Jump to content

parere cauciucuri RUNFLAT


catalin_florin_f10

Recommended Posts

Buna ziua, sunt posesor de BMW f10 (520), am cumparat masina anul trecut din DE. Masina avea 104.000 km reali. Avea cauciucuri normale Michelin, dar erau cam duse, asa ca anul acesta am hotarat sa cumpar cauciucuri noi. Am tot citit ca echiparea de fabrica e RUNFLAT. Un prieten a ramas cu rotile lui de pe 5-ar dupa vanzare (225/55R17 97Y PIRELLI P7 Cinturato), asa ca mi le-a dat mie la 100 euro toate 4, am zis ok...de atunci a inceput nebunia si nervi zilnic. Aceste cauciucuri sunt HORROR...se aude ca si cum nu as avea amortizoare, parca nu mai am buscse, pivoti.....am crezut ca masina are ceva, am verificat-o de 2 ori,mi-au spus ca e perfecta. Nota 10 din 10..am mai mers 1-2 luni max....cu nervii intinsi la maxim....am fost iar la service (al 3-lea)...ghiciti: mi-au spus la fel...masina e impecabila.....CONCLUZIA: aceste cauciucuri RFT sunt fff dure, extrem de dure, tari,, se simt toate pietrele si sinele de tramvai....nu recomand aceste roti pe Romania...ok, pe DE sunt ok, inteleg...au drumuri, dar la noi sunt horror........le mai tin anul acesta, iar la anul le donez cuiva GRATIS sau in iarna cand le dau jos de pe masina (daca e cineva interesat, le donez!) Intrebare: ce cauciucuri ar fi ok ptr modelul meu? e ok daca voi pune cauciuc normal?

la prima cautare am gasit asa ceva:

-CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5

-DUNLOP SPORT MAXX RT 2

-PIRELLI P7 CINTURATO

-PIRELLI P7 BLUE

-MICHELIN PRIMACY 4

 

Va multumesc!

Edited by catalin_florin_f10
Link to comment
Share on other sites

Vei fi placut surprins daca vei pune un set nou runflat. Vei fi placut surprins si mai mult daca vei pune anvelope standard, dar va trebui sa-ti gasesti o varianta pentru rezerva.

Cine stie cat de vechi sunt rotile prietenului tau, ce uzura au sau cum au fost depozitate sau folosite.

Personal as alege Dunlop dintre ce ai gasit tu.

Link to comment
Share on other sites

Eu am Runflat, sunt la setul 2. Dar luate noi. Dupa ce incep sa se uzeze fac zgomot, dar nu excesiv, asta cam dupa 30.000 - 35.000 km. Pentru iarna am normale, se simte diferenta dar cu runflat scapi de stres cu roata de rezerva.

Probabil ce ai luat tu sunt vechi sau tocite aiurea sau mers pe ele mult pe pana.

Ia noi si o sa vezi.

Link to comment
Share on other sites

Cat priveste marca anvelopelor, aici treaba este subiectiva. La teste este mai obiectiva treaba, dar si acolo cateodata banul primeaza. Totusi o anvelopa premium tot este premium si daca este noua este si mai bine.

In ceea ce priveste anvelopele standard, sunt mult mai bune decat cele RFT( cel putin pentru a noastra tara), dar o sa ai nevoie de un kit de pana sau de o roata slim( preferabil) de rezerva. Eu am un E91 in care nu am loc sub podea nici macar pentru o roata slim, dar cu toate astea am si roata, cric, prezoane rezerva, 2 chei + kit de pana:)).

Nu am patit pana acum o pana la drum lung, dar tot am prins 2( una cu masina proprie si una cu cea de serviciu).

Link to comment
Share on other sites

Un prieten a ramas cu rotile lui de pe 5-ar dupa vanzare (225/55R17 97Y PIRELLI P7 Cinturato),

la prima cautare am gasit asa ceva:

-CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5

-DUNLOP SPORT MAXX RT 2

-PIRELLI P7 CINTURATO

-PIRELLI P7 BLUE

-MICHELIN PRIMACY 4

Daca nu esti multumit de PIRELLI P7 Cinturato de ce iti mai iei din nou?

 

Si eu ma uitam pe RF de vara, am vazut ca sunt laudate Good Year EAGLE F1 ASYMMETRIC 3, ar avea cel mai mic nivel de zgomot, 68 de decibeli.

 

Eu am pe masina acum un RF de la Nokian, all season, si sunt foarte multumit, nu vad o diferenta fata de masina anterioara la care am avut cauciucuri normale PIRELLI P7 BLUE. Nu simt nevoia sa renunt la RF, desi am citit tot felul de pareri inainte legat de confortul la condus.

Edited by marian76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte bune Good Year EAGLE F1 Assymetric 3. Am avut pe sedanul vandut recent, insa normale nu RF. Foarte silentioase, aderenta ok pe umed. Le-am folosit cam 10.000 de km, prin urmare nu stiu cum stau la uzura. Acum am Bridgestone Potenza S001, RF echiparea de fabrica....dar nu impresioneaza...cam rigide si cam zgomotoase. Ma gandesc sa trec la anvelope normale si sa iau un kit de pana, nu am loc pt rezerva :(
Link to comment
Share on other sites

cauciucurile pe care le am, nu au fost rulate mai mult de 10.000 - 15.000 km....sunt extrem de zgomotoase...varianta ptr rezerva e compresorul cu spuma, pe viitor ma gandessc sa achizitionez roata slim de rezerva. ptr iarna am NOKIAN WR D4, sunt extrem de multumit iarna si inclusiv la zgomot si amortizare....sunt foarte bune... le-am cumparat noi.

sunt adeptul cauciucurilor premium si neaparat noi, dar anul acesta am luat aceste cauciucuri la 100 euro (toate 4). oricum le tin pana la iarna, apoi la prima zapada le dau jos si scap de ele (le pot dona cuiva de pe site).

La primavara voi cumpara un set de anvelope noi..

Am vz ca mai sunt si cele ranforsate (cu intaritura pe margine).

din 1998 de cand conduc am avut numai michelin si dunlop...dar acum vreau sa achizitionez un set de anvelope care sa fie si performante cu masina mea.

Edited by catalin_florin_f10
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Iti recomand Continental PremiumContact 5 225/55 R17 97Y *MO.

 

Asterixul inseamna ca sunt special create pentru BMW: https://www.continental-tires.com/car/why-continental/original-equipment/original-equipment-for-bmw

Am facut can 6000 km pana acum cu ele si sunt foarte multumit. Mi se pare ca aderenta e foarte buna. Sunt silentioase si amortizeaza bine.

 

Link to comment
Share on other sites

Cele cu ranforsare pe margine sunt foarte bune, mai ales in curbe. Deoarece perete este mai lat, masinia se "lalaie" mai putin fata de acelasi model fara ranformsare. In plus este si o masura de siguranta( la borduri).

Partea negativa este consumul... poate cu o idee mai mare, dar insensisabil si costul de achizitie un pic mai mare, dar se merita.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Iti recomand Continental PremiumContact 5 225/55 R17 97Y *MO.

 

Asterixul inseamna ca sunt special create pentru BMW: https://www.continental-tires.com/car/why-continental/original-equipment/original-equipment-for-bmw

Am facut can 6000 km pana acum cu ele si sunt foarte multumit. Mi se pare ca aderenta e foarte buna. Sunt silentioase si amortizeaza bine.

 

 

Aici ai si restul de ÂştanĂže pe care Continental le pune pe cauciucurile "originale"

 

https://www.continental-tires.com/car/why-continental/original-equipment/oe-keys-for-original-equipment-tyres

Link to comment
Share on other sites

Cele cu ranforsare pe margine sunt foarte bune, mai ales in curbe. Deoarece perete este mai lat, masinia se "lalaie" mai putin fata de acelasi model fara ranformsare. In plus este si o masura de siguranta( la borduri).

Partea negativa este consumul... poate cu o idee mai mare, dar insensisabil si costul de achizitie un pic mai mare, dar se merita.

e si normal, sunt mai grele cele XL

Link to comment
Share on other sites

Aici ai si restul de ştanţe pe care Continental le pune pe cauciucurile "originale"

 

https://www.continen...equipment-tyres

 

Bravo prietene ....am dat click la link-ul tau si dragi colegi asa am aflat ca mai nou se face recall si la anvelopefrantics.giffrantics.gif mai exact Continental face asta la 3 dimensiuni.Treaba serioasa frate dar asta inseamna firma responsabila ...bravo Conti.

Edited by dorubimotoru
Link to comment
Share on other sites

Am mers peste 130,000 km in Romania cu runflat pe seria 3, si vara si iarna. N-am avut niciun fel de probleme la trenul de rulare si nu mi-as pune cauciucuri normale pentru simplul fapt ca nu-mi place sa stau pe marginea drumului sa repar pana. Mai e o ploaie, o ninsoare, mai e noapte si trec idioti la milimetru pe langa tine, mai ai portbagajul plin cu bagaje, etc.

 

Ca marci, Continental mi se par de departe cele mai proaste. Am avut SportContact si 3 si 5, le-am spart pe toate in gropi. Am trecut la Nokian, performante mult mai bune (aderenta, franare) si in plus n-am spart niciunul.

Link to comment
Share on other sites

e si normal, sunt mai grele cele XL

 

Intr-adevar. Parerea mea este ca se merita cumparata varianta ranforsata lateral, acolo unde exista asa ceva.

 

Si cu RFT poti avea ghinionul de a face o pana asa de urata incat sa nu mai poti continua. Si atunci o roata rezerva/kit pana nu ar dauna.

 

Oricum, exista o piata destul de larga, fiecare isi ia ce vrea.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am peste 600.000km la activ si inca nu am spart nici o guma in vreo groapa.La fiecare masina schimb instant runflaturile cu gume normale cand o cumpar...alta treaba.

 

O fi alta treaba, dar pt masinile care nu au loc de roata de rezerva, e cam aiurea sa te plimbi cu o roata in portbagaj la drumurile lungi, plus cricul aferent si coarba.

PAna la urma daca masina are Edc, este foarte confortabila si cu runflaturi.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cat stau in B sau in Ro....am compresor si spuma..cand ies din tara...tocmai atunci ma gandesc sa iau dupa mine roata slim de rezerva in portbagaj..stau si ma gandesc daca suspensia va fi afectata (bucse+pivoti+amortizoare) de la aceste cauciucuri RFT... ok, sunt de acord..neamtul este fff comod, el merge pe autostrada, are pana, merge in urmatorul oras si isi cumpara un RFT nou...nu ca noi..invatati cu carpeli...si apropo....in 20 de ani de condus am facut decat 2 pene...asa ca pot merge relaxat pe B sau in Ro decat cu compresorul si spuma...si sincer imi e tare mila de masina cand mai dau peste mici denivelari, pietre, linii de tramvai, micile gropi inevitabile, ma simt intr-o masina care nu are deloc amortizare....imposibil sa nu afecteze tot ce elegat de suspensie, socul nu il mai preia balonul, socul este preluat direct in articulatii, iar asta se va vedea in timp....asa ca la iarna.....LE DONEZ....cine le vrea, i le dau cu drag, dar nu recomand RFT pe RO...
Link to comment
Share on other sites

Pai si atunci ce parere mai ceri referitor la Runflaturi? Tu ai deja parerea formata, vrei sa ne convingi pe noi ca nu sunt bune?:))

Repet, cine are edc/adaptive drive pe masini, poate confirma ca si cu runflaturi masina e foarte confortabila. Eu am pe f30 runflat pe 18 si pe modul confort nu simti gropile.

Asa o fi, penele sunt rare, dar pentru macar 1 data cand faci o pana merita confortul. Ca sa nu mai zic de incidente de genul Sinesti, Tandarei, Bulgaria, unde un runflat iti poate salva viata uneori.

Link to comment
Share on other sites

...imposibil sa nu afecteze tot ce elegat de suspensie, socul nu il mai preia balonul, socul este preluat direct in articulatii, iar asta se va vedea in timp....asa ca la iarna.....LE DONEZ....cine le vrea, i le dau cu drag, dar nu recomand RFT pe RO...

 

Asa cum ai spus si tu, atat timp cat strazile sunt proaste, daca inca poti sa alegi varianta cu roata de rezerva in portbagaj, nu faci suspensiei masinii ABSOLUT nici un rau ci un lucru foarte bun/durabil/fiabil.

Cu, ceva timp in urma citeam despre Run Flat Tyres (RFT) pe forumuri straine iar posesorii (mai in varsta..) cu masina echipata cu RFT se plangeau de dureri de rinichi, da de RINICHI. Atat de "bine" face RFTul.

 

Eu nu am BMW de duminica, conduc zilnic cel putin 50km pe tot feluri de drumuri.. Am scule cu mine sa desfac jumatate de masina + vreo doua piese de rezerva .. si scule de electrician si roata de rezerva Slim..;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.