Jump to content

Vibrație volan la frânare


Recommended Posts

DupĂŁ cum zice și titlul problema e ca vibreazĂŁ volanul atunci când franez. Vreau sa menționez ca am schimbat discurile de frânĂŁ model ATE plĂŁcute noi, am pus cauciucuri noi, echilibrat la un service renumit. Am aceeași problema. Orice sfat este binevenit.
Link to comment
Share on other sites

1) Ce model de BMW ai?

2) Vibratia a aparut imediat dupa ce ai schimbat placutele de frana, la scurt timp (max. 500 km), sau la ceva mai mult timp dupa? Vibra si inainte de inlocuirea placutelor (chiar daca mai putin)?

3) Vibreaza la orice viteza de deplasare, sau doar intre anumite viteze? Care sunt acelea?

4) Imediat dupa ce ai montat placutele, le-ai rodat (printr-o serie de franari succesive)?

5) Ai inlocuit relativ recent (mai curand de 20.000 km) elemente de suspensie, in special brate fata?

6) Vibratia se simte in pedala de frana?

Link to comment
Share on other sites

1) Scuze am uitat sa precizez modelul. Este vorba de un e46 320d din 2004.2) Vibratia a aparut inainte de schimbarea placutelor si a discurilor de frana fata. Acesta a fost motivul pentru care am ales sa le inlocuiesc, dar fara niciun rezultat.3) Vibreaza la orice viteza de deplasare atunci cand franez dar se simte mai tare la viteza mica 50 Km/h. 4 ) Da le-am rodat, au ceva km5) Nu am inlocuit dar asta este intentia mea de a schimba bratele semibieletele si capetele de bara. Doar ca mi-e frica sa nu fac investitie si sa nu am niciun rezultat6)Da se simte putin si in pedala de frana dar nu-mi dau seama daca e transmisa din volan.

Ca o descriere a vibratiei este ca atunci cand apas pedala de frana volanul se misca stanga dreapta foarte repede in functie de viteza pe care o am la franare.

Edited by myhayx
Link to comment
Share on other sites

Din cele de mai sus trag concluzia ca vibratia este cauzata de unul sau mai multe elemente de suspensie uzate (pivoti, bucse).

Se pare ca de ce iti era frica nu ai scapat.

 

Inainte de a decide sa inlocuiesti elemente de suspensie, verifica prinderile casetei de directie de subframe (sa nu fie slabite), precum si starea franelor spate.

Este foarte putin probabil ca aceste elemente sa creeze vibratia respectiva, dar nu te costa nimic - in afara de putin timp - sa le verifici.

De asemenea, iti recomand sa aloci ceva timp pentru a cauta si pe alte forumuri topic-uri despre aceasta problema si modul in care a fost rezolvata. E46 este un model foarte popular si cu siguranta cineva s-a lovit deja de aceasta situatie.

 

Fii bucuros ca nu ai E34, E28 sau E32. Aceste modele au fost extrem de pretentioase in ceea ce priveste starea articulatiilor suspensiei si vibrau la cel mai mic semn de uzura; in unele cazuri era necesara schimbarea bratelor de suspensie si dupa numai 40.000 Km.

Link to comment
Share on other sites

DupĂŁ cum zice și titlul problema e ca vibreazĂŁ volanul atunci când franez. Vreau sa menționez ca am schimbat discurile de frânĂŁ model ATE plĂŁcute noi, am pus cauciucuri noi, echilibrat la un service renumit.

ATE este o marca de placute de evitat.

Foarte multi zic asta pe acest forum.

 

Incearca Pagid, Ferod, poate chiar Textar.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa ne explici si noua, eventual sa ne arati niste poze cu acele fisuri in discurile de frana? Eu nu cred ca exista absolut nicio firma de discuri la care sa se intample asa ceva in 500km. Din ce a explicat el mai sus problema nu a disparut pentru niciun moment, deci problema e din alta parte.

Ar trebui sa mergi sa faci o constatare in service, nu mai schimba piese la intamplare.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ATE este o marca de placute de evitat.

Foarte multi zic asta pe acest forum.

 

Incearca Pagid, Ferod, poate chiar Textar.

 

Discurile sunt ATE. Plăcuțele sunt Textar.

 

Apropo de verificarea în service... În service am schimbat discurile și plăcuțele la recomandarea celor de acolo. Am zis sa nu ma bag eu ca e vorba de direcție și poate nu fac ceva cum trebuie etc. Nu am mentionat ca nu am vrut sa ma mai plâng de lucrul de necalitate executat în service-uri ca poate mai sunt și oameni pricepuți care au service lucrează foarte bine și nu vreau să-i bag în aceeași oala dar eu în service nu mai pun piciorul. Numai tepe mi-am luat. As putea sa enumăr pe o pagina întreagă dar sa rămânem totuși la subiect.

Am mai găsit discuții pe forum cu problema pe care o dețin și am văzut ca se pot verifica cu un ceas comparator, am unul pe acasă asa ca mai întâi o sa verific planeitatea discurilor, o sa verific prinderea casetei de direcție frânele spate asa cum mi-a recomandat colegul "FiveThreeFive" și dacă toate astea sunt în regula o sa schimb toate articulațiile de pe fata, brate bielete, semibielete, capete de bara.

Mulțumesc pentru sfaturi.

Edited by myhayx
Link to comment
Share on other sites

Este foarte posibil sa fie din cauza anvelopelor cu toate ca au fost echilibrate , daca o anvelopa este putin deformata pe banda de rulare este posibil sa tremure la franare pentru ca in acel moment se pune presiune pe ea , eu iti recomand sa schimbi rotile de pe fata pe spate

 

Incearca ... nu ai nimic de pierdut ... poate decat 10-20 lei cat dai la vulcanizare ... la mine a functionat la cativa clienti

 

O roata poate sa dea zero grame pe aparat chiar daca este deformata putin anvelopa sau janta :thumbsup:

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Poti sa ne explici si noua, eventual sa ne arati niste poze cu acele fisuri in discurile de frana? Eu nu cred ca exista absolut nicio firma de discuri la care sa se intample asa ceva in 500km. Din ce a explicat el mai sus problema nu a disparut pentru niciun moment, deci problema e din alta parte.

Ar trebui sa mergi sa faci o constatare in service, nu mai schimba piese la intamplare.

 

Masina e la taica'miu acum. Chiar o sa il rog sa faca niste poze sa le vedeti. Sunt mai pronuntate pe partea din interior

Link to comment
Share on other sites

Una din posibilele rezolvari ar fi schimbarea capetelor de bara si a bratelor.

Asta ar insemna sa fie uzate foarte rau!

Vorbesc din experienta, am schimbat vineri bratele(basculele) si acum o luna bieletele si capetele de bara.

Uzura f mare aveau pivotii care se prind pe fuzeta, cei de pe punte nu aveau.

Asa am scapat de vibratiile pe franare.

E posibil sa fie si la tine la fel.Discurile erau ATE si placutele la fel.

Ca sa iti poti da seama daca bratele/capetele de bara sunt muci, daca pui frana la viteza mica sau f mica, practic ciupesti frana scurt si face clanc, atunci schimba-le!

Se schimba usor, la mine a durat 3 ore 😊

Link to comment
Share on other sites

Salut,

daca vibratia ar fi din cauza articualtiilor,bratelor sau capete de bara, aceasta nu ar trebui sa se simta si in mers?se simte doar la franare?

 

Nu neaparat. Am avut si eu vibratii la franare si dupa ce am schimbat bratele a disparut vibratia. Pivotii aveau joc foarte mare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.