Jump to content

Codare baterie noua


cristiano115

Recommended Posts

Colegule, eu am pus un link care sa sustina ce am spus mai sus.

Topicul acesta nu este numai al tau. Nu doar tu si cu mine citim ce se scrie aici.

Si altii trebuie/vor sa inteleaga.

Imi cer scuze, ai postat dupa mine si am crezut ca mi te adresezi mie. Eu am intrebat doar de un service pe parte electrica in Constanta, nu ma intereseaza teoria functionarii bateriilor.

Sa inteleg ca iti dai raspunsuri singur? Ca ultimul care a postat pe topicul asta inainte sa postez eu ieri, ai fost tot tu, acum 9 luni.

 

O zi frumoasa!

Link to comment
Share on other sites

 

Sa inteleg ca iti dai raspunsuri singur? Ca ultimul care a postat pe topicul asta inainte sa postez eu ieri, ai fost tot tu, acum 9 luni.

 

O zi frumoasa!

Haha,

Nu, caut confirmari.

 

Si nici nu tin socoteala la ce s-a intamplat acum 9 luni.

 

Cauta meseriasul care sa iti codeze bateria.

 

Zi la fel de frumoasa.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut, dragi colegi de forum! Este prima mea postare, de aceea nu sunt sigur cĂŁ sunt pe secțiunea potrivitĂŁ...

Recent am cumpĂŁrat un BMW 318 Touring/an fabricație 2007, din Germania, o varianta destul de bine echipatĂŁ, ĂŽncĂŁ nici nu cunosc comenzile, butoanele și funcțiile alocate acestora. Sunt ĂŽn situația de a schimba bateria. Am cĂŁutat zile și nopți pe internet informații despre ce acumulator se preteazĂŁ la aceasta mașinĂŁ. Ăntr-un final, aflând cĂŁ trebuie ĂŽnregistratĂŁ bateria ĂŽn sistemul electronic al mașinii și neavând habar cat ar costa aceastĂŁ operațiune, am decis sĂŁ cumpĂŁr o baterie cu aceeași capacitate ca cea de pe mașinĂŁ, adicĂŁ 80Ah, gandindu-ma cĂŁ așa nu mai e necesara vreo intervenție de codare/ĂŽnregistrare. Am plecat sĂŁ cumpĂŁr o baterie Caranda Suprema, de 80Ah, cu 800A-curent de pornire. La magazin, aflu de la vânzĂŁtor, care se vedea cĂŁ știe ceva despre BMW-uri, cĂŁ dacĂŁ am fire suplimentare la borna (-) (i-am arĂŁtat o pozĂŁ), ĂŽmi trebuie o baterie AGM, chiar dacĂŁ mașina nu are funcția START-STOP, asta pentru cĂŁ alternatorul este conceput pentru o asemenea baterie sau, mĂŁ rog, nu as obține garanție la un alt model de baterie. Cu toate dubiile mele ĂŽn aceastĂŁ privințĂŁ, am comandat o astfel de baterie, Rombat AGM 80Ah/800A curent de pornire, scumpicicĂŁ, dar totuși, comparativ cu alte mĂŁrci, bunĂŁ la preț. Cea veche și moartĂŁ de-a binelea este Exide BMW 80Ah/640A, fabricatĂŁ ĂŽn August 2014. VĂŁd cĂŁ a ținut 7 ani, probabil ca și cea cu care a ieșit mașina pe poarta fabricii. Acum, daca tot m-am ĂŽnscris ĂŽn Club BMW, vĂŁ rog pe voi, care chiar conduceți mașini BMW, sĂŁ-mi spuneți, este ĂŽn regulĂŁ sĂŁ pun aceastĂŁ baterie pe mașinĂŁ? Este suficient amperajul? DacĂŁ da, cam care ar fi costul codĂŁrii bateriei. Am vĂŁzut cĂŁ anumite firme care vând acumulatori fac gratuit codarea dar eu cumpĂŁr bateria de pe internet, trebuie sĂŁ plĂŁtesc aceastĂŁ manopera, cĂŁ doar nu mi-or coda bateria cei de la reprezentanța Rombat. Sau cine știe...!?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Revin... Am montat bateria comandatĂŁ și spre surprinderea mea am putut s-o fixez cu brida din dotarea mașinii. Puteam sĂŁ pun și o dimensiune mai mare și tot aveam ĂŽncĂŁ o gaura filetatĂŁ unde puteam prinde talpa bateriei cu brida. Pentru liniștea mea am ĂŽnregistrat bateria in software-ul mașinii. Costul manoperei de codare (nu cred cĂŁ folosim corect acest termen dar se ĂŽnțelege) a fost 50 lei. Eu zic cĂŁ este exagerat. Asta e, unii profitĂŁ de faptul cĂŁ la mașinile cu electronicĂŁ multĂŁ apar multe coduri de eroare, mai ales când se schimbĂŁ câte o piesĂŁ și este necesarĂŁ deconectarea bateriei sau introducerea unei informații de genul unui interval de servisare cum ar fi ĂŽnlocuirea lichidului de frânĂŁ. N-are treabĂŁ cu calculatorul, e doar un memento, dar tot dai 50 de lei. Edited by Lyonel
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai termenii la tine si te intereaza/place (doar) sa conduci bmw, acesta vine cu cheltuieli..

 

Sau ALTFEL SPUS, daca nu inveti tu sa il intretii.., au invatat altii.. si probabil e logic ca trebuie sa platesti timpul, experienta..

 

E bine ca ai revenit, ca ne ingrijoram. ;)

 

In alta nota mai serioasa, pentru altii noi care intra pe topicul tau, daca muta-i brida sa pui baterie mai mare, atunci trebuia chiar facuta CODAREA. Asa la aceiasi capacitate, doar inregistrarea.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30,eu am mereu termenii la mine. Eu conduc un amĂŁrât de Opel Agila. Pe Club Opel sunt ingineri, electricieni, mecanici, oameni de tot felul. Ne ajutam cu sfaturi, ne plângem unii la alții, unii de alții, dupĂŁ situație. Am gĂŁsit și aici colegi de Club Opel. Nici nu mi-am schimbat numele, tot Lyonel sunt și acolo. BMW-ul ĂŽl am ĂŽn ĂŽntreținere cĂŁ așa e când ai copii. Am devenit membru BMW forum sa scutesc din bani pt.ĂŽntretinerea mĂŁgĂŁoii de BMW. Asta pentru am ceva scule și ceva pricepere. Dar recunosc repede un nesimțit cu un tester in mânĂŁ. Asta era o parantezĂŁ. Edited by Lyonel
Link to comment
Share on other sites

Atunci fa rost de o interfata si instaleaza ISTA pe un laptop si dai batai.

Nu multi au termenii la ei, dara daca tu te lauzi ca ii ai, nu imi mai lasa loc de interpretare/completare data viitoare. ;)

 

Bravo, apreciez ca ti-ai luat BMW si e foarte bine ca incerci sa salvezi bani citind, adaugand lucruri utile forumului; e chiar indicat. O sa ai si ce sa afli, nu iti face griji.

 

Doar la polemici despre Opel vs BMW sa nu ajungem.. (amandoua sunt masini pt mine) fiecare dupa cum le simte, place..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Popescu 76, mulțumesc pentru confirmare! Pe @bh13ncu l-am recunoscut dupĂŁ stilul sĂŁu caracteristic de exprimare scrisĂŁ. M-am bucurat sincer cand l-am regĂŁsit. Ăl salut și ĂŽl felicit cu aceastĂŁ ocazie pentru consecvențĂŁ. Când ĂŽți povestește el ce-a pĂŁțit cu mașina citești pânĂŁ la capĂŁt, cĂŁ are suspans toatĂŁ expunerea. Este un câștig pentru acest forum. Poate nu ĂŽl remarcam dacĂŁ nu ĂŽl "activa" @bimmer 😆! Edited by Lyonel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Nu multi au termenii la ei, dara daca tu te lauzi ca ii ai...

 

Eu ĂŽnțeleg ce spui când te referi la termeni. Desigur, ai vrut sĂŁ spui cĂŁ nu cunosc anumite aspecte tehnice. Așa e, multe lucruri ĂŽmi sunt strĂŁine ĂŽn materie de mașini, mai multe decat cele știute. Dar când spui cuiva cĂŁ nu are termenii la el, ĂŽn exprimarea vorbitĂŁ sau scrisĂŁ, se ĂŽnțelege cumva cĂŁ are un vocabular limitat sau nu știe sĂŁ se exprime. Am vrut sĂŁ clarific acest aspect. Eu chiar sufĂŁr când omit câte o virgulĂŁ. Aici totuși nu e Academia RomânĂŁ. Un user cu multe cunoștințe tehnice dispus sĂŁ le ĂŽmpĂŁrtĂŁșeascĂŁ și celorlalți este mult mai valoros pentru forum ca unul bun la gramatica limbii romane dar total atehnic. MĂŁ bucur cĂŁ exiști @bimmer. Sunt sigur cĂŁ vom mai coresponda cĂŁci am remarcat cĂŁ ești pasionat de BMW, o marcĂŁ pe care o descopĂŁr cu ĂŽncântare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

la bucsaraie neapărat oe, amortizoare am pus kyb, discuri +placute Textar, lichid de frâna Ate Dot4 SL6.

schimba uleiul de la cutia de viteze neapărat, eu l-am schimbat la mine, nu am masina de foarte multe luni. Eu folosesc ulei Valvoline Synpower MST C3 5w40.

Ar mai fi mgi, matose si altii care se pricepe.

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Am verificat ĂŽn bord tensiunea de ĂŽncĂŁrcare a bateriei pe al meu BMW 318D Touring NFL, an 2007. Apare 14,5-14,6 V iar uneori chiar și 14,7. Cu toți consumatorii porniți stĂŁ la 14,5 V. Mi se pare cam mult. Eu știam cĂŁ ar trebui sa fie 14,2-14,4 V dar cine știe, poate cĂŁ n-o fi rĂŁu nici așa, având ĂŽn vedere cĂŁ pornesc cam rar motorul ĂŽn perioada asta. E OK ĂŽncĂŁrcarea?
Link to comment
Share on other sites

@Popescu 76, mulțumesc pentru confirmare! Pe @bh13ncu l-am recunoscut dupĂŁ stilul sĂŁu caracteristic de exprimare scrisĂŁ. M-am bucurat sincer cand l-am regĂŁsit. Ăl salut și ĂŽl felicit cu aceastĂŁ ocazie pentru consecvențĂŁ. Când ĂŽți povestește el ce-a pĂŁțit cu mașina citești pânĂŁ la capĂŁt, cĂŁ are suspans toatĂŁ expunerea. Este un câștig pentru acest forum. Poate nu ĂŽl remarcam dacĂŁ nu ĂŽl "activa" @bimmer 😆!

 

Intamplator am ajuns pe acest topic pt ca in general nu intru acolo unde deduc din titlu ca nu are legatura cu modelul meu de masina.

Totusi ieri, numele de user @Lyonel mi-a atras atentia dar nu stiam de unde. Acum stiu ! :)

 

Te salut drag coleg !

 

... din pacate C.O. a cam murit (mai intru uneori dar cam bate vantul) si cam aceeasi soarta o va avea in final si acest forum si nu o spun din rautate ci pur si simplu e un fapt firesc. Modelele la care mai poti sa surubaresti in parcarea blocului se invechesc tot mai mult, cele in voga sunt prea complicate sa intervi cu manecile suflecate si un 17 in mana, electricile se zbat sa le ia locul, tot mai multa electronica, tot mai mare nevoie de testere si programe pt a instiinta ECU ca vrei sa inchizi usa sau vrei sa speli jantele.

 

Pt adeptii preocuparii "noaptea devoratorilor de film" pe C.O. am activat mai mult ca @Aries dar asta e deja alta discutie.

 

(-aaa, nu am inca in motor LM Leichtlauf HT 5W40, e doar o intentie pt primavara la urmatorul schimb si asta din ideea ca daca tot n-am DPF, pt mine e suficienta (si indicata) norma BMW LL-01. Acum "ma dau" cu TopTec 4600 5w30, evident C3 (ceea ce pe mine nu ma ajuta cu nimic) dar uite asa reusesc sa las motorul cu o protectie indoielnica)

 

Revenind la discutia ON

 

@Lyonel - nu am inteles clar daca ai IBS desi din discutii deduc ca ai avea si in acest caz orice interventie a mea ar fi doar "parerologie" pt ca eu nu am. Adica pe borna minus a bateriei mele am doar un singur fir "de masa", clasic.

 

Totusi, macar comparativ iti pot da niste valori incarcare pt ca am un mic "hud" montat la retrovizoarea centrala ce imi monitorizeaza constant prin OBD2 temp lichid motor si incarcarea (are mult mai multe functii dar eu le-am ales doar pe acestea doua ca monitorizare)

 

- dupa pornirea de dimineata (cateva minute/7-10) - 14,4-14,6

 

- dupa un drum de 50 km - 13,9-14,1

 

- cateva minute bune dupa pornirea incalzirii scaune (20 sa zicem) - 14,8-14,9

 

- orice consumator adaugat (faruri, player, stergatoare, geamuri, ventilator incalzire) imi ridica valoarea de incarcare cu cateva zeci de unitati avand tendinta de stabilizare in final.

 

In conditii de drumuri medii/lungi valoarea se stabilizeaza undeva la 13,9-14,1 cu mici fluctuatii la cuplarea unui nou consumator si revenire la cateva secunde.

 

PS - bateria imi cam "scartaie", habar n-am ce putere, marca, caracteristici are ...stiu doar ca am "rezolvat-o" eu in urma cu 2 ani cand nu stiam de "sleep mode" si dupa o zi de pescuit cu radio, usi deschise si actuator turbina ce s-a initializat toata ziua, spre seara am ramas sportiv langa masina. Aveam o tensiune de 8V pe instalatie, masina era moarta, nu mai avea putere nici sa-mi deblocheze volanul ...si in final am rezolvat cu imprumut curent de la alta masina donatoare (cabluri cuplate la priza motor si caroserie)

Da, evenimentul a trecut, bateria si-a revenit dar parca a ramas cu sechele. De atunci masina nu a mai pornit vioaie cum o stiam.

Nu credeam sa ies din acea iarna cu bateria si totusi am reusit, am mai trecut o iarna cu ea tot asa ...acum in prag de aceasta iarna nu mai sunt convins :)

Azi-dimineata a invartit "a moarte" la minus -1°C dar totusi s-a ambitionat si a pornit.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

.. e prea complicat de explicat cum si la ce tensiune se stabilizeaza sau ce tensiune este cea corecta la bornele bateriei.

 

Nici o surpriza pentru mine.

Spunand asta vreau sa si explic cum este "privita" (sau ..inteleasa" BATWRIA de catre DDEul sau modulul dedicat incarcarii. Practic ea este precum un burete pe care il descarci cand pornesti motorul si se incarca imediat ce primeste curent dat de alternator, acesta fiind viata ei, syim asta..

 

Orice baterie trecand prin ciclurile astea de incarcare-descarcare isi pierde capacitatea in timp. Adica nu mai capabila sa primeasca si sa dea la fel de mult curent.. iar asta TREBUIE tinut cont la fel de mult.. pentru respectarea si prelungirea vietii bateriei si in conditiile pierderii in timp a capacitatii..

 

Ar putea fi scris, si sunt convins ca nemtii au facut un adevarat studiu... din moment ce o baterie luata direct de la dealer poate ajunge la 10 ani de folosinta..

 

Tensiuni crescute, scazute, sunt prea putine sanse sa intelegi ce se intampla..

Luati-o ca fiind normal sa fie tensiune mai mare cu marirea consumatorilor.. pentru ca masina stie mai bine, mult mai bine..

Link to comment
Share on other sites

am cumpărat la începutul lui noiembrie o baterie noua Rombat Champion 80ah 800a și vad ca are același obicei sa se descarce singura in parcare și nu găsesc cauza.

In afara de alarma și carligul de remorcare nu mai am altceva.

Nu am ibs, nu știu dacă se codeaza bateria. Ajutor.

Imi poate spune cineva la motor B47, pe F10 ce valori trebuie sa am la incarcare pe alternator?

 

m-am gândit sa schimb și alarma dar nu am găsit unde anume este montata... As vrea sa o inlocuiesc cu un maat 679

https://www.auto100.ro/auto-alarme-auto-alarme-masina_6_alarma-auto-maat-679-extreme-2_33.html

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa pui mai intai un tester ISTA si uitat in rezultate daca apar cauze ale descarcarii bateriei. Poate asa afli ce anume descarca bateria.

In principiu un modul nu lasa masina sa intre in "sleep mode". Poti deconecta pe rand module - inchis masina. Verificat cu un ampermetru consumul dupa 1/2h.. nu trebuie sa fie mai mare de 50mA. Daca este atunci acel modul este defect. Nu poate fi pus la "somn".. daca masina nu intra in sleep mode atunci nu e modulul acela. Treci la altul.. pana il gasesti.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/189913-consumator/page__view__findpost__p__2518832

 

Probabil alarma masinii e ultima pe care sa o crezi defecta..

 

Valorile la incarcare nu conteaza. Alea care au fost mentionate aici sunt ok.

 

Tie un modul iti descarca bateria cand DDE incearca sa il adoarma..

 

Se codeaza numai daca schimbi capacitatea bateriei indiferent daca ai IBS sau nu.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.