Jump to content

Sfat achizitie - bmw e87 123d


Bogdan Ardelean

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

Momentan sunt in posesia unui bmw e87 120d 163cp (masina de day by day) si va spun sincer la ai sai 303000 de km sunt multumit dar parca as dorii ceva mai mult in materie de performanta.

De o perioada tot studiez acest 123d despre care se stiu doar ca are eterna problema cu distributia ( se schimba si gata ) dar in rest nu prea gasesc detalii foarte concrete daca este sau nu o "afacere" buna.

Daca exista vreun posesor ce poate sa-mi dea niste sfaturi despre fiabilitate / intretinere / performante as fii recunoscator.

 

Va multumesc anticipat,

Link to comment
Share on other sites

Performantele sunt destul de bune. Probleme comune sunt doar distributia si turbina mica. Ea n-ar fi o afacere proasta, dar sunt extrem de scumpe in comparatie cu 120d. Din cate am cautat in Ro sunt foarte putine si costa cu minim 2k euro mai mult decat 120d. Iar 120d suporta soft stage 1 pe la ~200 cai fara probleme (si costa in jur de 400e), deci n-are sens upgrade-ul.
Link to comment
Share on other sites

Sunt foarte bune sugestiile voastre in legatura cu turbina sincer nu mi-a trecut prin cap, dar oare mai poate duce motorul de putin peste 300.000 de km asemenea modificari? Sa nu uitam ca este o masina de zi cu zi care face medie de 30.000 de km pe an.

Stage 1 este doar pe baza de soft sau necesita si alte modificari mecanice?

Link to comment
Share on other sites

Stage 1 presupune doar modificarea hartilor, timpii de injectie...

De la stage 2, tre sa schimbi: intercooler, eventual turbo, evacuare...

Te poti interesa la o firma serioasa care se ocupa cu modificari si vorbesti cu ei(Dragos de la Complete chip, sau Tcm sau A team). Sunt masini modificate ce au si km mai multi. Depinde si de tine, daca ii dai span cu orice ocazie, daca astepti masina sa se incalzeasca inainte de a o fugari + intervalele de service mai scurte. Si sa nu uitam de vestitul lant de distributie, ce se poate intinde.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

E mult mai ok 123d ĂŽn comparație cu 120d. Chiar dacĂŁ ĂŽi faci stage 1 la 120d, nu o poți compara cu 123d, totuși e bi-turbo. Ca probleme distribuția (se schimbĂŁ) și turbo mic, cum a zis și colegul de mai sus, dar sĂŁ ai ĂŽn vedere cĂŁ trebuiesc schimbate ambele când picĂŁ una.

 

MeritĂŁ diferența de bani, e altĂŁ mașinĂŁ. Ăn plus, poți face și la asta stage 1 dupĂŁ ce te plictisești, undeva la 240-250 cai. AltĂŁ senzație.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

E mult mai ok 123d ĂŽn comparație cu 120d. Chiar dacĂŁ ĂŽi faci stage 1 la 120d, nu o poți compara cu 123d, totuși e bi-turbo. Ca probleme distribuția (se schimbĂŁ) și turbo mic, cum a zis și colegul de mai sus, dar sĂŁ ai ĂŽn vedere cĂŁ trebuiesc schimbate ambele când picĂŁ una.

 

MeritĂŁ diferența de bani, e altĂŁ mașinĂŁ. Ăn plus, poți face și la asta stage 1 dupĂŁ ce te plictisești, undeva la 240-250 cai. AltĂŁ senzație.

 

 

Salut ,

 

Am sa te contrazic, am fost in posesia si 120 D si 123D si 130i si acum am un 118D .

 

120D cod motor M47 - 120 kw - 163 cp - soft stage 1 (facut de baietii de la Ploiesti) - 211 cp pe Dyno .

123D - 150kw - 204 cp - soft original

 

Comparatie intre cele 2 ? pai 120D RUPEA ,din toate punctele de vedere .

 

singurul lucru care mi-a daunat a fost ambreiajul care nah ... la un mers sportiv il schimbai la 60k KM (am apucat sa il schimb de 2 ori)

 

Deci merita 120D stage 1 (facut bine)

Link to comment
Share on other sites

@cavaliere, am avut soft la toate (5 la numĂŁr), ĂŽn ultimii 4 ani, dar le-am schimbat prea des ca sĂŁ pot spune ceva despre volant.

Singura la care i-am schimbat volant-ul, a fost e90 320d, la 245.000km, era originalul - mecanicul mi-a confirmat cĂŁ era originalul (mașina cumpĂŁratĂŁ de pe forum), vândutĂŁ acum o lunĂŁ, cu 317.000km și volant-ul cât și turbosuflanta nu aveau semne de uzurĂŁ. Mașina repectivĂŁ avea soft, de la 180.000km, fĂŁcut de fostul proprietar, dupĂŁ ce i-a schimbat turbosuflanta cu una noua (nu recondiționat). Poate a fost doar noroc, nu zic nu.

Am mai schimbat și la 330d volant-ul, tot originalul, la 211.000km, când i-am fĂŁcut și soft, ĂŽnsĂŁ am vândut-o acum nici o lunĂŁ, la 245.000km și nu dĂŁdea semne de schimbat.

Țin sĂŁ precizez cĂŁ la toate am avut soft "agresiv", doar la 320d respectiv a fost varianta " safe".

 

Discuția era alta, cum cĂŁ un 120d, cu soft, nu se poate compara cu un 123d fĂŁrĂŁ soft (a.k.a aveai dreptate acum câțiva ani când eu ĂŽți dĂŁdeam cifre și video-uri pe youtube despre 320d 184 cai cu soft vs 330d 231 cai fĂŁrĂŁ soft și realitatea era alta ĂŽn practicĂŁ).

Edited by AFk^
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.