Jump to content

Epurator vortex sau element filtrant?


gaboy

Recommended Posts

Salutare tuturor, am cautat pe forum, sunt multe topicuri despre acest "filtru epurator", dar nu am gasit in niciunul care este diferenta intre ele? De ce s a renuntat la cel vechi? ce avantaje aduce "cel nou" (in afara reducerea costurilor). Multi mecanici inca recomanda cel de tipul vechi (cu element filtrant) schimbat odata la 2 schimburi de ulei si nu cel nou care este din plastic, care cica se poate bloca si produce nu stiu ce. Ma poate lumina si pe mine cineva? Care este mai bun si de de? Voi pe care il folositi? Multumesc !
Link to comment
Share on other sites

Pai nu-i evident ca, cel cu "element filtrant" filtreaza in timp ce, celalalt nu filtreaza.

 

Ce poate nu ti sa spus e ca mai nimeni nu a stiut de existenta "elementului filtrant" pana cand turbinele au ramas fara ulei (oil starving..) si "picau".

Nici producatorul NU a anticipat asta pentru ca "e pe viata" (..pe planul lor..) dar s-a gandit sa creeze "vortexul" pentru modelele, cam de prin 2006, compatibil intern si cu vechile modele.

..Vortex pe viata dar care poate lasa sa treaca "sedimente" din ulei, care pot oarecum afecta turbina, daca, ghici ce, nu schimbi uleiul la timp, adica mai des decat zic ei pe planul lor..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ok, deci mai bun il consideri pe cel vortex sa inteleg? Merci

Mai bun e cel cu filtru daca nu uiti sa il schimbi.. (poate o data la 3-4 schimburi de ulei..)

Nu ti-a zis si mecanicul?

 

Nu am auzit (inca) sa pice vreo turbina pe vortex, chiar cu ulei schimbat la intervalele producatorului... dar ca si nota generala, nu s-a auzit de turbinele BMWului cum s-a dus vorba despre N47, ca si proportii, intelegi?

Link to comment
Share on other sites

E am de 40k. filtru cu decantor, fara elemnt filtrant nu am probleme cu el pana acum , l-am dat jos la 20k. era curat doar l-am clatit cu un spray de curatare dupa care l-am montat la loc, nu vad ce sa filtreze, vaporii sunt eliminati usor, riscul la cel de pasla e mare, mai ales iarna se depune si condens de apa pe el, se obtureaza, si de aici beleaua, de aceea s-a renuntat la el. Acum fiecare pune ce doreste, personal nu am vazut un minus in cel fara element filtrant. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

ai idee unde/la ce magazin? eu as vrea sa pun din nou cu element filtrant, teoretic ar opri mai mult, dar nu stiu sigur ce sa fac..

 

eu l-am schimbat de 2 ori in 4 ani la E60 aveam cel cu vortex , inteleg ca e o membrana acolo care se poate defecta . La modelele noi au dat-o mai grav l-au integrat in capacul de tacheti ca sa coste simtitor mai mult si eventual sa nu-l schimbe nimeni decat la schimbul distributiei si asta doar la cei care lucreaza ca la carte .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ai idee unde/la ce magazin? eu as vrea sa pun din nou cu element filtrant, teoretic ar opri mai mult, dar nu stiu sigur ce sa fac..

Nu am idee, dar sigur se gasesc. Mie mi l a pus mecanicul. Era pe stocul service ului. Marca Vaico era. Sunt in aceeasi dilema, problema e ca l schimb la fiecare schimb de ulei, nu e o problema, dar sper sa nu se blocheze intre schimburi sau etc. Poate ne mai lamureste careva.

Link to comment
Share on other sites

Nu am idee, dar sigur se gasesc. Mie mi l a pus mecanicul. Era pe stocul service ului. Marca Vaico era. Sunt in aceeasi dilema, problema e ca l schimb la fiecare schimb de ulei, nu e o problema, dar sper sa nu se blocheze intre schimburi sau etc. Poate ne mai lamureste careva.

 

Uite, asta este codul: 11127793164, dar verifica sa fi sigur ca e compatibil cu ce masina ai, daca vrei il gasesti cam peste tot.

Link to comment
Share on other sites

Dupa mai multa documentare, am dat pe un site german de PuMA 19196848-07. Intr-adevar, este recomandat acel element filtrant schimbat la maxim 30.000 km si nu cel tip vortex, cauza care a fost evidentiata si mai sus de colegul Nutu 18, ulei in admisie si pe blocul motor, impuritati ulei care trec de vortex, viata turbina scurtata, garnitura cap cilindru afectata etc. O zi buna tuturor !
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai si ce marca recomandati la filtru? la revizie o sa pun din nou cu element filtrant. am gasit doar febi, swag, meyle, metzger, vaico, topran, trucktec.

Mann, bosch, knecht nu exista...

Inca ceva: la descriere pe site la acest element scrie material: plastic. Eu tin minte ca era ca un burete, asemanator filtrului de aer. Nu tin eu minte bine?

Link to comment
Share on other sites

pai si ce marca recomandati la filtru? la revizie o sa pun din nou cu element filtrant. am gasit doar febi, swag, meyle, metzger, vaico, topran, trucktec.

Mann, bosch, knecht nu exista...

Inca ceva: la descriere pe site la acest element scrie material: plastic. Eu tin minte ca era ca un burete, asemanator filtrului de aer. Nu tin eu minte bine?

 

Mie mi au pus Vaico, nu cred ca este prea mare diferenta intre ele, mai ales daca il schimb regulat, la 10-15.000. Corpul lui (suportul) este din plastic, el este ca un filtru, ca un burete, unii zic ca e pasla, dar nu pare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da-l in mama lui de filtru epurator! Daca si pe-asta ââŹĹtrebuieââŹÂ sa-l schimbam la 10k...

Am facut vreo 400k cu e46 si il schimbam cam la 60-80k si nu am avut nicio problema.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Producatorul spune ca la maxim 30k trebuie schimbat, acuma na sti tu cum e treaba, fiecare face ce vrea cu masina lui. Eu nu l as lasa nici 30k, hai sa fim seriosi, e 45 ron unul nou. Daca ai rabdare sa citesti raportul ala PuMa, poti vedea ce efecte are asupra motorului daca nu este schimbat la timp sau chiar deloc.

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut tip vortex, le schimbam intre 60 si 80k. Am facut peste 400k cu masina, nicio problema. Am vandut-o si inca mai merge. Nu m-as apuca sa pun cu element filtrant cand masina a avut vortex din start.

Asta e doar parerea mea, din experienta proprie.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am vortex. Masina are 389054 km, cu turbina schimbata pe la 360k km. De atunci nu mai am ulei pe racirea turbinei..., si cel mai important - ulei pe senzorul MAF (debitmetru).

Asa ca.. e prea tarziu sa trec pe filtrul celalalt. ;)

De ce sa imi fac probleme unde nu sunt? Ma tem mai mult sa nu crape lantul (ca e originalul inca acolo) la cum trage motorul acum (ca in prima zi ;) ).

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am vortex. Masina are 389054 km, cu turbina schimbata pe la 360k km. De atunci nu mai am ulei pe racirea turbinei..., si cel mai important - ulei pe senzorul MAF (debitmetru).

Asa ca.. e prea tarziu sa trec pe filtrul celalalt. ;)

De ce sa imi fac probleme unde nu sunt? Ma tem mai mult sa nu crape lantul (ca e originalul inca acolo) la cum trage motorul acum (ca in prima zi ;) ).

 

si nu ai sesizat un oarecare consum de ulei? deloc,0? sau putin ulei scurs cand o ridici pe elevator?

Link to comment
Share on other sites

si nu ai sesizat un oarecare consum de ulei? deloc,0? sau putin ulei scurs cand o ridici pe elevator?

La mine, cu km care ii are, ulei consuma doar cand fac demarari cu schimb de viteze de la cam 2500rpm si peste.

In rest nu consuma. Cum spuneam mai sus dupa schimbarea turbinei nu mai am ulei pe debitmetru - e pur si simplu uscat in toata zona de sus (tubulatura). Asta e singura imbunatatire ..vizuala pe langa ca trage din ture (rpm) mai joase.

 

Ulei scurs, mai degraba prelins pe tubulatura intercoolerului.. se intampla din cauza ca daca turbina scapa (datorita jocului prea mare in ax..) pe la lagarele axului (foarte probabil..) datorita presiunii aerul de care e invartit, uleiul de pe lagar isi face loc, practic impins .. sub forma de vapori (picaturi foarte mici) spre/pe interiorul instalatiei intercoolerului formand o pelicula de ulei permanenta pe interior.

Iar daca garniturile furtunelor intercoolerului sunt slabite evident ca vor scapa uleiul si pe afara, presiune creata, atat cat e, pe partea de admisie..

Eu asa inteleg scurgerea de ulei pe furtune afara!

 

..Am curatat toate imbinarile si le-am pus la loc (venise vremea sa schimb antigelul..). ..Curatat extern cu solutie de curatat ulei si de mai bine de 3 luni nu mai scapa ulei. Masina are inca garnituri originale.

Fenomen foarte probabil si pentru ca a fost inlocuita turbina.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.