Jump to content

Fum alb e60 530d


I. Ciprian

Recommended Posts

Salut,

 

zilele astea mi-am cumparat un 530d e60 manual din 2004, varianta de 160kw. Din cauza timpului si a faptului ca sunt satul de samsari si mincinosi, am ales sa o cumpar chiar si fara un test/verificare in service (din cauza de timp si pentru ca era full tot sau nu aveau chef de asa ceva) deoarece masina se prezenta bine pentru banii respectivi. Pretul fiind unul bun, imi asum eventualele probleme pe care nu le-am descoperit + ca mi-au ramas bani de reparatii.

 

La cald, masina merge bine, suna bine, nu da fum, trage bine, etc. (eu presupun ca are DPF-ul anulat din cauza esapamentului innegrit). Km in bord: 266k.

Ocazional, apar mici fluctuatii la ralanti (690-715rpm). Foarte foarte rar, cand accelerez extrem de incet, pe la 1700-1800 rpm, cade in nas. Daca accelerez, nu face mofturi si fuge imediat.

 

Prima pornire la rece (-5 celsius) a fost la prima cheie, fara fum sau figuri.

A doua pornire la rece (-10 celsius) a fost problematica: abia la a treia cheie, mers in 4-5 pistoane pentru ~30 de secunde si destul de mult fum. Initial fumul era alb cu usoara tenta albastruie iar apoi doar alb. Dupa 1 minut s-a domolit si apoi a continuat sa fumege undeva la 10 minute (nu am miscat masina deloc). Dupa cele 10 minute nu mai da fum deloc, nici accelerat. Mersul a fost unul normal desi parca parca, nu mai trage chiar asa de bine (nu pot sa bag mana in foc deoarece inca nu m-am obisnuit cu "monstrul").

Oprit motorul pentru aprox. 2 ore, dupa pornire (a pornit bine) scotea fum alb, dar foarte putin. Dupa 1-2 minute nu mai scotea deloc.

 

Am verificat antigelul: rezista la -40 de grade si e pe punctul de minim (o sa urmaresc sa vad daca papa din el), scos busonul cu motorul pornit, nu rasufla. Este roz/rosu!!!

Verificat uleiul: e aproape pe maxim, pare curat, scos joja cu motorul pornit, nu rasufla. Sticker Castrol lipit pe vasul de expansiune, termenul de schimb inca nefiind atins.

Desfacut busonul de ulei cu motorul pornit: iese abur/fum similar cu cel de pe esapament. Aproape ca rasufla si cu busonul inchis. Asta se intampla si cand pe esapament nu mai da deloc.

 

Citit erorile (inainte sa inceapa problema) cu OBD reader cu bluetooth: apare de doua ori P1279 (din detalii retin niste date de genul rpm:779, engine load 55%).

Alta chestie: consumul instant e aiurea, cateodata arata bine, alteori sta pe 20 indiferent ce fac. Consumul pe trip e de 39.5 L/100km. Consumul calculat de mine bazat pe cat am parcurs si cat mai am in rezervor este de 8.5 % (~24L in 280km mers usor alert si aprox 2 ore de stat pe loc cu motorul pornit, in mare parte extraurban) ceea ce nu mi se pare suspect.

La pornire (tot timpul) pare ca porneste schiopatat. Pentru prima fractiune de secunda nu merg toti cei 6 cilindri.

Ca zgomot, daca deschid capota si stau cu urechea foarte aproape de motor singura chestie care iese in evidenta e un sunet, cum sa-l explic: ca si cum ai bate doua monede una de alta.

Cand a venit proprietarul cu ea, avea extrem de putina motorina in rezervor.

Alimentat Rompetrol Alba-Iulia Efix 51, 67 de litri.

 

Dupa cateva ore de cautat pe net as putea spune ca problema/problemele vin de la unul sau mai multe injectoare. Banuiesc ca pierde compresie si aceasta scapa cu tot cu motorina in partea de sus a chiulasei. Cele care au avut probleme cu segmentii rasuflau atat pe la busonul de ulei cat si pe la joja.

 

O sa merg cu masina in service dar cine stie cand ma programeaza. Exista riscul sa stric ceva daca merg asa cu ea? Am evitat sa o mai calc de cand am observat problema.

 

Pana atunci, stie cineva care ar putea fi problema, sa-mi fac o idee despre cat de catastrofal poate fi?

 

Mama, cat am scris.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

- fumul alb e sigur abur, evacuarea rece, fumul fierbinte, rezulta condensare...de aia si dispare la o anumita perioada dupa ce se incalzeste evacuarea

- pormirea mai greoaie e sigur din cauza bujii sau releu...asta vezi imediat la un tester bun

- mi-e greu sa cred ca ai problem cu injectoarele, eu zic sa incepi cu testul de bujii si releu si dupa vezi cum se comporta

- faptul ca iti lasa impresia ca trage mai greu cand e rece afara si motorul/cutia nu sunt incalzite bine e normal - uleiul din cutie e rece si vascos, dupa ce se incalzeste incepe sa reactioneze correct, sa cum ai fost obisnuit cand era mai cald

- zgomotul metallic care il sesizezi poate sa vina de la role, curea accesorii, etc...daca dispare dupa ce se incalzeste motorul bine atunci acolo e buba, putina uzura care se manifesta la rece

 

Nu intra in panica, incepe verificarile si usor usor le rezolvi.

 

Bafta,

Link to comment
Share on other sites

Am fost la mecanic pentru o prima diagnoza, si el banuia injectoarele (amestecul sarac duce la fum alb), din spusele lui ijectoarele si bujiile sunt ok, problema fiind de la "pompa de mediu/medie" (no ideea ce-i aia) si mi-a dat un numar de telefon de-al cuiva care se ocupa cu asa ceva (cica ar fi ceva problema electrica sau cel putin asa a iesit pe diagnoza).

 

Legat de zgomotele de la motor, tot rolele le suspecteaza si el.

 

Mersi de raspuns, o sa postez aici cum voi rezolva, poate sa fie de ajutor cuiva.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la mecanic pentru o prima diagnoza, si el banuia injectoarele (amestecul sarac duce la fum alb), din spusele lui ijectoarele si bujiile sunt ok, problema fiind de la "pompa de mediu/medie" (no ideea ce-i aia) si mi-a dat un numar de telefon de-al cuiva care se ocupa cu asa ceva (cica ar fi ceva problema electrica sau cel putin asa a iesit pe diagnoza).

 

Probabil se refera la preincalzitorul filtrului de motorina, unii ii mai zic si pompa auxiliara. Cand sunt temperaturi scazute, acesta incalzeste combustibilul pt o ardere mai buna.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Am fost la mecanic pentru o prima diagnoza, si el banuia injectoarele (amestecul sarac duce la fum alb), din spusele lui ijectoarele si bujiile sunt ok, problema fiind de la "pompa de mediu/medie" (no ideea ce-i aia) si mi-a dat un numar de telefon de-al cuiva care se ocupa cu asa ceva (cica ar fi ceva problema electrica sau cel putin asa a iesit pe diagnoza).

 

Legat de zgomotele de la motor, tot rolele le suspecteaza si el.

 

Mersi de raspuns, o sa postez aici cum voi rezolva, poate sa fie de ajutor cuiva.

 

Daca amestecul nu ar fi facut correct ai avea fluctuatii in functionare, ti-ar tremura motorul, nu ar functiona rotund.

Eu raman la parerea initiala - galerie rece+fum cald= abur pana se incalzeste...de aiai si dispare la o anumita perioada.

 

Nu prea am auzit de problem cu injectoarele la e60, iar bujiile daca aveau problem doar iti pornea greu...si daca iti porneste greu, dar bujiile sunt ok la verificare(scoase si verificate manual daca se aprind) atunci e problema releul - care tot problem pe pornire iti da...porneste greu, iti moare motorul la primele porniri, pt ca nu se mai aprind bujiile deloc, sau correct si motorul porneste doar prin compresie.

 

Bafta,

Link to comment
Share on other sites

Daca amestecul nu ar fi facut correct ai avea fluctuatii in functionare, ti-ar tremura motorul, nu ar functiona rotund.

 

Acestea exista, dupa cum am spus in postul initial : " Foarte foarte rar, cand accelerez extrem de incet, pe la 1700-1800 rpm, cade in nas." + fluctuatii mici la ralanti. Fluctuatii mari am chiar la pornire daca e frig, isi revine in 20 de secunde. Ce am observat dupa mai multe porniri este ca scoate fum o perioada, dupa fiecare pornire: atat la rece cat si la cald (sa zicem ca am oprit motorul pentru 15 minute). Si acum am mai multe fluctuatii in mers (mai puternice), tot asa, dupa pornire, cateva minute, daca incerc sa merg usor.

 

Inca nu am dat de al doilea mecanic si cred ca va mai dura putin deoarece sunt prins cu alte lucruri + inmatricularea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am fost la mecanic. Mi-au spus ca a fost defect un injector, avea corecție 5. Au schimbat injectorul cu unul sh, bujiile care erau toate arse, niște garnituri la admisie și am cerut sa ĂŽmi anuleze flapsurile de pe admisie. Mașina a pornit ca de obicei la -1 grade, scoate abur mult ĂŽn continuare, dupĂŁ pornire. Diferenta mare este ca merge groaznic!! Smuceste foarte puternic atunci când vrei sa mergi constant sau sa accelerezi ușor. Motorul suna groaznic la turații mici, se aude ca un motor de tir. La turație mica ~1000rpm se aude foarte puternic fiecare detonatie, la ~1600 se aude doar la cam jumĂŁtate din cilindrii și pe la 2000 parca doar unul singur. DupĂŁ 2000 parca dispare sunetul și e liniște. Cum e posibil asa ceva? DupĂŁ ce au schimbat cele menționate, sa fie imposibil de condus? Sa nu fi pus bine admisia ĂŽnapoi și sa piardĂŁ boost? (Sunetul de motor de tir l-am mai auzit la golf 4 tdi ĂŽn limp mode). L-am sunat pe mecanic și mi-a zis sa merg ĂŽnapoi la o diagnoza, ca poate e alt injector. Acum ce sa ĂŽnțeleg, fac asa pana le schimbam pe toate? Pica unul ĂŽn fiecare sĂŁptĂŁmânĂŁ, ĂŽn serie?
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@ I. Ciprian - injectorul schimbat trebuie codat pe masina .

@Dumitrubogdan - flapsurile se anuleaza din teama ca se vor rupe si vor intra in motor - nu prea se intampla in afara de motoarele de pe la inceputul anilor 2000. Se mai anuleaza din cauza scaparilor de ulei . Daca le anulezi si pui dopuri, nu castigi nimic, decat ca elimini scaparile de ulei . Se pierde din efectul de swirl al aerului la admisie , motorul usor mai zgomotos la acceleratie si oprirea e mai "balbaita" .

Link to comment
Share on other sites

 

Asa suna la turație mica. Filmat din mașină, cu geamul deschis pe.langa garduri ca sa prindă și telefonul ceva din sunet. Însă tot asa se aude și în mașina cu urechea libera.

 

Si al doilea videoclip, ce include si bordul. Nu mai tin minte daca era deschis geamul sau nu.

Edited by I. Ciprian
Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine era daca puneai injector nou si il codai dupa. Macar ati verificat valorile injectoarelor si dupa montare? E posibil sa nu fie in mintile lui nici injectorul sh cumparat... sa nu mai zic ca poate nu e 100% compatibil. Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Acum imi schimba injectorul (cel luat sh, aparent avea corectie de 2.5) si mi-au masurat si compresia pe cilindrul ala: 19 bari. Cat e normal la un motor uzat? pe alt cilindru au spus ca am 21. Ei au zis ca un motor in stare buna trebuie sa aiba 26 bari. In specificatii compresia este de 17:1. Am dat un search rapid pe google dar inca nu am gasit cati bari ar fi normal.
Link to comment
Share on other sites

Acum imi schimba injectorul (cel luat sh, aparent avea corectie de 2.5) si mi-au masurat si compresia pe cilindrul ala: 19 bari. Cat e normal la un motor uzat? pe alt cilindru au spus ca am 21. Ei au zis ca un motor in stare buna trebuie sa aiba 26 bari. In specificatii compresia este de 17:1. Am dat un search rapid pe google dar inca nu am gasit cati bari ar fi normal.

 

Diesel Engines M57/M67 - Common Rail:

Compression ratio 18:1, compression 20 - 25 bar (operating temperature)

Link to comment
Share on other sites

Acum imi schimba injectorul (cel luat sh, aparent avea corectie de 2.5) si mi-au masurat si compresia pe cilindrul ala: 19 bari. Cat e normal la un motor uzat? pe alt cilindru au spus ca am 21. Ei au zis ca un motor in stare buna trebuie sa aiba 26 bari. In specificatii compresia este de 17:1. Am dat un search rapid pe google dar inca nu am gasit cati bari ar fi normal.

Asta e partea proasta la cele second... nu prea ai de unde sa stii cat sunt de bune. Decat sa dai 100 euro pe unul la ghici, mai bine 200 pe un Bosch nou.

La service-ul unde merg des, au stat la o masina o saptamana pana i-au dat de cap. Proprietarul tot aducea injectoare second... demonteaza, monteaza, codeaza, testeaza.... vezi ca nu merg cateva din ele... iar de la capat, demonteaza..... si tot asa. Cred ca i-au luat 15 milioane doar manopera.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Da, asa a fost și aici. Au tot schimbat injectoarele și au ajuns la concluzia ca cel vechi era bun. Asa ca mi l-au pus ĂŽnapoi cĂŁci nu de la injector venea problema. AdevĂŁratĂŁ problema, dupĂŁ spusele lor, este egr-ul. CicĂŁ e dusa electrovalva. Mi-au propus sa ĂŽl anulez de tot. Nu am fost de acord, mi-au cerut și 300 de lei pt asta, electrovalva fiind undeva la 70 de lei. Faza e ca vin sĂŁrbĂŁtorile și fixul temporar fiind sa scoatĂŁ și sa ĂŽnfunde furtunul(cred) de la egr pana dupĂŁ sĂŁrbĂŁtori când ma ĂŽntorc la ei.

 

Am condus mașina și pare sa meargĂŁ bine, nu ĂŽntrerupe, nu suna. Acum merg cu check engine in bord și cu eroare de emisii ĂŽn iDrive. Am ĂŽncercat sa le cer banii ĂŽnapoi pt injector (ei s-au ocupat de cautat, cumpĂŁrat) și au zis ca rĂŁmân la ei pt manopera de azi(undeva la 5-6 ore de scos și pus injectoare) și pt cea când ma ĂŽntorc sa termine lucrarea. Asta e, nu ĂŽnțeleg care e problema mea ca au schimbat aiurea la injectoare dar csf. Și faza cu compresia la fel, am gĂŁsit ca ar fi pragul minim de 26 de bari la cele cu compresie de 23:1, clar nu 18:1.

 

Mulțumesc pentru rĂŁspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Raportul de compresie si ce vezi pe compresmetru sunt chestii diferite... In general - la benzinare, nu aici daca se aplica si la diesel, nu e bine sa ai deviatie mai mare de 10% intre compresia pe diferiti cilindri. De la 19 la 21 pare ok, dar pana la un maxim de 26 mai e. Intereseaza-te cat e minimul admis de producator, trebuie sa scrie in manualul service.

Imprieteneste-te cu un mecanic sau schimba-i pe terminatii aia ca nu te vad bine. Nu exista sa predai masina la client cand ea merge mai rau decat cand a venit.

Ca sa nu mai montezi injectoare amboulea le poti duce la un banc la verificat inainte.

Link to comment
Share on other sites

O sa ma ĂŽntorc la ei sĂŁ-mi schimbe electrovalva aia din moment ce trebuie sa plĂŁtesc doar piesa și o sa caut pe altcineva ĂŽn cazul ĂŽn care ĂŽmi mai face probleme.

 

Cineva a postat mai sus un citat dintr-un document bmw (dacĂŁ dați search exact la propoziția aia, gĂŁsiți tot documentul) cum ca 20-25 de bari e presiunea normala la temperatura de operare. Acum dacĂŁ e puțin mai mare de 10% diferența ĂŽntre cilindri, și oricum e doar puțin sub normal, dar motorul trage ok, nu scoate fum sau nu suna oribil nu vad de ce i-aș schimba segmenți (ĂŽn cazul ĂŽn care asta e problema).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Au fost 10 zile in care masina a mers bine cu micul hack facut de ei. Acum, simptomele au revenit, zgomotul a revenit, iar "pica in nas", fum usor albastrui la pornire, pornire putin neregulata (asta nu s-a schimbat deloc doar ca a fost mai cald). Toate astea fara sa mai schimb nimic la masina, nu a aparut nici o eroare noua. Asta imi spune ca problema nu este de la acea electrovalva. Ca si fapt divers, si pentru ca pana acum mi s-a parut ca am un consum cam mare (9 L/100km cu 95% extern) si gazele de esapament miros ingrozitor, adica le simti de la cativa metri, m-am uitat la temperatura apei. La un moment dat a ajuns pana la 98 de grade. Nu e cam mult? O alta chesti, am identificat un "tacanit", si anume pompa de vacuum. Insa nu am gasit cum afecteaza functionalitatea motorului.

 

Prin urmare, o sa ma duc sa-mi schimbe elecrovalva, o sa-i "felicit" si o sa caut alt service, sa mai insist la ei mi se pare o pierdere de timp si de bani.

Deci, poate cineva sa-mi sugereze un service competent in Cluj-Napoca?

 

Va urez un An Nou Fericit!

Edited by I. Ciprian
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.