Jump to content

Prea mult xdrive


Bala

Recommended Posts

Doresc sa cumpar o masina pt sotie si ma uitam la masinile disponibile in stoc la dealeri fie noi, fie sh dar cu cutie automata. Nu am o masina preferata pana acum asa ca m-am uitat la multe.

 

Nu inteleg un aspect: de ce peste 90% sunt xdrive? evident nu ma refer la X5 etc ci la seria 3,4,5.

 

As merge pe un seria 3, 328i de ex dar nu doresc sa port dupa mine acel xdrive. Mi se pare risipa de energie.

 

Sotia chiar merge calm, e incepatoare deci xdrive si demaraj chiar nu ma intereseaza. Iar pe zapada masina probabil ca nu va ajunge in urmatorii ani.

 

de ce sunt mai toate cu xdrive ? Mi se pare o optiune cumva bagata pe gat. Cu forta :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Cred ca sunt mai multi factori:

 

 

-producatorii au popularizat foarte bine tractiunea integrala, ca si un element de siguranta, ceea ce a facut ca oamenii sa cumpere masini avand aceasta optiune tot mai mult (ceea ce aduce profit mai mare producatorului)

 

-vanzatorii de masini noi, ca sa obtina marje mai bune, vor vinde masina mai scumpa, dotata, deci vor avea tot interesul sa convinga clientul sa cumpere asa ceva; clientul, de asemenea, se simte mai bine cand cumpara un xdrive, si dpdv prestigiu, si dpdv al valorii de revanzare

 

-exista mitul printre "raceri" conform caruia tractiunea integrala le va aduce un plus "de ceva" in situatiile limita din trafic; de fapt, cred ca foarte putini ajung cu masina in situatiile in care chiar ar avea nevoie de acel plus, si oricum deja faptul ca ajung in aceste situatii deja tine de atitudine imprudenta, nu de conditii normale de trafic

 

-este la moda, da mai bine un X drive, quattro, 4 matic......

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu unul am cautat xdrive pe F10 pentru ca la 300 de cai am cosiderat ca ar fi un nice to have, chiar daca probabil nu o sa ajung in situatia in care sa am nevoie de el.

 

Alta chestie ar fi ca la mine pe strada in sector 4 NU dezapezesc.. ajungand zapada pana la praguri.. Am ramas cu 320d'ul de cateva ori pe acolo..

Link to comment
Share on other sites

Da, numai ca eu ma refer si la ce se vinde sh de catre reprezentante azi.

 

Hai ca in 2018 pui in showroom modelul nou cu xdrive (desi ar putea si fara xdrive) dar sh-ul din 2015 e tot xdrive!

 

E ca si cum trendul de azi impune restrictii si la sh-ul de acum 2-3 ani.

Link to comment
Share on other sites

Dealerul are interesul sa aibă în oferta ceea ce se cauta preponderent. Asa cum spui tu de non-xdrive azi, asa pot spune și eu de motoare pe benzina înainte de dieselgate. Nu găseai niciunde pentru testdrive. Toate mașinile din parcuri erau diesel, inclusiv SH. Edited by CatalinP
Link to comment
Share on other sites

de ce sunt mai toate cu xdrive ? Mi se pare o optiune cumva bagata pe gat. Cu forta :unsure:

 

Tractiunea spate este inca cu "bad fame" la noi.

Xdrive, ca si 4Matic/quattro sint sfinte in Romania. Tractiune sigura in orice anotimp si conditii de drum. Cica.

 

Am condus ani de zile Z4 cu cauciucuri de iarna si nu am ramas niciodata in drum. Am condus 640d (630Nm!) in furtuna de zapada si dupa, si merge fara probleme.

Totul tine de piciorul drept. Ok, era un coleg care avea iesirea din garaj cam la 45° si iarna cand ii ingheta aleea aia facea cascadorii cu E85-ul coupe pina iesea.

 

Azi a plouat, eram la semafor si la verde, dupa 10m, am apasat "pedala happy" peste cei 1cm regulamentari si desi in bord nu s-a aprins nimic, in spate am simtit cum "dardaie" (patinau rotile), dar a fost exact ce stiam ca o sa se intample. A fost o ghidusie, nu aveam nevoie sa accelerez mai repede, dar vroiam sa vad cam de pe unde rupe aderenta in spate, pe ud. Fara masini in jur si bulevard de 3 benzi pe sens, deci cu loc sa o prind daca o lua de spate la vale.

 

Autostrada A3 linga Frankfurt (acolo unde pe uscat are 4-5 benzi pe sens.). 640d cu cauciucuri de iarna Pirelli, pe 18 (245 parca erau). Pe linga duba in stanga se vede inca "o banda". Aia am luat-o eu mai tarziu, cu 140-160 km/h (200 in unele locuri). Cu emotii in unele locuri, dar a mers.

LWGYJiJ.jpg

 

xDrive si benzina sunt specii rare de multa vreme.

 

Cauta prin germania SH benzina de prin 2013 si compara cu ce gasesti diesel. Si xDrive la fel. Cifrele sunt vechi nu ai fost tu atent.

 

:thumbsup:

 

Piata e cam 80-90% masini iesite din leasing pe firma, mai ales in segmentul Seria 3/5. Si ce "cumpara" managerul de flota? Diesel si combi, cat cuprinde (acum au inceput sa adauge si benzina, dar sint inca la inceput). Si automata, xenon, etc. Mai ales ca au angajati care conduc pina la 50.000km/an cu ele.

Am avut un coleg care avea traditionalul seria 5 negru combi "de firma", dar era manual si benzina (520i). Asa l-a vrut el, dar a trebuit sa insiste un pic sa ii aprobe configuratia (se uita si la valoarea reziduala, care e si in functie de motor si optiuni, caroserie, etc).

 

Prin 2016 valoarea reziduala la VW Bus era asa de buna si rata de leasing f atragatoare. Toti managerii umblau cu VW Bus, "normal" sau "camping". Era unul de 1,60m, muream de ras cand il vedeam cum se catara la volan. Acum au revenit la Seria 5 break.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Autostrada A3 linga Frankfurt (acolo unde pe uscat are 4-5 benzi pe sens.). 640d cu cauciucuri de iarna Pirelli, pe 18 (245 parca erau). Pe linga duba in stanga se vede inca "o banda". Aia am luat-o eu mai tarziu, cu 140-160 km/h (200 in unele locuri). Cu emotii in unele locuri, dar a mers.

LWGYJiJ.jpg

 

 

Pare ca este acoperita cu un strat de vreo 10 cm de zapada, nu mi se pare chiar o decizie inteleapta :) Emotiile le-ai avut tu sau ceilalti participanti la trafic?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Pana acum ne-am descurcat bine si fara xdrive, chiar si iarna. BMW are destula istorie in spate doar cu tractiune spate, nu conta ca era iarna/vara, lumea tot se descurca. Mai ales ca acum au evoluat si anvelopele, asa ca daca te pregatesti cu anvelope bune de iarna nu ai probleme.

 

PS: Eu sunt singurul care asteapta cu nerabdare zapada? Deja am pregatit setul de iarna frantics.gif

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am o saptamana-doua de cand ma gandesc mai mult la iarna, am cautat si videoclipuri cu bmw-uri pe timpul iernii...

Am colegi care au tractiune fata, si cand le arat un videoclip cu bmw-uri iarna, cand se misca putin fundu masinii asa frumos... si le mai zic ce frumos e atunci, se uita la mine lung si ma cred nebun :|

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pare ca este acoperita cu un strat de vreo 10 cm de zapada, nu mi se pare chiar o decizie inteleapta :) Emotiile le-ai avut tu sau ceilalti participanti la trafic?

 

15-20cm chiar pe alocuri. Emotiile erau la mine, unele curbe le lua dupa un pic de gandire, impingea usor de fata. Nimic serios.

 

Am mai intalnit o situatie de astea pe linga Viena. 2 benzi, coloana pe prima banda ca era curatata, cam 5-10cm de zapada pe a doua. Nimeni pe ea. Intru pe 2, dupa vreo 3km ajung la capul coloanei...un plug mergea cu 30-40km/h si restul masinilor dupa el.

 

Parca le este frica sa atinga zapada. Noua in Romania "d'antan" nu ne curata drumul nimeni, cel mult daca depasea juma de metru zapada. Si bagai cu Dacia cu cauciucuri normale.

Link to comment
Share on other sites

15-20cm chiar pe alocuri. Emotiile erau la mine, unele curbe le lua dupa un pic de gandire, impingea usor de fata. Nimic serios.

 

Am mai intalnit o situatie de astea pe linga Viena. 2 benzi, coloana pe prima banda ca era curatata, cam 5-10cm de zapada pe a doua. Nimeni pe ea. Intru pe 2, dupa vreo 3km ajung la capul coloanei...un plug mergea cu 30-40km/h si restul masinilor dupa el.

 

Parca le este frica sa atinga zapada. Noua in Romania "d'antan" nu ne curata drumul nimeni, cel mult daca depasea juma de metru zapada. Si bagai cu Dacia cu cauciucuri normale.

 

Sa vezi ce fun e cand e gheata sub zapada aia si iti danseaza masina meneaito :))

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pe gheata doar cu senila nu dansezi...

Si eu am alunecat pe gheata tip sanie, dar am lasat-o calm sa se duca, nu am lovit nimic si gata.

Tot in ziua aia, seara, am vazut un passat cu roata sarita. A alunecat, s-a panicat si a lovit peretele de parcare de ~30cm din dreapta si a patit-o omu. Tin minte ca era si ger afara(undeva -15 sau mai frig, noapte).

Edited by Moraru Stefan
Link to comment
Share on other sites

Sa vezi ce fun e cand e gheata sub zapada aia si iti danseaza masina meneaito :))

 

Depinde :cool:

E de preferat sa ai zapada peste gheata, decit gheata "goala".

 

Totul se reduce la cat de bland conduci masina aia si cat de lento invarti covrigul. Am vazut soferi rupand volanul intr-o maniera in care eu pe uscat vara nu ma incumet sa o fac. Si apoi se mira ca "s-a dus de spate, da-o dreq de tractiune".

Link to comment
Share on other sites

Eu inteleg avantajele xdrive dar masina respeciva nefiind destinata mersului pe zapada, e o optiune in plus care doar consuma energie aiurea. E ca si cum as pune si troliu la ea.

 

Hai ca sh la f-uri ai mari sanse sa gasesti non xdrive, dar deja la g-uri este din ce in ce mai greu. Mai toate sunt xdrive, si daca mai cauti si un 3.0d deja sansele sunt 0....

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Asa este romanul fudul ,vrea X-drive care in practica este total inutil.Zapada pe jos avem cateva zile pe an,si atunci poti sa mergi linistit si cu tractiune spate.Dar [...] "Daca nu este x-drive si nu are trapa nu este masina" Edited by Romulus
avertisment limbaj
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.