Jump to content

Problema bloc valve compresor suspensie pneumatica 525dX F11


Ionuț_Cosmin

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Dețin un BMW 525d xDrive F11 din 2013 (DX45803), in echipare cu perne de aer pe puntea spate si EDC (Electronic Dumper Control), si de ceva vreme dupĂŁ 2-3 zile de la utilizare mașina se lasĂŁ pe parte din stânga spate destul de mult zic eu (marginea aripii stânga spate ajunge destul de aproape de marginea jantei). La pornirea mașinii sau la introducerea cheii in habitaclu compresorul pornește si ridica mașina pe acea parte la ĂŽnĂŁlțimea normala. De asemenea am si o eroare de ”Chassis” in bord. Aceasta apare si dispare fĂŁrĂŁ sa respecte vreo regula. Eroarea nu spune nimic semnificativ: ”chassis: drive moderately and have checked the problem at your BMW Service”. Nu se schimba absolut nimic in rĂŁu ĂŽn mersul mașinii. Mașina ruleazĂŁ la fel de bine si trage la fel de bine. La prima diagnosticare a problemei, service-ul la care o ĂŽntrețin mi-a spus ca eroarea de Chassis vine de la perne ĂŽnsĂŁ nu se pricep si ar fi bine sa merg la cineva care repara airmatic-uri! In cele din urma cumpĂŁr un set de perne de aer BMW OE pentru puntea spate si merg sa le punĂŁ oamenii. Acolo, cei din service au constatat ca mașina nu vrea sa scoatĂŁ aerul din pernele de pe mașinĂŁ sub nici o forma (cu testerul conectat la mașinĂŁ mĂŁ refer, prin compresor adicĂŁ) pentru ca eroarea raportata de ISTA este: Discharge Valve nefuncționalĂŁ! Ups! Prin urmare nu s-au putut monta noile perne pentru ca nu le-au putut da jos pe cele vechi! Am ĂŽnțeles ca ar fi vorba despre un bloc de valve, charge si discharge, pe compresor, prin care acesta umfla si desumfla pernele. Aveți idee vreunul daca se poate ĂŽnlocui acest bloc de valve separat, fĂŁrĂŁ a fi nevoie de schimbarea ĂŽntregului compresor? Este parte componenta a compresorului acest bloc? Se poate face ceva in sensul ĂŽnlocuirii doar a acestei piese sau este neecesara ĂŽnlocuirea compresorului cu totul? Cunoașteți pe cineva serios in București care se ocupa cu astfel de reparații sau diagnoze, care sa-mi spunĂŁ exact ce este defect in zona aia si ce trebuie ĂŽnlocuit, in afara de perne, care știu eu ca sunt defecte?

Va mulțumesc!

P.S Știu si eu ca se poate ĂŽnlocui compresorul cu totul dar poate exista o rezolvare mai puțin costisitoare!

Link to comment
Share on other sites

as zice sa mergi undeva unde sa fie dat jos compresorul si verificat blocul de valve de care spui, la o simpla cautare pe net am gasit

 

https://aerosus.co.uk/bmw/5-series/f07-f11/bmw-5-f07-f11-air-suspension-compressor-valve.html

Stiu site-ul si stiu si piesa (din poze), ce nu stiu insa este daca aceasta trebuie cu ceritudine schimbata sau poate altceva pe acolo, ca sa nu arunc bani aiurea pe apa sambetei. Mersi, ideea era daca stiti pe cineva serios care sa poata sa faca acea verificare, eventual daca a mai avut cineva aceasta problema si cum si la cine a rezolvat-o. Am gasit 2 firma in bucuresti de exemplu care-mi cer sa le las masina vreo 2-3 zile, lucru cu care nu sunt de acord! Mersi inca o data! Am gasit, cautand pe aici, un numar de telefon al unui anume Sergiu, care se ocupa cu astfel de probleme, am vorbit cu el si o sa merg luni dimineata sa vedem despre ce e vorba!

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Stiu site-ul si stiu si piesa (din poze), ce nu stiu insa este daca aceasta trebuie cu ceritudine schimbata sau poate altceva pe acolo, ca sa nu arunc bani aiurea pe apa sambetei. Mersi, ideea era daca stiti pe cineva serios care sa poata sa faca acea verificare, eventual daca a mai avut cineva aceasta problema si cum si la cine a rezolvat-o. Am gasit 2 firma in bucuresti de exemplu care-mi cer sa le las masina vreo 2-3 zile, lucru cu care nu sunt de acord! Mersi inca o data! Am gasit, cautand pe aici, un numar de telefon al unui anume Sergiu, care se ocupa cu astfel de probleme, am vorbit cu el si o sa merg luni dimineata sa vedem despre ce e vorba!

Link to comment
Share on other sites

Salut

La fostul meu F11, am schimbat pernele personal, fara interfata de diagnoza:

Ridici masina pe 2 cric-uri sau elevator, scoti cele 2 mufe din compresor, desfaci conductele de aer din compresor si pernele se desumfla. Inlocuiesti pernele (ai nevoie doar de o cheie de 8 sau 10..nu mai retin, pt desfacerea cuplelor de aer, atat din compresor cat si perna).

Dupa ce ai montat pernele noi, fara sa pui contact, cu cheia departe de masina, o lasi incet jos, pana ating rotile podeaua-fara sa lase greutate pe perne. Pui contact si masina se ridica. Lasi masina jos complet si asta este tot..ea va regla automat inaltimea presetata.

Cat despre compresor, cel mai frecvent oxideaza mufele si de acolo vine lipsa de comunicare cu calculatorul. Oricum, exista kit de reparatie pt valvele din el, pe aftermarket, dar nu ti pot spune daca sunt bune sau nu, pt ca nu am avut nevoie. Dar, avand in vedere calitatea f buna a pernelor(in cazul meu, Arnott), cred ca si kitul de reparatie compresor e ok.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut

La fostul meu F11, am schimbat pernele personal, fara interfata de diagnoza:

Ridici masina pe 2 cric-uri sau elevator, scoti cele 2 mufe din compresor, desfaci conductele de aer din compresor si pernele se desumfla. Inlocuiesti pernele (ai nevoie doar de o cheie de 8 sau 10..nu mai retin, pt desfacerea cuplelor de aer, atat din compresor cat si perna).

Dupa ce ai montat pernele noi, fara sa pui contact, cu cheia departe de masina, o lasi incet jos, pana ating rotile podeaua-fara sa lase greutate pe perne. Pui contact si masina se ridica. Lasi masina jos complet si asta este tot..ea va regla automat inaltimea presetata.

Cat despre compresor, cel mai frecvent oxideaza mufele si de acolo vine lipsa de comunicare cu calculatorul. Oricum, exista kit de reparatie pt valvele din el, pe aftermarket, dar nu ti pot spune daca sunt bune sau nu, pt ca nu am avut nevoie. Dar, avand in vedere calitatea f buna a pernelor(in cazul meu, Arnott), cred ca si kitul de reparatie compresor e ok.

Mersi frumos! Foarte util postul tau! Mi-e frica sa incerc asta acasa de unul singur, dar poate fi foarte util pentru altii aflati in aceeasi situatie!

Link to comment
Share on other sites

Ti am spus cum am procedat eu, tocmai ca sa nu te pacaleasca te miri ce mecanic. Procedura este f simpla si poate fi facuta oriunde. Nu sunt necesare diagnoze care costa. Le poti spune in service cum sa procedeze sa scoata aerul din perne, fara calculator. Si la mine tot perna st/spate era bulita, dar nu pierdea inca presiune. Era doar ciufulita in partea de jos. Este problema comuna, aceasta perna. Datorita tevii de evacuare, care este tot pe partea stanga, protectiile de noroi sunt insuficiente/ineficiente si ajunge mizerie pe perna.

Cat despre perne OE... Prea scumpe si nu merita, dupa parerea mea. Pernele Arnott contin de fapt burduf Continental iar capetele de plastic erau identice ca si forma/grosime cu cele OE. Dar la jumatate de pret.

Sper sa ti fie de folos...

Toate cele bune!

Link to comment
Share on other sites

Ti am spus cum am procedat eu, tocmai ca sa nu te pacaleasca te miri ce mecanic. Procedura este f simpla si poate fi facuta oriunde. Nu sunt necesare diagnoze care costa. Le poti spune in service cum sa procedeze sa scoata aerul din perne, fara calculator. Si la mine tot perna st/spate era bulita, dar nu pierdea inca presiune. Era doar ciufulita in partea de jos. Este problema comuna, aceasta perna. Datorita tevii de evacuare, care este tot pe partea stanga, protectiile de noroi sunt insuficiente/ineficiente si ajunge mizerie pe perna.

Cat despre perne OE... Prea scumpe si nu merita, dupa parerea mea. Pernele Arnott contin de fapt burduf Continental iar capetele de plastic erau identice ca si forma/grosime cu cele OE. Dar la jumatate de pret.

Sper sa ti fie de folos...

Toate cele bune!

Mersi frumos! Ideea este ca si E90-ul anterior tot cu piese BMW OE l-am rasfatat si vreau sa merg pe aceeasi trasa si in cazul F-ului! Initial ma gandeam sa pun aftermarket insa mi-a fost frica!Ai dreptate, le-am sugerat si eu sa le desumfle asa, insa mecanicul a intervenit cu o remarca, zic eu, buna, anume ca sistemul de control al presiunii din compresor este partial defect (valva de descarcare nefunctionala) iar in situatia in care le-as pune asa, prin desumflare artificiala, compresorul le va umfla si asa vor ramane, sus adica, fara posibilitatea de a regla automat presiunea si implicit inaltimea suspensiei pe puntea spate. Ce-i drept, acum realizez ca de obicei cand incerc sa pun masina in ECO PRO primesc acea eroare - Chassis ..., ceea ce mie-mi spune ca EHC-ul nu poate adapta suspensia pe acea punte la modul selectat, din cauza acelei valve defecte! Asa cred eu, logic gandind. Ideea este ca vreau sa folosesc intreaga masina asa cum a fost ea gandita, nu partial defecta si din cauza asta vreau sa repar partea asta cum trebuie! Daca as pune pernele in starea actuala a compresorului, ar insemna sa primesc in continuare acea eroare enervanta, sa-l las sa se strice poate mai rau, si deci sa rezolv problema doar pe jumatate. Cei de la Filaret mi-ai spus ca acum ceva timp a fost o campanie de Recall pentru aceasta perna, stanga spate.

Mersi frumos inca o data! Foarte utile informatiile tale!

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Incercand sa caut ceva concludent despre problema compresorului cred ca am gasit ceea ce imi produce belueaua. Este vorba, cred eu despre un solenoid care este montat pe camerea de presiune a compresorului si care deschide in 2 mari situatii:

1. cand presiunea din acea camera de presiune depaseste 13,5 Atm.;

2. cand EHC-ul comanda coborarea masinii.

Filmuletul din link este super lamuritor pentru mine (de la minutul 17:44):

O seara frumoasa!

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema! Aceasta era exact aceea din videoclip, anume, discharge valve blocata pe pozitia inchis! A fost inlocuita cu una noua, s-au montat si pernele BMW OE tot la Sergiu (nu-i fac reclama) si ma declar multumit! Dupa reparatie am realizat ca defapt compresoul nu functiona decat pe jumatate, adica doar urca dar nu si cobora masina! Acea valva de descarcare are un rol destul de important in functionarea corecta a intregului sistem al suspensiei pneumatice cu EDC! A disparut si eroarea Chassis pe care o aveam in bord la schimbarea modului de confort! Intrebarea pe care o am este daca sunteti de parere ca trebuie sa o pun pe tester pentru reinitializarea EDC-ului? Asta nu am facut! Omul mi-a zis ca nu pare sa aibe nevoie masina! Am constatat acum ca masina stie sa faca adaptarea pe inaltime a masinii in functie de nivelul de incarcare si de viteza, denivelari in stationare etc. Foarte interesant!

P.S. Am constatat cu ceva sila ca si nemtii merg la dezmembrari fratilor, masina fiind cumparata din germania direct de la proprietar! De ce? Pentru ca ambele perne de pe puntea spate erau SH, luate din dezmembrari (era scris pe ele cu vopsea alba)! Hai Romania!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest CosmaCosmin

Faina discutia,

ma bucur ca ati rezolvat :-)

 

Masina mea se lasa in timp,, in mod egal pe ambele parti, intr-o 1 sapt aproximativ.

Cand o pornesc, se ridica destul de repede si la utilizare zilnica nu vad sa se lase.

 

Cea stanga a fost roasa si la mine si e noua.

 

Sa fie tot solenoidul?

Din moment ce se lasa incet amnadoua?

 

Merci

 

piesa numarul 16 din diagrama ?

https://www.leebmann...g=33&bt=33_1558

 

si apropoo, stiti de : https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-525d-xdrive-tou/search?q=compressor+relay

:)

Edited by CosmaCosmin
Link to comment
Share on other sites

Problema vine sigur de la perne! Ele pierd aer lent de obicei si asa se manifesta de obicei defectâşiunea! Fa un test: când auzi ca a pornit compresorul tragi un pic cu urechea la sunetele pe care acesta le scoate. DupĂŁ ce s-a oprit ar trebui sa auzi un sunet de regula scurt ca durata (1 -1,5 secunde) prin care valva de descĂŁrcare deschide si scoate excesul de aer din camera de presiune (ca un pâsâit)! DacĂŁ acel pâsâitââŹÂ nu se aude ĂŽnseamnĂŁ ca si acea valva e blocatĂŁ pe ĂŽnchis! Mai poti verifica asta din ISTA-D. Cel mai simplu este ĂŽnsĂŁ sa Asculti cu urechea acel sunet. Pe lângĂŁ aceasta eu cred ca ambele perne au por si deaceea se lasĂŁ lent! E comuna defectiunea la suspensiile cu perne. Succes!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Problema vine sigur de la perne! Ele pierd aer lent de obicei si asa se manifesta de obicei defectâşiunea! Fa un test: când auzi ca a pornit compresorul tragi un pic cu urechea la sunetele pe care acesta le scoate. DupĂŁ ce s-a oprit ar trebui sa auzi un sunet de regula scurt ca durata (1 -1,5 secunde) prin care valva de descĂŁrcare deschide si scoate excesul de aer din camera de presiune (ca un pâsâit)! DacĂŁ acel pâsâitââŹÂ nu se aude ĂŽnseamnĂŁ ca si acea valva e blocatĂŁ pe ĂŽnchis! Mai poti verifica asta din ISTA-D. Cel mai simplu este ĂŽnsĂŁ sa Asculti cu urechea acel sunet. Pe lângĂŁ aceasta eu cred ca ambele perne au por si deaceea se lasĂŁ lent! E comuna defectiunea la suspensiile cu perne. Succes!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Merci frumos :-)

Sincer as schimba valva aia oricum daca e problematica,

doar ca nu pot sa o identific in cataloage :-)

 

in diagrama asta e 16 ?

https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=f11&typ=xb91&og=02&hg=33&bt=33_1558

 

e problema suplimentara daca sta masina nefolosita si e lasata jos ?

Link to comment
Share on other sites

daca pierd pernele aer in timp scurt ti se va duce compresorul pentru ca lucreaza over time sa compenseze scaderea de presiune din sistem. Ideal ar fi sa le schimbi cat mai curand ca sa nu mai platesti si pentru compresor, desi acesta din urma se poate reconditiona.

 

Valva o poti testa din ISTA, trebuie sa aiba functie de discharge pressure.

Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merci frumos :-)

Sincer as schimba valva aia oricum daca e problematica,

doar ca nu pot sa o identific in cataloage :-)

 

in diagrama asta e 16 ?

https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=f11&typ=xb91&og=02&hg=33&bt=33_1558

 

e problema suplimentara daca sta masina nefolosita si e lasata jos ?

Aceasta este piesa: https://www.ebay.co.uk/itm/Solenoid-Valve-Air-Suspension-Chassis-Compressor-Repair-for-BMW-5-Series-F07-F11/152930097090?epid=19015912596&hash=item239b5817c2:g:IowAAOSwZYtamQ~K

Succes!

P.S. Pune un ISTA-D pe un laptop bun pentru ca te va ajuta enorm, macar in diagnoza masinii pe langa altele!

 

daca pierd pernele aer in timp scurt ti se va duce compresorul pentru ca lucreaza over time sa compenseze scaderea de presiune din sistem. Ideal ar fi sa le schimbi cat mai curand ca sa nu mai platesti si pentru compresor, desi acesta din urma se poate reconditiona.

 

Valva o poti testa din ISTA, trebuie sa aiba functie de discharge pressure.

Pe langĂŁ compresor eu cred ca si telescoapele sunt in mare pericol, iar pretul lor este extrem, mai ales daca avem de a face cu EDC, nu mai zic DDC. Telescopul ala saracu sta comprimat aproape de maxim, sub presiune, deci, zile-n sir, fapt care cred ca-i dauneazĂŁ!

Link to comment
Share on other sites

Merci frumos :-)

Sincer as schimba valva aia oricum daca e problematica,

doar ca nu pot sa o identific in cataloage :-)

 

in diagrama asta e 16 ?

https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=f11&typ=xb91&og=02&hg=33&bt=33_1558

 

e problema suplimentara daca sta masina nefolosita si e lasata jos ?

Eu nu-ti recomand sa umbli acolo daca nu este cazul. Sistemul in sine pare destul de complicat si poti risca! Ideea este ca acea valva rugineste efectiv pe interior, aceasta producând efectiv blocarea. Mașinile afectate de aceastĂŁ problemĂŁ sunt in general cele care provin din zone cu umiditate ridicata sau cele la care s-a mai umblat in acea zona iar compartimentul compresorului a fost pus la loc fara a acorda atenția necesarĂŁ etnșĂŁrii acestuia ”cu spuma din dotare”, de pe peretii interni ai acelei carcase de plastic. In cazul meu acea carcasa era pe jumatate deschisa asa incat aproape puteai baga mana pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Sper sa gasesc pe cineva in Timisoara sa aiba experienta cu sistemul asta :-)

 

La reprezentanta s-au oferit sa imi schimbe si perna din dreapta, care ii cea originala,

cea stanga a fost schimbata ca era roasa.

mai mult de atat ... nu se baga

 

merci baieti :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sper sa gasesc pe cineva in Timisoara sa aiba experienta cu sistemul asta :-)

 

La reprezentanta s-au oferit sa imi schimbe si perna din dreapta, care ii cea originala,

cea stanga a fost schimbata ca era roasa.

mai mult de atat ... nu se baga

 

merci baieti :-)

Nu se bagĂŁ pentru ca nu stiu si pentru ca un compresor WABCO, evident cu sigla BMW pe el, este in jur de 5000 de lei. Nu e mai usor sa spunĂŁ: va trecem compresorul pe necesar. Succes!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Si inca ceva: am realizat ca este necesara o recalibrare a suspensiei pe ambele axe, dupa schimbarea pernelor de aer. Aceasta calibrare se face cu Rheingold ISTA D - Ride Height Adjustment. Fara aceasta masina nu sta cum trebuie pe sosea! Oricat ai crede ca EHC-ul stie sa faca asta singur tot Rheingold-ul rezolva imparabil problema inaltimii puntii spate si aduce totodata masina la inaltimea optima pe ambele punti. AceastĂŁ calibrare este un proces care trebuie repetat de 3-4 ori pana cand inaltimile celor 2 punti ating 630 mm - puntea spate (cu urmatoarele tolerante: normal position max. ±10 mm, Design position max. ±2 mm si diferenta intre rotile puntii ‐ normal position 10 mm, Design position 2 mm) si 629 mm - puntea fata (aceleasi tolerante), valori pentru roti de 18”, in cazul meu.

 

P.S. Calibrarea am facut-o personal acasa utilizand Rheingold ISTA-D 4.16.14 cu BLP si SDP 4.16.10 Full si o sursa CTEK MXS 10 PRO (10A).

P.S.S Poate ajuta pe cineva si mai scadem in acest fel si numarul pseudomecanicilor de ”bemveu” din Romania!

Link to comment
Share on other sites

Am facut si eu calibrarea, dureaza destul de putin (10-15min) - inainte de ea aveam 616mm si 618mm (posibil sa fi fost calibrata anterior selectand dimensiune jante de 17" - optiunea default, desi pe masina erau jante de 18"); acum pe ambele roti am 630mm (jante de 18").Inaltimea respectiva se masoara cu ruleta, de la buza jantei dinspre asfalt pana la aripa.

Daca aveti F11 si aveti o alta distanta masurata (630mm e valabil pt jante 18", fiecare inch adauga/scade 12.7mm: 17" 617mm, 18" 630mm, 19" 643mm), e bine sa faceti calibrare.Calibrarea se face dupa ce schimbati elemente la puntea spate (perne, amortizoare, brate, etc) sau daca ati avut ceva defectiuni.

Nu e nevoie de calibrare daca schhimbati rotile de vara cu cele de iarna si invers.

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Azi am masurat la masina mea (F11 525xd cu EDC) si pentru puntea fata, prin aceeasi metoda (de la buza de jos a jantei pana la marginea inferioara aripa) - am ~645mm fata stanga/dreapta; garda la sol este ~16cm pe fata si ~17cm pe spate).

Am masurat si la un vecin cu F11 525xd probabil tot cu EDC, are la fel ca mine 645mm fata, 630mm.spate

 

Alti posesori .de F11 - voi ce inaltime aveti pe puntile fata-spate?

Link to comment
Share on other sites

Eu am un f07 care se lasa de partea dreapta spate , am ascultat de câteva ori ĂŽn dreptul roții din dreapta spate si se aude acel sunet care descarcĂŁ valvele , ĂŽn partea stângĂŁ nu se aude (trebuie sa se audĂŁ doar pe o parte ?) ... la mine sunt zile ĂŽn care se lasa Si zile in care nu se lasa , acu cateva saptamani am fost la service cu ea Si mi.au spus ca pernele sunt ca noi , dar daca se mai lasa trebuie schimbatĂŁ perna ... nu se aude sa sufle insa dureazĂŁ cam 4 ore pana se lasa de tot ..adicĂŁ aproape de buza Jantei.. ce ma sfĂŁtuiți? Sa schimb totusi perna ? Edited by DanM29
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.