Jump to content

Baie Ulei Etansare (scurgeri ulei) Bmw 520d E60


Recommended Posts

Salutare!

 

Am o problema cu masina personala, E60 520d N47, dupa cum stiti unii din voi am inlocuit motorul acum un an de zile, am pus garnitura OE + mastic la baie, cam in aceasta perioada am mai completat cu 500 ml ulei (vreo 8.000 km ) pentru ca aveam scurgeri la baie, nu stiam sigur daca sunt de la baie, simering arbore, capac distributie, asa ca pe 20 august (acum o luna) am bagat masina sa o demontez sa vad pe unde pierde ulei, am constatat ca doar pe la baia de ulei am pierderi. Am comandat garnitura de data asta pe Elring + un mastic foarte bun de il folosim noi la motoare, etanseaza foarte bine, e foarte puternic. Ieri am completat cu 200 ml de ulei in fix o luna de cand am reetansat baia. Acum curge mai mult ulei si in principiu curge prin aceleasi locuri prin care curgea si inainte.

 

Ce idei si pareri imi dati? Ce credeti ca ar putea sa fie? Baia cu blocul motor au fost personal curatate de mine si cu smirghel pana la luciul metalic, nu mai era nici-o impuritate.

 

O sa o desfac din nou in 2 saptamani, cam asa si sa iau alta garnitura + mastic, o sa pun alt mastic, dar imi e frica ca si a 3-a oara o sa de-a ulei si e munca de chinez batran sa schimbi garnitura la baie.

Link to comment
Share on other sites

Verifica foarte bine sa nu fie ciupita baia sau chiar blocul la imbinare. De asemenea, vezi sa nu iei cumva alta garnitura.. eu stiu, piesa ENDED sau alte rahaturi.

 

Vezi si suruburile sa fie bune si sa fie stranse la torque corespunzator.

Din cate stiu te pricepi cat de cat la ele asa ca nu hate daca ai facut deja.

 

Ca si ultima intrebare, de ce pui si garnitura si mastic? Nu am auzit niciodata personal sa fie puse ambele.

Link to comment
Share on other sites

In ce zona iti curge? Am avut problema asta dupa ce cei de la s. team mi-au pus o garnitura ciupita la schimbul distributiei si imi facea fleasca electromotorul.

Pune garnitura OE si fara mastic, ii pui doar in colturi ca sa iti stea fixata, ca e durere mare s-o schimbi cu motorul pe masina...motor suspendat, punte lasata, desfacut coloana volan, etc.

Edited by anormal
Link to comment
Share on other sites

Tocmai, am zis pentru siguranta 110% sa etanseze, am zis sa le pun pe ambele, decat sa imi para rau ca am pus doar garnitura la baie si dupa sa piarda ulei am zis sa le pun pe ambele...dar deja e exagerat.

Nu e ciupita, doar ne-am uitat si acum o luna, curge prin vreo 4 locuri , nu doar printr-un loc. Suruburile au fost noi cand am schimbat motorul acum un an de zile, de strans au fost stranse.

 

O sa ma uit de alt mastic...nu stiu ce sa mai fac.

 

 

anormal, o sa iau garnitura OE din nou de data asta, o sa iau acest loctite 83190404517 cu care se lipeste capacul de distributie (cu care l-am si lipit) si o sa pun foarte putin , doar o pelicula subtire.

 

Pai cu motorul pe masina am schimbat-o, dar am dat cardan,cutie si am ridicat motorul din suporti cam o palma sa reusim sa scoatem baia.

Imi curge in zona cutiei de viteze unde se imbina cu baia stanga+dreapta (in ambele parti), exact langa colt gen ca inainte, de aia credeam ca o fi simeringul la arbore sau capacul de distributie, ne gandeam ca vine ulei dintre cutie si motor insa acolo e complet uscat.Pierderea este pe o suprafata destul de mare, 6-8 cm pe fiecare parte, alternatorul si baia sub erau plini de ulei. Parca ar da si in partea din fata a baii langa fulie insa cel mai mult e in spate, se vede efectiv pierderea de ulei cum este intre mastic si baie.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am uitat complet de acest topic, pe la finalul lui octombrie am dat iarasi totul jos, am luat garnitura pe OE, am luat loctite negru pe OE pe cod OE, de care se pune la capacul de distributie (foarte bun), am curatat bine tot, am pus foarte putin mastic pe garnitura cat sa stea lipita, totul a fost ok 1-2 saptamani, dupa ce am dat scutul jos, am gasit iarasi ulei, nu am vazut sa curga de la baie, ci de la galeria de admisie.

 

Am luat din nou garniturile la galeria de admisie toate, clapeta, tot. In 60 minute am demontat-curatat-montat, imi curgea ulei pe la surubul care l-am pus in locul tijei de actionare a clapetelor, de data aceasta am pus si loctite negru de care am pus si la baie si imi curgea mult ulei si pe la teava aia de inox-aluminiu ce intra in galeria de admisie, am pus si acolo destul loctite, nu mai da gram de ulei pe niciunde la galerie.

 

Acum o saptamana am desfacut din nou scutul la masina deoarece am vazut pe idrive nivelul putin scazut, desi completasem la maxim, iarasi plin de ulei sub baie.

 

De data aceasta, sincer cu lanterna nu am vazut niciunde ca ar curge pe langa baia de ulei. Cred ca acum curge pe la senzorul de la baia de ulei (cel prins cu 3 suruburi) si pe la busonul de drenare, desi am luat surub nou pe OE, iar la senzor am pus garnitura noua pe OE unde am pus mult mastic si pe interior (in baie) pentru siguranta, s-ar vedea o urma mica de prelingere de ulei cumva de sus dintr-o parte ca si cum ar da iarasi pe la baie, insa nu sunt sigur pentru ca era cam uscata, iar sub baie era plin de ulei, am curatat si am zis ca o sa ma uit din nou, insa 90% curge si pe la senzor, poate si pe la surubul de la baie. Am zis ca mai stau 1-2 luni si o sa schimb si uleiul, ma uit atunci la senzor sa vad cum sa-l lipesc mai bine.

 

E rau ca tot uleiul se duce jos si nu-ti dai seama exact de unde curge, mai ales ca se mai si imprastie peste tot de la curenti, habar n-am..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

De vreo cateva saptamani am gasit urme de ulei sub masina.

Am dat scutul jos, si se prelinge ulei din zona electromotor (mai exact curge ulei din el). Mai mult ca sigur este de la garnitura de la baia de la ulei.

Ca sa spun drept, cateodata masina nu a pornit din prima, electromotorul doar bazaia. Poate din cauza ca uleiul se prelinge prin el ma gandesc.

Precizez ca in ultimii 2 ani, masina a rulat cam 15000km fara nici un fel de probleme, fara pete si pierderi de ulei.

Motorul a fost dat jos in urma cu 2 ani pentru a schimba distributia. Insa totul a functionat perfect in acesti de 2 ani.

Deodata scurgeri ulei.

 

Ce poate fi? Nici nu vreau sa ma gandesc la o schimbare de garnitura la baia de ulei.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Când se strange ulei la Electromotor poate sa fie din urmãtoarele :

 

-garnitura baie ulei

 

-garnitura corp filtru ulei (termoflot) se vede foarte greu cu lanterna, mi a luat aproape 1 an si ceva sa mi dau seama ca imi curge pe acolo deoarece nu se vede, completam cam 1L de ulei la 3 luni, de la 0 consum de la schimb la schimb. Am scris mai sus, credeam ca imi curge tot pe la baie sau altceva ĂŽnsĂŁ de aici era problema. Am rezolvat in Timisoara, nu mai consuma ulei deloc.

 

-garnitura arbore

 

-garnitura capac (ĂŽnsĂŁ eu zic mai rar)

 

-Garnituri admisie ( mai exact pe la țeava aia de aluminiu)

 

Dute la un mecanic care lucreazĂŁ la Bmw uri mai mult si o sa vada exact pe unde ĂŽți curge, eu zic ca e garnitura la termoflot, e problema cunoscuta la ele.

 

Recent am vĂŁzut ca imi curgea ulei pe la un șurub care strange patina de sus de la distribuție, efectiv prin el deși era strâns, exact in spatele motorului sus, am curĂŁțat bine si am pus efectiv mastic peste șurub deoarece este in interior cumva, am astupat Locașul respectiv cu mastic si vad ca nu mai curge, era prea multĂŁ munca sa rezolv cum ar fi trebuit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut la N47 scrugere de ulei, destul de abundenta. Am ''auto diagnosticat'' si am comandat garniturile de la termoflot, vreo 200 lei pe original. Bineinteles ca scurgerea provenea de la joja de ulei, are un oring de 2lei la propriu (OE), ce era rupt.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai rar.. ĂŽnsĂŁ se poate si acolo. Mai e o chestie la termoflot, fiind plastic cu aluminiu ce lucreazĂŁ in timp e posibil sa schimbi garniturile degeaba, au fost cazuri când a trebuit un nou termoflot sau ceva mastic pus cu atenție, am citit pe forumurile din afara si inclusiv cele 2 tuburi mici de aluminiu care sunt la interior, schimbate.
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si la termoflot daca tot erau cumparate, fara scurgeri pana acum, 40-50k km mai tarziu. In timp ce lucra mecanicul tin minte ca a venit cineva cu un e90 LCI si intreba: '' tot de la joja curge si la asta?'' Deci nu este neaparat rar dar cum N47 sunt cam la fel de multe ca 1.5 DCI apar tot felul de cazuri :))
Link to comment
Share on other sites

Am sa verific in urmatoarele zile. Nu vreau sa ma gandesc la garnitura baii de ulei.

Sincer se afla in cel mai nasol loc accesibil, iar forma baii de ulei este si mai ciudata, demontarea ei fiind super nasoala.

 

Precizez ca eu am dat motorul jos si am schimbat distributia + preventiv (cuzinetii de palier) aveau usoare urme de uzura, astea toate in garaj - (demontare+schimb+remontat=3 zile)

Garnitura baii de ulei a fost noua, garnitura termoflotului este cea veche insa.

Inca ceva: cand am dat scutul jos sa verific, un surub de la baia de ulei era cazut in scut, acel surub se afla exact in marginea electomotorului. L-am strans insa nu am rezolvat problema pentru ca inca pica. Nu stiu cum a cazut acel surub, pentru ca sincer am verificat de 2 ori la montare :D

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Poate s a rupt filetul.

 

Baia de ulei se da jos cu demontarea cutiei si ridicarea motorului cam o palma cu macaraua fĂŁrĂŁ sa mai demontezi altceva, ĂŽnsĂŁ pentru asta ĂŽți trebuie un elevator ca si mașina sa fie ridicatĂŁ puțin de la sol.

 

Cum am zis si la ĂŽnceputul topicului si in ultimul post dupĂŁ ce am demontat de 3 ori baia de ulei doar pentru acest motiv am rezolvat ĂŽnsĂŁ dupĂŁ curgea de la termoflot si eu credeam ca tot de la baie este.

 

Am pus garnitura OE, am pus garnitura elring, am pus mult mastic, nu am pus mastic deloc, am pus puțin mastic.

Teoretic nu trebuie pus mastic deloc, iar daca totuși vreți sa puneți trebuie avut grija ce mastic, daca este un mastic prost nu va face priza si nu se va lipi, efectiv va picĂŁ baia in cap când o desfaceți.

 

Recomand acel mastic loctite OE care se pune capacul distributiei, este genial. Trebuie pus foarte puțin, o strat foarte subtire, iar ĂŽnainte de toate astea trebuie curĂŁțata baia si blocul unde sta baia cu simt de rĂŁspundere, efectiv freci pana lucește si nu mai vezi niciun por, iar dupĂŁ curĂŁțat cu degradant ca sa facĂŁ priza masticul 100%.

Link to comment
Share on other sites

 

Baia de ulei se da jos cu demontarea cutiei si ridicarea motorului cam o palma cu macaraua fără sa mai demontezi altceva, însă pentru asta îți trebuie un elevator ca si mașina sa fie ridicată puțin de la sol.

 

 

Gresit! Nu trebuie data cutia jos pentru a demonta baia. Se desfac tampoanele motorului, se suspenda motorul cat permit anexele si se slabeste puntea si coloana de directie, astfel lasi puntea in jos pentru a putea scoate baia.

Am schimbat asa garnitura de la baie pe garantie. Dureaza maxim 2 ore cu spalat baia, puntea de ulei si bibileli d-astea.

Motorul se suspenda cu asa ceva, apoi ridici masina pe elevator si lucrezi in voie.

res-00210b37b7c81338790b43e11f143455-full.jpg

Edited by Alexandru'
Link to comment
Share on other sites

Da, noi nu am avut chestie din asta, pentru noi opțiunea spusa de mine ni s a pĂŁrut de toate cele 5-7 ori ( inclusiv când am avut motorul stricat) cea mai buna. Demontat tot si montat inapoi cam o ora jumĂŁtate maxim 2. (2-3 oameni, fiecare desfacea câte ceva).

 

Deci nu gresit, doar alta varianta :)

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Mai ai multe comentarii? Nu ĂŽți vine sa vomiți asa a aroganta si prostie?

 

Edit: vezi poate ĂŽți naște vreo “ vaca” angajata si trebuie sa te duci sa muncești tu in locul ei, ca oricum un N47 cu mana ta N ai desfĂŁcut nici sa schimbi o placuta, dar tu te bagi in seama la lucruri prea complicate pentru mintea ta odihnita. Oare știi sa desfaci vreo fata de usa mĂŁcar?

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai ai multe comentarii? Nu ĂŽți vine sa vomiți asa a aroganta si prostie?

 

Edit: vezi poate ĂŽți naște vreo “ vaca” angajata si trebuie sa te duci sa muncești tu in locul ei, ca oricum un N47 cu mana ta N ai desfĂŁcut nici sa schimbi o placuta, dar tu te bagi in seama la lucruri prea complicate pentru mintea ta odihnita. Oare știi sa desfaci vreo fata de usa mĂŁcar?

Cu cine te certi?

Link to comment
Share on other sites

Poate s a rupt filetul.

 

Baia de ulei se da jos cu demontarea cutiei si ridicarea motorului cam o palma cu macaraua fără sa mai demontezi altceva, însă pentru asta îți trebuie un elevator ca si mașina sa fie ridicată puțin de la sol.

 

Cum am zis si la începutul topicului si in ultimul post după ce am demontat de 3 ori baia de ulei doar pentru acest motiv am rezolvat însă după curgea de la termoflot si eu credeam ca tot de la baie este.

 

Am pus garnitura OE, am pus garnitura elring, am pus mult mastic, nu am pus mastic deloc, am pus puțin mastic.

Teoretic nu trebuie pus mastic deloc, iar daca totuși vreți sa puneți trebuie avut grija ce mastic, daca este un mastic prost nu va face priza si nu se va lipi, efectiv va pică baia in cap când o desfaceți.

 

Recomand acel mastic loctite OE care se pune capacul distributiei, este genial. Trebuie pus foarte puțin, o strat foarte subtire, iar înainte de toate astea trebuie curățata baia si blocul unde sta baia cu simt de răspundere, efectiv freci pana lucește si nu mai vezi niciun por, iar după curățat cu degradant ca sa facă priza masticul 100%.

 

Nu este rupt.

 

Inca nu am avut timp sa ma apuc de masina. Insa am facut cateva poze si doua filmulete.

 

Ce parere ai?

Ulei este prezent si pe senzorul de la baie.

 

post-92511-0-97409300-1590585142_thumb.jpg

post-92511-0-60338500-1590585147_thumb.jpg

post-92511-0-24529200-1590585251_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Șurubul acela este de la electromotor. Asa pierdere mare de ulei numai pe la corpul filtrului de ulei/termoflot poți sa ai. Înlocuiește garnitura și oring-urile și o sa fie ok.

 

Da, surubul cred ca prinde si electromotorul si baia in acelasi timp nu? Sincer nu imi mai aduc aminte.

 

Asa zic si eu si sper sa fie pe la termoflot. Astept sa am liber sa ma apuc de desfacut.

 

Dar cum ajunge uleiul sa se scurga in partea electromotorului daca el curge pe la termoflot?

 

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.