Jump to content

Rezerva pt F11 (F10)


Recommended Posts

Salutare,

 

Am achiziĂâşionat anul acesta un 520d Touring LCI din 2014. Anvelope RFT, 245/45 R18, aĂâ˘a am cumpĂŁrat-o. Nu am rezervĂŁ, nici kit de reparaĂâşie de vreun fel.

AĂ⢠vrea sĂŁ renunĂâşla RFT-uri, fiindcĂŁ drumurile din TimiĂâ˘oara ĂŽn general, apoi Ăâ˘i cele pânĂŁ ĂŽn faĂâşa casei (locuiesc ĂŽntr-o zonĂŁ ĂŽn relativĂŁ dezvoltare) *nu sunt* pt RFT-uri, poate in orice altĂŁ ĂâşarĂŁ ar fi ok. Sunt rigide, toate trepidaĂâşiile, Ăâ˘ocurile mai mari sau mai mici se transmit mult prea violent ĂŽn articulaĂâşii, direcĂâşie, telescoape, bucĂâ˘e etc.

Am cĂŁutat de forum, dar nu am gĂŁsit rĂŁspunsul. Am vorbit cu unii Ăâ˘i alĂâşii, iar rĂŁspunsurile sunt atât de diferite, ĂŽncât nu Ăâ˘tiu ce sĂŁ cred.

Echipamentul minim necesar e dar de tipurile de panĂŁ de cauciuc: 1) cuie Ăâ˘i alte chestii care fac o gaurĂŁ ĂŽn cauciuc (e ok kit de reparaĂâşie cu tub de spumĂŁ, rezerva de asemenea), 2) cauciucuri tĂŁiate (nu de vreun individ, cĂŁ atunci ĂŽĂâşi trebuie o vulcanizare ambulantĂŁ), caz ĂŽn care doar rezerva are vreme mai mari Ăâ˘anse sĂŁ te scoatĂŁ.

 

Cum nu am nici kit, nici compresor, m-am gândit cã cel mai nimerit lucru În cazul meu ar fi sã cumpãr o roatã slim.

ĂnsĂŁ unii care vând ĂŽmi spun cĂŁ pe F10(11) sĂŁ fiu atent, cĂŁ nu orice rezerva slim se potriveĂâ˘te, ba mai mult decât atât, unii din cĂŁ nici nu existĂŁ vreuna care sa se potriveascĂŁ din cauzĂŁ cĂŁ atinge etrierul pe interiorul jantei.. asta referitor la jantĂŁ.

Pe de altĂŁ parte, ar fi mĂŁrimea cauciucului. Am baleiat toate anunĂâşurile de pe o*x, Ăâ˘i am gĂŁsit cĂŁ mĂŁrimea cea mai potrivitĂŁ pt rezervĂŁ ar fi 135/90 R17. DeĂâ˘i una dintre cele mai populare este 135/80 R17. Asta din urmĂŁ, are raza totalĂŁ a cauciucului 324 mm, pe când cauciucurile mele au raza 339 mm. MaĂâ˘ina ar sta ĂŽntr-o parte, iar daca ar fi pe spate, in plus diferenĂâşialul ar lucra mult mai mult pânĂŁ ajung sa schimb.

 

ĂntrebĂŁri:

1) CredeĂâşi cĂŁ ar fi o problemĂŁ dacĂŁ ar fi diferenĂâşĂŁ de diametru total ĂŽntre rezervĂŁ Ăâ˘i restul roĂâşilor? (ca ĂŽn cazul de mai sus)

 

2) Ăâ˘tiĂâşi codul unei rezerve slim care sigur se potriveĂâ˘te la maĂâ˘ina mea?

Sau Ăâ˘tiĂâşi sĂŁ fie probleme la etrier cu unele slim-uri? Cât ar trebui sa aibĂŁ ET-ul? (oricum, vĂŁd cĂŁ ET-ul nu ĂŽl gĂŁsesc la slim-uri, nici pe ele, nici pe net)

 

Sorry pt postul (primul de altfel) cam lung.. ĂËi mulĂâşumesc pt rĂŁspunsuri.

 

Cristi

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Din 2015 pana in prezent am 320d E91 (an fabricatie 2011), am facut 85.000 km fara nici o pana si am doar un kit . La inceput am fost un pic stresat, dar mi a trecut.

Astazi imi ajunge noua masina (care-i tot veche thumbsup.png), un 520d xDrive, F11 LCI din 2013. Nici la ea nu o sa am roata de rezerva, o sa fie tot cu kit, dar acum sunt obisnuit cu aceasta situatie.

Este un pic cam deranjant sa porti tot timpul in portbagaj o roata de rezerva, fie ea si slim, parerea mea.

Hotararea o luam fiecare cum consideram ca este bine pentru noi.

Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea oficiala pentru roata de rezerva de F10 e 135/90R17 4X17 ET: 5 dupa cum se poate vedea pe realoem:

 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FW51-EUR-10-2010-F10-BMW-530d&diagId=36_1274

 

Si eu am un F10, mi-am cumparat 2 tuburi dinalea de spuma, un compresor decent si aia e. Nu suport RFT-urile, am avut iarna trecuta RFT pe 245/45/18 si pot sa spun ca sunt mult mai rigide decat jantele pe 19 care le am pentru vara cu gume normale. Sunt si foarte grele gumele, fac zgomot mai mare si simti orice denivelare/groapa. Eu am Adaptive Drive cu suspensia EDC si chiar cu jantele pe 19 masina e confortabila si amortizeaza foarte bine orice groapa sau denivelare, in schimb cu RFT era teroare.

 

Problema e daca ai ghinionul sa tai guma pe lateral si atunci doar rezerva sau platforma te mai salveaza, spuma sau ceva kit de pana sunt inutile. Bine, poti sa dai in ceva crater foarte urat sa tai ambele gume de pe o parte si atunci nu te mai salveaza nici rezerva.

 

RFT-urile nu prea sunt pentru Romania, iti distruge mult mai repede toata articulatia masinii, plus disconfortul creat. Poate daca stai prin Germania/Elvetia etc. sunt ok.

Link to comment
Share on other sites

schimba jantele cu unele pe 17, si arunca imediat RFT-urile, iti vor afecta suspensia, articulatia si toate cele......si eu am avut RFT...le-am donat erau aproape noi, ia-ti un MICHELIN pe 17 si vei vedea diferenta enorma....

eu am spuma + compresor, pe viitor intentionez sa achizitionez roata slim ptr calatoriile in afara tarii......cat despre RO, oriunde vom face pana....bagam compresorul si ajungem pana la o vulcanizare..daca gaura e prea mare...atunci bagam si spuma...cu conditia ca la vulcanizare sa dea cauciucul jos si sa curete TOATA spuma....asa ca...daca tii la masina....IA-TI JANTE PE 17 si cauciucuri non-RFT...!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Sorry pt mesajul absolut varza (de la diacritice).. am scris de pe tel.

Multumesc pt raspunsuri :thumbsup:

Am studiat putin solutia cu acea spuma, insa dand telefoane ca sa-o gasesc, mi se spune ca odata dat cu spuma, cauciucul e cam compromis. Intreb daca dpdv fizic sau chimic e stricat, dar nu prea stie sa-mi spuna. Asta a fost unul care ar fi trebuit sa mi-o vanda, deci dpadv nu prea-l banuiesc ca spune povesti.

Am vorbit cu altul (anunt pe olx), imi zice ca ce compresoare de BMW (originale) are, cica is nasoale, nu umfla si se cam strica dupa putine utilizari. Sunt chinezesti. Si ca ar avea compresoare de la masini din grupul VAG, care ar fi ok.

 

Intre timp, cautand prin oras cauciucuri normale, am dat de unul care vindea o rezerva slim 135/90 R17 cu tot cu accesorii (cric, cheie etc). Dimensiunea asta e cam rara la slim-uri, am luat-o. Doar ca, cu ceva rusine in glas, recunosc ca odata bagata in portbagaj, mi se pare imensa si m-am cam muiat cu rezerva.. nu stiu, ma uit mai cu atentie cand ajung acasa, poate o sa am un feeling mai bun..

 

O s-o incerc, sa vad daca se potriveste si pun niste poze/coduri pe aici daca mi-e buna. Oricum, fata de linkul pus de Dragos (multam, n-am stiut de siteul ala, il mai studiez), a mea arata diferit. E pe janta din tabla si parca nu este la fel de bombata inspre mijloc (posibil sa dau in etrieri cu a mea).

 

Voi poate ati folosit spuma, intr-adevar se strica anvelopa?

Voi de care compresoare aveti? Si de care spuma? (poate or fi unele mai proaste)

Link to comment
Share on other sites

Eu am si compresor, si roata, si cric, si cheie in cruce, si cheie telescopica, si "suruburi" in plus pentru roata. Chiar nu am de ce sa ma plang cu spatiu, peste 90% din timp nu m-a incomodat. Arata urat, urat de tot, dar asta e.

Totusi, ce am patit eu cu o pana in spatele blocului, cand sa dau sa schimb roata, sa o dau jos.. pur si simplu nu vroia. Am luat si cheia in cruce, si cea telescopica, mam cocotat pe masina... nimic. Pana la urma am umflat roata si am mers la cea mai apropiata vulcanizare. Nu scapa mult, dar am intrat intr-un cui si peste noapte s-a desfumflat.

Iti recomand ca rotile sa le strangi tu, nu baiatu de la vulcanizare. Poti pati ceva asemanator in alt judet sau in alta tara si cu roata slim in portbagaj tot chemi intariri:).

Link to comment
Share on other sites

nu este adevarat ca spuma compromite cauciucul. daca ai facut pana, o umfli DECAT cu compresorul...decat aer....daca gaura e mare si nu tine aerul......atunci bagi spuma, dar la vulcanizare tb dat jos cauciucul si curatata toata spuma.....cat despre compresor cu spuma gasesti destule pe OLX..la 50 euro...eu am de la BMW. l-am folosit in doua cazuri.... e ok, despre roata de rezerva, o sa o bag in portbagaj atunci cand plec din RO, in RO poti ajunge imediat la o vulcanizare oriunde ai fii....... Edited by catalin_florin_f10
Link to comment
Share on other sites

am gĂŁsit cĂŁ mĂŁrimea cea mai potrivitĂŁ pt rezervĂŁ ar fi 135/90 R17.

135/ 90/ 17 kit complet cu spumĂŁ cheie cric și calĂŁ totul original BMW preț 200 de euro.Roata n-a fost montatĂŁ niciodatĂŁ pe vreo mașinĂŁ,și este echivalentĂŁ cu 225.55.17 dimensiunea stas de f10

Link to comment
Share on other sites

@ Stefan, ai multe prin portbagaj ;) dar e adevarat ca esti safe in cea mai mare parte a cazurilor. Rotile nu le strang eu, ca n-am cu ce; intotdeauna le strang la vulcanizare, cand fac schimbul deobicei, dar am vulcanizarile mele unde merg si acolo baietii o fac cu cheie dinamometrica.

O sa mai caut informatii despre spume.

 

@ catalin

chestia ca ajungi in RO oriunde la o vulcanizare, e adevarat. Chiar si noaptea, teoretic as gasi vulcanizare non stop in Timisoara.

Dar la plecat in concediu sau drum mai lung, ar trebui sa o iei, dar exact atunci iei si cele mai multe bagaje. Si sincer sa fiu, si fara roata de rezerva, abia intra toate in portbagajul F11-ului...

 

@ cristie35

Multam, dar am gasit exact dimensiunea si continutul din mesajul tau (ma rog, mai putin spuma).

 

@ alcapone

O optiune f interesanta, la care sincer nu m-am gandit pana acum. Explorez.

 

Explorez in continuare variante, fiindca nu prea sunt impacat cu ideea de a purta rezerva tot timpul, cu atat mai putin in concediu cand masina e full.

Link to comment
Share on other sites

roata de rezerva e sfanta , din pacate la F10 nu o poti pune sub mocheta in spate , s-au gandit sa tranteasca bateria acolo ...Am si eu dar o iau doar la drum lung , chiar nu are rost sa te plimbi cu ea inutil si din ce-mi pare portbagajul la F10 e chiar mai mic decat la E60 , cel putin deschiderea , nu imi dau seama la litraj dar daca ai trantit 2 jante de voiaj si roata rezerva e cam plin .
Link to comment
Share on other sites

Compresorul ala mi se pare o gluma proasta. E bun doar de umflat roata si atat. Spuma aceea nu are niciun folos, poate poate doar la un cui. Daca s-a taiat cauciucul, il poti arunca. Roata de rezerva slim e sfanta si o tin mereu in portbagaj. Am si asistenta in contractul de leasing, dar in 10 min am schimbat roata daca e nevoie si merg mai departe cu 80km/h :thumbsup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu in 20 de ani de condus nu am taiat niciun cauciuc..................pe premisa asta nu mai pleaca nimeni de acasa de frica sa nu taiem cauciucul.....sa nu mai fim asa de prapastiosi.....masina e facuta sa circule si noi sa avem grija de ea...cat putem....eu am compresor si spuma....o sa cumpar si roata slim ptr destinatile de vacanta in afara tarii........fiti mai relaxati.....
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu in 20 de ani de condus nu am taiat niciun cauciuc..................pe premisa asta nu mai pleaca nimeni de acasa de frica sa nu taiem cauciucul.....sa nu mai fim asa de prapastiosi.....masina e facuta sa circule si noi sa avem grija de ea...cat putem....eu am compresor si spuma....o sa cumpar si roata slim ptr destinatile de vacanta in afara tarii........fiti mai relaxati.....

Afarã chiar nu cred cã ai nevoie, sunt destul de curate drumurile. La noi o singurã datã am folosit roatã de rezervã În 13 ani, când am tãiat un cauciuc În bordurã din cauza unei tute care mi-a tãiat calea.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Voi poate ati folosit spuma, intr-adevar se strica anvelopa?

Voi de care compresoare aveti? Si de care spuma? (poate or fi unele mai proaste)

 

Am folosit eu spuma la alta masina. In 10 minute totul a fost gata, bĂŁgat spuma și umflat roata.apoi am mers direct la vulcanizare sa o repar. Când a dat anvelopa jos acea spuma e ca un fel de lapte, pe care a vĂŁrsat-o ĂŽn canalizare. A curatat anvelopa cu putina apa și apoi a montat la loc. ĂncĂŁ am anvelopa aceea pe mașina.

 

Când am ajuns la vulcanizare și i-am spus ca am spuma a ĂŽnceput sa se vaite, ca e mult de munca, ca sĂŁ nu mai folosesc.. CurĂŁțatul spumei a durat vreo 2 minute, a ĂŽntors anvelopa, a curs spuma și aia e. L-am ĂŽntrebat la final care e problema cu aceasta spuma, nu a mai zis nimic.

 

 

Prin românia nu am nici o problema sa merg doar cu kitul de reparatie, dacĂŁ as ieși din tara as lua o roata de rezerva, e mai complicat prin afara cu vulcanizarile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Intr-un post anterior, spuneam ca am gasit o rezerva 135/90 R17 ce se potrivea la fix cu diametrul rotilor mele.

Insa la incercarea de a o fixa pe masina, am constatat ca nu se potriveste. In fata, etrierul este cel mai aproape de roata, asa ca acolo am incercat, si freaca pe etrier.

Asa ca am returnat-o. Cosul rotii de rezerva este 6758 778, mentionez codul ca sa nu mai incerce si altii pe F11 (F10 probabil la fel).

Dragos a share-uit un link cu roata de rezerva pt F10, si e adevarat ca nu prea seamana deloc cu asta a mea.

 

Mi-am cumparat asadar un compresor si spuma, si mizez pe faptul ca astea doua imi vor reda libertatea de miscare la o eventuala pana ;)

 

Multumesc tuturor pt sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Cum rezerva slim pentru F10-F11 este mai greu de gasit din cauza ET-5,eu am cumparat rezerva slim 135/90/17 si un set de distantiere de 15 mm,care vin si cu prezoane mai lungi.Tin rezerva in portbagaj si un distantier si treaba e rezolvata...asta pentru cei care nu vor sa aibe batai de cap cand vor face pana.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.