Jump to content

E90|E92 325i|330i.


IonutMnT

Recommended Posts

Salut. In curand urmeaza sa-mi achizitionez o masina si voiam parerea posesorilor si a cunoscatorilor despre cele mentionate in titlu. Am cautat diferite post-uri, am citit diferite opinii, dar de cele mai multe ori discutia se indrepta in alta parte.

Intr-un buget de aproximativ 8-9000 euro am luat in considerare prima data e90/e92(de preferat) 325i, generatia cu motorul de 2.5 litri. Dupa ce am mai citit cateva posturi am inteles ca diferenta foarte mare de consum intre 325i ul de 2.5 litri, 325i ul de 3.0 litri si 330i nu ar fi foarte mare, ba chiar unii utilizatori sustineau ca au un consum mai bun pe 330i.Ma intereseaza diferenta de fiabilitate intre cele mentionate, cu toate ca din ce am citit ar fi destul de fiabil cam tot ce tine de motoarele aspirate in 6 cilindri de la BMW. As mai dori un consum mediu real pentru fiecare, intr un oras nu foarte aglomerat si o mica parte in Bucuresti. Nu in ultimul rand, recomandari de la voi in ceea ce priveste fiecare model, argumentat, desigur. Si ca sa spun de acum de ce nu am luat in considerare un diesel, pai pe scurt, la bugetul asta sunt cu foarte multi km si foarte tintite de samsari. Astept si sugestii diesel, sustinute. Multumesc! Mentionez ca am aproape 20 de ani si aceasta este a doua masina. Nu as vrea,totusi, sa vad comentarii de genul "bemveul la varsta asta".

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai in primul rand trebuie sa te hotarasti daca vrei e90 sau e92. Coupeul arata mai bine e mai tineresc, pozitie la volan mai joasa.

Diferentele de consum sunt infime +/- 1L insa fiind benzinar conteaza si cum mergi cu el, poti scoate lejer si consumuri de 17-18 sau chiar mai mult. Atat scoteam eu pe e93 325i cu motor de 3L -218cp in aglomeratie. Mixt aveam in jur de 13. Performantele erau cam meh.

Daca ar fi sa aleg as alege 30i-ul toate sunt motoare aspirate si doar 30i-ul iti da ceva senzatie de putere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

de efect potriveala - un user nou cere parari cu primul post, si un alt user da link catre o masina de vanzare - tot primul post

 

am un coleg de birou un e92 325i din 2007 - un motor fiabil, destul de vanjos si gurmand; probabil ca e cea mai buna optiune si pt tine - intretinere mai ieftina, impozit mai mic (~1200 lei anual diferenta)

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Salut ! Eu sunt la al doilea 325i e90 cu 2,5 N52B25. In afara de faptul ca parca ar avea nevoie de ceva mai mult cuplu, in rest e mai mult decat ok. Performante dinamice reale bune, chiar daca nu prea se simte cand accelereaza, acul la vitezometru se misca bine...si trage liniar si constant pana la 7000 de ture. Suna foarte bine in turatii iar la relanti, aproape nu-ti dai seama ca masina are motorul pornit. De fiabilitate, eu pot sa zic ca pana acum am avut noroc. Nu am avut probleme. Dar pe amandoua 2,5i-uri le-am luat la sub 100.000 de km...reali 100 %.

Eu recomand aceasta motorizare, dar ar fi de preferat cu cat mai putini km...se mai gasesc cu km putini,chiar daca au ceva vechime.

Daca iti permiti, probabil un 330i ar fi si mai bun.Cred ca un N52B30 ar fi mai sanatos decat un N53B30.Cel din urma, are motor cu injectie directa de benzina,cu consecinta unui consum teoretic mai mic,dar din ce-am citit, cu riscuri de depuneri de carbon pe la supape.Riscul asta de depuneri nu ar fi la N52. Dar indiferent care L6 benzina ar fi, fii cu bagare de seama la pompa electrica de apa si termostatul...necesita schimbare chiar si la un nr. mic de km.

Alta problema generala ar putea fi cauzata de uzura semeringurilor supape, cu risc de consum marit de ulei.

La N52B25 mai ales, exista riscul unui consum mare de ulei si datorita segmentilor pistoanelor, chiar si la un nr. mai mic de km...segmenti de calitate inferioara.

Ideal ar fi sa gasesti un model cu cati mai putini km si astfel s-ar putea sa te bucuri linistit de masina. Cauta si pe youtube...gasesti multe informatii, mai ales despre N52, care este un motor foarte popular pe E90 in SUA...de fapt in SUA, E90 s-a vandut numai cu motorizari N52 si N54(335i).

Succes !

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Hmmm...nu stiu sa-ti raspund concret...dar am vazut pe youtube ca se recomanda a se schimba aceasta pompa fie si preventiv doar...de pe la 90.000 de km in sus e bine sa te gandesti la asta....daca nu isi mai face bine treaba, pot aparea probleme serioase...cred ca sunt si ceva fimulete pe youtube...cauta la N52 water pump failure.

Eu acum am 103.000km si desi nu am nicio problema, ma gandesc ca anul asta sa o schimb preventiv...vezi ca se recomanda ca odata cu pompa sa schimbi si termostatul.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

da, ai dreptate...acum realizez ca se referea la consum, nu la problemele pompei de apa.

Am avut 320i 2,2 pt. 2 ani jumate si apoi si 325i e46 cu M54 timp de 6 ani. As inclina sa spun ca N52 si M54 2,5 au un consum similar...desi nu am urmarit cu atentie acest aspect niciodata...eu oricum nu fac multi km/an...cred totusi ca daca s-ar merge batraneste, s-ar putea obtine un consum foarte bun cu N52B25. Daca mergi cu 100 sau 110 km/h constant, ai sa fi surprins de un consum foarte ok.

Ca o mica paranteza, sunt neplacut surprins sa observ ca momentan nu exista niciun 330i cu N52B30 pe forum...eu cel putin nu am vazut...probabil se explica prin faptul ca daca e vorba de 3l benzina, atunci mai bine e 335i cu N54B30...care are performante excelente, dar nu e asa fiabil totusi ca si N52B30.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

De asta si voiam o comparatie, sunt deschis si la un 330i, dar ma interesa cum se comporta fata de 325i, in primul rand daca merita saltul pretului la impozit, dar si diferenta de consum, daca este enorma, plus fiabilitate. Daca ar fi consumul apropiat as spune ca mai degraba as merge pe un 330i, dar la fel, sa poti scoate consum bunicel la mers economic. Este un factor important tinand cont de varsta mea, cu toate ca pot sa le intretin cu o mica strangere de inima.
Link to comment
Share on other sites

vad ca principala intrebare este consumul !

poate ca un 6 cilindri pe benzina nu este motorul pe care sa-l cauti...

SUNETUL si SENZATIA celui mai ravnit L6 benzina din lume nu are pret la POMPA adica benzinarie !

 

poate ar trebui sa-ti indrepti atentia catre alte marci...

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

330i N52 e teoretic mai fiabil decat 325i N52; are segmenti Mahle, cu care nu ai problema cu potentialul consum de ulei.

Iar 50 Nm in plus cu siguranta ii vei simti ca senzatie de impins la acceleratie.

Cand e vorba de impozit...cum ziceau si altii prin alte postari...te zgarcesti la 2200 lei pe an refuzandu-ti placerea de a te bucura de un motor de 3l 365 de zile pe an.

Eu intr-un fel m-am gandit totusi cand am luat al doilea 2,5 e90 la aspectul ca la revanzare va fi mai greu sa scapi de un motor de 3000 benzina...pacat ca asta e realitatea.

Uite aici un pret foarte bun la un 330i...de la dealeri BMW din Germania...in mod normal de pe la 8000 in sus gasesti asa ceva aici.

De pe acest site am luat si eu ultimul 325...in urma cu un an jumate l-am luat, la aprox. 10.000 de euro. E mai scump decat de pe la dealeri obisnuiti, dar stii ca iei ceva bun. Iti recomand sa cauti si tu pe aici.

https://partner.gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/2157141/2

Link to comment
Share on other sites

Asa e petreop, asta e principala intrebare, dar oricat de multi bani as avea si tot m-ar interesa, asa ca fapt divers. Da, imi prrmit sa merg cu el si sa-l intretin cum trebuie, dar imi place sa stiu si astfel de lucruri, poate din pura curiozitate si sa stiu la ce sa ma astept. Nu, nu renunt la acest motor, fie el 2.5 sau 3.0, mai ales cand vad atatea motoare in 4 cilindri cu foarte multe probleme si multi oameni nemultumiti si sa nu mai zic de placere, cum se spunea mai sus. In legatura cu acel site, o sa ma uit si o sa vad ce gasesc pe acolo.

 

Si de aceea vreau sa facem acest topic cat mai detaliat, deoarece sigur nu sunt primul si nici ultimul cu astfel de intrebari si poate fi extrem de util si pentru ceilalti.

Link to comment
Share on other sites

Doar asa ca fapt divers; vezi ca la dealerii BMW din Germania, nu poti sa platesti cu banul jos. Eu am facut transfer prin banca la ei. Si nici nu am fost sa vad personal masina...am vazut anuntul,am scris pe site ca sunt interesat de respectiva masina, apoi am corespondat telefonic si prin e-mail cu agentul de vanzari al reprezentantei...Mi-a adus-o cineva pe platforma acasa si atunci am vazut-o si incercat-o prima data. Si nu am dat gres.Nu incurajez sa iei o masina fara sa o testezi in prealabil,asa cum am facut eu, dar la dealerii BMW din Germania ai o sansa foarte buna sa gasesti masini mai mult decat ok. Am inteles ca ei le verifica inainte de a le pune inspre vanzare.

Partea proasta este ca E90 cu N52 au inceput sa apara tot mai rar pe la acesti dealeri,dar cu siguranta nu vor disparea de tot destui ani de acum incolo. Recent am vazut pe acest site un 530i e39 din 2001, cu putini km ce-i drept...la 12.000 de euro.

 

Link to comment
Share on other sites

Am avut placerea de a conduce atat 320i, 325i cat si 330i.

 

Ti-as sugera 330i, platesti o data impozitul iar senzatia pe care ti-o ofera masina, mai ales un 3L 6 cilindrii in linie, este unica. Sunetul, timpul in care-ti raspunde la pedala de acceleratie.. Poti face acest test drive si tu. Vei ramane surprins de diferentele dintre ele ( 325i - 330i ).

 

Ca tot veni vorba de diferente, am ajuns la concluza ca sunt diferente enorme chiar si intre 325d si 330d.

 

Legat de consum, eu la 335i am un consum in Arad de 18 "mers la consum" / 21 "mers semi-tare" si 26 "mers tare". La 330i ar trebui sa ai cu o idee mai putin consum.

Edited by Di Angelis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.