Jump to content

Tetiere F25 -reglaj


CRobert

Recommended Posts

Buna,

 

Ma chinui de cateva zile sa gasesc o solutie ceva la tetierele de la un x3 2015 si din putinul pe care l-am gasit si inteles, ar fi vorba de nu stiu ce reguli la nivel international.

 

A facut cineva schimbul pe tetiere mai vechi de pe alte modele care au reglaj in fata poate?

Orice sfat e bine-venit, in ultima instanta ma gandesc serios sa le scot si sa le indoi la menghina la unghiul care imi trebuie, la un drum de 3-4 ore te doare gatul..

Link to comment
Share on other sites

De acord @Zeronoo, siguranta e pe primul loc si vad de ce au luat decizia,

 

Dar pozitia curenta este mult prea in spate si am testat mai multe masini, nu numai BMW. Nu poti sa reglezi nici cum sa te apropii de o pozitie comoda si la un drum lung, nu e comod.

E o problema raportata de multi si speram/sper ca cineva a gasit o solutie ceva.

 

Din ce am citit, BMW s-a conformat cu regulile din good old US&A si a pus si pe variantele europene. Am citit diverse forumuri, cei disperati si-au schimbat scaunele complet, dar nu ma dau banii p-afara sa investesc 2-3000 de euro in scaune.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am pus niciodata capul pe o tetiera, nici pe scaunele cu "aripioare". Poate ca pasager, dar in nici un caz nu cred ca soferul poate pune capul pe ceva si sa conduca eficient. Americanii sunt alta specie, de-abia asteapta sa doarma in masina, nu cred ca are sens sa dam exemple din orice referitor la auto din USA, pentru ca au alta cultura complet diferita si nu le pasa nici daca masina poate vira prea mult sau nu.

 

Si nu cred ca poti vorbi de comod sau nu. Cu scaunul reglat conform BMW M, nu ai cum pune capul pe tetiera. Si am condus ultimele 2 zile 1800 km, fara sa am vreo problema de comoditate. As inclina sa cred ca ti spatarul mult prea pe spate ceea ce nu e bine in nici o forma.

Link to comment
Share on other sites

problema este ca exista tendinta de a adormi, avand capul sprijinit de tetiera...

 

pt timpi/distante scurte poti sa iti relaxezi capul pe tetiera, dar sunt concepute astfel incat sa nu iti faci un obicei sau stil de condus de aceasta maniera

Link to comment
Share on other sites

Pe Mercedes ML W166, cu scaune comfort, tetierele pot fi ajustate pe 4 directii. Deci este posibil sa o ajustezi sa iti sprijini capul pe tetiere cand conduci si daca chiar vrei, poti sa o ajustezi sa iti impinga capul.

Cand am trecut la F15 cu scaune comfort, am cam simtit lipsa acestei posibilitati. Am incercat sa o rezolv prin modificarea unghiului spatarului scaunului dar asta facea inconfortabil condusul asa ca am renuntat si m-am cam obisnuit. Totusi, scaunele din MB mi se par mai confortabile inclusiv din cauza posibilitatii ajustarii tetierei exact cum doresti.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate vorbim de doua filozofii complet diferite. Mercedes niciodata nu a fost interesat, in masura in care BMW este interesat, de constructia unui automobil pentru condus dinamic, ci mai mult pentru confort. Daca vrei sa chiar conduci, niciodata nu iti sprijini capul pe tetiera, nu doar pentru ca te indeamna la somn, ci pentru ca pozitia respectiva implica manevrarea volanului mai greoaie. Si cred ca daca ai nevoie de acest "confort" sunt alte marci mai potrivite. Si asa sunt prea multe accidente cu BMW.
Link to comment
Share on other sites

Filosofiile difera foarte mult intradevar si asta se simte nu cam peste tot (vorbind strcit intre ML si X5). Totusi, scaunele din ML ofera si un suport lateral mai bun decat cele din X5, ceea ce nu mai este la fel de explicabil. Al doilea aspect, majoritatea nu isi cumpara 320d, X3 2.0d, etc ca sa mearga cu ele cum s-ar conduce un M4. Sunt totusi masini de familie, practice "for daily use" cu un + pentru sportivitate. Deci nu ar fi nici o problema daca ar accentua mai mult confortul. Nu in ultimul rand, in traficul din Romania (cel putin in zona Bucuresti) nu poti sa spui ca "conduci" 90% din timp. Efectiv stai in trafic. Deci faptul ca ai o pozitie de condus "dinamica" nu te incalzeste cu nimic.

Sa nu se inteleaga ca as avea ceva cu BMW. Este marca mea preferata si overall imi place mai mult X5 decat ML. Dar unele decizii BMW nu mi se par chiar atat de usor de inteles. Evident ca nu este "deal breaker" dar as fi preferat sa ia alta decizie. Evident, unele tin strict de obisnuinta, asa cum a fost in cazul meu.

Link to comment
Share on other sites

problema este ca exista tendinta de a adormi, avand capul sprijinit de tetiera...

 

pt timpi/distante scurte poti sa iti relaxezi capul pe tetiera, dar sunt concepute astfel incat sa nu iti faci un obicei sau stil de condus de aceasta maniera

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.