Jump to content

Adaptive Cruise Control - O Optiune Necesara/Importanta?


Recommended Posts

Salut guys,

 

Sunt nou aici pe forum, urmeaza sa-mi achizitionez primul meu BMW, un G30, 540i xdrive si eram curios de o opinie, de la cei care detin modele mai noi fara ACC.

 

Am gasit o oferta de pret foarte ok, insa modelul respectiv nu are Adaptive Cruise Control.

 

Mi-am dorit asta in ideea de trafic din oras, dar si atunci cand voi pleca la drumuri mai lungi, pe autostrada (nu cele de la noi, pentru ca nu prea exista).

 

Eram curios, este atat de important un ACC pe o masina de acest nivel sau nu neaparat?

 

Astept pareri de la cei care au si nu au optiunea.

 

Multumesc!

Edited by bctz123
Link to comment
Share on other sites

Eu consider ACC o optine foarte utila mai ales pt mers extraurban. Personal ma simt mai relaxat dupa cateva sute km in care interventia la franare respectiv accelerare e minimala si in mare parte ACC preia controlul.

In oras e mai dificil de utilizat insa cand traficul e lejer, in weekend de ex, il folosesc si pt confortul functiei Stop & Go.

Un singur "neajuns" as zice ca are, si anume datorita faptului ca lasa o distanta de siguranta mai mare fata de masina anterioara decat lasa majoritatea soferilor, practic "invita" pe cei mai grabiti sa ti se bage in fata.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut guys,

 

Sunt nou aici pe forum, urmeaza sa-mi achizitionez primul meu BMW, un G30, 540i xdrive si eram curios de o opinie, de la cei care detin modele mai noi fara ACC.

 

Am gasit o oferta de pret foarte ok, insa modelul respectiv nu are Adaptive Cruise Control.

 

Mi-am dorit asta in ideea de trafic din oras, dar si atunci cand voi pleca la drumuri mai lungi, pe autostrada (nu cele de la noi, pentru ca nu prea exista).

 

Eram curios, este atat de important un ACC pe o masina de acest nivel sau nu neaparat?

 

Astept pareri de la cei care au si nu au optiunea.

 

Multumesc!

 

 

G30-ul meu nu are optiunea asta si ca orice optiune mai bine sa o ai decat sa nu o ai.

E util ACC-ul si in oras si pe autostrada, pe sosele nu cred ca se tine nimeni dupa vreun tir

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu mi se pare o dotare esentiala pentru o masina, in oras o vad utila doar in aglomeratie, iar pe autostrada o vad utila doar daca pleci la drum lung cu un prieten si mergi dupa el, altfel nu e mare diferenta fata de un pilot automat clasic. Oricum trebuie sa fii atent la drum si la ceilalti participanti la trafic, nu e ca si cum te-ai putea juca pe tabela si masina se conduce singura. Pe langa asta, sistemele astea ACC nu sunt chiar perfecte si sunt destul de pretentioase, au nevoie ca drumul sa fie bine marcat, conditiile de luminozitate sa fie bune samd. Gasesti o gramada de filmulete pe youtube cu teste in care masinile uita sa vireze in curba, nu observa atunci cand o masina iti taie fata, nu franeaza la obstacole samd.

https://www.youtube.com/watch?v=QJQOFS4YIfw

Dpmdv, pentru oras e util daca stai mult in aglomeratie si sistemul e activ de la 0km/h, iar extraurban eu nu sunt inca pregatit sa imi las viata in mainile unor senzori, la 140km/h daca sistemul nu franeaza instant si eu sunt cu ochii in alta parte, bazandu-ma pe buna functionare a sistemului ACC, e posibil sa iasa urat.

Edited by B-490-RZV
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

[...]

E util ACC-ul si in oras si pe autostrada, pe sosele nu cred ca se tine nimeni dupa vreun tir

 

Asa e. BMW-urile nu prea stau in spate la nimic.

 

Nu mi se pare o dotare esentiala pentru o masina, in oras o vad utila doar in aglomeratie, iar pe autostrada o vad utila doar daca pleci la drum lung cu un prieten si mergi dupa el, altfel nu e mare diferenta fata de un pilot automat clasic. Oricum trebuie sa fii atent la drum si la ceilalti participanti la trafic, nu e ca si cum te-ai putea juca pe tabela si masina se conduce singura. Pe langa asta, sistemele astea ACC nu sunt chiar perfecte si sunt destul de pretentioase, au nevoie ca drumul sa fie bine marcat, conditiile de luminozitate sa fie bune samd. Gasesti o gramada de filmulete pe youtube cu teste in care masinile uita sa vireze in curba, nu observa atunci cand o masina iti taie fata, nu franeaza la obstacole samd.

https://www.youtube.com/watch?v=QJQOFS4YIfw

Dpmdv, pentru oras e util daca stai mult in aglomeratie si sistemul e activ de la 0km/h, iar extraurban eu nu sunt inca pregatit sa imi las viata in mainile unor senzori, la 140km/h daca sistemul nu franeaza instant si eu sunt cu ochii in alta parte, bazandu-ma pe buna functionare a sistemului ACC, e posibil sa iasa urat.

 

Asta e un fel de X si 0?

 

:pirate:

Link to comment
Share on other sites

Pe langa asta, sistemele astea ACC nu sunt chiar perfecte si sunt destul de pretentioase, au nevoie ca drumul sa fie bine marcat, conditiile de luminozitate sa fie bune samd. Gasesti o gramada de filmulete pe youtube cu teste in care masinile uita sa vireze in curba

 

Asa e cand iti dai cu parerea din experiente dobandite pe youtube.

ACC-ul nu are nicio legatura cu marcajele rutiere, mentinerea banzii sau viraje automate. Acelea sunt alte sisteme.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

*Adaptive Cruise Control - O Optiune Necesara/Importanta?*

 

Necesara? Nu!

Importanta? Nu!

 

E o optiune faina care te ajuta atunci cand vrei sa o folosesti, eu nu as folosi asa ceva in oras, cel mult extraurban...

 

In niciun caz nu este o optiune care sa ma faca sa cumpar sau nu o masina si pe nimeni nu ar trebui sa influenteze aceasta optiune cand e vorba de achizitionarea unui autoturism, adica sa gasesc o masina care imi place si este exact cum vreau si sa nu o iau pentru ca nu are ACC? nu pot sa-mi imaginez cum vine asta, as fi inteles daca intrebai de diferente cum ar fi: cutie manuala/automata, tractiune x4 sau x2, motor 520d sau motor 540i.

 

Nu prea cred sa iei masina si sa ti para rau ca ai luat-o ca nu are ACC.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Asa e cand iti dai cu parerea din experiente dobandite pe youtube.

ACC-ul nu are nicio legatura cu marcajele rutiere, mentinerea banzii sau viraje automate. Acelea sunt alte sisteme.

 

 

+1

 

ACC la BMW e... Active. nu Adaptive, Cruise Control.

Consider foarte utila in multe situatii, sporeste confortul si optimizeaza consumul de carburant.

Link to comment
Share on other sites

*Adaptive Cruise Control - O Optiune Necesara/Importanta?*

 

Necesara? Nu!

Importanta? Nu!

 

E o optiune faina care te ajuta atunci cand vrei sa o folosesti, eu nu as folosi asa ceva in oras, cel mult extraurban...

 

In niciun caz nu este o optiune care sa ma faca sa cumpar sau nu o masina si pe nimeni nu ar trebui sa influenteze aceasta optiune cand e vorba de achizitionarea unui autoturism, adica sa gasesc o masina care imi place si este exact cum vreau si sa nu o iau pentru ca nu are ACC? nu pot sa-mi imaginez cum vine asta, as fi inteles daca intrebai de diferente cum ar fi: cutie manuala/automata, tractiune x4 sau x2, motor 520d sau motor 540i.

 

Nu prea cred sa iei masina si sa ti para rau ca ai luat-o ca nu are ACC.

eu eram setat pe alte optiuni dar acum dupa ce am vazut ce face ACC parca l-as cauta si la urmatoarea masina ,

Link to comment
Share on other sites

Asa e cand iti dai cu parerea din experiente dobandite pe youtube.

ACC-ul nu are nicio legatura cu marcajele rutiere, mentinerea banzii sau viraje automate. Acelea sunt alte sisteme.

 

Ma scuzati, asa e, in afara de youtube nu am vazut niciodata o masina cu ACC, de condus nici nu se pune problema..la mine in sat nu sunt decat carute!

La masinile in care am mers/cu care am mers, nu am intalnit doar optiunea de ACC/distronic si atat, toate aveau si lane assist, blind spot etc, un fel de masina autonoma.

Cum spuneam, ACC-ul in sine (si doar atat) e util doar in aglomeratie si, dpmdv, se poate trai si fara el, fara probleme.

 

P.s. @Romulus, am vrut sa scriu tableta.. :rolleyes:

Edited by B-490-RZV
Link to comment
Share on other sites

Ma scuzati, asa e, in afara de youtube nu am vazut niciodata o masina cu ACC, de condus nici nu se pune problema..la mine in sat nu sunt decat carute!

La masinile in care am mers/cu care am mers, nu am intalnit doar optiunea de ACC/distronic si atat, toate aveau si lane assist, blind spot etc, un fel de masina autonoma.

Cum spuneam, ACC-ul in sine (si doar atat) e util doar in aglomeratie si, dpmdv, se poate trai si fara el, fara probleme.

 

P.s. @Romulus, am vrut sa scriu tableta.. :rolleyes:

 

 

:rolleyes: vezi matale, la carutele de astazi nu stiu daca mai gasesti doar ACC simplu, dar la carele mai vechi, alea cu roti de lemn, nu erau disponibile si optiuni gen start/stop , lane assist, etc... :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri, nu ma asteptam la atatea raspunsuri foarte bune! :) Este clar ca fac pasul corect sa devin membru BMW Club.

 

Pana la urma am decis sa-mi iau cu ACC, vorba unui membru de aici, la o masina care deja costa 50-60+ sa nu ai ACC este destul de ciudat.

 

Eram curios de optiunea pastrarea benzii (DRIVING ASSISTANT - 1100 euro)?

 

Am testat o un G30 cu aceasta optiune si mi s-a parut foarte enervanta, sa tot vibreze cand ating un marcaj.

 

Din ce am stuidat pe internet, chiar daca o folosesti pe autostrada, dupa 5-10 secunde iti cere sa pui mana pe volan.

 

Am decis sa iau fara aceasta optiune, costa in jur de 1100 euro in plus.

 

Credeti ca e o varianta inteleapta sua nu?

 

Astept pareri de la cei care au si acesta optiune.

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri, nu ma asteptam la atatea raspunsuri foarte bune! :) Este clar ca fac pasul corect sa devin membru BMW Club.

 

Pana la urma am decis sa-mi iau cu ACC, vorba unui membru de aici, la o masina care deja costa 50-60+ sa nu ai ACC este destul de ciudat.

 

Eram curios de optiunea pastrarea benzii (DRIVING ASSISTANT - 1100 euro)?

 

Am testat o un G30 cu aceasta optiune si mi s-a parut foarte enervanta, sa tot vibreze cand ating un marcaj.

 

Din ce am stuidat pe internet, chiar daca o folosesti pe autostrada, dupa 5-10 secunde iti cere sa pui mana pe volan.

 

Am decis sa iau fara aceasta optiune, costa in jur de 1100 euro in plus.

 

Credeti ca e o varianta inteleapta sua nu?

 

Astept pareri de la cei care au si acesta optiune.

 

Va multumesc!

 

Lane change warning, adica vibrarea volanului cand calci marcajul vine si fara Driving Assistant si oricum lange change warning merge dezactivat din Idrive. Cand vine vorba de dotari oricum nu le poti avea pe toate, depinde si care a fost ultima masina si cat de dotata era aia, eu de ex simt lipsa la Keyless Entry pe care nu o mai am.

Sunt oricum dotari pe G30 fara de care poti trai linistit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.