Jump to content

Instalatii gpl - avantaje si dezavantaje


Recommended Posts

La noi cand vine vb de GPL majoritatea gandesc doar pe termen scurt si anume cat costa plinul pe GPL si cat pe benzina,in rest nimeni nu mai tine cont de absolut nimic.Multi nici macar nu realizeaza ca motorul trece pe GPL abia dupa ce ajunge la 40C,acesta mergand pe benzina fix cand consuma cel mai mult.Pe timp de iarna poate insemna si peste 3 km,pe timp de vara 1km.

 

La o fataiala medie de 10km,pauza cateva ore,iar 10km => ca masina merge cam 20% pe benzina.Pe distante si mai scurte rezultatul este si mai prost.

 

Multi nu mai tin cont si de revizii,intrteinere,reparatii,val. de revanzare.

Link to comment
Share on other sites

Acum ceva timp eram si eu contra GPL_ului, dar de cand am cativa prieteni foarte multumiti dupa ce au montat instalatii GPL si ai nostrii conducatori isi bat joc an de an de noi cu diferite taxe si accize pe combustibil incep sa ma gandesc si eu serios la aceasta optiune.

In continuare insa nu sunt de acord cu ideea ca cineva trebuie sa se gandeasca la valoarea de revanzare a masinii (pt asta ar trebui sa punem toti huse pe volan si scaune si sa nu schimbam piese pentru a nu pierde la revanzare nu? :).

Iar investitia intr-o instalatie de gaz cred ca este facuta de cineva care se gandeste ca mai foloseste masina aia macar 100.000 km pt ca se poate amortiza montajul si reviziile de GPL in 10-15.000 km si abia dupa sa mergi mai economic.

La o masina de 10-14 ani si 200.000 km nu stiu daca trebuie sa ne mai gandim cati bani luam pe ea daca o vindem peste 5 ani si daca o sonda lambda mai duce 1 an pe benzina sau trebuie schimbata dupa 6 luni pe GPL.

Totusi daca pretul GPL-uiui + orice reparatie posibila este oarecum echivalent cu pretul benzinei, mi se pare o investitie eficienta.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt conra GPL-ului,ba din contra,insa cred ca trebuie pus doar daca renetaza,nu doar sa te bucuri ca drumul pana la mare costa cu 50% mai putin.

 

Si da,trebuie tinut cont si de val. de revanzare,mai pierzi 500e si de acolo,6-700e pe instalatie asta daca vb despre un L4 si unde ajungi ? Unde mai pui ca una este sa pui instalatie la o maisna de 2-3 ani cu 50k km,masina pe care te vei putea baza lejer inca 3-4 ani fara pb majore si una sa pui pe o masina de 10-12ani cu 200k km,asta ca intr-un final sa realizezi ca masina este un sac fara fund si prin urmare mai bine o vinzi.

 

"totusi daca pretul GPL-uiui + orice reparatie posibila este oarecum echivalent cu pretul benzinei, mi se pare o investitie eficienta."

 

De ce ? ca ai dat 6-700e(repet,daca vb de L4) pe instatltie si apoi ti-ai pierdut vremea prin service ? Sa nu mai zic ca una este sa dai banii treptat si alta dintr-un foc.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

gpl montezi cand mergi 70-80k pe an, la 20k nici nu se punea problema , gpl se pune cand mergi in regim taxi sau pe firma distributie etc, ai o rabla si tragi pe ea cat merge

 

pune 8% benzina la 20k cu 6lei/ltr

15-16% gpl la 20k 3.5lei/ltr

6.5 % diesel

 

gpl mananca mai mult cu un sfert, nu mai pui restul instalatia, intretinere, motor bulit, riscul exploziei plm

deci este rentabil gazul , pune si cat te fura la pompa

:popcorn:

Edited by BOASKA
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu timpul pierdut prin service sunt de acord cu tine si mi se pare cel mai nasol lucru sa stai in service in loc sa te bucuri de masina.

Daca ne raportam doar la costuri si luam ca exemplu pe cineva care baga de 200 Euro benzina pe luna, in 7 luni lui poate da 90 Euro rata la instalatie (exista tot felul de carduri de credit acum) si 110 Euro sa ii dea pe gaz+cativa litrii de benzina.

Dupa aceasta perioada raman 90 Euro lunar care mie imi par suficienti ca buget de reparati (care oricum s-ar face si pe benzina mai tarziu) si sa acopere chiar si pierderea de la revanzare peste 2-3 ani.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu timpul pierdut prin service sunt de acord cu tine si mi se pare cel mai nasol lucru sa stai in service in loc sa te bucuri de masina.

Daca ne raportam doar la costuri si luam ca exemplu pe cineva care baga de 200 Euro benzina pe luna, in 7 luni lui poate da 90 Euro rata la instalatie (exista tot felul de carduri de credit acum) si 110 Euro sa ii dea pe gaz+cativa litrii de benzina.

Dupa aceasta perioada raman 90 Euro lunar care mie imi par suficienti ca buget de reparati (care oricum s-ar face si pe benzina mai tarziu) si sa acopere chiar si pierderea de la revanzare peste 2-3 ani.

 

 

diesel, cu 80e mergi aproximativ 1000km

 

 

 

cu 16% gpl iesi in gaura tare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Nu pui si detalii sau o sursa?

 

La noi cand vine vb de GPL majoritatea gandesc doar pe termen scurt si anume cat costa plinul pe GPL si cat pe benzina,in rest nimeni nu mai tine cont de absolut nimic.Multi nici macar nu realizeaza ca motorul trece pe GPL abia dupa ce ajunge la 40C,acesta mergand pe benzina fix cand consuma cel mai mult.Pe timp de iarna poate insemna si peste 3 km,pe timp de vara 1km.

 

La o fataiala medie de 10km,pauza cateva ore,iar 10km => ca masina merge cam 20% pe benzina.Pe distante si mai scurte rezultatul este si mai prost.

 

Multi nu mai tin cont si de revizii,intrteinere,reparatii,val. de revanzare.

 

Eu am GPL de 3 ani si ~30k km, Tomasetto cu rezervor toroidal 33L utili, cost 23 milioane. Masina are motor 1.6 106hp si NU e BMW. Trece pe GPL dupa 1-1.5km iarna (-10gr ambiental) plecat de pe loc dupa 30sec - 1min de ralanti si 2-300m vara. Benzina bag 30L la cateva luni, greu de zis in procente la suta km cata benzina consum, dar oricum e infima cantitatea. Consumul in oras pe GPL l-am facut o singura data la inceput, fix cu 1L mai mult decat pe benzina. In afara il verific la drumuri mai lungi si e la fel - 1L in plus fata de benzina -> 7.5%.

Reviziile la mine au costat 200-300k lei vechi, nici nu m-am uitat ce schimba :D.

 

Eu cand mi-am luat a 2-a masina am cautat cu GPL, dar din pacate n-am gasit. La revanzare chiar daca o dai mai ieftin, nu iesi in pierdere ca oricum ai economisit mergand pe GPL.

 

DPMDV merita cu varf si indesat GPL daca ai o masina buna pe care vrei s-o tii cativa ani. Daca mergi cu o gioarsa de care vrei sa te descotorosesti la prima problema, nu merita.

 

gpl montezi cand mergi 70-80k pe an, la 20k nici nu se punea problema , gpl se pune cand mergi in regim taxi sau pe firma distributie etc, ai o rabla si tragi pe ea cat merge

 

pune 8% benzina la 20k cu 6lei/ltr

15-16% gpl la 20k 3.5lei/ltr

6.5 % diesel

 

gpl mananca mai mult cu un sfert, nu mai pui restul instalatia, intretinere, motor bulit, riscul exploziei plm

deci este rentabil gazul , pune si cat te fura la pompa

:popcorn:

 

Vezi ca sfertul ala e de fapt 1L in plus, deci e ok sa zici ca mananca mai mult cu un sfert doar daca masina manca 4% inainte.

Daca tu stii pe cineva care avea consum 8% pe benzina si pe GPL are cu un sfert mai mult, adica 16%, eu ce sa mai zic.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vezi ca sfertul ala e de fapt 1L in plus, deci e ok sa zici ca mananca mai mult cu un sfert doar daca masina manca 4% inainte.

Daca tu stii pe cineva care avea consum 8% pe benzina si pe GPL are cu un sfert mai mult, adica 16%, eu ce sa mai zic.

 

La tine la o masina care ar consuma 8% benzina cand calculezi ca pe GPL ar consuma cu un sfert mai mult decat pe benzina iti rezulta un consum de 16% cum ai scris mai sus sau un consum de 10% ? No ofence...

Link to comment
Share on other sites

Se vorbesc despre cateva chestii care deviaza pe langa:

- defectiuni obligatorii la motor in cazul rularii pe gp ? serios ?

- gpl-ul nu se pune pe bmw ? de ce ? este vreun sustinator al acestei afirmatii dispus sa dea bani pe consumuri de 19% in oras ? Iar daca ne uitam pe strada, 75% din bmw-urile de la noi sunt niste janghine de 100-140 de cai (cand erau noi) la care o instalatie gpl cel mult ar innobila-o :)

- nu cred ca o masina cu gpl ar fi neaparat mai ieftina la revanzare - vezi cazul meu, cine ar cumpara in cativa ani un bmw 325xi fara gpl vechi de 12 ani ca sa dea 1000 de lei pe impozit si 700 pe luna la combustibil ?

 

Eu fac parte din acei pasionati de masini care apreciaza o masina bine motorizata dar si-o permit doar second si nu vad ratiunea de a plati nejustificat un cost dublu al deplasarii. Sunt in tara asta si Passaturi w8 pe gpl, si Infiniti-uri 3.7 pe gpl samd. Pt cei mai reticenti in legatura cu tehnologia din spatele gazului le spun ca arderea pe gpl e mai curata si mai eficienta.La mine, pe un motor euro 4, gazul arde cu noxe de euro 5. In unele tari, masinile pe gpl sunt scutite de taxe de mediu. Si da, sunt si instalatii de 1500 de lei dar si de 1500 de euro.

 

Daca stau sa ma gandesc la urmatoarea masina pe care mi-o voi lua, chiar stau in cumpana intre 320xi, 320xd. Probabil nu i-as mai pune instalatie de gaz pentru ca eficienta combustiei ar fi mult imbunatatita fata de e46 si as fi dispus sa platesc un consum urban de 12-13%. Himera dizelului nu o am neaparat deoarece la drumuri scurte prin oras si pe vreme rece n-are nici un rost dizelu - plus ca o exploatare de acest tip ar duce sigur la costuri mari de intretinere.

In rest, ne luam toti masinile care ni le permitem si ,din cand in cand, masinile pe care ni le dorim. Iar cateodata, o instalatie GPL face combinatia fericita dintre cele 2 situatii.

 

Drumuri bune,colegii :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am cumparat masina cu instalatia pusa pe ea (Prins montata in Germania in 2010), din intamplare, nu cautam cabrio si nu cautam benzina, fac destul de multe drumuri prin oras.

Pentru mine GPL pe masina mea este foarte avantajos, nu am platit instalatia, dar am facut niste revizii mai amanuntite, furtune si alte chestii de vreo 300 euro, am rezervor toroidal de 40 litri.

 

Avand in vedere ca merg cu 130 Ron cam 350 - 400 km, in regim mixt eu sunt foarte multumit, daca as fi mers cu benzina as fi dat, 220 Ron, am deja vreo 8.000 km si masina o am din septembrie, abia astept vara, singurul dezavantaj e ca nu am roata de rezerva, asta ma face cam stresat la drumuri lungi.

Deja mi-am scos investitia in revizia instalatiei, motorul merge bine, este adevarat ca trage mai slab pe gaz, dar eu sunt multumit.

 

Eu consider avantajos GPL-ul, cred ca mai mult e o chestie de gandire si lumea priveste cu reticienta si unii considera rusinos ca au GPL pe BMW.

Link to comment
Share on other sites

Eu am intslatia montata de aprox 8 k km si nu am de ce sa ma plang ,masina merge la fel ,trage foarte bine pe gaz ..In legatura cu factorul economic pot spune doar ca la 2 drumuri Timisoara -Athena facute iarna asta am platit pe combustibil aprox 500 e ...acelas drum pe benzina ma costa in jurul a 850-900 e (de mentionat ca in grecia benzina este 1,7-1,8 e iar gazul 0.90 e).Mai doua drumuri la fel si am scos investitia.

 

Mituri precum ca va ceda motorul in 50k am auzit destule... Dar nu prea cred atata timp cat motorul vede filtre ,ulei si bujii noi inainte de termen .

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care voiau detalii:

So I decided to save on fuel by clicking on HBO (methane)

machine in the trash - the plastic pieces for 20-30 meters away from the explosion and lying on a tree hanging ... 4 windows in stairwells and windows in two apartments ... injured and dead no ... drove for 20 minutes before the explosion went home to have breakfast ... and if passengers took??????

 

http://www.youtube.com/watch?v=RY00mMDT5Pk

 

Probabil cauza a fost un montaj defectuos... dar ideea era de a sublinia riscul.

Link to comment
Share on other sites

Ca fapt divers, masina in cauza era pe CNG (gaz natural comprimat). Comprimat la numai 200 bari; de 20 de ori presiunea normala a GPL-ului din butelie.

Asta sa fie invatatura de minte pentru cei care manaresc multivalvele, pentru a putea umple la capacitate maxima butelia.

Info: presiunea intr-o butelie incarcata la 85% la 40 grade C sare spre 20-25 bari (e ok pt butelie), dar la 100% sare spre 50 de bari, ceea ce e periculos!!!!

Referitor la instalatiile secventiale.

E normal sa fiti dezamagiti de gpl, daca montatorii pun cam aceeasi instalatie cam pe toate motoarele (indiferent de putere).

Nu de mult am vazut pe un V8 de 350 de cai, rampe Rail de 3 ohm (cu diuze subcalibrate) si 2 vaporizatoare care duceau pana la 300 cai (cand exista vaporizatoare care duc lejer pana la 360 cai). Pentru astfel de masini exista injectoarele Hana si multe altele.

In concluzie, daca e montata bine si reglata ca la carte, nici nu a sa stiti cand mergeti pe GPL.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am intslatia montata de aprox 8 k km si nu am de ce sa ma plang ,masina merge la fel ,trage foarte bine pe gaz ..In legatura cu factorul economic pot spune doar ca la 2 drumuri Timisoara -Athena facute iarna asta am platit pe combustibil aprox 500 e ...acelas drum pe benzina ma costa in jurul a 850-900 e (de mentionat ca in grecia benzina este 1,7-1,8 e iar gazul 0.90 e).Mai doua drumuri la fel si am scos investitia.

 

Mituri precum ca va ceda motorul in 50k am auzit destule... Dar nu prea cred atata timp cat motorul vede filtre ,ulei si bujii noi inainte de termen .

 

cu un 320d te duci cu 160e dus-intors, si cu un 320i mai pui un litru in plus la 100km, sunt numai 1200km, cred ca te lauzi aiurea

benzina iei in grecia 10 litri pana iesi din tara, faci plinul dupa la pret de 1.5e

500e pentru 2000km nu consumi nici nu m5-ul

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In concluzie, daca e montata bine si reglata ca la carte, nici nu a sa stiti cand mergeti pe GPL.

 

Exact asa e a mea, nu miroase a nimic, nu aud cand trece pe gaz, nu au picat senzori si sonde lamda, nu a dat erori de check engine, nu nimic. Ia cam cu 1L in plus fata de benzina. E civilizata treaba.

 

Chestia aia cu rusii nu e edificatoare, pot sa pun scurt 10 poze cu masini pe benzina care au luat foc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut,

 

Am un X5 E53 3.0i 231cp automat si vreau sa ii pun o instalatie de gaz, un amic are Prins VSI si mi-a facut capu mare cu ea ca e foarte buna. Am fost la AGR si costa cam 1600E, ideea e merita Prins acesti bani sau pot pune ceva ok la un pret mai decent. Ca orice utilizator nu vreau sa am probleme si sa ma lase masina in drum pe undeva.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am un X5 E53 3.0i 231cp automat si vreau sa ii pun o instalatie de gaz, un amic are Prins VSI si mi-a facut capu mare cu ea ca e foarte buna. Am fost la AGR si costa cam 1600E, ideea e merita Prins acesti bani sau pot pune ceva ok la un pret mai decent. Ca orice utilizator nu vreau sa am probleme si sa ma lase masina in drum pe undeva.

 

Multumesc

 

Am auzit si eu ca Prins ar fi cea mai buna , dar cred ca merge foarte bine si Brc , eu zic sa vorbesti cu domnu Raducu de la Pitesti , acolo am montat si eu , si multe cunostiinte , conteaza foarte mult cine o regleaza , Domnu Raducu te scoate pe autostrada si ii face teste in mers , recomand 100%

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

extraurban iesi mai bine pe gpl decat un diesel de putere similara..

vorbesc de costuri strict la pompa... problema e autonomia, destul de mica, pe de alta parte pe mine nu ma deranja ca oricum la drumuri lungi, gen traversat europa oricum faceam o pauza de cafea si dezmortit la 3-400 de km..

 

 

e o optiune ok pentru cine nu vrea sa isi schimbe masina, sa o ia de la capat cu loteria cu un diesel sh cu 150k km indiferent de anul de fabricatie, cum sunt pe la noi.

urban e cam tot pe acolo, mai ales daca faci drumuri scurte,cine are benzinar stie ca la drum urban scurt, iarna si aglomeratie consumul efectiv nu are limita, dar se compenseaza mult cu pretul, practic in bani iesi la jumatate fata de ce ai acum .

Acum pot compara din propriie experienta.. si drumuri si conditii de trafic similare. am avut 2 masini pe gpl, un bmw 525i, saab 1.8t l-am trecut si pe ala pe gpl, acum am un diesel, cam aceleasi dimensiuni, saab avea 150 de cai si atat are si deselul asta care il am acum.. deci nu vorbesc din auzite.

si apropo, aici in belgia, cu retardatii astia de pe aici am fost pocnit de 3 ori in spate intr-un an, ultima data cu bara spate si armatura facuta parf, nici instalatia nici butelia nu au avut absolut de loc de suferit...

 

costurile instalatiei la motorul ala zic eu ca o amortizezi in cel mult 15k km, probabil mai putin daca mergi mult urban,

 

dieselul recunosc cu mana pe inima ca l-am luat pentru consum nu cuplu.. :)

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am instalatie PRINS, si este singura pe care am avut-o, nu am cu ce sa fac comparatie. Diferentele de care am auzit ar fi ca este mai calitativa nu necesita reglaje, asta inseamna pret mai mare la revizie, pret mai mare la achizitie, service-uri care fac revizii/montaj mai putine.

Daca esti indecis mai bine discutia asta cu cei de la AGR, ei monteaza si Tomasetto si PRINS. Iti recomand sa discuti cu inginerul de acolo, nu cu cei de la vanzare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.