BMWClub: BMW 520d vs 520d (F10 vs G30) - BMWClub

Jump to content


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

BMW 520d vs 520d (F10 vs G30)

#1 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 05:56

Recent am reusit sa conduc succesiv, cateva sute de kilometri fiecare, 520d din ultima generatie, a 7-a, G30 si din penultima generatie F10, care a fost a 6-a generatie a mult iubitei serii 5 de la BMW. Multumesc pe aceasta cale Automobile Bavaria Group si Automobile Bavaria Used Cars pentru ca au facut posibila aceasta experienta.

Sigur, comparatia nu poate fi niciodata obiectiva, fiind trecuta prin perspectiva mea si a experientelor mele. Mai mult, nu poti compara exact doua masini, daca au optionale diferite, partial din cauza ca pe modelul nou au aparut optionale noi, dar si pentru ca original masinile nu au avut optiuni similare.

La capitolul motorizare, lucrurile stau dupa mine destul de ciudat. Din ce stiu eu F10 are 190 CP si G30 218 CP. Se simte diferenta de aproape 15%. Totusi nu e clar totul de la prima accelerare. Sigur, unii vor spune ca sunt putini, ca 520d e submotorizata. Depinde cum conduci si ce vrei de la masina. Am condus masini mult mai puternice si pentru o masina de zi cu zi, cu un stil de condus dinamic, este suficient. Te descurci. Probabil vor fi situatii cand vei dori sa ai mai multi sub pedala, dar pana la urma eu intotdeauna am spus ca daca ai multi cai putere nu mori din cauza depasirilor ci a curbelor de dupa. Depasirile le faci super usor, dar nu uita ca in curba de dupa trebuie sa ai o viteza potrivita. Si locuri unde te poate fura ideea de "depasesc orice in 3 secunde" sunt destule. Acum revenind la oile noastre...

Oarecum nu mi-a placut ca la G30 de cateva ori la kickdown, nu retrogradeaza ci o urca un ture de unde este, sau nu retrogradeaza suficient. La F10 nu am vazut asa ceva. Posibil ca rezultatul final sa fie acelasi, dar din cauza ca nu simti zbaterea masinii la fel, ai senzatia ca, in putinele dati cand se intampla asta, G30 e mai inceata in acceleratie. Lucru cu siguranta fals. Dar masina nu e nicidecum puturoasa. Pot depune marturie pentru mine zecile de VW-uri care nu au reusit sa tina pasul. Sigur, toti se asteapta ca BMW sa fie racheta, dar nu toate sunt. Dar ambele 520d pot tine capul sus in fata a 95% din masinile de pe sosea cand vine vorba de depasiri. Si G30 si F10 sunt variantele la care 520d e cea mai comuna motorizare.

Ba chiar m-as hazarda sa spun, ca 525d de la F10 (cu 218 CP) e foarte similara. Diferenta dintre cele trei este prezenta dar nu notabila.

Ceea ce e impresionant la G30 e insonorizarea. Este doua clase peste F10, care nu a fost niciodata o masina prost insonorizata, departe de a fi asa ceva. Dar G30 joaca in alta liga. La G30 zgomotul la vant din cauza aerodinamicii, este semnificativ atenuat.

Acum comparatia nu mai e posibila G30 avand EDC si F10 nu am condus nici pe 520d si nici pe 525d. Dar... Poate ca o fi din cauza EDC, poate doar insonorizarea. Poate suspensia e diferita complet. G30 face "dup dup dup" si abia insesizabil la denivelari. Mai degraba simti vibratia suspensiei in corp decat o auzi. Pe cand la ambele F10 se aude sesizabil ca la orice alta masina "trop trop trop". Notabila diferenta chiar si pe dampening comfort sau sport.

As trece acum la ce sigur am vazut la G30 si nu mi-a placut. Oglinzile au revenit ca si la E65 (daca imi aduc eu bine aminte) cu partea exterioara alungita a oglinzii in partea superioara. Adica, coltul oglinzii pe partea exterioara este sus. La seriile 5 care le-am avut eu, coltul asta e jos, si la E60 si la F10. La G30 a revenit ca si la E65 oarecum. Si vizual nu ma convinge. Ai senzatia dinauntru ca are urechi masina. Sunt convins ca sunt explicatii destule, probabil acel coeficient record e una dintre ele. Dar mie personal nu imi place.

Alt lucru... Stiu ca sunt semnificativ de multi carora nu le-a placut niciodata sistemul de maneta de semnalizare de la BMW, la care maneta revine intotdeauna in pozitia initiala. Eu am fost un fan dedicat al acestui design si desi cateodata m-a bulversat si pe mine, partea care mi-a placut a a surclasat intotdeauna partea care nu mi-a placut. Acum la G30 s-a revenit la maneta clasica, sigur cu o apasare usoara nu ramane maneta sus sau jos si semnalizeaza de cateva ori (potrivit setarilor din iDrive). Am avut intotdeuna placerea sa gasesc maneta in acelasi loc si acum e la fel ca la orice alta marca. Ma simt oarecum tradat ca BMW a cedat presiunilor pietei.

Alt lucru minor care m-a deranjat. Maneta de stergator de parbriz, acum nu mai are butonul de auto in capat. Acolo nu mai e nimic. Auto e prima treapta inspre sus. Am folosit stergatoarele, dar nu pe ploaie, ci doar pentru a curata mizeriile sau sterge apa de la curatat strada. Problema e ca acum daca vrei sa intervi cand e in Auto, practic o treci prin zero spre jos si apoi poti actiona manual maneta odata. Ceea ce o scoate din auto si trebuie sa o duci la loc. Inainte, la F10 si E60, erai tot timpul in auto si doar apasai putin in jos sa actionezi manual. Nu e mare lucru dar pentru mine era mai bine inainte.

G30 avand pachet M are si scaune sport, F10 amandoua au scaune normale. Imi pare ca in G30 stai putin mai sus, desi dat la minimum scaunul. Pozitia la volan e foarte familiara cand treci din F10 in G30 dar scaunele din G30 sunt mult mai confortabile si mai placute, desi suportul lateral nu e asa de pronuntat oricand il reglezi.

Volanul sport de la G30 e mult mai comod si mai placut decat la F10, dar poate din nou e din cauza pachetului M de pe G30.

Pe vremuri, cand nu am condus multe cu padele pe volan, eram asa de entuziasmat si parca nu vroiam sa aud de masina fara. Pana si pe Mitsubishi Outlander am comandat si masina aia era pe benzina, mai aveai ce face cu padelele. Acum sunt complet inutile dupa mine. Automatele moderne, sunt asa de bune ca nu simt niciodata nevoia de a actiona manual. Dar lucrurile sunt chiar mai rele de atat. Pe o cutie cu 8 trepte, aproape de fiecare data cand am retrogradat manual m-am gasit in M6 si eu de fapt as fi avut nevoie de M3 ca sa chiar fac ce doream. Si e prea mult sa faci de fiecare data trei retrogradari din padele ca sa ajungi unde vrei. Mai bine inveti sa comanzi cu piciorul cutia de viteze si sa pregatesti accelerarea asa. E mai simplu si mai eficient pentru mine. Nu cred ca atunci cand ai 8 trepte scurte si un diesel, au sens padelele pe volan. Pe Mitsubishi, care era benzinar si 6 trepte, mai gaseai cateodata ce sa faci cu ele. Poate doar intr-o panta cand vrei frana de motor sa le folosesti... Dar nu cred ca sunt ceva util. Bune ca sunt acolo dar inutile. Cutia revine in D in cazul in care nu o mai actionezi un timp si daca actionezi maneta din dreapta pentru un timp mai lung, revine in D dupa o sesiune de M.

(va urma)

#2 User is offline   deeJayOg 

  • Inactiv
  • Group: Members
  • Posts: 1503
  • Joined: 08-May 17
  • Gender:Male

Posted 02 August 2018 - 06:08

520d de pe G30 are tot 190cp. E practic tot B47 deocamdată.
1

#3 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 06:11

Ceva foarte pozitiv este incarcarea wireless. Am testat doar cu Samsung Galaxy Note 8 si chiar si intra perfect in acel loc, fara sa se miste si e o placere sa ai un loc de telefon care il si incarca. Masina plange daca uiti telefonul acolo.

 deeJayOg, on 02 August 2018 - 06:08, said:

520d de pe G30 are tot 190cp. E practic tot B47 deocamdată.


Acum ca spui am intrebat pe google si aparent ai dreptate, dar am in memorie foarte clar ca are 218 CP. Nu inteleg unde am gasit eu informatia asta.

Hmmmm...

#4 User is offline   deeJayOg 

  • Inactiv
  • Group: Members
  • Posts: 1503
  • Joined: 08-May 17
  • Gender:Male

Posted 02 August 2018 - 06:16

Odată cu apariția lui G20 va veni și noua generație de motoare.
Pe 320 G20 va avea 204CP. Probabil va fi pus imediat și pe 520, similar cum a fost și cu F10/F30.
0

#5 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 06:17

Trebuie sa-mi pun cenusa in cap, mea culpa.

Posted Image

Cu siguranta m-am pacalit cumva singur, chiar am intrebat pe cei cu G30 cum se simt caii in plus pe 520d G30, crezand ca sunt la fel de multi ca si pe 525d F10. Aparent nu m-am facut inteles si nimeni nu m-a corectat atunci.

Multumesc de heads-up!

 deeJayOg, on 02 August 2018 - 06:16, said:

Odată cu apariția lui G20 va veni și noua generație de motoare.
Pe 320 G20 va avea 204CP. Probabil va fi pus imediat și pe 520, similar cum a fost și cu F10/F30.


Sunt convins. Era absurd cum am crezut eu sa aiba 218 CP ca si F10 525d. 204 CP face sens.

In cazul asta diferenta care am simtit-o poate e din cauza greutatii mai mici a G30.

:download:

#6 User is offline   deeJayOg 

  • Inactiv
  • Group: Members
  • Posts: 1503
  • Joined: 08-May 17
  • Gender:Male

Posted 02 August 2018 - 06:25

Cred că cele 70kg în minus ale lui G30 își spun cuvântul, precum și aerodinamica îmbunătățită.
0

#7 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 07:03

Instrumentele de bord digitale sunt mult peste ce are F10 chiar si varianta cu Multifunctional instrument display. Animatiile sunt extrem de placute, totul este la indemana.

Aici sunt datele G30.

Type Code JC51
E Series G30 ()
Series 5
Type LIM
Model 520D XDRIVE (EUR)
Steering LL
Doors 4
Engine B47O
Displacement 2.00
Power 140
Drive ALLR
Transmission AUT
Colour MEDITERRANBLAU METALLIC (C10)
Upholstery LED.DAK./COGNAC.EX./KEDER IN KONTR (LCRO)
Prod. Date 2018-02-01

P337A M Sports package
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 package
S21PA BMW LA wheel M Double-Spoke 664
S223A Dynamic Damping Control
S230A Extra package, EU-specific
S255A Sports leather steering wheel
S258A Tire with run-flat functionality
S2PAA Wheel bolt retainer
S2TEA Automatic transmission w/ shift paddles
S2VBA Tire pressure display
S302A Alarm system
S316A automatic trunk lid mechanism
S3DSA BMW Display key
S3MBA Indiv. Ext. Line, burnished aluminium
S420A Sun protection glazing
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S441A Smoker package
S465A Through-loading system
S481A Sports seat
S4HAA Seat heating, front and rear
S4K9A Inter.trim finishers aluminum fine cut
S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl
S4T8A Outside mirror with auto dip
S4URA Ambient interior lighting
S4UYA Ski and snowboard case
S502A Headlight cleaning system
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S552A Adaptive LED headlight
S575A Supplementary 12V sockets
S5A1A LED Fog lights
S5ACA High-beam assistant
S5ALA Active Protection
S5ASA Driving Assistant
S5DMA Parking assistance system
S609A Navigation system Professional
S650A CD player
S676A HiFi speaker system
S6ACA Intelligent emergency SOS call
S6AEA Teleservices
S6AKA Connected Drive Services
S6NWA Phoning with wireless charging
S6U8A BMW Gesture Recognition
S6WBA Multifunctional instrument display
S715A M Aerodynamics package
S775A Headlining anthracite
S7CGA BMW Repair Inclusive
S7NHA BMW Service Inclusive
S853A Language version English
S8ARA On-board vehicle literature, Romanian
S8KAA Dummy-SALAPA
S8R9A Refrigerant R1234yf
S8TFA Active pedestrian protection
S9AAA Outer skin protection

#8 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 12:12

Posted Image

#9 User is offline   mraz 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 136
  • Joined: 28-April 18

Posted 02 August 2018 - 12:25

 Romulus, on 02 August 2018 - 05:56, said:

Poate ca o fi din cauza EDC, poate doar insonorizarea. Poate suspensia e diferita complet. G30 face "dup dup dup" si abia insesizabil la denivelari. Mai degraba simti vibratia suspensiei in corp decat o auzi. Pe cand la ambele F10 se aude sesizabil ca la orice alta masina "trop trop trop". Notabila diferenta chiar si pe dampening comfort sau sport.


Asa face si cu suspensia normala, e de la insonorizare sau ce au mai facut ei acolo..., dup dup dup, zgomot infundat.
0

#10 User is offline   OPaul 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2385
  • Joined: 05-March 14
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita-Constanta

Posted 02 August 2018 - 12:30

Sa inteleg ca asta este prima poza din concurs ? un BMW parcat langa un monument/cladire celebra :D
0

#11 User is offline   mraz 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 136
  • Joined: 28-April 18

Posted 02 August 2018 - 13:33

Ma bucura faptul ca ai avut impresia ca motorul de 190 era de 218, si nu ti s-a parut submotorizata in cazul asta. Asa poate ingropam ideea de pe forum ca 190 de cai nu sunt indeajuns pentru G30 :D

Legat de kickdown, la fel si eu aveam impresia la inceput, cand esti subturat si dai kickdown nu retrogradeaza, cel putin pe "comfort" ci doar creste turatia si apoi "tasneste". Ceea ce uneori
e ciudat. De aia am invatat sa o tin pe sport cand vreau depasiri pe drumurile patriei sau macar mai turata pe "comfort". Pe autostrada nu e nevoie.

Cum ti s-a parut la stabilitate la viteza mare, in curbe ? fata de F0 ? Si spatiu interior ? Fata, Spate ? Finisarea plasticelor ?
0

#12 User is offline   cristi.n 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 431
  • Joined: 29-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 02 August 2018 - 13:36

2 lucruri mi s-au parut la g30 sub f10,cum se inchid portierele imi place sa se auda infundat si in spate parca e mai putin loc pe bangheta.In rest arata f bine

This post has been edited by cristi.n: 02 August 2018 - 13:37

0

#13 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 13:45

La viteze mari nu stiu... :rolleyes:

Dar pe autobahn, in Germania, sta minunat, mai bine decat F10. Dar daca ne gandim ca G30 are EDC si pachet M cu jante pe 19" de viteza iar F10 cu jante pe 17", cred ca nu e fair play comparatia.

Spatiu interior, nu mi s-a parut diferit. In spate nu am incercat sa stau, nu am avut efectiv timp si un picior mai cu durere la genunchi.

Plasticele par mai frumoase in G30, dar totul este nou si iti ia ochii, poate si asta e de vina. Sau Maria! Divina esti tu Marie!

#14 User is offline   edit 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1947
  • Joined: 26-June 08
  • Gender:Male

Posted 02 August 2018 - 14:15

 deeJayOg, on 02 August 2018 - 06:16, said:

Odată cu apariția lui G20 va veni și noua generație de motoare.
Pe 320 G20 va avea 204CP. Probabil va fi pus imediat și pe 520, similar cum a fost și cu F10/F30.


imi arati si mie unde ai gasit informatia asta precum ca va avea 204cp?
0

#15 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 15:43

Imi tot amintesc chestii despre G30, acum mi-au venit in minte cateva lucruri lucruri.

Masina are lane assist. Si de asemenea collision warning. Nu cred ca franeaza singura, dar tipa cand simte ceva. Intr-o depasire aveam un alt autovehicol in fata mea in depasire si tineam aproape, dar la al doilea tir, am virat cumva intre cele doua tiruri care le depaseam sa am vizibilitate in fata printre tir si masina din fata mea, fara sa reduc viteza, urmand sa decid daca continui sau franez si raman intre tiruri. A tipat rau speriata ca voi lovi tirul. Dar nu a franat si eu am continuat depasirea. Lane assist cred ca-mi place, doar vibreaza volanul in caz ca... E subtil si ok.

Nu am priceput cand sa folosesc acel senzor de unghi mort. Deloc. Cu siguranta nu ma voi baza niciodata pe el, doar pe ochii mei.

Are senzori de parcare si o optiune in meniu sa franeze singura cand detecteaza ceva si nu franez. Eu o parchez cu spatele intr-o parcare unde spatele ajunge din pacate peste niste buruieni mici si sfioase, nici un pericol. Masina pana nu am dezactivat asta in iDrive, nu a vrut sa mai dea cu spatele. M-am speriat ca am proptit-o intr-un bolovan.

 cristi.n, on 02 August 2018 - 13:36, said:

2 lucruri mi s-au parut la g30 sub f10,cum se inchid portierele imi place sa se auda infundat si in spate parca e mai putin loc pe bangheta.In rest arata f bine


La masina asta suna mai bine decat la F10 525d. Culmea e ca la F10 520d sunau la fel de bine. Cred ca aici depinde de cine cum a folosit masina.

#16 User is offline   ciobster 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 213
  • Joined: 26-May 15

Posted 02 August 2018 - 16:03

 edit, on 02 August 2018 - 14:15, said:

imi arati si mie unde ai gasit informatia asta precum ca va avea 204cp?


https://www.autocar....mw-3-series-g20

"Autocar’s sources suggest the 1.5-litre three-cylinder powered 316d will gain 21bhp at 136bhp, instead of the 115bhp of today’s model. Above it, the 2.0-litre four-cylinder will continue to be offered in three distinct states of tune, developing an added 13bhp in the 318d at 163bhp, some 14bhp more in the 320d at 204bhp and a claimed 14bhp extra in the 325d at 238bhp."

Deci este "pe surse" cum se spune la noi la tara :poke:

Doar ce am extins cautarea si e plin Google de informatii, se banuiesc de prin 2017 cele de mai sus.

Eu am un F30 320d cu M Performance Power Kit, are vreo 200 de cai acum si masina rupe asfaltul. Ar fi misto sa ai 204 cai stoc, din perspectiva mea e un mare plus de peformanta.

This post has been edited by ciobster: 02 August 2018 - 16:19

1

#17 User is offline   mraz 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 136
  • Joined: 28-April 18

Posted 02 August 2018 - 16:12

 Romulus, on 02 August 2018 - 15:43, said:

Nu am priceput cand sa folosesc acel senzor de unghi mort. Deloc. Cu siguranta nu ma voi baza niciodata pe el, doar pe ochii mei.


Senzorul ala triunghiular din oglinda laterala ? E extrem de folositor. Se aprinde cand ai alta masina in unghiul mort, sau cand se apropie din spate rapid
pe banda pe care vrei sa treci. Daca cumva ignori masina din stanga/dreapta, si totusi vrei sa te duci, iti vibreaza volanul. Nu a dat gres niciodata de cand
am masina.
0

#18 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 16:17

Pai corect. Dar eu ma uit oricum in oglinzi. Si asta cu unghiul mort, pentru mine e o poveste. Eu nu am unghi mort. Eu am vizibilitate in oglinzi.

#19 User is offline   mraz 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 136
  • Joined: 28-April 18

Posted 02 August 2018 - 17:07

Corect, dar nu ti s-a intamplat uneori efectiv sa te trezesti cu masina in lateralul tau cu toate ca acum juma de secunda te-ai uitat in oglinda si nu era ? Fie ca a venit extrem de tare, fie ca te-a depasit fara
sa semnalizeze sau foarte violent. Sau chiar uneori efectiv nu vezi masina ca e in unghiul mort. Eu la vechea masina mai aveam obiceiul sa mai intorc si capul sa ma uit in stanga spate sa prind ce nu prinde oglinda
ca sa fiu sigur. Cu senzorul asta stiu 100% sigur ca daca nu e aprins, nu e nici un pericol.
0

#20 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9875
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 02 August 2018 - 17:13

Da, se pare ca eu sunt mai old fashion si ma asigur temeinic ca cei din Germania. Dar da, e bine. Daca vad portocaliu, franez.

Share this topic:


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users