Jump to content

Impresii: Diesel vs Benzina


g_dumitras

Recommended Posts

...

Tema propusa este dacĂŁ diesel mai merita vs benzina.

Este matematica.

...

 

- aceiasi capacitate cilindrica, masini noi, costul pe kilometru este net inferior la diesel fata de benzina; (nu discutam de utiliate: mai ieftin cu taxiul, bla bla bla)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bun s-o luam incet-incet:

 

 

1. O masina noua a fost, este si va fi una noua!

2. "mama fabrica BMW", intr-o prima faza a facut pentru diverse modele BMW.. motor de 3.0L turbo sau biturbo, distributia in 24 de pinioane, apoi a rectificat-o in 27 de pinioane.

Nu este de condamnat... si NASA mai greseste!

Important este sa-ti dai seama ca ai o problema si apoi s-o rectifici.

 

3. Acum expun TEMA SUBIECTULUI INITIAT:

Costurile aferente a unui diesel vs. benzinar.

Pret de lista AutoNet, cu TVA inclus ( fac referinta la al meu 535D XDrive):

- Filtru de particule: 12.000 Lei

- EGR + Racitor de gaze: 3380 Lei

- Galerie de admisie: 5900 Lei

- Injector: 2900 Lei (sunt 6 buc.)

- Bujii - mai conteaza???

 

Si atunci, la final, spui: intretinere, "galagie", viata: BENZINA! Dar cu mare voiosie!

Preturi exprimate fara manopera inclusa. Cine are discounturi la piese este binevenit, fiecare are cat si cum poate! :)

+

Nu i-am intrebat pe cei de la Autonet, dar:

Distributia la Reprezentanta Automobile Bavaria Tg Mures, cu manopera inclusa: 12.800 Lei (fara pompa de ulei si tampoanele de la motor schimbate).

Hehehe, eu zic in asentimentul altora ca: daca scoti motorul este binevenit sa schimbi si tampoanele la motor.

Deasemeni daca faci distributia, NU te mai zgarcesti pentru pompa de ulei si o schimbi!

 

Pompa de ulei la Autonet: 2300 Lei. Tampoane motor: 1380 Lei

 

4. De turbine NU ne mai atingem ca sunt peste tot (diesel-benzina).

5. _chiulasa_ cu multa calamina dupa diversi km, de fapt multa calamina: nici n-o mai iau in calcul! Hehehe: si-i fff scumpa!

 

MERITA?

 

Acum, faceti voi un calcul si banui ca veti ajunge la o concluzie sau... NU? Hehehe...

 

IMPORTANT: Tema de mai expusa mai sus, NU este pentru:

- camatari, vanzatori de moment si diversi samsari!

- persoane la care "le intra o masina" si acum asta este... are un defect si nu-i de mine; ia-o frate, tu esti urmatorul "amarat"!

- pentru cei care, la fel ca in Parazitii: "Te bucuri ca faci afaceri si i-ai vandut lu. mata frigideru"! ( frigigideru" ala defect - :)))")

- "BAIETI DE BAIETI, de prost gust... importanti in fel de fi, a trai sau "importanti"!

 

BMW - "It's a way of living"

 

Edited by g_dumitras
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

...

 

3. Acum expun TEMA SUBIECTULUI INITIAT:

Costurile aferente a unui diesel vs. benzinar.

....

 

Personal, mi-am facut un calcul al costului per kilometru intre 380 si 480 000 de km. Mi-a rezultat aprox 0,116 euro/km.

Pentru o masina veche e chair foarte mult ... dar depinde de foarte multi factori, inclusiv valoare castigurilor personale si ce faci cu masina(versus economie deplasare cu alte mijloace, etc).

La camper .... costul per kilometru imi iese cu MINUS :hyper: ... dar sunt alte criterii, nu poti compara cu o masina normala.

Link to comment
Share on other sites

Ce calcule economice sa mai faci cand iei/ai deja o masina SH?? Numai Dumnezeu stie la a cata mana esti si tu propietar de BMW si cati km sunt dati inapoi sa dea bine.. ;)

Sa fii fericit ca o poti intretine..

Daca apuci sa o mai si dai pe ceva bani (dupa ca mai bagi si tu 50-100k km) sa zici merci ca ai mai luat ceva..

 

Orice masina tine daca e tinuta din scurt. Dar in timp cu siguranta trebuie bagati bani in suspensii, rulmenti, cutie de viteza.. re-segmentare.

 

Categoric un motor pe motorina depaseste mult prin fiabilitate un motor pe benzina; si ..nu spun eu nimic nou aici. Numai unii mai tineri aici isi imagineaza altceva chiar daca batranii le-au tot repetat (...) ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut baieti,

 

 

Ma puteti ajuta va rog cu un sfat/idee/parere in legatura cu un subiect destul de controversat in ultima perioada?

Din ce tot vad in mass-media se vehiculeaza ca in UE vor sa scoata usor usor motoarele diesel in cativa ani. Acum au

inceput sa puna restrictii pe motoarele diesel euro 2 si 3, sunt sigur ca in urmatorii ani vor urma si euro 4,5 sau 6.

Edeea este vreau sa-mi cumpar o masina si pana de curand doream sa-mi iau una diesel, dar cum am spus si mai sus

nu-mi prea mai vine sa ma arunc la una diesel ca sa nu raman cu buza uflata in 5 ani cand se trezeste nu stiu ce tara sa

scoata si euro 6 si apoti si restul tarilor din UE sa fac fix la fel.

Am cautat masini pe benzina dar aceasta gama de motorizare este foarte limitata ca si modele.

Buget : maxim 30.000 euro

An :2014 >

Preferinte : seria 5, x3, seria 3

 

Ma puteti ajuta cu un sfat va rog in legatura cu motor disele sau benzina ?

Imi fac eu griji nefondate in legatura cu nebunia care a luat amploare acum cu scoaterea motoarelor diesel din folosinta in cativa ani?

Realize ca daca imi voi lua un motor diesel euro 6 sigur nu o sa am probleme cu el cel putin 6 ani, dar dupa acea perioada cam greau de

ghicit ce o sa urmeze....

Am tot citit pe forum pareri pro si contra despre diesel vs benzina(am avut masini numai pe benzina) si din ce vad eu este foarte simplu :

- diesel : pro - consum mic, putere; contra - pica piesele foarte des si sunt foarte scumpe

- benzina :pro- rezistenta pieselor in timp; contra - consum mare, putere medie vs diesel

 

Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuia, este primul meu topic pe acest site.

Ms frumos ptr orice informatie din partea voastra.

Edited by Skywalker_ss
Link to comment
Share on other sites

desi nu sunt cititor in stele, eu iti indic sa te linistesti.

 

in Romania s-au scos taxele pt vechituri, aici poti sa te caci in capul cui vrei si nu e problema iar tu te stresezi cu o masina cu motor Euro 6?

cate euro 6 sunt acum in Romania? maxim 5% din parcul auto.

 

vei circula cu euro 6 pana in 2030 fara nicio bataie de cap, iar apoi poate doar cu o scarpinatura sub brat o data pe an.

 

circula atatia cu vechituri nnon euro si vor mai circula probabil inca un deceniu iar tu cu 30k euro in buzunar, bani pt Euro 6, ai stress :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut baieti,

 

 

Ma puteti ajuta va rog cu un sfat/idee/parere in legatura cu un subiect destul de controversat in ultima perioada?

Din ce tot vad in mass-media se vehiculeaza ca in UE vor sa scoata usor usor motoarele diesel in cativa ani. Acum au

inceput sa puna restrictii pe motoarele diesel euro 2 si 3, sunt sigur ca in urmatorii ani vor urma si euro 4,5 sau 6.

Edeea este vreau sa-mi cumpar o masina si pana de curand doream sa-mi iau una diesel, dar cum am spus si mai sus

nu-mi prea mai vine sa ma arunc la una diesel ca sa nu raman cu buza uflata in 5 ani cand se trezeste nu stiu ce tara sa

scoata si euro 6 si apoti si restul tarilor din UE sa fac fix la fel.

Am cautat masini pe benzina dar aceasta gama de motorizare este foarte limitata ca si modele.

Buget : maxim 30.000 euro

An :2014 >

Preferinte : seria 5, x3, seria 3

 

Ma puteti ajuta cu un sfat va rog in legatura cu motor disele sau benzina ?

Imi fac eu griji nefondate in legatura cu nebunia care a luat amploare acum cu scoaterea motoarelor diesel din folosinta in cativa ani?

Realize ca daca imi voi lua un motor diesel euro 6 sigur nu o sa am probleme cu el cel putin 6 ani, dar dupa acea perioada cam greau de

ghicit ce o sa urmeze....

Am tot citit pe forum pareri pro si contra despre diesel vs benzina(am avut masini numai pe benzina) si din ce vad eu este foarte simplu :

- diesel : pro - consum mic, putere; contra - pica piesele foarte des si sunt foarte scumpe

- benzina :pro- rezistenta pieselor in timp; contra - consum mare, putere medie vs diesel

 

Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuia, este primul meu topic pe acest site.

Ms frumos ptr orice informatie din partea voastra.

 

 

In Romania , si tari gen Bulgaria, nu trebuie sa iti faci griji, nivelul de viata e scazut atat de tare, incat alinierea la niste norme europene se va face, ca orice proces, cu intarziere de zeci de ani.

 

Pe de alta parte, in orase din Europa, se vor pune in practica masuri de a interzice circulatia autovehiculelor diesel, apoi cu motoare termice, in urmatorii ani, insa nu cred ca te va afecta pe tine, in mod direct, in urmatorii ani:

 

https://www.capital.fr/economie-politique/voitures-diesel-et-essence-ce-quanne-hidalgo-prevoit-pour-les-sortir-de-paris-1267358

 

 

mergi si testeaza modelele ce iti fac cu ochiul , atat diesel cat si benzina, vezi la ce te incadrezi cu banii si cumpara-ti ce vrei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Benzinarul este bun prin oras sau distante scurte la drum lung nu este placut.

In schimb diesel la drum lung este placere.

Nu cred ca cei care vor benzinare fac drumuri lungi.Doar asa prin oras, la tara si cam atat.

 

wacko.gif

 

 

cred si sper ca vorbesti doar din punctul tau de vedere.

 

nu comentez afirmatia ta, dar este extrem de "fortata"

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cel putin un deceniu mai dureaza pana sa ajunga sa interzica pe bune masinile diesel. Asta ca sa dau eu in bobi si pentru voi. ;)

Desigur vor incepe sa le interzica in centru oraselor mari si apoi alte orase si apoi de pe sosele. Dar la scurt timp (adica din urma..) sigur si benzinarele le urmeaza..

 

Ia-ti un euro 6 cu Adblue (banuiesc ca stii ca rezervorul de Adblue se cere reumplut de 2-3 ori pe schimbul de ulei) si nu o sa ai probleme, ca masina polueaza.. Va polua dar mult mai putin ca si cel mai nou benzinar.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu le vor interzice niciodata in afara oraselor - nu stiu de unde scoateti astea . Interzicerea in orase tine de autoritati locale , afara din orase de legislatie nationala - nu se va intampla.

In cel mai rau caz or sa forteze oprirea productiei de masini cu motoare diesel prin adoptarea de norme de poluare imposibil de atins de aceste motoare.

Ce e inmatriculat , va circula pana cand starea tehnica o va permite.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@g_dumitras costurile de mai sus si diversele probleme mi-au fost enumerate si mie de multi mecanici

Unii inca ma mai lauda ca nu am trecut de la E60 535d la F10 tocmai din aceasta cauza.

Pe de alta parte stiu oameni cu masini chiar mai noi sau cu 2.0d care au avut mai multe probleme, inclusiv galerie de admisie topita anual la un F10 cu N47

Eu unul am trecut cu vederea costul galeriei de admisie, cand incepe cu pierderile de ulei dar nu pe la garnituri, se schimba cu una noua... de obicei nu tine 2ani, cel putin nu pana acum.

Cu injectoarele am avut eu niste pitici si le-am schimbat pe toate... unde mai pui ca pt modelul asta am gasit injectoare bosch la 1180/360/180ron la cateva luni distanta

Bujiile sunt o gluma raportat la restul reparatiilor, mai nasol e cand se duce galeria si curge ulei pe modulul de bujii si trebuie sa il schimbi si pe ala dar nu e o avere.

La egr si racitor e cam comuna problema la F10 indiferent de motorizare daca nu ma insel, ca prea am auzit la mai mult de treaba asta

Calamina aia poti sa o reduci daca dai de cineva care stie ca exista in ISTA o functie care iti modifica felul in care functioneaza EGR-u si poti sa ii ceri sa bage mai mult aer in loc sa recircule gaze, nu il anuleaza dar il mai tempereaza putin si de aici mai putine gaze pe admisie.

Oricum pana acolo nu am auzit la nimeni sa isi verifice masina de ce le fumega motorul in admisie, ca pana la urma asta chestia ... ai o problema sau mai multe... minore... le ignori sau nu stii de ele ... si motorul scoate "putin" mai mult fum pe care EGR-u ti-l baga in admisie si surpriza... avand DPF nu observi ca el scoate "altfel" fumul.

La ce preturi ai enumarat acolo ori e in garantie masina ori ai incredere prea mare in reprezentante.

Tinand cont de toate aspectele de mai sus ma simt fericit ca a mea este rezonabila la cheltuieli, chiar daca unele chestii minore se rezolva mai greu: de ex modul clima defect nu opreste caldura, pana nu am inlocuit modulul nu m-am convins ca asta e cauza, doar 2 mecanici mi-au dat solutia asta pana acum... in rest toti sa schimb diverse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.