Jump to content

Pedala frană nu revine după acționare E90


Recommended Posts

Salutare domnilor.

Ieri am descoperit o problema cu E90-ul meu.

La ĂŽnceput, maĂâ˘ina nu trĂŁgea deloc Ăâ˘i nici nu se accelera. DupĂŁ câteva minute am observat cĂŁ pilotul automat nu se activa.

Problema este cu pedala de frânĂŁ. DupĂŁ ce este apĂŁsatĂŁ, nu revine ĂŽn poziĂâşia iniĂâşialĂŁ, Ăâşinând maĂâ˘ina ĂŽnfrânatĂŁ.

MaĂâ˘ina este automata, fĂŁcând cĂŁ atunci când frana este aplicata, sa nu se accelereze.

Daca ridic pedala cu piciorul, funcĂâşioneazĂŁ perfect.

Daca apĂŁsatĂŁ pedala, se poate observa cĂŁ pedala continua traseul ĂŽncĂŁ o secundĂŁ oprind maĂâ˘ina pe loc.

Este lichid de frana, am presiune când apĂŁsaĂâşi frana cu motorul oprit Ăâ˘i coboarĂŁ când pornesc motorul.

MaĂâ˘ina frâneazĂŁ normal numai cĂŁ pedala nu revine.

A mai Întâmpinat cineva problema asta?

MulĂâşumesc.

PS: nu pot ataĂâ˘a video din pĂŁcate..

Edited by MaxyOne
Link to comment
Share on other sites

Scuze, sa reformulez.

Daca apas pedala de frana, nu revine imediat la pozitia initiala, tinand masina infranata.

Daca apas pedala un sfert de cursa, pedala se apasa in continuare singura inca jumatate de secunda (masina nu este bantuita de fantome care apasa frana).

Am pedala ferma dupĂŁ 4-5 apasari cu motorul oprit iar imediat ce pornesc masina pedala devine normala la apasare.

Dupa ce apas pedala, daca nu revine la normal singura, o pot trage cu piciorul ĂŽn pozitia initiala, iar masina functioneaza normal pana la urmatoarea apasare a pedalei de frana.

Am verificat lichidul de frana si era peste nivelul maxim.

Am mai scos din lichid si pare sa fi rezolvat partial problema. O sa mai scot din lichid sa fie undeva intre jumĂŁtate si maxim.

Am verificat arcul si nu este rupt.

Am verificat burduful antipraf de la brake booster (in spatele pedalei de frana) si este flexibil si fara rupturi.

Nu am erori in bord.

Link to comment
Share on other sites

Nu as vrea sa iti dau de lucru aiurea sa cauti dar exact la fel am patit si eu doar ca, cu pedala de ambreaj.Totul ok lichid de frana la jumate dar cand apasam pedala ramanea jos, pana la urma era cilindrul receptor de sub masina care avea o mica fisura si nu mai facea presiune suficienta. Acuma nu stiu daca exista acest tip de cilindru si pentru frana sau este doar pentru ambreaj, dar daca exista merita verificat.
Link to comment
Share on other sites

Posibil sa fie master cylinder care distribuie lichidul de frana catre toate rotile. Am sa verific dar asta ar insemna sa pierd lichid de frana ceea ce la mine era peste nivelul maxim.

Nu exclud posibilitatea si am sa verific daca am pierderi de lichid pe la roti sau pe la master cylinder aflat ĂŽn fata la brake booster.

Multumesc pentru info, revin cu detalii.

Edited by MaxyOne
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor posesorilor de BMW. Sunt nou pe acest forum si nou intrat in posesia unui BMW 320d 163CP E90.Problema pe care vreau sa v-o impartasesc,nu am gasit-o pe-aici si as ruga un moderator sa ma corecteze si-mi cer scuze.

Sa revin. Am inlocuit motorul(au luat apa 2 pistoane =biela indoita si arbore stramb),am schimbat si ambreiajul(nou ,fara volanta ,LUK) toate bune ,pornit ,mers excelent.Hai sa plec de pe loc!Nimic!

Nicio treapta,nu intra in viteze.Am zis sa-i fac o aerisire ....pe unde??...am gasit ceva pe la cutie un pistonas care actioneaza parghia cu rulmentul.Bun.Nimic nici acum dupa aerisire.Nu stiu daca aerisirea ambreiajului se face la fel ca la frane....

Acum sa va zic si partea cu montajul ambreiajului.Placa de presiune avea un fel de saiba cu gaura de imbus...de 15 cred...pe hartia de montaj scria in engleza sa nu se scoata decat dupa montaj!Eu am scos-o inainte, binenteles la sfatul unui mecanic "scoate-o ma ca n-are nimic".Acum va intreb daca acea placa de presiune este dereglata,debraiata la maxim...asa am auzit.

N-am avut priza de centrat discul,de-asta am scos tabla aia.Sunt sigur ca am facut o prostie dar nu stiu ce sa mai fac ,cum sa repar daca se mai poate repara ceva cu ambreiajul asta.

Exista cumva vreo tehnica de montaj ambreiaj?Tin sa precizez ca am scos de tot cilindrul receptor, de pe cutie ,pentru ca cineva mi-a zis ca i-a sarit tija si d-aia nu debraiaza.

Va rog din suflet sa-mi dati un sfat ca nu stiu ce sa mai fac.Multumesc anticipat si scuze pentru exprimare.Stima!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor posesorilor de BMW. Sunt nou pe acest forum si nou intrat in posesia unui BMW 320d 163CP E90.Problema pe care vreau sa v-o impartasesc,nu am gasit-o pe-aici si as ruga un moderator sa ma corecteze si-mi cer scuze.

Sa revin. Am inlocuit motorul(au luat apa 2 pistoane =biela indoita si arbore stramb),am schimbat si ambreiajul(nou ,fara volanta ,LUK) toate bune ,pornit ,mers excelent.Hai sa plec de pe loc!Nimic!

Nicio treapta,nu intra in viteze.Am zis sa-i fac o aerisire ....pe unde??...am gasit ceva pe la cutie un pistonas care actioneaza parghia cu rulmentul.Bun.Nimic nici acum dupa aerisire.Nu stiu daca aerisirea ambreiajului se face la fel ca la frane....

Acum sa va zic si partea cu montajul ambreiajului.Placa de presiune avea un fel de saiba cu gaura de imbus...de 15 cred...pe hartia de montaj scria in engleza sa nu se scoata decat dupa montaj!Eu am scos-o inainte, binenteles la sfatul unui mecanic "scoate-o ma ca n-are nimic".Acum va intreb daca acea placa de presiune este dereglata,debraiata la maxim...asa am auzit.

N-am avut priza de centrat discul,de-asta am scos tabla aia.Sunt sigur ca am facut o prostie dar nu stiu ce sa mai fac ,cum sa repar daca se mai poate repara ceva cu ambreiajul asta.

Exista cumva vreo tehnica de montaj ambreiaj?Tin sa precizez ca am scos de tot cilindrul receptor, de pe cutie ,pentru ca cineva mi-a zis ca i-a sarit tija si d-aia nu debraiaza.

Va rog din suflet sa-mi dati un sfat ca nu stiu ce sa mai fac.Multumesc anticipat si scuze pentru exprimare.Stima!

 

pe bune... ai intrat cu bocancii plini de noroi in topicul omului !!!

ce legatura are problema ta cu topicul asta ???

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

petreop, lasa-l ca abia a intrat pe forum cu primul lui mesaj..

 

@Damadul80, uita-te in pagina asta si vezi ca scrie in partea dreapta-sus, start a new topic. Incerca sa localizezi problema ta dupa modelul masinii, adica intra la Seria 3, si scrie/deschide acolo un topic nou.

Poti sa faci copy-paste la ce ai scris mai sus intr-un nou topic.

 

Ideea este oricum ca mecanicul care ti-a zis sa scoti clema aia cu trei picioare de pe placa ambreiaj e un mare idiot! Acum trebuie sa resetezi placa de presiune iar fara o scula dedicata e aproape imposibil sa pui placa cu clema aceea inapoi si implicit placa de presiune pe volant.

Trebuie demontat tot pana la discul ambreiaj.

Exista o scula dedicata pentru centrat discul ambreiaj in prealabil strangerii placii pe volant, si numai dupa asta se poate SCOATE ACEEA CLEMA cu trei picioare la 120 grade..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

petreop, lasa-l ca abia a intrat pe forum cu primul lui mesaj..

 

@Damadul80, uita-te in pagina asta si vezi ca scrie in partea dreapta-sus, start a new topic. Incerca sa localizezi problema ta dupa modelul masinii, adica intra la Seria 3, si scrie/deschide acolo un topic nou.

Poti sa faci copy-paste la ce ai scris mai sus intr-un nou topic.

 

Ideea este oricum ca mecanicul care ti-a zis sa scoti clema aia cu trei picioare de pe placa ambreiaj e un mare idiot! Acum trebuie sa resetezi placa de presiune iar fara o scula dedicata e aproape imposibil sa pui placa cu clema aceea inapoi si implicit placa de presiune pe volant.

Trebuie demontat tot pana la discul ambreiaj.

Exista o scula dedicata pentru centrat discul ambreiaj in prealabil strangerii placii pe volant, si numai dupa asta se poate SCOATE ACEEA CLEMA cu trei picioare la 120 grade..

Multumesc si-mi cer scuze celor pe care i-am deranjat cu noroiul de pe cizme. Multumesc inca odata pentru raspuns ! Stima !

Link to comment
Share on other sites

Totusi, nu a avut nimeni problema mea?

Ce software imi trebuie sa resetez sistemul de franare, INPA?

Nu am cunostinte necesare sa fac resetarea, dar macar sa am habar ce imi trebuie cand caut pe cineva care sa ma ajute.

Ma gandesc ca arcurile din brake booster s-au dus...nu inteleg cum, dar cine stie.

Vreau sa ma pregatesc moral pentru ce ma asteapta daca trebuie schimbat.

Dealer nici nu incape vorba, mi-au cerut ĂŽn jur de 120 de lire plus TVA (20%) pe ora de diagnoza. Dupa care pretul pieselor plus inca 120 plus TVA pentru fiecare ora de manopera.

 

A scos careva brake boksterul fara sa goleasca sistemul de franare?

Link to comment
Share on other sites

 

 

A scos careva brake boksterul fara sa goleasca sistemul de franare?

Parerea mea e ca te gandesti prea departe.

Sigur solutia este simpla.

(Eu am avut fire rupte in cablul senzorului de frana si aveam eroare care spunea ca si-a pierdut calibrarea grosimilor placutelor de frana din fata. Eroarea principala fiind avertizare in bord de DTC..

S-a sters de la sine dupa ce am schimbat senzorul cu altul nou!)

 

Probabil trebuie sa dai toata pompa jos sa desfaci in siguranta tulumba:

https://www.yourmechanic.com/article/how-to-replace-a-vacuum-brake-booster-by-john-hege

 

Iar golirea si reumplerea sistemului nu e mare filosofie. Trebuie sa ai permanent lichid de frana in rezervor cand "faci" pedala si slabesti vreum aerisitor..

 

In doi se face cel mai usor.

Link to comment
Share on other sites

 

Totusi, am observat ca daca trag frana de mana, nu îmi apare nimic in bord.

 

Frana de mana este avertizata printr-un comutator la care ajung doua fire.. (nu am avut nicicand probleme cu acel lucru sa stiu precis..) comutatorul e langa maneta. vezi starea lor, a prizei si comutatorului.. probabil e ceva simplu. (Ar fi bine sa fie avertizata frana in bord, altfel nu vei sti cand e trasa maneta. ..Chiar si trasa putin, atingand discul va incalzi excesiv discul.)

 

Frana de mana nu foloseste lichid de frana si nu este parte a sistemului de franare cu, care ai deschis topicul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Stiu, multumesc. Frana de mana e pe saboti si este actionata prin cablu exact ca la e46.

Am mentionat-o pentru ca pare sa fie o alta problema care mi-a sarit in ochi zilele trecute si care pare sa fi aparut o data cu problema primara insa nu vad cum ar putea....

Brake boosterul peste tot unde am citit, cand este defect, frana nu mai actioneaza sau pedala este foarte tare. La mine este exact invers. Franeaza corect, ba chiar mai bine cĂŁ inainte, iar pedala este foarte moale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • Romulus changed the title to Pedala frană nu revine după acționare E90

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.