Jump to content

Adaptive Cruise Control - O Optiune Necesara/Importanta?


Recommended Posts

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri, nu ma asteptam la atatea raspunsuri foarte bune! :) Este clar ca fac pasul corect sa devin membru BMW Club.

 

Pana la urma am decis sa-mi iau cu ACC, vorba unui membru de aici, la o masina care deja costa 50-60+ sa nu ai ACC este destul de ciudat.

 

Eram curios de optiunea pastrarea benzii (DRIVING ASSISTANT - 1100 euro)?

 

Am testat o un G30 cu aceasta optiune si mi s-a parut foarte enervanta, sa tot vibreze cand ating un marcaj.

 

Din ce am stuidat pe internet, chiar daca o folosesti pe autostrada, dupa 5-10 secunde iti cere sa pui mana pe volan.

 

Am decis sa iau fara aceasta optiune, costa in jur de 1100 euro in plus.

 

Credeti ca e o varianta inteleapta sua nu?

 

Astept pareri de la cei care au si acesta optiune.

 

Va multumesc!

Sa nu ĂŽncurci opțiunile

Una este line Assist (aia doar vibreazĂŁ volanul )

Și activ line Assist (aia corecteazĂŁ traiectoria )

Eu am acc și toate prostiile și e super ok când ai de fĂŁcut 2000/3000 km

Link to comment
Share on other sites

eu ori sunt de moda veche, ori pt ca sunt sarac, pt mine astea toate enumerate in topic valoreaza fix zero.

 

pt mine cele mai impprtante sunt:

 

-scaune incalzite inclusiv in spate

-incalzire stationara

-volan incalzit

-parbriz incalzit(stiu ca nu se poate pune pt bmw asta, desi eu aveam la ford acum 12 ani)

-airbaguri laterale inclusiv in spate. nu prea gasesti la bmw

-suspensie pe perne de aer(e mare diferenta fata de orice altceva si doar la seria 7 se poate pune. mai nou si si la x5...bmw fiind prea in spatele concurentei dpadv.

-un raport cp/kg atunci cand masina este incarcata la maxim de 1/10

-o combinatoe de culori la interior care sa nu fie trista si in acelasi timp sa fie exclusivista. Mercedes are posibilitate de bleumarin, grena etc, ceea ce la bmw si audi nu gasesti

-portbagaj mare

-directie si pe puntea spate(desi pot trai fara asta cum de altfel pot trai fara toate cele de mai sus)

-soft close pt portiere

-geamuri izolate termic si fonic

 

nu imi place/ma dispera:

 

-tapiseria neagra si mai ales plafonul negru pt ca m-as simti ca intr-un sicriu iar tapiseria neagra da si un aer de ieftin masinii

-climatronic pe doua zone(nu am folosit niciodata), iar climatronic pe 4 zone e o imbecilitate

-toate sistemele de asistenta enumerate de voi

-suspensia sport/M

-jantele f mici cu anvelope subtiri

-scaunele confort pt ca arata ca un taburet si nu au sustinere laterala

-ma sterg la fund cu navigatia google a masinii si nu am folosit-o decat o data in serbia pt ca internetul si implicit folosirea waze este scumpa. am testat de mai multe ori si am vazut ca google nu stie sa aleaga traseul in functie de trafic, te duce pe drumul cel mai scurt si este prea optimist pt ETA. navigatia masinii este frustranta si imbecila, ba mai mult nici notificari cu privire la politie si alte probleme din trafic nu iti da si, ca atare, sunt nevoit sa merg ca loganarii cu telefonul in mana.

-trapa(care la inceput pare interesanta iar dupa ceva vreme nu o mai folosesti si singurul lucru pe care il va face va fi sa se strice si/sau sa scape apa in masina)

-anvelopele runflat

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Realist si rational vorbind, in afara de abs, esp, scaune incalzite, un xenon si eventual sonorizare macar medie ( ca cea standard e veceu la Bmwuril) si airbaguri cat mai multe, restul sunt mofturi si fandoseli.

Ca sa nu mai zic ca masinile devin din ce in ce mai asistate, directii artificiale.

Sincer sa fiu gasesc mai multa placere a condusului la o tigaie cu servodirectie hidraulica decat la casetele electrice. Placere a condusului pura ofera un e30 de exemplu.

Evident ca pe forumuri e plin de gomosi care s-au nascut in alcantare si night visionuri.

Cat despre acc, e util, dar uneori este deranjant pt ca nu stie sa faca frana de motor cand vede masina ca intra pe banda doi mai din scurt. Ma rog, se poate trai fara el fara probleme.

Edited by cavaliere
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu ma uit dupa un G30, ACC-ul este clar pe lista de must have. Cel putin la noi pe autostrazi consider ca e util, fiindca nu se merge deloc constant si mereu trebuie sa accelerezi/franezi. Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e vorba de drone, gomosi samd, ci pur si simplu despre faptul ca oamenii sunt diferiti, si fiecare considera a fi important ceva si lipsit de importanta altceva.

 

ca daca fiecare (inclusiv eu) daca ar avea 100k in buzunar pt masina, iar banii astia la discretie alaturi de altii, ar pune de toate.

doar cand trebuie sa priotitizam, atunci intervine personalitatea fiecaruia.

 

 

apropo de night vision, cavaliere...acum 11 ani am dat peste un caine mare care mi-a facut tandari intercoolerul si am luat masina cu platforma. masina noua, de jumatate de an, audi A4. venea din sens opus o alta masina, m-au deranjat farurile, cainele era negru...l-am vazut abia la 5 metri si aveam 100kmh.

putea fi un om, nu caine.

 

si iarasi, comparatia cu vremurile lui e90 nu cred ca e reusita.

acum 200 de ani, bogatii lumii traiau cu trasura cu arcuri si fara apa calda la robinet.

 

sunt ferm convins ca in 10 ani va aparea ceva care ne va uimi cum traiam astazi ca animalele. lumea evoleaza.

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

sunt ferm convins ca in 10 ani va aparea ceva care ne va uimi cum traiam astazi ca animalele. lumea evoleaza.

 

care este acel ceva de care esti ferm convins care te va uimi?

(de fapt nu prea inteleg de ce vorbesti la modul general ca noi traim acum ca animalele!) zau daca inteleg

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pe cuvant daca inteleg CAPITULAREA unora dintre noi (atat de repede) in fata stiintei si mai ales a tehnologiei(lor).. indeosebi cand altii(..) producatorii de masini (in cazul de fata), care ghici ce(?) nu fac decat sa ne vanda la supra-pret ceea ce putem(am) face oricum pana acum (cand conducem).

Chiar daca sa zicem conduceti in vestul Europei, va garantez ca ACC va v-a fi dat peste cap de unul ca mine cu un E90 care se grabeste si schimba banda repede la limita..

Stiu bine de la altii ca aceasta functie ramane nefolosita pentru ca realitatea e alta pur si simplu.

Dar ramane un lucru care aparent e important.;)

O sa vedeti singuri cei care o doriti. Probabil o sa o folositi noaptea cand nu este nimeni pe autostrada si eventual daca e careva .. puteti da de banuit ca il urmariti. ;)

 

Ne satisfacem niste dorinte (eventual incercand sa ii facem pe altii invidiosi) de care ne plictisim repede; totul pe buzunarul golit in fata reprezentantei/dealerului!

 

Singurul lucru care este cat de cat util, dar si pentru acesta traficul trebuie sa fie destul de mic, este clasicul pilot automat, care foarte probabil te scuteste si de efortul de a sta 20-30-40 minute cu piciorul pe acceleratie.

 

Mai sunt si alte lucruri utile puse pe masini dar au fost create cu multi ani in urma si nu cred ca, costau(financiar) atat de mult cat >>costa<< ultimile "creatii" (din) dreptul omului de a fi vigilent/conectat la ceea ce i se intampla. ;)

Personal, incerc sa cred ca, cat mai multe lucruri trebuie sa stea in puterea noastra iar masinile, automatizarea sa intre firesc si fara costuri (sau eliminare a omului!) mari(!) in firescul zilelor; dar astea-s prea sus si prea curand.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La mine acc`ul de 3 ori mi-a salvat pielea de incident. Mergi prin oras si iti mai fug ochii prin stanga,dreapta si mai pune unu frana din senin

 

Cand stai la volan ar trebui sa te uiti la drum, nu sa iti "fuga ochii" si sa admiri copacii.

 

Mie mi se pare utila optiunea cu pastrarea benzii. M a ajutat de multe ori pt ca stim prea bine ca ni s a intamplat sa luam ochii de la drum 2 sec si masina sa o ia cum vrea ea.

 

Cum am spus si mai sus. Nu vreau sa fiu rau, dar consider ca voi doi n-ar trebui sa conduceti daca nu puteti sa nu intrati in diverse obiecte fara sisteme electronice si sa franati singuri cand franeaza ala din fata.

 

ma sterg la fund cu navigatia google a masinii si nu am folosit-o decat o data in serbia pt ca internetul si implicit folosirea waze este scumpa. am testat de mai multe ori si am vazut ca google nu stie sa aleaga traseul in functie de trafic, te duce pe drumul cel mai scurt si este prea optimist pt ETA.

 

Google maps are cel mai precis ETA si alege traseul in functie de trafic intotdeauna. Nu stiu exact in ce fel ar putea sa fie diferit cel de pe navigatia masinii, dar cand e conectat la internet si daca are optiunea activata iti arata traficul si accidentele cu o precizie foarte mare. Daca ajungi mai tarziu decat ETA probabil conduci mult sub media de viteza a celorlalti participanti la trafic. Mai degraba am avut probleme cu ETA-ul de la Waze, care mi-a aratat eronat de multe ori sau a ales trasee foarte dubioase. Cel mai eficient mi se pare Maps-ul dintre cele doua.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

eu ori sunt de moda veche, ori pt ca sunt sarac, pt mine astea toate enumerate in topic valoreaza fix zero.

...

-o combinatoe de culori la interior care sa nu fie trista si in acelasi timp sa fie exclusivista. Mercedes are posibilitate de bleumarin, grena etc, ceea ce la bmw si audi nu gasesti

 

 

DUNKELBLAU, SANTORINBLAU, TINTENBLAU, CLEAR GREEN, MINT, MUGELLOROT, FLIEDER DUNKEL, NATURBRAUN, WALNUSS, SPORTROT sunt cateva din multitudinea de nuante/culori exclusiviste/individuale puse la dispozitie de BMW.

 

Da. Sec

 

Parol! Jos palaria!

Link to comment
Share on other sites

Daca asta s a inteles din ceea ce am scris mai devreme...sintetizand si incercand sa raspund titlului, ACC nu este o optiune necesara dar este importanta. Si sa mi fie cu iertare dar sunt convins ca multi de aici au fost distrasi de tot felul de lucruri in timpul condusului la viata lor. Eu asta am spus cand am scris ce am scris. Si atunci optiunea este f buna. Si nu este vorba numai de asta. Tocmai ce am facut zilele astea multi km in afara tarii si am folosit din plin ACC si optiunea care vireaza masina singura. Acolo te ajuta extrem de mult. Este f odihnitoare. Edited by Changing
Link to comment
Share on other sites

Si sa mi fie cu iertare dar sunt convins ca multi de aici au fost distrasi de tot felul de lucruri in timpul condusului la viata lor. Eu asta am spus cand am scris ce am scris.

Si acum trebuie sa intelegem ca tu (si noi ceilalti ..curand) ar trebui sa ne permitem sa fim mai distrasi cand conducem o masina cu ACC??

 

Intreb si eu, cum e senzatia aia de siguranta (sau calm odihnitor..) cand masina vireaza singura? La ce viteza e acceptabil, usor de perceput si la care viteza nu prea este?

[sa stii ca nu te iau peste picior, dar nu stiu cum sa exprim intrebarea citind "odihnitor" (..cand conducem o masina)..]

Link to comment
Share on other sites

La drum lung totul e util iar acc face fata cu brio ,chiar si la manevre din scurt ale altora . Daca franeaza f tare de la viteza mare ai si avertizare colosion warning si instant calci frana . Cine spune ca nu e util nu l-a folosit . Normal xa poti trai fara acc si fara masina chiar .... metrou ,troleibuz Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

La drum lung totul e util iar acc face fata cu brio ,chiar si la manevre din scurt ale altora . Daca franeaza f tare de la viteza mare ai si avertizare colosion warning si instant calci frana . Cine spune ca nu e util nu l-a folosit . Normal xa poti trai fara acc si fara masina chiar .... metrou ,troleibuz

Daca exista ACC la BMW inseamna ca nu mai exista fratele mai mic "cruise control" nu? (Sau jumatate functia lui ACC..)

 

Cam cum reactioneaza la o manevra din scurt ale altor soferi masina cu ACC?

 

Si cat de aproape si cat de departe poate fi stabilita distanta fata de vehicolul din fata?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Acc e cruise control cu fctia de franare automata . Inainte era cruise control cu fctia de franare daca tu activai maneta . Acc e un pas mare inainte . Practic poti seta 4 nivele de a pstra distanta . Cel mai apropiat e bun pt oras aprox 5-6 m as estima dar pare mai aproape . La viteze mari.normal ca e bn sa ai o distanta mao.mare pt frane de urgenta . Indiferent pe ce distanta il setezi el sesiseaza intrarea masinii in fata ta de la cel mai mic nivel cel de 5 m sa zicem si franeaza instant uneori la podea cand cere asistenta ta si apare pictograma ,flash si avertizare acustica . Gandeste-te xa adormi ,cel mai rau caz, cred ca te-ar trezi sau cel putin ai o prefranare daca nu chiar o oprire in siguranta . Cam aici e pasul in sus fata de vechea generatie sau fata de de F10 cu pilot auto simplu . Cine spune ca nu e.must have nu stie cum fct sau nu a trecut prin vreo situatia critica in care i-a flashuit viata prin fata ochilor . Si e chiar f realxant sa nu stai sa freci butoane si pedale cand conduci . Il setezi sa zicem la 150 si el va mentine viteza asta cand va putea , franeaza , accelereaza , nu mai apesi pedala asa des . Mie imi pare must have :)))
Link to comment
Share on other sites

Si acum trebuie sa intelegem ca tu (si noi ceilalti ..curand) ar trebui sa ne permitem sa fim mai distrasi cand conducem o masina cu ACC??

 

Intreb si eu, cum e senzatia aia de siguranta (sau calm odihnitor..) cand masina vireaza singura? La ce viteza e acceptabil, usor de perceput si la care viteza nu prea este?

[sa stii ca nu te iau peste picior, dar nu stiu cum sa exprim intrebarea citind "odihnitor" (..cand conducem o masina)..]

 

 

Nu trebuie sa intelegi asta...trebuie sa intelegi ca in cazul in care se va intampla vreodata in viata asta sa nu fii atent o secunda la volan in fata ta, masina avand ACC ar putea sa evite ceva care nu ar fi f placut.

Iar ca sa ti raspund si la cealalta intrebare...pe autostrazile din afara tarii se circula mult mai bine decat la noi. Oamenii sunt mult mai civilizati. Si atunci este f simplu sa setezi o viteza de croaziera si masina va face singura tot: franare, accelerare, virare. Eu nu am mers pe modul automat decat pe autostrada si pana la viteza de 160 km/h.

Da, e greu sa explici cum poate fi odihnitor. Probabil ca trebuie sa mergi intai cu o masina echipata cu toate sistemele astea si apoi iti vei da seama. Nici eu nu te iau peste picior acum dar chiar nu stiu cum as putea explica mai bine chestia asta.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Toate sistemele de siguranta de pe masinile moderne nu fac altceva decat sa ajute a salva ce e mai de pret, adica viata.

Poate ca numai sunt la fel de placut la condus si numai ofera "feeling" ca acum 20 de ani, dar fiecare e liber sa isi aleaga ce conduce, ceva modern sau ceva clasic...poate chiar amandoua daca iti permiti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.