Jump to content

Anvelope vara - Recomandari


Injectoru'6

Recommended Posts

Nu ai spus cati cai putere are masina pentru ca am avut si eu niste apucaturi pe bani multi si nu cred ca am facut o alegere prea "inspirata" ca sa zic asa.Am 184 cai si 225/45/17 si vara si iarna.De vara am Michelin pS4 (spate)si Conti premium 6 pe fata. Anvelope premium si incadrate in aceeasi clasa de performanta.Comportament ireprosabil pe uscat si ud atat ca frane cat si ca stabilitate(rond C de G luat noaptea cu acceleratia blana....rar cei drept).Asta toamna fac schimbul de anvelope si pun pe masina anvelopele de iarna si pe spate Nokian WR A3 care sunt incadrate de producator ca si all season.(o alta idee indrazneatafrantics.gif) si care sunt mai moi evident decat PS4. Surpriza a fost sa constat ca masina parca este mai sprintena in demaraj si consum ceva mai mic in mod real dar evident ca nu aceeasi stabilitate.

Plecand de la astea eu as face recomandari (indiferent de dimensiune)cam asa:

1 Putere masina pana la 140/150 ....Michelin Energy Saver sau Conti Eco Contact care sunt echivalentul lor....sau alt producator

2 Putere 150-200 ....Michelin Primacy sau Conti Sport Contact

3 Putere > 200 ....Michelin Pilot Sport 4 sau Premium Contact 6.....sau PZero de la Pirelli.

Pentru alte puteri exista Pilot Sport 4S sau Sport Cup sau altceva.Daca aveau in dimensiunea mea PS4 S luam sigur si nu cred ca faceam bine....poate daca eram pe circuit ori nu cred ca se va intampla asta.Eu simt ca anvelopele mele depasesc ca si performanta ce poate masina.....

Asta este parerea mea si pot sa gresesc......oricum http://www.tyrereviews.co.uk/ ofera multa informatie curata si corecta care ajuta.

Sunt useri care folosesc chinezesti si chiar se declara super multumiti de ele....au clase bune Parerea mea este alta.Anvelopele premium obtin acele clase prin comparatia tot cu premium.Mere cu mere si gunoi cu gunoi.Sa crezi ca BB de la semi gunoiulTigar/Riken/Kormoran/Taurus este egala cu aceeasi clasa de la Michelin ....doar daca esti naiv si visator.

Din astia sunt destui pe forum.Sper sa te fi ajutat pe tine sau pe altii ce am scris eu aici si alti usri pe acest forum.

Edited by dorubimotoru
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ăntrebare daca tot se discuta mĂŁrimi, de ce se pune 245 pe fata și 275 pe spate?

La al meu 530 am pus 245 fata și spate desi pe undeva e scrisa tot povestea cu 245fata/275 spate.

 

O explicație va rog?

 

Pai in primul rand rotile mai late pe spate ajuta la tractiune si stabilitate la viteze mai mari, dar si in curbe, masina avand un contact mai mare cu solul. Mai e si aspectul estetic, o masina cu roti mai late si mai mari va arata mereu mai bine. La masinile cu tractiune fata e inutil sa pui roti mai late pe spate.

 

Ca si dezavantaje ar fi greutatea mai mare pe puntea spate si puterea mai mica de franare.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Una peste alta cred ca o anvelopa premium este cea mai ok pentru F10 la care franele sa zicem ca nu exceleaza. Sa compenseze intr-un fel.

Combinatia de anvelope China si frana de F10 nu prea da bine.

De curand am avut o experianta pe autostrada in Germania (circulam cu viteza legala), unde a trebui sa pun o frana cum nu am pus in viata mea intr-un ambuteiaj.

Vestea buna ca am aflat ca la o atfel de frana, se pun avariile automat.

Sincer cred ca anveopele Michelin care sunt pe masina de iarna au ajutat foarte mult si daca as fi avut alte anvelope cine stie ce naiba se intampla.

Pana la urma dai un ban in plus dar iesi mai ieftin, mai ales daca faci calatorii multe.

Edited by Injectoru'6
Link to comment
Share on other sites

Salut

Am o dilema, am auzit ca pe xDrive se recomanda doar folosirea cauciucurilor RUN FLAT deoarece daca pui normale ti se poate strica diferentialul.

Voi ce folositi la ale vosatre, cei care au xDrive?

Trebuie sa imi iau cauciucuri de vara si nu stiu ce sa fac!

Multumesc

 

Eu am xDrive si de 2 ani (~45,000 km) folosesc numai non RUN-FLAT (si de vara si de iarna) si n-am probleme cu xDrive-ul.

Link to comment
Share on other sites

Salut

Am o dilema, am auzit ca pe xDrive se recomanda doar folosirea cauciucurilor RUN FLAT deoarece daca pui normale ti se poate strica diferentialul.

Voi ce folositi la ale vosatre, cei care au xDrive?

Trebuie sa imi iau cauciucuri de vara si nu stiu ce sa fac!

Multumesc

 

Trebuie sa pui doar roti recomndate de producator , eventual aceiasi dimensiune pe toate 4 , cu ET-ul aferent...Nu are legatura cu RUNFLAT sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Va salut, concret mie ce modele de anvelope de vara imi recomandati pentru F10 530 Xdrive , amortizoare reglabile (cu optiunea damper control DDC, nu doar cum scriu samsarii in anunturi ca ''se intareste suspensia'' dand pe sport), marimea 245/45 R18 ?

 

Pana acum am avut aceste anvelope si am observat urmatoarele lucruri :

- Iarna trecuta (2017-2018) am avut RunFlat -uri 245/45r18 , marca Continental, XL extra load, indice de greutate 100,adica mare (si rigide) si cam trepida volanul cu ele, chiar echilibrandu-le in mai multe service-uri. #drumuri rele in Romania .

 

- Vara trecuta, prima vara ca detinator al acestei masini, am avut 245/45 r18, marca Bridgestone, NON Runflat, indice de greutate mai mic, 96Y,si implicit fara Extra Load XL, mai uzate ce e drept (40-50 % profil, asa cum luasem masina din afara). Cu aceste anvelope masina era putin cam barca, in schimb le echilibrai usor, nu batea volanul, era f confortabila pe drum drept. Masina era ceva mai joasa cu ele, cred ca aveau si croiala putin mai joasa fata de cele de iarna, chiar daca erau aceeasi marime. Din cate stiu difera croiala' daca ai sau nu ai runflat, daca ai sau nu ai XL, daca ai sau nu ai protectie pentru janta.

 

- Iarna aceasta, am avut aceleasi anvelope de iarna din sezonul trecut, dar le-am mai inversat intre ele, am si gasit un atelier cu scule noi de echilibrat la mine in oras, si nu prea mai bate volanul acum. Dar fiind anv runflat sunt ceva mai rigide, in schimb esti mai sigur pe masina in curbe .

 

As avea nevoie de cateva sfaturi, daca sa iau ca anvelope de vara non runflat XL-uri sau Runflat-uri , si cam ce marci, atentie la jantele de mai sus , pe 18 ? Bugetul conteaza intr-o masura mai mica decat conformitatea (adica de a cumpara ceea ce se potriveste cel mai bine). Nu cred ca mai cumpar non runflat si fara XL (precum 96 indice greutate), in orice caz, masina fiind mai grea, dupa cum am scris la inceput.

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

La ce te referi cu senzatia de barca , tramliming la franare adica senzatia de alunecare stanga dreapta ? Sau la balans fata spate la franare. Daca e prima varianta atunci anvelope uzate daca a doua ai ceva brate de verificat /schimbat . Eu am jante 19 pe F10 si iarna si vara anvelope noi nonrft si are comportament impecabil Edited by Myx
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Va salut, concret mie ce modele de anvelope de vara imi recomandati pentru F10 530 Xdrive , amortizoare reglabile (cu optiunea damper control DDC, nu doar cum scriu samsarii in anunturi ca ''se intareste suspensia'' dand pe sport), marimea 245/45 R18 ?

 

Pana acum am avut aceste anvelope si am observat urmatoarele lucruri :

- Iarna trecuta (2017-2018) am avut RunFlat -uri 245/45r18 , marca Continental, XL extra load, indice de greutate 100,adica mare (si rigide) si cam trepida volanul cu ele, chiar echilibrandu-le in mai multe service-uri. #drumuri rele in Romania .

 

- Vara trecuta, prima vara ca detinator al acestei masini, am avut 245/45 r18, marca Bridgestone, NON Runflat, indice de greutate mai mic, 96Y,si implicit fara Extra Load XL, mai uzate ce e drept (40-50 % profil, asa cum luasem masina din afara). Cu aceste anvelope masina era putin cam barca, in schimb le echilibrai usor, nu batea volanul, era f confortabila pe drum drept. Masina era ceva mai joasa cu ele, cred ca aveau si croiala putin mai joasa fata de cele de iarna, chiar daca erau aceeasi marime. Din cate stiu difera croiala' daca ai sau nu ai runflat, daca ai sau nu ai XL, daca ai sau nu ai protectie pentru janta.

 

- Iarna aceasta, am avut aceleasi anvelope de iarna din sezonul trecut, dar le-am mai inversat intre ele, am si gasit un atelier cu scule noi de echilibrat la mine in oras, si nu prea mai bate volanul acum. Dar fiind anv runflat sunt ceva mai rigide, in schimb esti mai sigur pe masina in curbe .

 

As avea nevoie de cateva sfaturi, daca sa iau ca anvelope de vara non runflat XL-uri sau Runflat-uri , si cam ce marci, atentie la jantele de mai sus , pe 18 ? Bugetul conteaza intr-o masura mai mica decat conformitatea (adica de a cumpara ceea ce se potriveste cel mai bine). Nu cred ca mai cumpar non runflat si fara XL (precum 96 indice greutate), in orice caz, masina fiind mai grea, dupa cum am scris la inceput.

 

 

Avand in vedere ca ai grosimea cauciucului suficienta si comfortul nu ar trebui sa fie o mare pb cu rotile astea, eu as lua RFT de vara.

Orice marca premium: Continental SP3, Dunlop SP Sport, Michelin Primacy sau ceva de la Pirelli ar trebui sa fie ok

 

Eu la G30 am aceleasi dimensiuni ca tine, Goodyear Gripmax RFT sau ceva de genul de iarna si nu am avut pb cu trepidatii de nici un fel, insa masina nu imi pare prea stabila in curbe, abea cand voi trece la rotile de vara pot face o comparatie daca e de la roti, sau masina e de vina

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa pui doar roti recomndate de producator , eventual aceiasi dimensiune pe toate 4 , cu ET-ul aferent...Nu are legatura cu RUNFLAT sau nu.

 

Ai 4 stai jos! :laugh:

Producatorul adica nea' BMW recomanda pe f10 f01 f30 f15 fff doar runflat.

Cu et-ul te poti juca cat vrei poti pune rotile si cu 10cm in afara si nu va schita nimic diferentialul.

Acesta se strica atunci cand cele patru roti nu se invart concomitent, de vina fiind anvelopele de circunferinta diferita, firma(greutate), uzura(ex profil 8mm fata si 3mm spate)... etc

La runflat o anvelopa cand este uzata este "ca naiba" este galagioasa si face tramlining(instabilitate) in schimb una non rft nu se manifesta asa rau.

O anvelopa rft noua DA este mai buna ca una non rft.

 

Ex ce recomanda bmw pe f10:

01 Continental SportContact 3 E SSR 245/45R18 96Y 4 36120445754

01 Goodyear Excellence ROF 245/45R18 96Y 4 36122162516 ENDED

01 Goodyear EfficientGrip ROF 245/45R18 96Y 4 36122344299

01 Dunlop SP Sport Maxx GT ROF 245/45R18 96Y 4 36122166373

01 Bridgestone Turanza ER 300 Ecopia RFT 225/55R17 97Y 4 36122218587

01 Goodyear Excellence ROF 225/55R17 97Y 4 36122162515

01 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF 225/55R17 97Y 4 36122410019

01 Pirelli Cinturato P7 r-f 225/55R17 97Y 4 36120494136

01 Bridgestone Turanza ER 300 RFT 245/45R18 96Y 4 36122299875

01 Pirelli Cinturato P7 r-f 245/45R18 96Y 4 36122299000

Edited by Stormzor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand la xdrive cel mai probabil vei avea probleme la cutia de transfer si nu la diferential daca nu folosesti roti/anvelope adecvate.

 

Important e sa folosesti dimensiunea recomandata la jante si aici ma reder la r/j/et impreuna cu dimensiunile anvelopelor care sunt recomandate pentru acel tip de janta. Nu conteaza daca pui run flat sau non runflat. Daca ar conta atat de mult greutatea ar exista un singur model de jante pentru xdrive si nu ar exista configuratii staggerd. Daca citesti pe forumuri pe afara vei vedea ca foarte multi au avut probleme cu masini in garantie si cu anvelope runflat. Sa ai grija ca anvelopele sa fie uzate similar, sa nu existe diferente mari de presiune intre ele si sa schimbi uleiul in cutia de transfer.

Link to comment
Share on other sites

Sorry vroiam sa spun cutia de transfer :thumbsup:

Am testat pe aceasi masina anvelope noi si runflat si fara runflat, aceasi marca si la diferenta de cateva minute pentru test. Iti spun sigur ca masina se comporta mai bine cu runflat, mult mai precisa directia, stabilitatea pe curbe mai buna avand peretele lateral mai tare.

Ca sunt mai grele/tari/scumpe si stria mai usor articulatiile asta este alta poveste.

 

Si daca ai xdrive si anvelope fara rft ce faci in caz de pana? Roata de rezerva slim fiind mai mica sare din discutie. Eu am R20 in acest caz ce fac? tin roata de r20 cca.30kg in potbagaj?

 

Legat de et si j nu e problema, am distantiere spate de 2cm +j 10.5 si nu sunt probleme

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

A testat cineva falken azenis 510? Am vazut niste reviewuri interesante care le plasau intre anvelope de renume.

 

Eu am trecut de la goodyear eagle f1 la falken azenis fk510. le am de 1 an.

sunt multumit de ele pana acum, si eu le-am luat tor prin prizma review-urilor si rezultatelor din teste, fiind la egalitate cu PS4 si peste GY overall. si pretul cu 20-30% mai mic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am dat un mail la reprezentanta BMW sa intreb daca pot pune cauciucuri normale (non run flat) pe masina mea, F11 525 xDrive, raspunsul este urmatorul:

 

Buna ziua,

 

Conform specificatiilor tehnice pentru seria de caroserie furnizata, oficial se pot monta doar anvelope run flat.

 

Multumesc, o zi buna.

 

Pam pam!!!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am trecut de la goodyear eagle f1 la falken azenis fk510. le am de 1 an.

sunt multumit de ele pana acum, si eu le-am luat tor prin prizma review-urilor si rezultatelor din teste, fiind la egalitate cu PS4 si peste GY overall. si pretul cu 20-30% mai mic.

 

Uzura cum ti se pare? Unii se plangeau de aspectul acesta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.