Jump to content

Probleme incarcare baterie 92Ah descarcata complet


George_12

Recommended Posts

Salutare.

 

Nu am mai pornit masina o perioada de timp pentru ca am fost plecat (4 luni). Stiam ca bateria o sa fie descarcata, am deschis usa cu cheia pentru ca din telecomanda nu s-a intamplat nimic,nu tu lumini in interior, nimic in bord la contact pus. Azi am conectat-o la redresor insa spre uimirea mea, bateria este foarte descarcata si arata 3.9v

Totusi am pus redresorul pe ea, dar incarcarea nu a pornit nici dupa 8 ore, insa de la 3.9v a crescut la 6.9v, iar modul de incarcare in loc de 12v era pe 6v si nu am reusit sa schimb pe 12v, ca si in poza atasata mai jos.

Ce este de facut? Bateria are aproape 2 ani si a functionat fara probleme pana acum (Banner Starting Bull 95Ah).

Masina: E60 520D 2008

Redresorul este: Streetwize 6/12V 4 Amp Smart Battery Charger

post-92511-0-93828300-1544412474_thumb.png

post-92511-0-77140500-1544413495_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Redresorul odata pus in priza si conectat la baterie arata din start 6v si nu se poate schimba pe modul 12v.

Acum doar ce am verificat dupa 14 ore si arata 8.9v

Nu se mai poate face nimic? Bateria a costat 700 lei.

 

Ma gandesc sa pun cealalta baterie perfect functionala, legata in paralel cu aceasta apoi sa pun redresorul pe ea vreo 2 ore. Momentan cred ca redresorul nici nu recunoaste bateria sa poata incepe incarcarea. Ce parere aveti?

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Redresorul asta al tau trebuia sa-l lasi cuplat pe bateria ta in garaj e cu mod de intretinere, iti mentinea bateria 4 luni incarcata fara probleme. Mergi cu bateria la un redresor profi sa o incarce corect. Ce ai tu incarca 0,2Amperi pe ora ai nevoie de 40 ore sa o aduci la capacitate. Edited by calinus68
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

probabil nu e cazul, dar eu acum 2 ani am lasat masina 3 jumatate si cand m-am intors a pornit din prima. Am primit eroare de baterie descarcata, dar si-a revenit dupa primul drum. bateria avea cam 6 ani. Intre timp IBS s-a defectat, iar cand am plecat 2 saptamani din tara mi-a terminat bateria. Am pus baterie noua, problemele incepusera din nou, pana am schimbat IBS-ul. Cred ca ar fi ok sa il verifici si pe al tau.
Link to comment
Share on other sites

Incarcarea bateriei se face cu 10% din capacitatea bateriei. In cazul tau un redresor care este capabil de 9,5.

Te chinui degeaba cu bateria asta pentru ca odata scazuta tensiunea sub 10 V inseamna ca bateria e pe duca.

Cand pui bateria noua sa faci un test de consum. Incui masina si masori amperajul sa nu ai un consumator care iti descarca bateria. Sau cum spun astia batrani "fura curent"

Link to comment
Share on other sites

Incarcarea bateriei se face cu 10% din capacitatea bateriei. In cazul tau un redresor care este capabil de 9,5.

Te chinui degeaba cu bateria asta pentru ca odata scazuta tensiunea sub 10 V inseamna ca bateria e pe duca.

Cand pui bateria noua sa faci un test de consum. Incui masina si masori amperajul sa nu ai un consumator care iti descarca bateria. Sau cum spun astia batrani "fura curent"

 

Chiar ca 'fura curent' foarte buna vorba din batrani.

 

Revenind la subiect, ca sa fiu sincer in fiecare an am fost plecat intre 3-6 luni. Acum ideea este ca am in garaj 4 baterii, unele avend 1 an de noi si ghici? Acelasi lucru pentru ca masina nu a mai fost pornita pe acea perioada. Sincer m-am saturat sa tot dau banii pe baterii de fiecare data.

Azi am pus una din baterii pe masina, i-am dat curent de la cealalta masina pana a pornit si am mers cu ea vreo ora ca sa se incarce. Precizez ca bateria moarta avea tensiunea = 4.2v. Sa inteleg ca nu o sa mai tina curentul? Acelasi lucru si cu celelate baterii? As vrea totusi sa o pastrez macar pe cea de 95Ah precizata in acest post.

Inca ceva, am testat tote cele 4 baterii ce le am si spre uimirea mea, cea mai veche dintre ele are 4 ani si nu am pus mana pe ea de atunci, iar tensiunea ei este de 11.9v

 

Nu lega bateriile în paralel pe mașină, vei arde alternatorul și/sau regulatorul de incarcare

Mergi la un centru de baterii sa o testeze; asa vei ști dacă o readuci la viata sau nu. Dacă e ok o vor încarca acolo. În caz contrar ai nevoie de alta baterie

 

Am vrut sa zic legarea bateriilor in paralel in garaj nu puse pe masina, doar nu sunt nebun sa fac lucrul asta. Una buna legata in paralel cu cea moarta pentru ai ajusta voltajul ca sa o recunoasca redresorul pentru incarcare. In acest timp punand redresorul pe bateria moarta timp de 1-2 ore.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Incarcarea bateriei se face cu 10% din capacitatea bateriei. In cazul tau un redresor care este capabil de 9,5.

Te chinui degeaba cu bateria asta pentru ca odata scazuta tensiunea sub 10 V inseamna ca bateria e pe duca.

Cand pui bateria noua sa faci un test de consum. Incui masina si masori amperajul sa nu ai un consumator care iti descarca bateria. Sau cum spun astia batrani "fura curent"

 

Recomanda-mi un redresor capabil.

 

Precizez ca tensiunea bateriei perfect functionale de pe masina cealalta, este de 12.53v. Este bine, este rau?

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Recomanda-mi un redresor capabil.

 

Precizez ca tensiunea bateriei perfect functionale de pe masina cealalta, este de 12.53v. Este bine, este rau?

 

 

Eu am din acesta de la Ctek si ma declar multumit. Nu stiu daca o sa reinvie bateria ta dar prelungeste viata bateriei urmatoare cu siguranta..

 

https://www.caranda.ro/product/redresor-ctek-mxs-5-0-testcharge/

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa pui un tester pe mașină (Ista) sa vezi ciclurile de incarcare și consumul în stand-by. Poate ai un consumator aiurea.

Ai înregistrat bateria (bateriile) la schimbare?

 

Nu am inregistrat bateriile la schimbare, sincer nu am avut treaba cu bateria cat timp am mers constant cu masina, doar de cand am lasat-o nepornita a sesizat ca este descarcata.

Vreau sa spun ca am legat in paralel o baterie perfect functionala de cea descarcata, am conectat redresorul la cea buna si le-am lasat asa 1 ora pentru ca de data asta a recunoscut bateria fiind 12v la cea buna. Apoi am decuplat si am lasat-o doar pe cea descarcata in just de 20 ore la incarcat cu capacele desfacute. Dupa 19 ore redresorul imi arata ca bateria este incarcata 100%, voltajul de incarcare fiind de 14.7v, se vedeau ceva bule in baterie dar foarte putine, iar la 20 de ore redresorul a oprit incarcarea si a afisat incarcare finalizata. Precizez ca voltajul a fluctuat pe parcursul procesului de incarcare cred ca datorita ciclurilor de incarcare, ca urmare voltajul la bornele bateriri la decuplarea de pe redresor fiind 13.8v iar dupa 30-40 min de la decuplare, voltajul a scazut pana la 12.7v. Este in regula?

Urmeaza sa pun bateria pe masina sa vad daca porneste. Insa nu stiu ce sa zic cu acest voltaj care a scazut.

A si inceput sa ninga abundent acum :D

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Daca scade sub 12 nu e ok,inseamna ca bateria nu mai tine curent,o baterie nu poate avea 13-14v in static,cu motor oprit.Pune bateria sus si daca ai un aparat de masura ,conecteaza-la baterie si vezi la cat scade in momentul in care dai start.

 

Am lasat bateria 2 zile dupa incarcare si am verificat-o cu multimetrul, mi-a arata 12.7v stabil apoi am pus-o pe masina si a pornit la sfert. Am sa verific azi sa vad cat scade tensiunea la pornire. Insa ma bucur ca merge fara probleme chiar dupa ce a stat moarta mai multe luni.

 

Inca ceva:

1. Nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea cu tensiunea de incarcare de 14.7v, atunci cand bateria era pusa pe redresor si era aproape de 100%.

2. Daca selectez la Mode pe redresor imi apare (Moto-Auto si un fulg de zapada). Aceasta cu fulgul este optinea pentru a tine bateria pe mod iarna in garaj pentru mai multe luni fara ca ea sa se descarce?

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Modul "fulg" este o incarcare folosind o tensiune mai ridicata, pentru a combate descarcarea datorita temperaturilor scazute.

Voltajul ala de 14.7 era tensiunea data de redresor, nu de baterie, n-are nicio relevanta in ceea ce vrei tu sa afli.

Gradul de incarcare al bateriei se determina prin masurarea tensiunii cu bornele deconectate, sau prin masurarea densitatii electrolitului.

 

Pe viitor iti recomand sa cumperi un redresor de calitate pe care sa il lasi conectat permanent cat masina stationeaza perioade lungi, sau daca nu ai posibilitatea, macar deconecteaza bateria, insa asigura-te ca mai poti descuia masina si ajunge la baterie dupa...

Link to comment
Share on other sites

Modul "fulg" este o incarcare folosind o tensiune mai ridicata, pentru a combate descarcarea datorita temperaturilor scazute.

Voltajul ala de 14.7 era tensiunea data de redresor, nu de baterie, n-are nicio relevanta in ceea ce vrei tu sa afli.

Gradul de incarcare al bateriei se determina prin masurarea tensiunii cu bornele deconectate, sau prin masurarea densitatii electrolitului.

 

Pe viitor iti recomand sa cumperi un redresor de calitate pe care sa il lasi conectat permanent cat masina stationeaza perioade lungi, sau daca nu ai posibilitatea, macar deconecteaza bateria, insa asigura-te ca mai poti descuia masina si ajunge la baterie dupa...

 

Ok am inteles cum sta treaba cu modul fulg. Sincer o sa imi cumpar un redresor mai de calitate insa si acesta isi face treaba dupa cum vad.

Despre voltajul de 14.7v la incarcare, am vrut doar sa aflu daca a fost ok si daca redresorul functioneaza bine.

Bateria am testat-o la 5 minute dupa ce a fost scoasa dupa redresor avand tensiunea 13.82v si inca odata dupa 2 zile tinuta in casa avand tensiunea 12.7v aceasta ramanand stabila fara sa mai scada.

 

Multumesc pentru raspunsuri.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Tensiunea de incărcare difera în funcție de gradul de încărcare al bateriei, temperatura ei și de rezistenta interna. În mod normal se încadrează în valorile 12 - 14,8V. În anumite situații poate depăși aceste limite

Pentru o încarcare optima, tensiunea de incărcare este direct proporțională cu voloarea curentului de incarcare

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Va salut pe toti. Vin cu o intrebare, astazi am verificat tensiunea bateriei la rece, nepornita de o zi si valoarea a fost 11.09. Am gasit pe site ca la valoarea asta bateria este descarcata(daca o pun pe un redresor cum ar trebui sa procedez, sa desfac capacele, sa completez cu apa distilata?). Masina este un e46 320d /2004, iar bateria este bmw(nu stiu cand este fabricata pt ca nu stiu unde sa ma uit). Mentionez ca invarte de 4-5 ori si apoi porneste. Sunt probleme daca merg cu bateria dusa, imi poate afecta electromotorul, bujiile, diode...? Cateva sfaturi va rog, multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Va salut pe toti. Vin cu o intrebare, astazi am verificat tensiunea bateriei la rece, nepornita de o zi si valoarea a fost 11.09. Am gasit pe site ca la valoarea asta bateria este descarcata(daca o pun pe un redresor cum ar trebui sa procedez, sa desfac capacele, sa completez cu apa distilata?). Masina este un e46 320d /2004, iar bateria este bmw(nu stiu cand este fabricata pt ca nu stiu unde sa ma uit). Mentionez ca invarte de 4-5 ori si apoi porneste. Sunt probleme daca merg cu bateria dusa, imi poate afecta electromotorul, bujiile, diode...? Cateva sfaturi va rog, multumesc!

 

O pui pur si simplu pe redresor pentru ca la tine voltajul este destul de bun si nu o sa ai probleme ca mine cu incarcarea. Insa dupa cum spui, voltajul tau indica faptul ca bateria este aproape total descarcata dar inca mai are putere sa invarta. Insa daca ii dai de cateva ori la automat o sa vezi ca nu mai da nici un semn. Daca o pui pe redresor, sa ii desfaci capacele. Mai ales daca ai un redresor clasic, bateria o sa inceapa sa fiarba la un moment dat si recomandat este sa desfaci capacele. Tine cont ca este normal sa vezi bule in baterie la un moment dat si mai este recomandat sa porti si ochelari de protectie daca te afli aproape de bateria cu capacele desfacute.

 

Din cate stiu, majoritatea bateriilor "moderne" nu mai sunt cu intretinere.

Totusi cele AGM si cele pe GEL se pot intretine chiar daca sunt descarcate total pana la un anumit punct cred.

post-92511-0-29177900-1545063774_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Va salut pe toti. Vin cu o intrebare, astazi am verificat tensiunea bateriei la rece, nepornita de o zi si valoarea a fost 11.09. Am gasit pe site ca la valoarea asta bateria este descarcata(daca o pun pe un redresor cum ar trebui sa procedez, sa desfac capacele, sa completez cu apa distilata?). Masina este un e46 320d /2004, iar bateria este bmw(nu stiu cand este fabricata pt ca nu stiu unde sa ma uit). Mentionez ca invarte de 4-5 ori si apoi porneste. Sunt probleme daca merg cu bateria dusa, imi poate afecta electromotorul, bujiile, diode...? Cateva sfaturi va rog, multumesc!

 

Daca mergi prea mult timp cu o baterie dusa, fortezi alternatorul si este posibil sa platesti dublu.

Edited by Andrei525
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.