Jump to content

Sfat achizitie E90 / E92 320 automat


blueyedmind

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Sunt in momentul in care doresc sa imi cumpar prima mea masina. Nu am mai condus de vreo 9 ani, dupa ce am luat permisul, si nici masini nu am avut in familie. Deci cunostinte spre 0, de aceea daca mai fac unele formulari ilogice sau non-tenhnice, va rog sa nu dati cu parul. :)

 

Cu toate acestea, vazand pe la prietenii mei ce masini conduc, mi-am conturat o idee si o imagine despre cum as vrea sa fie masina mea. Am sa va fac o descriere la preferinte:

1) cu primul lucru cu care doresc sa incep este bugetul alocat pentru achizitie: maxim 8000 de euro.

2) modelul ales: luand in calcul bugetul alocat, dar si dotarile pe care mi le doresc (le voi enumera mai jos), ma incadrez in primul rand la un an fabricatie 2006-2007, mai greu 2008... si spre deloc 2009, de unde incepe EURO 5. Ca si model, as prefera E90 in locul E60, chiar daca la vechimea aceasta nu mai sunt diferente majore de pret, dar E90 mi se pare mai potrivit mie, e ceva mai micut si mai usor de manevrat. E60 deja este alta clasa, alte dimensiuni, care inca nu cred ca ma reprezinta. Visul meu ar fi fost E92, luand in calcul ca am pana in 30 de ani si sunt nefamilist. Dar coupe-ul se tine bine la pret iar la 8000 de euro sunt prea lipsite de dotari... de aceea ma rezum la E90 (cel mai probabil nfl).

3) motorul: cel mai important, capacitate: sa fie 2.0L. Am citit ca BMW sunt tatici pe motoarele de 3.0L de 6 cil in linie, dar e vorba de impozit prea mare pentru mine... diferenta de bani pe care as aloca-o mai degraba unei intretineri mai bune a unui BMW cu motor de 2.0L. Plus ca in sine, motorul 3.0L genereaza prea multa putere pentru capabilitatile mele. Desi a citit toate topicele cu 320d vs 320i (asemeni si pt 520d vs 520i), inca imi pun semn de intrebare daca pentru 20-25k km pe an, cat mi-am propus sa fac, sa caut un BMW pe benzina sau diesel. Ma cam sperie consumul pe 2.0 benzine aspirat, cu ale sale performante mai lenese fata de un 2.0d, chiar daca fata de diesel ai mult mai putine elemente de intretinut. Eu am facut scoala pe diesel si mi-a placut enorm cum trage de jos un dieselul (ulterior am condus si ceva pe benzina putin timp). Deci vreau 320d. Banuiesc ca pentru anul 2006-2007, unde ma incadrez eu in buget, clar va fi modeul de motor M47. Sincer sa fiu, tot citind si topicele cu M47 vs N47, as evita N47. Deocamdata pentru mine M47 e mai usor de intretinut. Decat sa dau 3300 de lei pe o schimbare minutioasa de distributie la N47 - distributie care nu este garantata ca dupa tine o viata, poate crapa si dupa 2-3ani, ca in cazul oricarei distributii pe lant - prefer acei bani sa ii tin pe drepata pentru revizii mai dese si calitative masinii cu M47. Ce imi e frica la M47 este faptul ca din 2006-2007 sigur are cel putin 4-5 sute de mii de km rulati, mai ales daca este recent adus din afara.

4) transmisia: sa fie automata. Sunt de parere ca e un moft bun, care protejeaza in primul rand motorul + confort.

5) tractiune: spate sunt convins ca gasesc greu un 2.0L cu xDrive. De regula s-a instalat pe anii mai noi de 2008, ceea nu imi permite bugetul. Plus ca nu stiu daca e chiar necesar la noi in tara, unde iernile sunt mai blande. Am citit si xDrvie vs spte si m-au convins dezbaterile ca nu e chiar un "must-have" xDrive-ul, cum e moda acum.

6) dotari vizate:

-piele bej/maro/coniac (orice inafara de negru);

-insertii mahon bord + portiere (orice inafara de acel plastic gri care imita aluminiu);

-tapiterie (bord, portiere, plafon, mocheta) in culoare cu pielea (adica tot o nunata de bej sau maro - fara clasicul negru);

-cotiera;

-torpedo refrigerat;

-trapa electrica;

-oglinzi rabatabile electric;

-geamuri electrice fata + spate;

-inchidere centralizata;

-computer de bord;

-pachet crom (nu imi place Shadow Line);

-dublu climatronic digital cu ventilatie pentru pasagerii din spate;

-bi-xenon adaptiv + spalatoare faruri din fabrica;

-proiectoare ceata;

-senzori parcare fata + spate cu afisare pe navigatie - ar fi fost fain si cu camera marsarier, dar se gaseste prea greu.

-senzori presiune roti;

-senzori ploaie;

-senzori lumina;

-incalzire scaune;

-navigatie profesionala mare;

-pilot automat;

-lumini portiere;

-Bluetooth.

 

Nu stiu daca sunt dotari fanteziste sau normale. Asta e ce imi doresc. Nu vreau un interior negru. Vreau o linie mai clasica si mai eleganta. Pe E60 se gasesc mai usor toate acestea impreuna, dar cum ziceam, masina e o clasa prea mare si sofisticata pentru mine. Plus ca un motor 2.0L am inteles ca e cam mic pentru E60, iar 3.0L nu doresc din cauza impozitului.

 

Ca idee, de referinta am gasit acest E90 320d 163cp M47 din 2006 la 6500Euro (230k km cel mai probabil nereali. Masina are numere rosii, deci e recent adusa). Va atasez doar pozele, ca sa evit discutiile ca fac reclama pentru vanzare:

post-89972-0-44104100-1531419263_thumb.jpg

post-89972-0-46224900-1531419274_thumb.jpg

post-89972-0-91919900-1531419295_thumb.jpg

post-89972-0-65987500-1531419315_thumb.jpg

post-89972-0-47459500-1531419345_thumb.jpg

post-89972-0-92646500-1531419355_thumb.jpg

post-89972-0-98698100-1531419372_thumb.jpg

post-89972-0-50602600-1531419419_thumb.jpg

 

Cam asta se apropie de ce imi doresc. Nu prea am gasit sa le indeplineasca pe toate. Ce cred ca lipsesc sunt senzorii fata. Dar nu ar fi un minus deciziv.

 

Daca cine imi poate da sfaturi, si anume daca sa incerca sa cumpar din tara, cum ar fi acest anunt, sau poate chiar e cineva pe forum de incredere si pasionat, care are ceva rulabil cativa ani si pentru mine, ascult orice propunere sau sfat.

 

 

 

 

Ca o paranteza, daca tot am pus atatea intrebari, mai am una:

Ce fel de cutie automata este aceasta?

post-89972-0-65874100-1531419692_thumb.jpg

 

Cu ce difera sau cu este mai speciala fata de cele "clasice", cum are E90-ul afisat mai sus.

 

Cu respect!

Link to comment
Share on other sites

la ce bani vrei sa dai tu pe masina, esti cam pretentios la dotari !!!

poate ar trebui sa-ti canalizezi cautarile catre o alta marca (renault, opel, vw, etc)

 

e92 si e90 au cutie ZF-6HP.

ce vezi tu acolo este o tziganeala !!!

a montat un maner de schimbator de pe cutiile ZF-8HP (generatia urmatoare).

Edited by petreop
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca am vazut ca exista ce doresc la pretul pe care mi-l permit... :) Bine, am omis si faptul cel mai important, starea tehnica. Ca din poze si pe hartie toate sunt dotate si frumoase si "nu" necesita investitii.

 

Deocamdata nu am vazut pe acea arie ceva ce sa ma atraga. Mai astept...

 

Am mers weekendul asta cu un e36 cabrio. Avea motor de 2L daca nu ma insel, dar 6 cilindri. Suna extraordinar pe autostrada la 5 6 mii de ture.

 

De aceea ma bate grav gandul la un E92 325(x)i cu N52B25. Am sa urmaresc in paralel si asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.