Jump to content

Echilibrat roti BMW M4. Trepidat ciudat


Recommended Posts

Nu stiu daca am postat unde trebuie dar dupa instalarea jantelor noi si a cauciucurilor, tot simti trepidatii in volan cat si pe drum (undeva intre 100km/h si 140km/h).

Am fost si am echilibrat rotile la 2-3 serviceuri diferite, toate valorile dadeau 0 in final dar tot simt acele vibratii. Am facut chiar si geometrie 3D dar la fel.

Tin sa mentionez ca inainte de instalarea jantelor si cauciucurilor noi masina se comporta exemplar cu cele vechi.

Momentan sunt in Franta iar cred ca astia pe aici sunt destul de incompetenti (tind sa cred).

 

Masina in speta este BMW F82 M4.

Jante 20 Inch (Noi noute), cauciucuri Michelin Sport 4s (Noi noute) - 265/30/20 fata , 295/30/20 spate.

 

Am vazut pe net un aparat Road Foarce HUNTER, iar m-ar interesa daca il pot gasii pe undeva prin tara sa pot echilibra calumea rotile.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca am postat unde trebuie dar dupa instalarea jantelor noi si a cauciucurilor, tot simti trepidatii in volan cat si pe drum (undeva intre 100km/h si 140km/h).

Am fost si am echilibrat rotile la 2-3 serviceuri diferite, toate valorile dadeau 0 in final dar tot simt acele vibratii. Am facut chiar si geometrie 3D dar la fel.

Tin sa mentionez ca inainte de instalarea jantelor si cauciucurilor noi masina se comporta exemplar cu cele vechi.

Momentan sunt in Franta iar cred ca astia pe aici sunt destul de incompetenti (tind sa cred).

 

Masina in speta este BMW F82 M4.

Jante 20 Inch (Noi noute), cauciucuri Michelin Sport 4s (Noi noute) - 265/30/20 fata , 295/30/20 spate.

 

Am vazut pe net un aparat Road Foarce HUNTER, iar m-ar interesa daca il pot gasii pe undeva prin tara sa pot echilibra calumea rotile.

 

 

Daca ajungi in bucuresti iti fac eu gratis o echilibrare ( Cemb er 80 ) , prinderea pe axul masini de echilibrat trebuie sa fie dedicata , astept PM de la tine inainte cu o zi

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

e posibil sa ai vreo galma/deformare la un cauciuc.

 

M-am uitat atent si nu vad nici o galma sincer.

 

Daca ajungi in bucuresti iti fac eu gratis o echilibrare ( Cemb er 80 ) , prinderea pe axul masini de echilibrat trebuie sa fie dedicata , astept PM de la tine inainte cu o zi

 

O sa ajung prin martie in Bucuresti. Daca nu rezolv inainte dau un semn, desi as vrea sa fac acel Road Force Balance Test.

Mersi oricum.

 

esti sigur ca nu ai vreo bucsa coapta? eventual care se observa doar cand e in sarcina

 

Nu cred. Cum explici ca masina era ok inainte de instalarea celor noi?

Plus ca am testat-o periodic la Bavaria fiind inca in garantie.

Link to comment
Share on other sites

Roata e roata ..si pe 13" si pe 20" , daca e rotunda si NU este echilibrata bate , daca NU e rotunda si este echilibrata tot bate ... hai ca e simplu :), la tine ai una din doua :) SAU !!! nu ai prinderea jantei buna , nu e centrata din fabrica ... am intalnit dar destul de rar si doar la jante aftermarket
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai dus masina la asa ceva?

https://www.hunter.com/alignment-systems/hawkeye-elite

 

Pentru aliniament.

 

Am fost la ceva de genul.

Totul este in parametrii.

 

Cred ca cel mai bine cand ajung in Romania voi face din nou o echilibrare + unghi de fuga + geometrie. In Franta aici par foarte inapoiati sincer si imi este si greu cu limba lor sa ma fac inteles.

 

Inca sper sa gasesc undeva in tara o Vulcanizare profesionala cu aparatul Road Force de la HUNTER.

post-7605-0-28138200-1550054789_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

In ideea ca inca mai ai disponibile rotile vechi (daca nu, poate reusesti sa imprumuti un alt set de roti), incearca urmatoarele:

 

Monteaza rotile vechi numai pe puntea din fata, lasand rotile noi pe puntea din spate. Testeaza daca vibratia mai e prezenta sau nu.

Daca da, atunci pune rotile noi pe puntea fata si cele vechi pe puntea din spate; testeaza din nou.

Daca vibratia dispare, inseamna ca ai identificat pe care punte este roata care genereaza vibratiile.

Cand montezi rotile, ai grija ca suprafetele de asezare janta / butuc sa fie perfect curate. Pune prezoanele si strange-le la min. 60Nm cu roata suspendata, apoi strange la cuplul final cu roata pe sol. Sa nu le strangi doar la mana.

 

In cazul in care in nici unul dintre testele de mai sus vibratia tot nu dispare, atunci foarte probabil rotile sunt OK, iar vibratia poate proveni de la un element de suspensie uzat, sau de la discurile de frana.

Pe de alta parte, daca se confirma ca vibratia provine de la roti, atunci macar ai limitat investigatia la doar doua roti.

 

Cu mai bine de 10 ani in urma am patit ceva similar, iar cauza s-a dovedit a fi un pneu Michelin nou-nout, care avea un defect de turnare si vibra, chiar daca roata era perfect echilibrata.

Din punct de vedere logic, poti considera pneul ca fiind format dintr-o infinitate de arculete elicoidale asezate perpendicular pe circumferinta jantei. Daca unele dintre aceste arculete au elasticitatea semnificativ diferita de a celorlalte, pneul va vibra indiferent ce i-ai face. Este practic un pneu rebut.

Cu alte cuvinte, daca, din fabrica, elasticitatea pneului in punctul X de pe circumferinta difera mult de cea din punctul Y, atunci va vibra.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Jantele au inele centrare ? Plastic , metal ? Eu am patit la cele de iarna pe 19 . Fix 100-140 cum spui tu , echilibrare initiala la autosoft , jantwle au stat o.perioada , lw-am montat peste 2 luni si vibratii , am revenit la autosoft si le-au refacut , totul ok acum explicatia lor ca o anvelopa nou montata are nevoie de rulaj ,se poate misca si e nevoie de reechil, motivul pt care dau si 3 luni garantie , parerea mea e ca nu ai prins un aparat bun , daca ajungi in tara in buc, autosoft militari , ai autostrada la 2 pasi poti face cate teste vrei. De la orice aparat pleci cu 0 valori dar in realitate nu e chiar asa. In afara de autosoft si in special locatia aia eu nu am curaj sa calc in alta parte . Edited by Myx
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un aparat de echiribrat de 1000 euro echilibreaza la fel ca cel de 8-10.000 euro cu conditia sa fie bun si calibrat , DAR degeaba ai un aparat bun de X suma daca are axul unde se prinde roata uzat !!

 

Un aparat se verifica usor daca este bun sau nu , tragi o roata pe zero si dupa pui unde vrei o greutate de 30~50 grame si dupa verificare trebuie sa ceara exact aceeasi greutate vizavi ( se accepta o diferenta de 2-3grame , aia nu o vad clientii , clientul vede din 5 in 5 grame )

 

Axul se verifica in felul urmator , tragi o roata pe zero dupa care dai roata jos si o pui din nou pe aparat in alta pozitie , daca valoarea este zero sau maxim 5grame este ok , daca NU inseamna ca axul aparatului de echilibrat este uzat sau conurile de centrare uzate , iei banii clientului degeaba ...

 

Depinde si de cel care lucreaza pe aparat si de cat de bine stie sa echilibreze ... sa prinda roata sau sa vada daca aceea anvelopa sau janta e stramba

Din 1993 asta fac , vorbesc din ce fac zi de zi nu din auzite sau din carti sau de pe net ! :) , NU am nevoie de publicitate si nici nu caut clienti !!

 

Sunt mai multe aspecte de discutat pe aceasta tema ( deja am dat din casa cam multe :) )

O zi placuta !

Edited by wtww
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un aparat de echiribrat de 1000 euro echilibreaza la fel ca cel de 8-10.000 euro cu conditia sa fie bun si calibrat , DAR degeaba ai un aparat bun de X suma daca are axul unde se prinde roata uzat !!

 

Un aparat se verifica usor daca este bun sau nu , tragi o roata pe zero si dupa pui unde vrei o greutate de 30~50 grame si dupa verificare trebuie sa ceara exact aceeasi greutate vizavi ( se accepta o diferenta de 2-3grame , aia nu o vad clientii , clientul vede din 5 in 5 grame )

 

Axul se verifica in felul urmator , tragi o roata pe zero dupa care dai roata jos si o pui din nou pe aparat in alta pozitie , daca valoarea este zero sau maxim 5grame este ok , daca NU inseamna ca axul aparatului de echilibrat este uzat sau conurile de centrare uzate , iei banii clientului degeaba ...

 

Depinde si de cel care lucreaza pe aparat si de cat de bine stie sa echilibreze ... sa prinda roata sau sa vada daca aceea anvelopa sau janta e stramba

Din 1993 asta fac , vorbesc din ce fac zi de zi nu din auzite sau din carti sau de pe net ! :) , NU am nevoie de publicitate si nici nu caut clienti !!

 

Sunt mai multe aspecte de discutat pe aceasta tema ( deja am dat din casa cam multe :) )

O zi placuta !

 

Mersi frumos, foarte explicit ai fost.

Daca nu rezolv nimic cand ajung, am sa dau o fuga pana la Bucuresti si poate o rezolvam impreuna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

*Poate* fi mai simplu decât crezi, dar cred cã nu ai fost destul de atent la unul din mesajele de mai sus.

Cineva spunea cã o roatã ovalã (din cauza jantei sau cauciucului) poate arãta "perfect" echilibratã pe orice aparat de echilibrat (e in aer). Când o pui pe masinã, acea roatã Îti bate, fiindcã ai raze diferite.

Modalitatea de a o testa este sa pui mai Întâi janta goalã pe un aparat de echilibrat, si cu ajutorul unui comparator, sã citesti abaterile. Acestea se citesc În planul rotii, cât si axial (se schimbã pozitia cititorului). Dacã e strâmbã peste anumite tolerante, Îti va bate oricum si oriunde ai echilibra-o.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Edited by kris75
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Cineva spunea cã o roatã ovalã (din cauza jantei sau cauciucului) poate arãta "perfect" echilibratã pe orice aparat de echilibrat (e in aer). Când o pui pe masinã, acea roatã Îti bate, fiindcã ai raze diferite.

 

Afirmatia ta m-a facut sa imi amintesc ce janta "penibila" am pe masina de 7 ani.de cand am masina, un seria 3 cu jante pe 17.

 

Practic la ultimul schimb de cauciucuri, tipul la care merg intotdeauna sa schimb cauciucuri si pentru ca echilibratul intra in pret, mi-a spus SI ARATAT, ca era aproape vizibil, una din jante era turtita la interior (s-a uitat mai atent la toate pentru ca i-am spus ca de cand am masina la aproape o saptamana, trebuie sa refac presiunea ) i-am spus sa se uite dupa fisuri.. Nu a gasit fisuri, a gasit in schimb o janta turtita.. Si mi-a explicat, sa ma astept sa piarda aer dupa un timp pentru ca adezivul care il pun ei la interior pentru etansare se usuca si pe zona turtita fiind o sansa mai mare ca sa piarda aer dupa un timp.

 

Nu am avut niciodata probleme cu vibrarea volanului! Probabil e si meritul specialistului.

 

Cam asta e ideea. Eu am o asa "problema" radiala dar vibratia nu este..

 

O sa fac o poza jantei cand am timp..

Link to comment
Share on other sites

Nu-s vreun specialist in echilibrĂŁri.

Dar, cred cĂŁ una e sa ai o "muscĂŁturĂŁ" in janta, pe un arc de cerc limitat, si alta sa ai o janta ovalĂŁ. Probabil cĂŁ nu e "ĂŽntinsĂŁ" in cazul tĂŁu, cĂŁ de-aia supravietuiesti cu ea. In cazul asta, probabil cĂŁ balonul anvelopei/suspensia reusesc cumva sa atenueze din vibratii. Roata in mers, calcĂŁ un timp f scurt pe acea deformatie.

In postul precedent, si posibil cazul colegului ce a deschis topicul, vorbeam mai mult de deformĂŁri mai ample, sau pronuntate.

Cred cel putin, nu spun cĂŁ sunt gĂŁsitor de adevĂŁruri.

Drumuri bune !

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

 

Aa, in Timisoara, am gãsit o vulcanizare cu un tip profi, care are si scule de echilibrat, dar si de reparat jante, comparator din ãla de care spuneam, si În plus este priceput, gândeste lucrurile, nu doar bate plumbi in jante, e atent la detalii, constiincios si modest.

Eu unul l-am descoperit recent, si doar acolo mai merg pt echilibrãri & stuff (mi-a reparat o janta, si stând acolo am vãzut cum echilibreazã colegul lui.. asta da lucrare).

DacĂŁ vreunul vreti, fac PM, sĂŁ nu ziceti cĂŁ fac reclama sau cĂŁ am procent.

Sunt un tip f pretentios, la orice, si nu recomand cu una, cu douĂŁ. Dar ĂŁsta meritĂŁ.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Edited by kris75
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Se poate inchide.

 

Am rezolvat.

Cei din afara cand mi-au montat senzorii de presiune au lasat cheitele de strangere (niste tije mici) inauntrul cauciucului. Evident ca faceau contra-balans in timpul mersului.

Au fost indepartate, re-echilibrate, schimbate si jantele pe fata intre ele (stanga-dreapta) si totul este normal acuma.

Multumesc pentru ajutor colegilor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.