Jump to content

Instalatii gpl - avantaje si dezavantaje


Recommended Posts

ma depaseste de ce ai vrea sa bagi ulei in combustibil cand valvele sunt oricum inchise in momentul cand se aprinde amestecul :)

 

dar banuiesc ca dormi mai linistit noaptea tu. de pompa am citit de unul cu un pajero ca si-a ars-o fiindca mergea pe rosu pe benzina, d-aia e recomandat sa tii barem un sfert de rezervor sa se raceasca si aia, sunt putine instalatii care ii taie curentul cand nu functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Combustibilul introdus in cilindru ori arde complet ori incomplet si asta este deja o problema. O data ce a ars complet nu exista uscat si umed decat cu reziduuri lasate in urma sau fara reziduri. Din punctul asta de vedere gazul este mult mai bun pentru ca nu lasa reziduurile benzinei. Deci chestia cu ardere uscata este un mit. Exact cum s-a mentionat mai sus supapa de admisie este inchisa cand se produce explozia. Uleiul respectiv unge supapa prin amestec cu gazul admis pentru ca injectoarele sunt in spatele supapelor si o parte din combustivil ajunge si pe ele. In gpl nu se adauga aditiv de ungere iar in benzina exista adaugat din procesul fabricatiei. Asta este diferenta dar "ardere uscata" este un concept gresit!
Link to comment
Share on other sites

Combustibilul introdus in cilindru ori arde complet ori incomplet si asta este deja o problema. O data ce a ars complet nu exista uscat si umed decat cu reziduuri lasate in urma sau fara reziduri. Din punctul asta de vedere gazul este mult mai bun pentru ca nu lasa reziduurile benzinei. Deci chestia cu ardere uscata este un mit. Exact cum s-a mentionat mai sus supapa de admisie este inchisa cand se produce explozia. Uleiul respectiv unge supapa prin amestec cu gazul admis pentru ca injectoarele sunt in spatele supapelor si o parte din combustivil ajunge si pe ele. In gpl nu se adauga aditiv de ungere iar in benzina exista adaugat din procesul fabricatiei. Asta este diferenta dar "ardere uscata" este un concept gresit!

 

deci gazul e uscat si merge pe dupa injectoare si pe urma se produce explozia cu supapa de admisie inchisa, motoarele in 2 timpi ung injectoarele cu amestecul de benzina-ulei care trec pe langa ele, si diferenta este ca :

 

- amestec '' uscat'' inseamana o ardere violenta in care frontul de ardere se propaga cu viteza prea mare rezultand temperaturi de lucru peste nivelul specific de lucru al motoarelor Otto , gazele de evacuare avand o temperatura mai ridicata vor afecta in timp supapa de EVACUARE , intr-un timp mai scurt decat normal.......parampampam.....cam asa trebuia sa te exprimi domnu' inginer care unge la motor in 2T injectoarele, poate daca desfaceai vreodata unul vedeai ca are doar ferestre prin care se face amestecul tip ''baleiaj-contracurent''

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

m-ai vazut pe mine vorbind de motoarele in 2 timpi pe undeva? m-am referit la motoarele in 4 timpi si fara injectie directa, unde o parte din benzina injectata in admisie si nu direct in camera de ardere ajunge si pe supapa de admisie. Poti citi si explicatia data de PRINS legata de sistemul lor de ungere GPL. Asa ca nu vad care ar fi diferentele intre ce am exprimat eu si tu. Ai explicat frumos si corect dar nu discutam de motoarele in 2 timpi eu. Temperatura de ardere este in primul rand influentata de cantitatea de aer admisa in relatie cu cea de combustibil si instalatiile pe gaz sunt reglate sa mearga mai sarac.Ma refer la harta de injectie de baza a instalatiilor gpl dar se pot face reglaje de optimizare care lungesc si viata motorului. in legatura cu motor in 2 timp am avut unul de competitie pe kart de 100 cc iame asa ca da am vazut si desfacut motoare in 2 timpi......parampampam:) Edited by vlad_vdo
Link to comment
Share on other sites

Deci arderea gazului nu incalzeste mai tare motorul,cu toate ca arderea este mai uscata ...asa am inteles din articolul de mai sus .

Nu de alta dar si eu am montat de nici 1000 km o instalatie GPl pe masina si de atunci aud tot felul de zvonuri.

 

Eu ma declar multumit de instalatie ,mai ales ca parcurg cu 100lei 300km mixt.

Din ce am sesizat diferentele de putere exista dar sunt foarte mici(nu sunt de luat in seama ).Eu cel putin nu merg pe pista cu masina mea ,este masina de zi cu zi.Si in caz de nevoie am tot timpul butonul de ''power''la dispozitie :)

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

in legatura cu motor in 2 timp am avut unul de competitie pe kart de 100 cc iame asa ca da am vazut si desfacut motoare in 2 timpi......parampampam:)

 

Vlad, la motoarele clasice in doi timpi amestecul de aer si combustibil intra in contact cu gazele arse?

Edited by manole2000
Link to comment
Share on other sites

Este a 3-a masina pe care o am pe GPL si nu am avut nici o problema. Restul e can-can.

 

L.E: Si am uitat sa mentionez ca asta cu instalatii GPL sh.

 

 

Detaliaza te rog, vechimea fiecarei masini, marca si perioada de utilizare pe GPL.

 

Personal am testat un Ford Focus (cu 4-5 ani in urma) al unui prieten. Masina cumparata noua, folosita aproximativ 3 ani (~90.000 KM) pe benzina apoi montat GPL. Dupa 20.000 KM au inceput problemele: sonde, erori bord, rateuri, probleme pornire, etc. Instalatia GPL cumparata noua (era printre cele mai scumpe de pe piata), dupa 500-1000 KM a necesitat un reglaj iar dupa alti ~1000 KM au constatat ca trebuie sa-i monteze si acea perfuzie pentru lubrifiere. Am mers cu masina respectiva doua drumuri de aproximativ 300 KM atat cu benzina cat si cu GPL. Dupa aproximativ 10.000 KM pe GPL masina si-a schimbat total comportamentul (in sens negativ).

Un alt exemplu: un prieten si-a cumparat (prin 2003-2004 parca) un Daewoo Cielo cu instalatie GPL din fabrica. La 60.000 KM a schimbat supape + simeringuri supape. La 100.000 KM a schimbat chiulasa.

Un alt exemplu: un prieten cu un VW Jetta (cumparata la aproximativ 100.000 KM) i-a montat GPL. Dupa aproximativ 20.000 KM pe GPL functiona bine (pornea la cald, la frig, etc) insa pe benzina nici nu pornea si nici in mers nu functiona.

Din pacate nu am prieteni care sa fi avut montat GPL pe masina fara probleme.

Ca si concluzie: nu mi-as monta GPL pe masina!

Link to comment
Share on other sites

eu m-am uitat de curiozitate vara asta pe autostrada la 3500-4000 constant nu sarea de 93 de grade pe meniul secret..banuiesc insa nu e bine s-o tii in ture mari, d-aia trece inapoi pe benzina dupa 5000...

 

manole din ce am citit nu e neaparat de la gpl, ci de la materialele ieftine folosite de unii producatori, gen ford si renault

 

http://www.amrautos.co.uk/index.php/lpg-systems

Edited by hitman1234
Link to comment
Share on other sites

exact asa mancate aratau supapele dupa aprox 50k.....pe benzina nu mai mergea de nici o forma datorita faptului ca erau praf supapele, dupa ce am inlocuit chiulasa a pornit sfert pe benzina

 

ce frumos ar fi sa mergi iefteneala dar nu merge asa....electronica se bulise toata la un cielo de la gpl, vaporizatorul, garnituri

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Kolea

Din cate am citit se pare ca Vialle e pe alt sistem, nu cu vaporizare, cu gaz lichid, parerile sunt impartite, dar probabil e mai buna Vialle, oricum si Prins e foarte buna, oricum nu mi-as fi pus eu prins pe masina pentru ca e mult mai scump.

 

@manole2000

Daca te uiti pe forumurile de afara si chiar si pe BMWClub, o sa vezi oameni care au masina pe GPL de 100.000 km si nu au nici o problema, din punctul meu de vedere, romanii nu isi pun instalatii foarte scumpe, Vialle, Prins si prefera Tomasetto sau BRC, iar cu instalatia de pe Cielo, lucrurile au avansat destul de mult de atunci.

O chestie la romani e fala, si sunt foarte multi care nu si-ar pune GPL pentru ca le e rusine, sau chestii gen "Daca ii pui GPL nu mai e BMW".

 

Oricum pe GPL creste consumul cu 15- 20 %, nu afecteaza motorul, singurul inconvenient e butelia din portbagaj.

Avand in vedere ca s-a pus GPL si pe M5 si pe CL 63 AMG, tehnologia a avansat destul de mult.

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta este un anumit procent de norocosi care nu au probleme. Insa in momentul in care cineva intentioneaza sa monteze GPL pe masina ar trebui sa ia in calcul toate costurile - respectiv: cost instalatie + montaj, cost intretinere (uleiul pentru lubrifiere + eventualele reglaje ulterioare) si costul unor eventuale interventii la motor. La final cand trage linie vede cat a economisit (sau nu). Nu stiu daca este sau nu problema de fala, am vazut GPL si pe E60 si pe E53 si nici pe mine nu m-ar deranja sa montez GPL pe masina. Eu personal sunt de parere ca mai bine stau la pompa decat in service (vorba unui coleg de pe forum).Totodata trebuie sa se tina cont si de traseul parcurs (mai exact: drumuri lungi, oras aglomerat, traseu mixt, etc) si sa cantareasca atent cele specificate mai sus. Discutii similare s-au mai purtat pe subiectul alegerii motorizarii intre benzina si diesel.
Link to comment
Share on other sites

costurile aditionale mai ales la modelele vechi ar fi tot ce tine de aprindere/amestec trebuie sa fie impecabil, toleranta la piese proaste/uzate este spre 0 la GPL.

Un mic exemplu, daca cu un debitmetru care nu mai in mintile lui pe benzina ai ceva fluctuatii la relanti/ consum marit si eventual ezitari in acceleratie, trage ceva mai greu etc., dar poti merge in continuare, .. pe GPL cuun astfel de debitmetru nici nu mai pleci de pe loc din panta ca iti moare motorul....

masina trebuie sa aibe pus la punct tot ce tine de aprindere si amestec* aici intra bobine, bujii, aer fals, debitmetru sonde lambda ) inainte sa pui instalatia . Instalatiile secventiale moderne nu necesita cine stie ce reglari, cine instaleaza la un service autorizat cu factura, garantie , e bine sa stie ca reglajele ulterioare cel putin cateva luni sunt moca si in mod normal ar trebui acoperite de garantie ( cel putin asa a fost in cazu meu) schimbul de ulei se face normal, bujiile tin ceva mai putin, reviziile la instalatie sunt ieftine..si relativ rare..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Link to comment
Share on other sites

Ce-a patit masina aia ? a suparat vreun mafiot ?

 

In fine, si eu am gaz pe un 2.5 de vreo 2 ani si 25.000 km. Instalatia este BRC, nu a fost ieftina, dar merge ca-n prima zi. Nu sare de pe gaz pe benzina la nici o tura, nici la 6000, nici la 220 km/h. Cand se termina gazul,sau nu mai are suficienta presiune,sare pe benzina.

Consum urban - computer de bord benzina 18.5% iarna. Cu gaz am 44 de litri cu care fac 250 km. Mai punem 3km pe zi cu benzina pana se incalzeste motorul, deci 14zile cat ma tine un plin * 3 km deci mai scadem 42 de km din cei 250. Rezulta 210 km cu 44 de litri, vreo 21% pe gaz. Consum de consum, dar ce conteaza cand dau 300 de lei pe luna pe combustibil.

 

Afara, pe autostrada, medie 120 km/h pe 2500 km am pe bord 10.5% deci cam 11.5 de gaz. La 3.5 lei pe litru, media europeana a pretului la gaz rezulta 40 de lei pe suta de km. O fi bine, o fi rau ?

Ma gandesc ca un 2.0 TDI cu automata la viteza aia papa un 6.5 (pt ca multe bagaje si pentru ca viteze intre 80-160km/h) La 1.5 eur pretul motorinei inseamna vreo 45 de lei pe suta de km. Again , not bad.

 

Si efectiv ma doare-n fund de perceptia celorlalti legata de bmw-ul meu pe gaz. Am si abtibilde cu GPL fata/spate,dar 99,5% dintre ei il vad pe ala din spate.

 

Spor !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.