Jump to content

Sfat achizitie


Al3xx

Recommended Posts

Buna seara, numele meu este Alex dupa cum vedeti si in nick-ul de pe forum si as vrea un sfat din partea dvs, orice parere e bine venita. A venit momentul sa-mi cumpar si eu prima masina a mea, dar sunt total nehotarat, pana acum o saptamana imi doream foarte mult un 320D sau 120D, pana am gasit problema cu motoarele N47, mi-a trecut, dupa m-am orientat spre A4,

Dupa ceva timo am revenit iar la bmw dar am cautat dupa 2012, am gasit cu motorul N47N, nu prea am gasit nimic despre el, am inteles ca e o varianta mai avansata a motorului vechi.

Ca experienta am mers aproximativ 10.000km cu un Tiguan si vreo 5000 cu un L200. Masina va fi folosita 80% in oras. Vreau sa fie neaparat pe motorina.

 

Acum as avea cateva intrebari despre aceste modele, 320D si 120D:

1. Ce parere aveti despre motoarele N47N? Au fost o evolutie considerabile fata de variante anterioare?

2. Ce parere aveti anunturile jos?

3. Cam cat ajunge intretinrea unui 320D sau 120D?

4. Ce bube mai au aceste modele?

5. Credeti ca aceste doua modele nu se potriveste nevoilor mele? Daca da, ce imi recomandati?

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-1-120-ID7GuMXO.html#contact_form#xtor=SEC-81

https://www.olx.ro/oferta/bmw-320d-184-cp-2012-IDbeNvd.html

 

Astept orice de parere sau recomandare, va multumesc pentru timpul acordat. O seara buna

Link to comment
Share on other sites

1. are si acest cod de motor problema cu lantul de distributie.in proportie mai mica e drept dar problema exista :)

3.intretinerea tine mult si de ce piese folosesti, as zice cam 800-900 de lei ulei si filtre plus manopera presupunând ca iei printre cele mai bune marci.

5.depinde cat mergi in oras posibil sa fie mai ok un model pe benzina.

La 2 si 4 nu am idei, poate alti colegi sa ajute asa la prima vede 120d nu are scaune incalzite de ex.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@alex230ro

1.Da, codul la motor e N47N, eu sper ca N-ul asta din coada sa faca minuni, eu doar sper.

2. Atunci intretinerea e cam la nivelul audi, tot 800 lei costa si la ei.

5. Nu vreau benzina ca toate masinile sunt pe motorina si nu vreau mai multe facturi, daca ma intelegi ce zic.

120D e frumos foc, dar am observat ca e putin limitat ca optiuni, nu vad nici pilot automat care la mine e esential din cauza piciorului drept care imi mai amorteste in timp.

 

@Shep86

Din ce am cautat pe internet parca anul fabricatie e 01.11.2011. VIN-ul este: WBAUY71030F214640 . Poate mai poate afla cineva ceva despre masina.

In bugetul meu cam asta sunt modelele, seria 1 si 3 din ce am gasit eu. Sunt placuta vizual amandoua, nu ma deranjeaza nici ca-i mica( nu-i nici chiar matiz ), nici mare.

 

 

@deeJayOg

Nu exista nici o mica/ mare diferenta intre N47 si N47N? La cate povesti am citit pe internet ca i-a crapat motorul in mers fara nici un semn, ca a inceput sa se auda dupa 50.000 dupa ce a fost schimbata, sincer imi este putin teama sa nu dau din una in alta. Mai bine sa previn daca sa intru in gura lupului. De curiozitate, la aceasta masina distributia tot langa cutie e, trebuie dat motorul jos?

Toate masinile sunt pe motorina, nu vreau sa cumpar benzina separat pe doua facturi. Dar nu cred ca e o asa mare problema, stau intr-un oras destul de mic, il traversez in 30 min lejer, traficul e bine pus la punct. Ca merg in oras ca merg in afara, tot pe acolo e.

 

Va multumesc pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Există diferențe. Există mai multe modele de N47. În general distribuția nu cade fără niciun semn, deși chiar noi avem un coleg cu F30 din Octombrie 2013 la care a căzut fără semne, situațiile astea sunt destul de rare. În general ai zgomot SPECIFIC de lanț, știi dacă s-ar rupe.

Cel mai sigur N47 ar fi N47T, cel pus pe F30 și F10, dar și acolo au fost cazuri de rupere; N47T a primit un întinzător nou de exemplu.

 

Uite, eu am schimbat la 120000km pentru că aveam o mică zornăială, dar nu cea specifică pe care o mai vezi prin diverse filme online. Nici vorbă de problemă de rupere (confirmat și de service), dar am schimbat-o și aia e.

 

Îți recomand să răsfoiești puțin topicul ăsta: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/162470-problema-rupere-lant-distributie-motoare-n47-20d/page__view__findpost__p__2457374

 

Distribuția se schimbă în general preventiv sau dacă ai zgomot.

Cu cât o mașină este mai înaintată în vârstă sau kilometri, vei fi nevoit să faci această invesiție la un moment dat. Nu poate rezista nimic la infinit.

 

Nu, distribuția la N47 nu se rupe în dracii dracilor cum citești online, dar cedează destul de des cât să vrei să o faci preventiv. Sunt foarte mulți factori care duc la rupere și e imposibil să știi dinainte. Cel mai bine e să-ți rezervi o sumă și să o faci; apoi dormi liniștit. Da, la toate trebuie dat motorul jos.

 

Legat de anunțurile postate de tine, mi-e greu să cred că ăia sunt kilometri reali, că deh, așa e piața românească.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sall alex eu ti as recomanda benzina mai ales daca conduci cel mai mult in oraș. Daca iti iei disel o sa infunzi filtru de particule egr si mai cate o durere de cap zic asta din propria experienta si eu nu stau la oraș si tot am probleme cu motorul si cu gazele numa 'engine fault reduced power ' a inca ceva daca iti cumperi seria 3 inainte sa o iei dute la o spalatorie si da cu presiune pe langa usi sa vezi daca nu iiti intra apa in masina bafta
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@deeJayOg

Cam la cati km este recomandat sa schimbi distributia? E adevarat ca costul schimbului este 4.000 lei? Doar manopera este jumate din suma?

 

@Theryp

Este vorba despre un oras foarte mic, nu prea exista sa stai mai mult de 1 min bara la bara, e foarte lejer. O sa mai ies macar odata pe saptamana din oras, eu zic ca ma descurc cu asta "problema"

 

@Moraru Stefan

Chiar ma gandeam sa-mi cumpar un 320D din 2006, dar e destul de vechi, parca as vrea sa o tin macar 5-6 ani. Modelele astea cu ce probleme se mai confrunt?

 

@hateyouro

Acum ma uit la un 320D cat mai nou cu distributia schimbata recent, cu factura si ganratie, alta varianta nu mai am.

 

Am gasit acum o masina la care a crapat distributia la 250K cu motorul N47N, deci orice e posibil:

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GtINx.html#contact_form#xtor=SEC-81

 

Sunt curios cat tine o distributie noua schimbata.

Edited by Al3xx
Link to comment
Share on other sites

Crezi ca are 250k. pe putin 400k. sunt colegi cu km. astia reali si nu au avut probleme cu distributia. Intretinerea cu personal calificat BMW, astia nu au auzit lantul la cat de calificati sunt? Tipic samsareala. Nu ai bani cumpara una cu M47, nu o sa-ti para rau, ai bani cauti una in mintile ei ca altfel ti-ai luat de lucru. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Am un prieten apropiat cu N47 din 2013-2014 (cel de pe 118d) luat nou, condus doar de el, folosit si ingrijit exemplar (numai piese OE si o groaza de intretinere preventiva). La 110k km deja avea o patina crapata la distributie si a inlocuit tot kit-ul. La 250k km majoritatea N47 deja fac probleme pe partea de distributie.

P.S: in bugetul asta nu ai nicio sansa sa iei 320d mai nou de 2009-2010 intreg. Si oricum daca iei unul in stare buna tot o sa manance bani. Daca vrei Bmw care sa nu manance bani gaseste-ti unul fabricatie 2016-2017 cu <50k km reali. Nu iti imagina ca daca iei unul vechi de ~8 ani nu o sa bagi bani in el.

Edited by All
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M47 este pe 2005, 2006, 2007.

Eu am din 2005 1 decembrie, si crede-ma ca la cum merge frumusica vreau sa o mai tin 10 ani. Ca intre timp vreau un F31/G21 e partea a doua, dar nu se va merita in 5 ani sa vand masinuta, astfel o pastrez...

Fa cum crezi, tie trebuie sa iti placa. Eu daca ma luam dupa altii aveam passat b6 break sau golf sau eu mai stiu ce banalitate:/

Problema e ca fata de passat, bmw-ul meu e mult mai fiabil, mai frumos, mai rapid etc. Trebuie sa imbini utilu cu placutu.

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca fata de passat, bmw-ul meu e mult mai fiabil

 

??? Cred ca voiai sa spui ca nu e niciuna fiabila, iar Bmw-ul e putin mai rau decat Passat-ul. Bmw si grupul VAG nu mai fac masini fiabile de peste 10 ani.

Nu putem sa comparam masini din doua clase diferite. La fel cum E90-ul are o dinamica mai buna decat un Passat din acelasi an, pierde la costurile de intretinere. Daca la Passat pica un pivot, te costa 80 lei. La Bmw trebuie sa schimbi tot bratul si costa 400 lei. Asta este doar un exemplu. Iar legat de "rapid"...e90 vine cu o groaza de motorizari iar Passat-ul la fel. Dintre 318d si Passat 2.0 tfsi care crezi ca e mai rapida?

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Spre ex cat costa daca la passat iti pica un injector, dar frana de mana, dar probleme de te miri ce se intampla la motor, dar distributie(care la m47 nu te doare capu mult si bine). A.. si masinile astea au peste 10 ani, desi sunt vechi... cand erau noi fiabilitatea lor este peste fiabilitatea modelelor actuale. Asta se intelege destul de usor din ce am zis eu in legatura cu modelele de masini.

 

Eu cutez sa fac imposibilul, compar 2 masini care le-am avut. Am acel curaj nebun:))

 

Compara tu atunci seria 5 vs passat. Compara seria 1 cu golf mic. Seria 3 cu golf lung. Pune aici descoperirile tale.

 

Citeste mai atent colegu, cel ce vrea sfaturi vrea diesel de 2000. De ce sari tu parleazul degeaba cu benzinaru? Lasa-l in pace.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din proprie experienta spun. Am avut 525 pe benzina si diesel. Benzina la drum lung e cosmar ca trebuie sa opresti mereu sa alimentezi si trebuie sa o ti mereu turata. Plus ca sunt multi bani in plus la combustibil. Diesel este ff placut si ca tinuta de drum si decent la consum si la sunetul motorului. La mentenanta cam la fel amandoua. Eu cred ca iesi mai ieftin la km per total la diesel.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De foarte mult ori am auzit ca consumabilele au fost construite din materiale mai proate calitativ, ca vorba aia, sa aiba si ei ce manca dupa ce vand masina. Dar nici nu-ti poti cumpara masina din 2000 din aceasta cauza, trebuie sa exista o evolutie.

Am zis de multe ori de ce vreau motorina, ma avantajeaza din toate punctele de vedere, benzina nu prea in afara de DPF, dar ma descurc eu cu el, ies eu macar 20 km pe saptamana in afara orasului, nu in oras nu as putea merge constant fara probleme.

Stiu ca multe persoane sunt foarte "fidele" marci bmw, dar cu toate injuratirule din oficiu, am sa intreb ceva despre audi, banuiesc ca mai aveti prieteni cu alte marci si ati mai auzit in comparatie cu mine, apropo eu vin din lumea moto, Suzuki, Ducati, alta lume.

Ce parere aveti despre A4 din 2009? Am inteles ca sunt tot pe acolo cu bmw la pret piese si consumul putin mai maricel, v-ati cumpara aceasta masina sau tot la bmw a-ti ramane?

 

@Aslan

|Ne pare rau, dar anuntul nu mai este disponibil" Asta se deschide.

Edited by Al3xx
Link to comment
Share on other sites

Ce parere aveti despre A4 din 2009? Am inteles ca sunt tot pe acolo cu bmw la pret piese si consumul putin mai maricel, v-ati cumpara aceasta masina sau tot la bmw a-ti ramane?

 

Eu sunt venit de la Audi la BMW de un an și ceva. Ca părere personală, Audi are interioare o idee mai de calitate față de BMW - mai ales la zona asta A4 vs Seria 3, dar senzația și plăcerea condusului tot la BMW o găsești. Tracțiune spate, mai exact. :thumbsup:

 

Dacă la E90 să zicem fugi de "problema N47 cu distribuția", la A4 2009 te duci înspre vestita "problemă cu pompa de ulei" sau "problema cu pompa de înalte" (că deja e CommonRail la 2009) - oricum o dai, dacă mașinile au deja o vârstă înaintată și întreținere precară până atunci, nicio variantă nu te scapă de griji

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.