Jump to content

Instalatii gpl - avantaje si dezavantaje


Recommended Posts

Initial vroiam sa pun topicul la bursa, dar poate intereseaza pe mai multi..

 

In urma inlocuirii consumabilelor (filtru aer & benzina, bujii) consumul in oras a ajuns in limitele rezonabile (~15% pt un E30 325iA e relativ ok)

Dar, ma bate gandul sa achizitionez o instalatie gpl; intrebari:

 

1. Merita luata second hand? Risc sa sar in aer? :|

 

2. Mai poti sa mergi sportiv (4000-6000rpm)? Ma rog, stiu ca se pierde din putere & cuplu (10-15%), dar pe gpl mai urca frumos in ture?

 

3. Vreau o instalatie care sa nu polueze vizual :blink:, deci una (circulara) care sa incapa in spatiul destinat rotii de rezerva.. Cu cat e mai scumpa decat una normala? Mai mult de 30l nu cred ca incap..

 

4. Se pot trage furtunele a.i. sa nu se vada (aproape) deloc? Ma refer la portbagaj, habitaclu etc.

 

5. Merita? :)

 

Nu cred ca mersul pe gaz afecteaza motorul daca respecti anumite "principii":

- nu pornesti pe gaz niciodata (la rece, sau poate chiar si la cald),

- nu o treci pe gaz decat dupa ce s-a incalzit motorul (cam 2-3km la mine, se incalzeste destul de repede)

Link to comment
Share on other sites

si eu sunt de aceeasi parere cu butcky :blink: am vrut sa fac si eu aceeasi smecherie, dar am aflat intre timp ca iti creste consumul(de GPL), pierzi putere si tot cam pe la acelasi pret ajungi daca mergi pe gpl sau benzina + putere scazuta, cam nasol, nu prea se merita. si in plus e si o groaza de bani toata smecheria. si totusi, e BMW.
Link to comment
Share on other sites

n-as face asa ceva nici in ruptul capului. In principal din cauza ca vreau sa pastrez masina cat mai simpla. Trecand peste uzuri, consum incert, debitmetre sparte ... ma opresc ca ma ingrozesc.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si eu sunt de aceeasi parere cu butcky :) am vrut sa fac si eu aceeasi smecherie, dar am aflat intre timp ca iti creste consumul(de GPL), pierzi putere si tot cam pe la acelasi pret ajungi daca mergi pe gpl sau benzina + putere scazuta, cam nasol, nu prea se merita. si in plus e si o groaza de bani toata smecheria. si totusi, e BMW.

26234[/snapback]

 

pretul e singurul criteriu pe care l-as putea tolera (atentie, nu accepta :blink:). un litru de GPL costa totusi cam jumatate dintr-unul de benzina, nu ?

 

dar in conditiile astea, daca ti-ai luat bmw, mai bine mergi mai putin cu el si mergi cum l-a facut pe el mama lui si cum se simte el bine, adica cu benzina.

 

sincer, eu nu inteleg cum vine asta: daca mi-am luat bmw pentru ca asa am vrut (ca-mi place, ca am o anumita imagine, ca imi ofera senzatii etc), pai sa fie bmw atunci. daca vreau o masina care sa consume putin si sa mearga incet, atunci nu-mi iau bmw... nu ?

 

cind n-o sa mai am bani de benzina pentru BMW, o sa-l parchez in fata casei in asteptarea unor zile mai bune, sau pur si simplu o sa-l vind pentru un tractoras mic si diesel. dar asa sint eu, radical :)

Link to comment
Share on other sites

Guest butcky

Pai daca NU se merita sa pui pe BMW, atunci de ce te intereseaza daca merita o instalatie second-hand??? Nu te inteleg! :blink:

Mai bine strange-ti niste lovele si cumpara-ti o Dacie cu GPL sau un TICO!!! E cea mai buna alegere! NU STRICA MASINA!!! :)

Dar .... tu faci cum vrei! Noi te-am sfatuit! :)

Link to comment
Share on other sites

Da... cred ca pana la urma o sa urmez sfatul lui butcky si o sa imi iau un Tico!

Pe care o sa pun bineinteles GPL!!! :blink:

 

Bre, ce naiba, topicul asta se vroia unul de informare pt cei care vor sa isi puna gaz

Am inteles, din punctul vostru de vedere nu merita (probabil nici din al meu), DAR daca berbecu' (adica io :)) vrea sa-si puna, haideti sa-l ajutam cu informatii pertinente..

 

Mai intreb inca o data:

- cat costa una circulara? dar una normala?

- de unde?

- merita (e periculos) second hand?

- pe unde tragi conductele sa nu se vada?

Link to comment
Share on other sites

Imi permit sa pun aici cateva post-uri de pe alt thread (sper sa nu se supere wlf sau 535)..

 

wlf

E foarte complicat sa pui gaz pe M50,pentru ca trebuie bagat prin injectoare.Daca il bagi in aer direct,risti sa spargi galeria de aer care e dintr-un material foarte usor.La o detonatie,poate crapa.

Pe alea mai vechi mai merge,da la astea cu 24 de valve trebuie o instalatie care trece de 1000 de euro.Pe un 535 merge si o instalatie normala de 4-500 de euro.

...

Instalatiile ieftine de 4-500 de euro baga gazul imediat dupa filtrul de aer,in debitmetru.Cele scumpe il baga ca si benzina,prin injectoare.Daca se strica,debitmetrul,amestecul va fi prost si se poate ajunge la detonatie(gazul explodeaza),caz in care se poate sparge admisia

 

FiveThreeFive

Si imi mai dau inca o parere (personala), relativ la GPL.

Gandeste-te bine inainte sa iei decizia de a monta GPL pe BMW. Pierzi aprox. 10% din puterea maxima a motorului, e greu de stabilit cat de mult pierzi la alte niveluri de turatie, ocupi mult spatiu cu butelia, trebuie sa tragi conducte din spate in fata, plus introduci un sistem a carui fiabilitate in timp este necunoscuta.

BMW-urile sunt, in general, masini fiabile - iar un sistem GPL pe BMW mi se pare, personal, ca le strica tocmai aceasta caracteristica.

In plus, nu sunt convins ca diferenta de pret intre benzina si GPL va fi la fel de avantajoasa, pe termen lung. Urmeaza (in aprilie 2005, parca) sa se mai majoreze accizele la benzina. Dar tot atunci se zvoneste ca se vor introduce si accize la GPL... e greu de prevazut finalul.

 

Poate ar fi mai interesant sa iti iei un model BMW cu un motor car econsuma mai putin (evident, in detrimentul puterii maxime), decat unul cu motor mai mare, pe care sa-l "gazezi" cu GPL.

Link to comment
Share on other sites

SI eu stau de multe ori si ma intreb ce sa fac,sa imi pun si eu gaz sau nu.Am si exemple pro,cu BMW-uri care merg bine mersi si nu au probleme,dar sunt si exemple contra cu BMW-uri la care li se strica in mod repetat una alta de la motor.Pana la urma,ma gandesc ca de ce sa ma leg la cap daca nu ma doare.Imi pun gaz sa scap de consumul mare in oras,dar da ghinionul peste mine si incepe sa mi se strice cate ceva de la motor.Numai cand ma gandesc ca mi-ar putea pica EML-ul,ma ia cu fiori,ca inca nu am vazut alt E34 cu EML,ce sa mai zic de sansele sa gasesc asa "artifact" la dezmembrari.
Link to comment
Share on other sites

Initial vroiam sa pun topicul la bursa, dar poate intereseaza pe mai multi..

 

In urma inlocuirii consumabilelor (filtru aer & benzina, bujii) consumul in oras a ajuns in limitele rezonabile (~15% pt un E30 325iA e relativ ok)

Dar, ma bate gandul sa achizitionez o instalatie gpl; intrebari:

 

1. Merita luata second hand? Risc sa sar in aer? :|

 

2. Mai poti sa mergi sportiv (4000-6000rpm)? Ma rog, stiu ca se pierde din putere & cuplu (10-15%), dar pe gpl mai urca frumos in ture?

 

3. Vreau o instalatie care sa nu polueze vizual :blink:, deci una (circulara) care sa incapa in spatiul destinat rotii de rezerva.. Cu cat e mai scumpa decat una normala? Mai mult de 30l nu cred ca incap..

 

4. Se pot trage furtunele a.i. sa nu se vada (aproape) deloc? Ma refer la portbagaj, habitaclu etc.

 

5. Merita? :)

 

Nu cred ca mersul pe gaz afecteaza motorul daca respecti anumite "principii":

- nu pornesti pe gaz niciodata (la rece, sau poate chiar si la cald),

- nu o treci pe gaz decat dupa ce s-a incalzit motorul (cam 2-3km la mine, se incalzeste destul de repede)

26133[/snapback]

 

 

 

mai baieti,va cam contrazic la multe capitole-ideea este ca am avut si am gaz pe masina si cunosc toate simtomele.

am avut instalatie italiana pe 318i e 30 si mergea masina bine,mai ales la drum,fugea bine si nu scotea pic de gaze pe toba-este clar ca arderea este aproape completa pe gaz-dat fiind structura chimica a gazului-si tot atat de clar ca mentine chiulasa si camera de ardere mai curate

alt aspect prost inteles de unii este faptul ca nu inteleg ca gazul in sine nu termina motorul-motorul se termina de la altele-ulei prost,supraincalzire, turatii inalte in regim prelungit,etc

in ceea ce priveste demarajul,pentru ca aici se simte ceva diferenta,nu te opreste nimeni sa comuti instantaneu de la switch-ul din masina pe benzina si sa mergi mai sportiv.

eu am acum pe 325i,e 30 o instalatie de gaz pusa de 3 luni-merge perfect,iar la drum la 120 consuma 9%-e destul de bine,adica cam 5%benzina pentru un asa motor e mai mult decat bine-la criteriul economic

o alta problema este cea legata de rateuri in galeria de admisie,respectiv in debitmetru,ceea ce este adevarat,dar nu fara rem ediu,pentru ca exista o piesa antirateu ce se monteaza dupa debitmetru si care previne acest fenomen neplacut numit rateu,care poate duce la avarierea debitmetrului

per total,parerea mea este ca gazul reprezinta o solutie buna pentru motoarele mari,si mai ales in mediu urban,unde oricum deplasarea e incetinita de aglomeratie in trafic si consumul mare de benzina nu e justificat,pentru ca nu prea ai unde sa forjezi masina.bafta tuturor!

Link to comment
Share on other sites

si cat te-a costat toata afacerea, cu tot cu piesa impotriva rateurilor?

26471[/snapback]

pai in jur de 500 euro,piesa antirateu a costat 950000lei-daca vrei stiu si unde monteaza bine si ieftin,o firma ce facea asta si pe vremea lui ceausescu

Link to comment
Share on other sites

Cu toate astea eu tot nu mi-as pune vreo data GPL pe masina (chit ca e 316 chit ca va fi 325) nici sa ma bati cu un peste imputit.

26476[/snapback]

explica de ce,e doar o alta alternativa doar de alimentare cu carburant-nu iti fura nimeni vreo piesa originala de bmw de pe motor,si nici improvizatie nu e!

Link to comment
Share on other sites

explica de ce,e doar o alta alternativa doar de alimentare cu carburant-nu iti fura nimeni vreo piesa originala de bmw de pe motor,si nici improvizatie nu e!

26477[/snapback]

si daca ne gandim bine ,seamana putin cu carburatorul-daca nu era injectie,nu era bmw?si sa nu uiti ca gazul e un compus mai pur decat hidrocarburile

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-as pune pentru ca pur si simplu ma deranjeaza teribil orice modificare adusa masinii si asupra careia nu se cunosc efectele pe termen lung.

La fel ca si masinile din ziua de azi pe care toata lumea le lauda pana in slavi (gen Ford Focus,Opel Astra si altele din aceeasi categorie)dar care eu sincer ma indoiesc ca vor ajunge vreo data la varsta E30-urilor intregi si vor putea fi in aceeasi stare de functionare/estetica.

Eu sunt de parere ca de vreme ce o masina a fost gandita pana la ultimul surub sa mearga pe benzina, atunci sa mearga pe benzina nu alti hibrizi.(NOS-ul este acceptat) :)

Si inca un motiv pentru care nu mi-as pune vreo data gaz este siguranta. La cat de bine se fac piesele acum.....au mai fost la stiri masini cu instalatii de gaz care au facut "bum" in parcare din tot felul de cauze...Acuma, fiecare face cum vrea. Asta e punctul meu de vedere. :blink:

Edited by 316i
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.