Jump to content

N42 - error codes P0011, P0012, P0013, P0015


irazvan

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Dupa mult timp revin cu un topic interesant, si enervant.

 

De ceva vreme, dupa o interventie majora la motor, N42B20A, am ramas cu urmatoarele coduri de eroare, aparand cand unele cand altele.

Sunt grupate in calupurile in care apar, la pornire in principal, dar si pe parcurs in mers.

Daca aveti idee ce ar putea fi, fac cinste cu o bere. Trei service-uri nu au rezolvat, si am schimbat piese degeaba, timp pierdut, nervi si benzina consumata usless.

Nu voi mentiona numele service-urilor din motive de bun simt...

Sunt curios daca a mai patit cineva asta, pentru ca rezolvarea e una care ma duce catre niste banuieli de practici ... dubioase pentru unul din ele, si de lipsa de interes pentru altele.

 

So, daca aveti idee care ar fi problema, sau ati trecut prin asta, hadeti sa vedem ce pareri adunam :)

In final voi veni si cu solutia la problema, dar sunt mega curios de parerile de pe grup .

 

 

 

P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)

P0015: "B" Camshaft Position -Timing Over-Retarded (Bank 1)

 

P0013: "B" Camshaft Position - Actuator Circuit (Bank 1)

 

P0015: "B" Camshaft Position -Timing Over-Retarded (Bank 1)

 

P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)

P0013: "B" Camshaft Position - Actuator Circuit (Bank 1)

 

P0012: "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

P0013: "B" Camshaft Position - Actuator Circuit (Bank 1)

 

P0013: "B" Camshaft Position - Actuator Circuit (Bank 1)

 

P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)

P0015: "B" Camshaft Position -Timing Over-Retarded (Bank 1)

 

P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)

P0013: "B" Camshaft Position - Actuator Circuit (Bank 1)

 

P0012: "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

P0015: "B" Camshaft Position -Timing Over-Retarded (Bank 1)

Link to comment
Share on other sites

Am facut si asta, schimbat si kit-ul de distributie + intinzator.

 

1.avand in vedere ca distributia N42-lui nu are semne, (marcaje pe pinioane) e nevoie de cale sau cineva care stie ce si cum cu N42.

2. incearca sa schimbi senzorul (Camshaft) , poate nu e bine pus, poate nu e mufa bine pusa....

3. axul excentruic cum era ?

4. in afara de distributie ce ai schimbat ?

Link to comment
Share on other sites

1.avand in vedere ca distributia N42-lui nu are semne, (marcaje pe pinioane) e nevoie de cale sau cineva care stie ce si cum cu N42.

2. incearca sa schimbi senzorul (Camshaft) , poate nu e bine pus, poate nu e mufa bine pusa....

3. axul excentruic cum era ?

4. in afara de distributie ce ai schimbat ?

 

 

1. distributia a fost schimbata si aliniata folosind scule dedicate de aliniere pentru tipul de motor

2. senzorul/mufa de la senzorul de pozitie nu a fost problema

3. nu au fost probleme la axul excentric

4. totul a plecat de la simeringurile de la supape, consum mare de ulei (motorul mergea rotund inainte), si au fost schimbate urmatoarele:

- simeringuri supape si accesorii aferente

- refacuta planeitate chiulasa, scaune supape

- kit distributie - schimbat folosind scule dedicate

- ambele Adjustment unit, inlet camshaft + re-aliniere distributie in alta locatie cu scule speciale

- o electrovalva (usless, nu era stricata)

- garniturile aferente pieselor desfacute

Link to comment
Share on other sites

1. distributia a fost schimbata si aliniata folosind scule dedicate de aliniere pentru tipul de motor

2. senzorul/mufa de la senzorul de pozitie nu a fost problema

3. nu au fost probleme la axul excentric

4. totul a plecat de la simeringurile de la supape, consum mare de ulei (motorul mergea rotund inainte), si au fost schimbate urmatoarele:

- simeringuri supape si accesorii aferente

- refacuta planeitate chiulasa, scaune supape

- kit distributie - schimbat folosind scule dedicate

- ambele Adjustment unit, inlet camshaft + re-aliniere distributie in alta locatie cu scule speciale

- o electrovalva (usless, nu era stricata)

- garniturile aferente pieselor desfacute

 

1.daca motorul merge ok inainte (in afara de consumul de ulei) ...ceva nu a fost pus la loc cum trebuie !

2. ce accesorii in afara de simeringuri ?

3. de ce a planat chiulasa ?

 

ceva nu se leaga, s-a intervenit mai mult decat era cazul !!!

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

1.daca motorul merge ok inainte (in afara de consumul de ulei) ...ceva nu a fost pus la loc cum trebuie !

2. ce accesorii in afara de simeringuri ?

3. de ce a planat chiulasa ?

 

ceva nu se leaga, s-a intervenit mai mult decat era cazul !!!

 

 

1 - motorul mergea ok - se auzea zornaitul clasic de la rolele Adjustment unit, inlet + output camshaft

2 - garnituri

3 - cica a ramas lipita garnitura...

Link to comment
Share on other sites

@wind-3er

Problema este rezolvata. Topicul este doar pentru curiozitate si pareri.

So, daca aveti idee care ar fi problema, sau ati trecut prin asta, hadeti sa vedem ce pareri adunam :)

In final voi veni si cu solutia la problema, dar sunt mega curios de parerile de pe grup .

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

A inversat mufele de la solenoizi?

 

 

And we have a winner :D Daca te gaseam acuma juma de an, eram cel mai fericit, problema mea e ca nu te-am cautat :)

 

Asta a fost problema, care am gasit-o aseara cand am postat. Am ramas masca...

Dupa tot schimbul initial de piese (simeringuri supape, distributie, role, garnituri) am mai schimbat una din electrovalve, aliniat distributia de doua ori, diagnoze in 3 service-uri, cu indicatii de a tot schimba piese, si mentiuni ca ba nu e bun kitu de distributie, ba valvele, ba rolele ,etc.

Nimeni nu s-a uitat la mufe.

 

Variante sunt doua cred eu:

Primul service fie a pus din greseala invers mufele, si ulterior nimeni nu si-a dat seama. (nu am mai mers la primul service din motive de costuri mari, si timp pierdut cu masina in service)

Fie primul service a pus intentionat invers mufele ca sa mai aibe motiv sa ma cheme la "schimbat piese", si restul din superficialitate, nu au descoperit problema.

 

Ideea e ca rezolvarea finala a fost inversarea mufelor de la solenoizi, care m-a costat 5 minute aseara, si cateva sute de euro aruncate (pe diagnoze , consum crescut de conbustibil, si timp pierdut prin service-uri)

 

Sper ca postul sa fie util tuturor, voi reveni si cu poze pentru varianta corecta de pozitionare a mufelor.

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri si sugestii.

Link to comment
Share on other sites

And we have a winner :D Daca te gaseam acuma juma de an, eram cel mai fericit, problema mea e ca nu te-am cautat :)

 

Asta a fost problema, care am gasit-o aseara cand am postat. Am ramas masca...

Dupa tot schimbul initial de piese (simeringuri supape, distributie, role, garnituri) am mai schimbat una din electrovalve, aliniat distributia de doua ori, diagnoze in 3 service-uri, cu indicatii de a tot schimba piese, si mentiuni ca ba nu e bun kitu de distributie, ba valvele, ba rolele ,etc.

Nimeni nu s-a uitat la mufe.

 

Variante sunt doua cred eu:

Primul service fie a pus din greseala invers mufele, si ulterior nimeni nu si-a dat seama. (nu am mai mers la primul service din motive de costuri mari, si timp pierdut cu masina in service)

Fie primul service a pus intentionat invers mufele ca sa mai aibe motiv sa ma cheme la "schimbat piese", si restul din superficialitate, nu au descoperit problema.

 

Ideea e ca rezolvarea finala a fost inversarea mufelor de la solenoizi, care m-a costat 5 minute aseara, si cateva sute de euro aruncate (pe diagnoze , consum crescut de conbustibil, si timp pierdut prin service-uri)

 

Sper ca postul sa fie util tuturor, voi reveni si cu poze pentru varianta corecta de pozitionare a mufelor.

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri si sugestii.

 

....cat de mult s-a tras de fire/mufe....cu greu le poti incurca, sa fim seriosi !

Link to comment
Share on other sites

Daca toti cofetarii s-au apucat de mecanica si electrica asa se intampla :)

Din pacate chiar nu au fost service-uri necunoscute, chiar dimpotriva, chiar specializate pe BMW unele. Nu voi da nume, le voi zice cu proxima ocazie direct lor situatia prin care am trecut.

Unele probabil nu au gasit pentru ca au tratat cu superficialitate problema, nefiind vorba de o masina prea noua...11/2003... si inca am suspiciuni de locul unde a fost generata problema, unde se prea poate ca a fost generata cu scopul de a ii vizita din nou...plecand de la ei cu recomandarile de a mai schimba inca o lista consistenta de piese...pe care le-am si schimbat intre timp, dar in alta parte ...erau uzate intr-adevar, dar nu generau problema pe care am avut-o...

 

 

 

....cat de mult s-a tras de fire/mufe....cu greu le poti incurca, sa fim seriosi !

 

Nu s-a tras, sunt suficient de lungi ambele ca sa le poti inversa usor. O sa revin cu poze, before and after diseara, le am pregatite acasa de aseara :)

 

Tot ce sper cu acest thread, ca macar sa fie o patanie buna pentru altii in cazul in care treceti prin incidente de genul, sharing is carring :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.