvetronic,alte pareri sunt inutile..am trecut prin aceiasi problemĂŁ

 

Explica-mi te rog de ce zici ca trebuie reglat valvetronicul.

Link to comment
Share on other sites

Intre timp a aparut si EML insotit de Check Engine, dupa ce apare eml in 10 secunde masina nu o mai pot tura deloc si cand opresc pe loc oscileaza intre 1000-1200 si martori DSC + Semnul exclamari pe galben, o opresc si dupa 5-10 minute iar apare.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Azi am reusit sa ii fac o diagnoza cam acestea sunt erorile https://imgur.com/a/D1BzUAV plus eroare pe senzor vibrochen. Se pare ca eroarea pe axa came evacuare tot persista chiar daca senzorul a fost schimbat cu unul nou si din cate mi-a explicat baiatu' ca pe evacuare nu-mi sta la anumite grade.. din cate am vazut erau 2 randuri la primu era pozitie actuala 120 grade iar pe al doilea rand sarea maxim pana la 60 si minim 50 depinde cand o lasa la relanti si cand o tura, in plus a inceput sa mi dea rateuri tot pe evacuare iar cand apa a ajuns aproape de jumate a murit motorul brusc. Am vorbit cu florin si mi-a spus ca as avea vanosurile duse, ce parere aveti? Edited by Luv
Link to comment
Share on other sites

In DIS poti vedea erorile mai detaliat.

La mine, de ex, era o eroare la un senzor de la o axa, in INPA scria doar de eroare, dar in DIS scria si ceva in plus legat de un scurt si intradevar problema a fost de la un fir intrerupt. Daca nu era DIS-ul puteam schimba tot si degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Da stiu ca unele testere nu arata, am mai incercat un delphi dar ala imi arata doar eroare pe ax came evacuare si sonda pe cand acesta imi arata cam tot.. simptomele masini de a se opri in mers sau la relanti mi-a aratat senzorul de vibrochen iar pt ca in ultima saptamana masina a stat pe loc deoarece imi aparea imediat dupa pornire eml si intra in limp mode de aici eroarea cu supapa unitate variabila ceea ce nu stiu este la ce componenta se refera. Edited by Luv
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am schimbat motorasul vvt si vanosurile, am mers 100km si a mers super bine, astazi dupa ce am trecut de 4000 turati a avut o intrerupere si a reaparut eml, daca o opresc dispare si trebuie sa merg la turati mici precum 2500-3000 sa nu apara. Erorile au fost 2865 supapa unitate variabila limitare putere mod avarie limphome si senzor vanos semnal implauzibil din ce am inteles ca ar fii ceva pe la solenoizi si trebuiesc inversati si cu senzor excentric sau calculator vvt din spusele mecanicului. Edited by Luv
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Revin cu singura problema pe care o mai am la ora actuala. Pornirea balbaita careia nu-i dau de cap, are unele momente dupa ce sta nepornita in jur de 2-3 ore si apa ajunge undeva in zona albastra, porneste ok la sfert de cheie sau la a2 cheie rareori la a5 cheie. Tin sa mentionez ca motorul a fost reconditionat complet, nu am probleme pe sistemul de alimentare sau aer fals. Aseara am observat ca am avut o eroare pe senzorul de la ax came admisie (inainte imi aparea doar evacuarea) check engine nu era aprins. Edited by Luv
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.