BMWClub: M52B25 S3 pe E46 cu MS42 - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

M52B25 S3 pe E46 cu MS42 Motorul provine de pe E36 Rate Topic: -----

#1 User is offline   AsterXxX 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 03-June 17

Posted 04 February 2019 - 14:45

Salut, dragi utilizatori!

Lucrez la un swap al unui motor care provine de pe E36 caroseria pe care este deja montat este un E46 care a avut cel mai păcătos motor un N42B20 care a fost dat afara complet cu tot cu ECU si EWS.
Pentru acest motor M52B25 S3 care l-am menționat mai sus, acestuia i-am luat un kit ECU cu EWS (MS42), galerie de admisie M54 cu clapeta acceleratie electronică ultima problemă care mai este de rezolvat este alinierea senzorului de turatie de la vibrochen deoarece ECU MS42 avea acest senzor localizat aproape de cutia de viteză iar pe M52B25 S3 acest senzor se află localizat pe fulia de accesorii si se pare ca nu are același punct de explozie la primul piston.

As dori sa rezolv această problemă impreuna cu voi. Mentionez ca detin un osciloscop digital cu care as putea sa vad exact poziția la care da scânteia acest ECU MS42 dar nu am gasit un e36 cu acest motor ca sa vad cand da explozia cu acel ECU de la Bosch. Sau poate exista o alta varianta, orice informatie este bine venită.

P.S. Am rugămintea sa nu lăsați mesaje care nu țin de natura acestei discuții!
MULTUMESC!
0

#2 User is online   bogdanx 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 56
  • Joined: 12-December 07
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 04 February 2019 - 16:32

Salut,
Am avut si eu niste ganduri de genul asta la un moment dat doar ca eu voiam sa fac invers, sa convertesc un M50 in M52/M54.
Solutia mea dupa ce am tot citit mai multe forumuri era sa iau arbore cotit plus baie de ulei de la M54 si sa le montez pe m50
Arborele vine cu roata dintata pe el.
Acum nu stiu cat de fezabil ar fi pentru tine sa vezi daca poti face invers, sa iei arbore de m50 sau m52 varianta de e36 cu roata dintata exterioara.
De asemenea uite aici un link cu si despre MS42, poate reusesti sa gasesti o solutie ceva.

PS. Discut pur teoretic, nu am apucat sa am si experienta practica, mnah.. ma gandeam ca poate ajuta.

This post has been edited by bogdanx: 04 February 2019 - 16:33

0

#3 User is offline   AsterXxX 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 03-June 17

Posted 04 February 2019 - 16:45

Arborele cu roata dintata exterioară exista, problemă este că trebuie să îl adaptez la MS42 sa il citească ca si cum ar fi în spate sau daca se lucrează doar pe soft ii simplu atunci! Nu am vazut sa fi existat soft de MS42 care sa fie gandit pentru roata dintata exterioară sau poate am am trecut exact pe lângă ce aveam nevoie citind destule articole.
0

#4 User is online   bogdanx 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 56
  • Joined: 12-December 07
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Posted 04 February 2019 - 17:00

Ah, pai in cazul asta, o ulima solutie asta ar fi, sa vezi daca poti pune baia si arbore cu roata dintata in spate.
Din ce stiu este posibil, nu difera, doar ca trebuie si baia de ulei aferenta pe care se monteaza senzorul.
Posibil sa se poata face si din soft aceasta modificare, amandoi senzorii sunt HALL, daca au voltaje similare doar numarul de dinti variaza.
0

#5 User is offline   AsterXxX 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 03-June 17

Posted 04 February 2019 - 17:41

In ambele situatii nr de dinti este 60*2(lipsa). Mentionez ca imi da scânteie am reusit sa sparg bendixul la electomotor în idea în care am scos acel splint de poziționare a roti dintate si am răsuci de ea în diverse poziții acum am alezat găurile de la prezoanele de fixare a flansei doar ca imi trebuie timpi masurati cu un osciloscop de pe un M52B25 s3 care este montat pe vreo pisicuta(e36) cu ECU Bosch. Varianta asta am considerat-o mai simpla decat înlocuirea arborelui si a bai de ulei.
0

#6 User is offline   FiveThreeFive 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 548
  • Joined: 09-November 04
  • Location:Bucuresti

Posted 04 February 2019 - 20:14

Daca ambele motoare au roata cu 60-2 dinti, atunci incearca sa afli, sau sa constati direct pe motorul unui amic, in ce pozitie sta senzorul de pe motorul cu MS42 fata de roata dintata, atunci cand fixezi arborele cotit la 0 grade.
Spre exemplu, sa zicem ca senzorul sta aliniat cu al "n"-lea dinte (sau, dupa caz, interval dintre dinti) care urmeaza dupa pauza de doi dinti lipsa consecutivi, in sensul de rotatie al motorului. Incearca sa determini pozitia cat mai exact posibil (de preferabil cu o eroare de max. 1/3 dinte sau interval, care echivaleaza cu +/- 1 grad).

Ajusteaza apoi sensorul roata de pe M52B25 S3 in exact aceeasi pozitie relativ la roata dintata (deci al "n-lea" dinte / spatiu dupa cei doi dinti lipsa, in sensul de rotatie al motorului).
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro