Jump to content

BMW Seria 5 G30


Cozma Razvan

Recommended Posts

daca ma intrebi pe mine, totul depinde de banii pe care ii poti aloca masinii, fara a face vreun efort.

 

eu, de 2 ani de cand am masina cu xdrive, au fost vreo 3 zile in care a fost bine ca am avut xdrive, insa daca nu il aveam, ma descurcam si fara.

apoi, ce poti face cu 340cp si nu poti face cu 252cp?! cu 340cp esti impins sa risti mai mult, sa devii mai cascador...252cp fiind arhisuficienti pt o asa masina.

este drept, ca desi in doi ani in nicio situatie xdrive nu mi-a fost musthave, eu as fi ultimul om care ar alege RWD si asta poate fi o chestie subiectiva si o prejudecata, deci nu ar trebui sa conteze ce spun in privinta asta. da, poate pt o a doua masina, as alege RWD, pt ca stiu ca as avea-o pe prima pe care sa ma bazez.

 

alegerea mea ar fi 530i cu xdrive ca si o masina care m-ar satisface 100%. evident, daca cineva isi permite M5, atunci aveasta varianta ar fi mai buna :)

repet, totul depinde de cum te tin balamalele fara sa simti efortul. e pacat sa platesti pt 540i daca nu iti permiti ca si cum ai pocni din degete, fara sa folosesti apoi masina aia la ceea ce poate si sa mai platesti combustibil, taxe, service si asigurari suplimentare ulterior achizitiei

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Condu'le pe ambele si vezi care iti place mai mult, eu personal as lua x drive.

SĂŁ fiu sincer, aș opta tot pentru xDrive și eu, mai ales cĂŁ altfel o sĂŁ tragĂŁ mașina, puterea ar fi alocatĂŁ pe toate roțiile, dar mĂŁ gândesc cĂŁ tot odatĂŁ ar putea aduce și costuri mai mari, anumite probleme.

Link to comment
Share on other sites

daca ma intrebi pe mine, totul depinde de banii pe care ii poti aloca masinii, fara a face vreun efort.

 

eu, de 2 ani de cand am masina cu xdrive, au fost vreo 3 zile in care a fost bine ca am avut xdrive, insa daca nu il aveam, ma descurcam si fara.

apoi, ce poti face cu 340cp si nu poti face cu 252cp?! cu 340cp esti impins sa risti mai mult, sa devii mai cascador...252cp fiind arhisuficienti pt o asa masina.

este drept, ca desi in doi ani in nicio situatie xdrive nu mi-a fost musthave, eu as fi ultimul om care ar alege RWD si asta poate fi o chestie subiectiva si o prejudecata, deci nu ar trebui sa conteze ce spun in privinta asta. da, poate pt o a doua masina, as alege RWD, pt ca stiu ca as avea-o pe prima pe care sa ma bazez.

 

alegerea mea ar fi 530i cu xdrive ca si o masina care m-ar satisface 100%. evident, daca cineva isi permite M5, atunci aveasta varianta ar fi mai buna :)

repet, totul depinde de cum te tin balamalele fara sa simti efortul. e pacat sa platesti pt 540i daca nu iti permiti ca si cum ai pocni din degete, fara sa folosesti apoi masina aia la ceea ce poate si sa mai platesti combustibil, taxe, service si asigurari suplimentare ulterior achizitiei

Nu se pune problema atât de mare de bani, ci mai mult de cât de problematic ar fi fiecare. Știam cĂŁ la F10 sunt probleme cu brațele, dacĂŁ spun bine, mĂŁ refer la modelul xDrive. Sincer sĂŁ fiu, pentru mine nu conteazĂŁ numĂŁrul de CP, ci ceea ce ai ĂŽn cap, poți avea și 1000CP și sĂŁ mergi cu 40 km/h, cĂŁ doar nu calcĂŁ mașina singurĂŁ pedala, totul ține strict de persoanĂŁ. Faza e cĂŁ 530i, e defapt motor de 2.0 litri turbo și mĂŁ gândesc cĂŁ pentru caroseria de care depinde mașina, nu e cine știe ce. Aici ai dreptate.

 

Daca banii nu sunt o problema, evident ca eu unul as alege 540xi

Vei avea si o masina cu veleitati sportive si o limuzina 4x4, 2 in 1

Exact.

 

Si eu la fel...Nu e necesar , dar e util :rolleyes:

Cam așa e.

Link to comment
Share on other sites

razvan, daca banii achizitiei nu sunt o problema, deci nicio eventuala problema cu cutia de transfer nu o ar fi ceva de impiedicat in a fi remediata.

 

pt ca in fond, daca platesti 60.000-80.000 pe o masina, iti si asumi costurile intretinerii ei.

 

este irelevnt faptul ca 530i are motor de 2 litri. acum 10 ani, 530i, era aspirat si avea aprox aceeasi puteri si acelasi cuplu. iti garantez ca g30 530i cu motor in 4 cilindri, i-o da oricarui 530i aspirat de acum 10 ani cu tot cu aia 6 cilindri ai lui.

 

si suplimentar, ce are a face greutatea masinii daca motorul poate indeajuns?!

 

apoi, acum 20 de ani peste 80% din bmw-urile seria 7 se cumparau sub 200cp si erau suficienti. Cand a aparut primul X5 acum 20 de ani, jumatate se cumparau cu motor 3.0d care abia avea 200cp si era considerat racheta.

 

252cp sunt totusi 252 cp si tinand cont de felul cum au evoluat si cutiile de viteze (tot powertrainul in general), i-o da de nu se vede unui seria 5 cu motor V8 de acum 20 de ani si care avea pe la 300cp iar din aia conducea Leonardo DiCaprio.

 

deci mergi inainte cu 530xi :)

opinia mea.

Edited by edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu o sa iau 530i xdrive , cu M paket , saptamana viitoare . Nu e noua , din 3.2018 cu 24000 km . Vin de pe f10 520d , abia astept ;). Asta e masina :

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=269538362&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Foarte frumoasĂŁ mașina, sĂŁ o stĂŁpânești sĂŁnĂŁtos! Prima datĂŁ voiam un F10, dar dupĂŁ m-am gândit cĂŁ mai bine un G30, ceva mai nou, nu vezi la tot pasul. Culoarea de mai jos o vreau sĂŁ o aleg, o sĂŁ-i pun kit-ul de M Performance. :D

 

razvan, daca banii achizitiei nu sunt o problema, deci nicio eventuala problema cu cutia de transfer nu o ar fi ceva de impiedicat in a fi remediata.

 

pt ca in fond, daca platesti 60.000-80.000 pe o masina, iti si asumi costurile intretinerii ei.

 

este irelevnt faptul ca 530i are motor de 2 litri. acum 10 ani, 530i, era aspirat si avea aprox aceeasi puteri si acelasi cuplu. iti garantez ca g30 530i cu motor in 4 cilindri, i-o da oricarui 530i aspirat de acum 10 ani cu tot cu aia 6 cilindri ai lui.

 

si suplimentar, ce are a face greutatea masinii daca motorul poate indeajuns?!

 

apoi, acum 20 de ani peste 80% din bmw-urile seria 7 se cumparau sub 200cp si erau suficienti. Cand a aparut primul X5 acum 20 de ani, jumatate se cumparau cu motor 3.0d care abia avea 200cp si era considerat racheta.

 

252cp sunt totusi 252 cp si tinand cont de felul cum au evoluat si cutiile de viteze (tot powertrainul in general), i-o da de nu se vede unui seria 5 cu motor V8 de acum 20 de ani si care avea pe la 300cp iar din aia conducea Leonardo DiCaprio.

 

deci mergi inainte cu 530xi :)

opinia mea.

Ănțeleg. Da, ai dreptate, odatĂŁ dați atâția bani pe o așa mașinĂŁ, suport și costurile ĂŽntreținerii, eu fĂŁceam mai mult referire dacĂŁ nu e cumva cu mai multe probleme varianta de xDrive spre deosebire de cea RWD. Bine spus, de aceea am spus, poate motorul nu e chiar ĂŽndeajuns pentru greutatea mașinii și de aceea mĂŁ gândeam la 540i care are motorul de 3.0 litri.

Link to comment
Share on other sites

Prima dată voiam un F10, dar după m-am gândit că mai bine un G30, ceva mai nou, nu vezi la tot pasul.

F10 a devenit fratele loganul in Romania, in scurt vor ajunge la acelasi numar :)). Cred ca sunt si cele mai rupte masini, au avut cate 20 de proprietari si majoritatea pe care ii vezi sunt dinaia cu trening cu 3 dungi, insa sa nu generalizam.

Edited by Florin B M W
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ai precizat pe unde vei circula cu ea; daca vei merge cu ea prin Romania, 530i va fi arhisuficient; daca vei circula cu ea in Germania, atunci alege 540i.Cred ca e de preferat varianta xdrive pt o masina de gabaritul seria 5; desi te va ajuta rar, va conta; pentru o masina atat de noua, diferenta de costuri de intretinere e mica (RWD vs AWD).

Nu te focusa doar pe motorizare - alege una cu cat mai multe dotari posibile (navi mare, ceasuri digitale, cu headup display, adaptive cruise control, suspensie adaptiva, faruri full led adaptive, scaune comfort, sonorizare macar hifi, cat mai multe sisteme de asistenta); retrofiturile sunt din ce in ce mai greu de facut. Mai bine un 530xi foarte bine dotat decat un 540xi so-so.

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

uite eu gandesc pe dos. ca daca mergi in germania cu seria 5 sau in orice tara europeana, sunt suficienti 150cp.

518d adica. ai pus-o pe autostrada, 5 insi in masina, 100kg in poetbagaj si mergi.

 

daca mergi in romania unde nu ai autostrazi si fiecare drum si depasire e o aventura, apoi iti trebuie o masina puternica.

 

este suficient ca o depasire din 10.000 sa nu o fi estimat corect si apoi ai mevoie sa te bazezi pe masina.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In Romania din pacate, nu prea ai unde sa te bucuri de 300cp+, drumurile sunt proaste, denivelate sau prost marcate sau e foarte multa aglomeratie. Autostrazile putine si aproape neasfaltate cel putin cele din sud-est.

Ca sa faci o depasire sigura ai nevoie de simtul masurii nu neaparat de sute de cai.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

252 cp sunt mai mult decat suficienti pt orice depasire in Romania - pentru ca le faci in zona de viteza 70-120 kmh; daca nu poti face o depasire in scurt cu 252cp benzina, atunci nu o poti face nici cu 300cp, pt ca probabil a fost complet nepregatita (masina in modul ecopro la 1400 de ture) sau foarte riscanta.Pe autobahn in germania, daca vrei sa te bucuri de masina, mult mai bine accelereaza 540i decat 530i la peste 160kmh; cu totul altul este confortul sonor in masina la peste 180kmh in 540i decat in 530i; ba chiar si consumul masinii este mai mare la 530i decat la 540i la viteze mari de autostrada.

 

intr-adevar, in restul tarilor vestice unde limita de viteza e 130kmh, circuli la fel de repede cu 540i sau cu 114i, tot cu 130kmh frantics.gif

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Nu ai precizat pe unde vei circula cu ea; daca vei merge cu ea prin Romania, 530i va fi arhisuficient; daca vei circula cu ea in Germania, atunci alege 540i.Cred ca e de preferat varianta xdrive pt o masina de gabaritul seria 5; desi te va ajuta rar, va conta; pentru o masina atat de noua, diferenta de costuri de intretinere e mica (RWD vs AWD).

Nu te focusa doar pe motorizare - alege una cu cat mai multe dotari posibile (navi mare, ceasuri digitale, cu headup display, adaptive cruise control, suspensie adaptiva, faruri full led adaptive, scaune comfort, sonorizare macar hifi, cat mai multe sisteme de asistenta); retrofiturile sunt din ce in ce mai greu de facut. Mai bine un 530xi foarte bine dotat decat un 540xi so-so.

Doar ĂŽn România, scuze cĂŁnu am precizat. Am ĂŽnțeles. Nu mĂŁ focusez doar pe motorizare, o voi lua de nouĂŁ cu aproape toate opțiunile, am omis unele care știu cĂŁ nu le voi utiliza, ĂŽn rest am adĂŁugat cam tot ce trebuie și am ajuns undeva la 95.000 cu motoriazare 540i.

Link to comment
Share on other sites

mi se pare complet exagerat 95k euro pt un seria 5, chiar si 540i dotat complet; negociaza cu dealer-ul, ar trebui sa poata sa o vanda pe la 75-80k

si mai bine - cauta una cu rulaj mic (1 an, 20k km) in Germania, cred ca o scoti la 50-60k euro.

daca o iei in leasing - nu e nicio problema, bavariaused iti poate aduce din germania masini rulate, si sa iti faca leasing pe ea; se pastreaza garantia.

Link to comment
Share on other sites

uite eu gandesc pe dos. ca daca mergi in germania cu seria 5 sau in orice tara europeana, sunt suficienti 150cp.

518d adica. ai pus-o pe autostrada, 5 insi in masina, 100kg in poetbagaj si mergi.

 

daca mergi in romania unde nu ai autostrazi si fiecare drum si depasire e o aventura, apoi iti trebuie o masina puternica.

 

este suficient ca o depasire din 10.000 sa nu o fi estimat corect si apoi ai mevoie sa te bazezi pe masina.

Corect.

 

mi se pare complet exagerat 95k euro pt un seria 5, chiar si 540i dotat complet; negociaza cu dealer-ul, ar trebui sa poata sa o vanda pe la 75-80k

si mai bine - cauta una cu rulaj mic (1 an, 20k km) in Germania, cred ca o scoti la 50-60k euro.

daca o iei in leasing - nu e nicio problema, bavariaused iti poate aduce din germania masini rulate, si sa iti faca leasing pe ea; se pastreaza garantia.

DacĂŁ mașina o iau de nouĂŁ, cu garanție, 0km, cum e scumpĂŁ?

 

252 cp sunt mai mult decat suficienti pt orice depasire in Romania - pentru ca le faci in zona de viteza 70-120 kmh; daca nu poti face o depasire in scurt cu 252cp benzina, atunci nu o poti face nici cu 300cp, pt ca probabil a fost complet nepregatita (masina in modul ecopro la 1400 de ture) sau foarte riscanta.Pe autobahn in germania, daca vrei sa te bucuri de masina, mult mai bine accelereaza 540i decat 530i la peste 160kmh; cu totul altul este confortul sonor in masina la peste 180kmh in 540i decat in 530i; ba chiar si consumul masinii este mai mare la 530i decat la 540i la viteze mari de autostrada.

 

intr-adevar, in restul tarilor vestice unde limita de viteza e 130kmh, circuli la fel de repede cu 540i sau cu 114i, tot cu 130kmh frantics.gif

Da, și asta-i drept.

Link to comment
Share on other sites

O reducere exista, dar depinde foarte mult si de istoricul tau cu reprezentanta. Eu de exemplu, am configurat un G30 nou si reducerea a fost de 10%, nu au vrut sa lase mai mult. Am avut lucrari de intretinere efectuate la ei, dar cel mai mult conteaza achizitiile. Un alt exemplu. directorul unei companii din Timisoara a comandat un G30 cu aproape 40% discount (cel putin asta mi-a zis el). Nu stiu daca a fost achizitionata personal, sau prin firma masina.
Link to comment
Share on other sites

fara niciun stres obtii 20% discounr pe ea.

 

o iei la 75k.

 

Crysis, nu exista 40% discount pt masina pe comanda pt muritorii de rand cu parc de 10-50 bmw-uri. din stoc, daca ai o asa flota, poate obtii 40%.

 

pt masina pe comanda, poate doar ALD sa obtina 40% ca ei comanda 1000 de bucati anual worldwide.

 

cred ca omul tau a luat-o din stoc si a luat-o pe firma cu istoric de minim 10 masini cumparate de la ei

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ mașina o iau de nouĂŁ, cu garanție, 0km, cum e scumpĂŁ?

 

Tu stii cel mai bine cat merita pentru tine; trebuie sa iei in considerare devalorizarea masinii, care e destul de mare (un 535xi foarte bine dotat, de 5 ani si 100k km, se da cu maxim 30-35k euro).

Primul an este cel mai intens din punct de vedere devalorizare, mai ales pentru masini de lux - valoarea de piata scade cu 20-30%;

Caz special de achizitie la pret aproape de cel de lista - daca masina e abia lansata pe piata, si tu vei fi printre primii care au asemenea masina.

 

Dealerul iti poate da 15-20% discount la o asemenea masina, negociaza cat mai dur cu reprezentantul de vanzari.

 

Cred ca iti poti lua un M5 de 1 an cu 95k euro (si inca 2 ani de garantie).

Exemple de masini rulate din reteaua de dealeri oficiali BMW din Germania; la preturile de mai jos adaugi adusul in Romania prin bavariaused (minim cateva mii de euro).

 

540xi 1 an, 22.000 km ~60k euro

http://gebrauchtwage...333%22,%2248%22

 

 

M5 9 luni, 17.600 km - 90k euro

http://gebrauchtwage...order=Price-asc

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

wolf, lasa romanii sa se lecuiasca de sh-uri.

mereu exista un deal bun cu un sh.

 

personal, cred nu exista satisfactie mai mare dacat mirosul de nou, indiferent ca in acei bani s-ar fi putut cumpara altceva la mana a doua.

 

basinile mele miros mai frumos decat ale altuia lasate pe scaunul pe care ma asez

Edited by edit
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.